Skocz do zawartości

Honda CB 650 sc (CB650) Nighthawk RC13 CBX 650


Gość Otic
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odkopuję wątek, żeby wszystko było w jednym miejscu.

 

Z tego co piszecie może być problem z alternatorem, regulatorami luzów zaworowych i napinaczem łańcucha rozrządu. Może ktoś napisać jak rozpoznać zużycie tych regulatorów i napinacza przy oględzinach? Czy oprócz klekotania są jakieś inne problemy wynikające z ich zużycia? Czy może można tak jeździć i jest to tylko defekt dźwiękowy? Napinacz rozrządu się reguluje ręcznie czy sam się odpowiednio napina?

 

Co do alternatora to na YT widziałem filik na którym gość mówi, że założył alternator z Nighthawka 700- orientujecie się czy podchodzi bez przeróbek? A może z 750 też pasuje (popularniejszy silnik)?

I ten napinacz- czy da się go kupic nowy i jakie to są koszta i czy wymiana jest kosztowna?

 

Zastanawiam się nad kupnem tego motocykla, ale nie wiem jak częste są te problemy i w razie czego jak kosztowne i nie wiem czy dać sobie z nim spokój i poszukać czegoś bez takich wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ahem, CB650 nie ma regulatorów luzów zaworowych.. jest oldskul, śrubka i nakrętka..

O które moto pytasz?

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam serdecznie ,koledzy jestem nowy na forum i tez nowym posiadaczem Hondy CB650 nighthawk z 1984 ,ponieważ nie mam tyle wiadomości o motocyklu co Wy ,mam parę pytań ,motorek przeszedł serwis u znajomego mechanika ,czyszczenie gaźników z regulacją ,wymianę oejów,nowy regulator napięcia ,i wszystko na pozór ok,ale zauważyłem ze silnik się grzeje po 40min.jeżdzie nie daje się ponownie uruchomić ,po godzince ,pali i śmiga jak nowy tylko krótkie odcinki ,sprawdzałem chłodnice oleju i szłu z ciepłotą nie ma ,może ktoś z Was mi pomoże ,dziekuję z góry i pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czego wnosisz że się "przegrzewa"? Czujka temperatury oleju się zapala? Może to coś innego, np. jakiś element zapłony się nagrzewa i pada a potem stygnie i działa?

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam żadna kontrolka się nie pali ,miałem pierwszy przypadek ,jazda po lesie 2,max3 bieg wszedłmi na obroty tak koło 2500 tyś zaczeło sie kopcić z silnika (poci się trochę na głowicy) dymił też z odmy i trochę z wydechów ,silnik zrobił się gorący nie szło go dotknąć ,wyłączyłem i już nie mogłem odpalić ledwo kręcił ,aku nowe ,regulator nowy ,po pół godzinie strzał i jak nowy ,być może faktycznie to uszczelka do wymiany dodam że ma 96 tyś najechane ,poprzedni właściciele nie dbali o niego ,a może to wina chłodzenia ,dzisiaj polatałem tak ze 40 min i wszystko gra fakt że było chłodniej na dworzu ,sam nie wiem strach gdzieś dalej ruszyć 

zrobiłem jeszcze test na postoju chodził tak ze 40min i też spuchł ,ten sam objaw co po lesie ,z tym że chłodniczka i przewody gorące ,gaszę i lipa nie ma siły po pół godzi pali od strzała ,umawiam się z mechanikiem ,wezmę pod uwagę elemęty zapłonowe z tym że moto samo nie gaśnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to problem z brakiem luzu na zaworach? 

Wiem, że w tym silniku luz jest regulowany hydraulicznie ale może układ nie domaga?

Gdy jest za mały luz na zaworach ssących, to właśnie ciepły silnik z trudem odpala bądź nie odpala. Przegrzanie natomiast, może świadczyć o za małym luzie na zaworach wydechowych.

Ciekawe co stwierdzi mechanik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...