Skocz do zawartości

Triumph Rocket III


Kapiszon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim! dawno tu nikogo nie było widze, ale może jeszcze ktoś zagląda 🙂 Pacjent Rocket lll Roadster. wszystko wymienione a motocykl się dławi i szarpie. tzn:

 

objawy: na postoju przy 4000km zaczyna jakby strzelać w wydech delikatnie, podczas jazdy powyżej 4tys. szarpie, zachowuje sie jakby sie dławił itp. schodzi bardzo nisko z obrotów i dopiero po kilku sekundach sobie wyrównuje i podbija obroty na właściwe, a zdarza mu się również przy zejściu nawet zgasnąć.

 

co zrobione: Sprawdzone ustawienie rozrządu, luzy zaworowe, synchronizacja przepustnic, filtr powietrza oczyszczony, świece nowe, pompa paliwa, zawór upustowy i filtr w pompie zmieniony, TPS ustawiony na kompie w norme. 

 

może ktoś miał jakiś podobny przypadek i jest w stanie coś podpowiedzieć co przyspieszy moją drogę ku zwycięstwu, a ja ide dłubać dalej 🙂 

 

pozdrawiam! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szarpanie i strzelanie to mogą być problemy z zapłonem, np uszkodzona jedna z cewek zapłonowych albo jedna z fajek. Trzeba obejrzeć dokładnie wewnętrzną część fajki, szukamy tam białych cienkich wypaleń. tak samo trzeba dokładnie obejrzeć izolator świec, zwłaszcza z tej strony gdzie wchodzą fajki. Zdarzają się tam przebicia w widoczne jako czarne cienkie wypalenia. Może też być uszkodzona sonda lambda. Da się ją sprawdzić woltomierzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Szanowni, wiem że to trochę jak wróżenie z fusów, ale kto pyta nie błądzi i może ktoś miał podobny przypadek.

Pacjent Triumph Rocket 2006. Z góry napiszę, że to nie kwestia aku, bo kupione w tym roku nowe wzmacniane.

Motocykl odpala bez problemu. Zwykle, gdyż raz na kilka odpaleń (zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku) nie chce przez chwilę odpalić (udaje się po kilku próbach). Tj. po wciśnięciu zapłonu słychać „cyk” i nic – cisza (rozrusznik nie kręci). Po kilku próbach (czasami 3 a czasami 10 – za każdym razem to samo „cyk” i nic) odpala normalnie (można go zaraz zgasić po takim odpaleniu i odpali od razu normalnie).

Miałem taki objaw ok 2 lata temu, ale przeczyściłem styki na przekaźnikach, w tym rozrusznika, i był spokój (teraz czyszczenie nie pomogło).

Jeśli ktoś miałby jakiś pomysł to będę wdzięczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem jak to zabrzmi, ale jeżeli tylko możesz skądś wyrwać inne aku, to spróbuj z innym aku. Albo jak nie będzie chciał ruszyć to podłącz po kablach samochodowy. O ile można oczekiwać po nowym aku że będzie działać przez rok, to przypadki się zdarzają.

A druga sprawa to masa. Sprawdź czy masa jest dobrze podłączona, czy dobrze przewodzi - generalnie wszystkie połączenia po drodze do rozrusznika powinieneś przejrzeć. Żeby mieć gwarancję że to nie to.  I to można omomierzem badać, nie trzeba od razu wszystkiego rozkręcać. Wtedy może wyjśc na którym odcinku coś nie bangla - jeżeli to to. 

A już całkowicie ekstremalny przypadek - choć to było w starych moto, w nowych nie powinno - to wrzuć bieg, i rusz motocyklem i spróbuj jeszcze raz - może szczotki na rozruszniku się ciuteńkę źle układają? Ale tu już wymyślam.. 😉 

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzięki za info i poradę. Na pierwszy ogień poszedłem po najniższej (i najprostszej) linii oporu i kupiłem nowy przekaźnik (za aż 25 zł z przesyłką). Póki co (prawie dwa tygodnie i odpalanie kilkanaście razy z przerwami albo i bez pomiędzy) pali od ręki ale to pewnie okaże się za jakiś czas (choć wolałbym, nie drążyć dalej, szczególnie że wyjęcie z niego rozrusznika do sprawdzenia szczotek to widzę jest trochę zabawy).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie ,nie wiem czy ten problem był już poruszany w Rockiet 3 Clasic spływa mi olej ze zbiornika do komory silnika ,dzieje się to po kilkudniowym postoju ,w efekcie po rozruchu silnika jeszcze przez parę sekund pali się kontrolka smarowania.Podejrzewałem oring znajdujący się na śrubie spustowej ,może nie udało mi się dobrać go idealnie ,ale powinien trzymać ...(ps.po trzech dniach jeszcze jest w zbiorniku ale poziom znacznie spadł) .Gdy motor przepalony oczywiście kontrolka gaśnie natychmiast.Bardzo proszę o podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...