Skocz do zawartości

angielska lampa


franklin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Szanownych Kolegów ;)

Jakiś czas temu nabyłem Bandyte 600 w wersji bez owiewek sprowadzanego z UK... co się z tym wiąże lampa świeci nie tak jak powinna u nas - mi dobrze drogę oświetla, ale czasami migają mi samochody jak wieczorem się śmiga, że ich oślepiam... długo tak nie można jeździć... i w związku z tym mam pytanie - czy jest konieczna zmiana całej lampy na nową? Czy np. można sam wkład wymienić? Ewentualnie są jakieś patenty na przeróbkę "domowym sposobem"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Szanownych Kolegów ;)

Jakiś czas temu nabyłem Bandyte 600 w wersji bez owiewek sprowadzanego z UK... co się z tym wiąże lampa świeci nie tak jak powinna u nas - mi dobrze drogę oświetla, ale czasami migają mi samochody jak wieczorem się śmiga, że ich oślepiam... długo tak nie można jeździć... i w związku z tym mam pytanie - czy jest konieczna zmiana całej lampy na nową? Czy np. można sam wkład wymienić? Ewentualnie są jakieś patenty na przeróbkę "domowym sposobem"?

 

Przejeździłem cały sezon na lampie "lewostronnej" i niestety świeci w oczy tym z przeciwka, nie da się takich świateł ustawić prawidłowo, jeśli ustawisz tak by nie oślepiało innych to sam nic nie widzisz. To czy przeróbka jest możliwa zależy od konstrukcji lampy:

 

1. Lampa z karbowanym kloszem - elementem rozpraszającym światło jest klosz, więc można zmienić sam klosz, lub spolerować na gładko (wtedy otrzymamy światło symetryczne - USA).

 

2. Lampa z gładkim kloszem - elementem rozpraszającym jest odbłyśnik - czeka nas wymiana odbłyśnika lub całej lampy.

 

3. Lampa soczewkowa - tutaj sprawa jest zazwyczaj najprostsza (tak jak u mnie) - wystarczy odwrócić przesłony soczewek o 180 stopni w poziomie (mowa tutaj o dwóch oddzielnych soczewkach dla prawej i lewej strony).

 

 

Jestem właśnie w trakcie przeróbki lampy soczewkowej i muszę powiedzieć że najtrudniejszym zadaniem było rozebranie lampy bez uszkodzenia.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup nowego wkładu do reflektora jest jedynym wyjściem z sytuacji i nie koniecznie należy go kupować w salonie Suzuki. Firma Larson lub Klasa oferuje takie wkłady a nawet całe kompletne reflektory.

I proszę nie piszcie że można bezpiecznie jeździć na codzień z takim reflektorem przystosowanym do ruchu lewostronnego. Dla prowadzącego taki pojazd w nocy powoduje brak dostatecznego oświetlenia pobocza a dla nadjeżdżających z przeciwka ewidentne oślepianie.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze masz rację, takie lampy nie mają homologacji w PL i nie powinny być używane. Ale zdarzają się przypadki gdzie lampa taka naprawdę nie utrudnia innym uczestnikom jazdy. Śmigam nocami po wioskach w ekipie 3 motocykli i żaden z kolegów nie zauważył oślepiającego blasku w lusterkach.

Ale fakt jest faktem - należy wymienić lampę na taką która ma homologację na terenie Rzeczpospolitej, w razie potrącenia pieszego prokurator może nam dużo smrodu narobić...

Pozdro all :flesje:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze masz rację, takie lampy nie mają homologacji w PL i nie powinny być używane. Ale zdarzają się przypadki gdzie lampa taka naprawdę nie utrudnia innym uczestnikom jazdy. Śmigam nocami po wioskach w ekipie 3 motocykli i żaden z kolegów nie zauważył oślepiającego blasku w lusterkach.

Ale fakt jest faktem - należy wymienić lampę na taką która ma homologację na terenie Rzeczpospolitej, w razie potrącenia pieszego prokurator może nam dużo smrodu narobić...

Pozdro all :flesje:

 

Oczywiście że można lampę "lewostronną" ustawić tak aby nie oślepiała ludzi z przeciwka (obniżyć promień światła), ale wtedy z prawej strony (pobocze) nie widać praktycznie nic. Bez ingerencji w środek lampy (za pomocą zewnętrznych regulacji) nie da się zmienić kształtu plamy świetlnej (są oczywiście wyjątki - w niektórych puszkach z lampami soczewkowymi są przesłony obracane elektronicznie z wnętrza pojazdu, w ciągu kilku sekund zmieniają kształt plamy z wyspiarskiego na europejski i na odwrót).

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żaden z kolegów nie zauważył oślepiającego blasku w lusterkach.

ale to wcale nie o to chodzi :lapad: lusterka to zaden wyznacznik, ona nie swieci wyzej a asymetrycznie oswietlajac przeciwna strone jezdni dalej niz pobocze, oslepia nadjezdzajacych z przeciwka a nie kolegow z wioski w lusterkach...

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz,Janusz,Janusz to był przykład... Śmigam na moto dość dużo w sezonie (minimum ~5k km) i ani"koledzy z wioski" ani kierowcy nadjeżdżający z naprzeciwka nigdy mi jeszcze nie zamrugali. Jeśli "dawałbym" po oczach nadjeżdżającym z naprzeciwka to by włączali mi długie, trąbili by. Zachowywaliby się tak jak się zachowuje oślepiony kierowca. Nie próbuję się tu bronić bo wiem że nie powinienem jeździć po Europie z tą lampą ale nie przesadzajmy. Nie jestem debilem i jakbym nie widział pobocza lub jakbym zmuszał innych kierowców do niecenzuralnego słownictwa to bym nie jeździł!

 

Pozdro all :flesje:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz,Janusz,Janusz to był przykład... Śmigam na moto dość dużo w sezonie (minimum ~5k km) i ani"koledzy z wioski" ani kierowcy nadjeżdżający z naprzeciwka nigdy mi jeszcze nie zamrugali. Jeśli "dawałbym" po oczach nadjeżdżającym z naprzeciwka to by włączali mi długie, trąbili by. Zachowywaliby się tak jak się zachowuje oślepiony kierowca. Nie próbuję się tu bronić bo wiem że nie powinienem jeździć po Europie z tą lampą ale nie przesadzajmy. Nie jestem debilem i jakbym nie widział pobocza lub jakbym zmuszał innych kierowców do niecenzuralnego słownictwa to bym nie jeździł!

 

Pozdro all :flesje:

Zatem sprawdz czy np Twoj motocykl aby na pewno wyposazony jest w asymetryczna lampe typu angielskiego, bo z reguly oslepia i to dokuczliwie... przyznam, ze w zaleznosci od modelu jest to w wiekszym lub mniejszym stopniu irytujace.

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz,Janusz,Janusz to był przykład... Śmigam na moto dość dużo w sezonie (minimum ~5k km) i ani"koledzy z wioski" ani kierowcy nadjeżdżający z naprzeciwka nigdy mi jeszcze nie zamrugali. Jeśli "dawałbym" po oczach nadjeżdżającym z naprzeciwka to by włączali mi długie, trąbili by. Zachowywaliby się tak jak się zachowuje oślepiony kierowca. Nie próbuję się tu bronić bo wiem że nie powinienem jeździć po Europie z tą lampą ale nie przesadzajmy. Nie jestem debilem i jakbym nie widział pobocza lub jakbym zmuszał innych kierowców do niecenzuralnego słownictwa to bym nie jeździł!

 

Pozdro all :flesje:

 

Wygląda na to że masz magiczną lampę... Tylko jej nie pocieraj bo wyleci dżin :biggrin: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre :biggrin:

ZAJC jak urodzi ci się dziecko to ciekawe ile będzie dostawał przepustek na śmiganie :icon_mrgreen:

 

Pozdro all :flesje:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta sprawa - podjedź po ciemku "do stodoły" i zobacz na ścianie jaki jest snop światła.

 

Jeżeli jest taki:

 

___/

to masz wersje europejska i jest OK - nie oślepiasz i masz dobrze oświetlone prawe pobocze

 

Jeżeli jest taki:

 

\___

to masz wersję angielską i nie ma siły - musisz oślepiać

 

Jeżeli jest taki:

_______

 

to masz wersję amerykańską - nie oślepiasz, ale masz gorzej oświetlone prawe pobocze niż w wersji europejskiej

 

Pozdro

Edytowane przez ptaq_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosta sprawa - podjedź po ciemku "do stodoły" i zobacz na ścianie jaki jest snop światła.

 

Nie mam stodoły i takie rzeczy sprawdza mi diagnosta na przyrządzie ale to nie ważne. Motocyklem sam przyjechałem z UK i na lampie od wewnątrz jest biały znaczek UK także nie muszę jechać pod stodołę bo wiem co mam ;)

 

Jedne lampy oświetlają mniej, inne bardziej i zostawmy to bo dyskusja schodzi na złe tory...

 

 

Pozdro all :flesje:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...