qurim Opublikowano 5 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2009 Jak w tytule - mam problem z Zipp Quantum 2T. Gość jechał w deszczu, wpakował się dużą kałużę, po tym skuter zaczął słabnąć, dojechał do domu i po zgaszeniu już nie odpalił. Brak iskry. Jest to skuter z alarmem, podejrzewałem usterkę alarmu ale nie mam pojęcia jak to badziewie odłączyć i które przewody połączyć razem żeby wykluczyć alarm z obiegu. Druga sprawa jest taka że podejrzewam uszkodzenie iskrownika lub impulsatora. Niewielkie mam pojęcie o podstawach elektryki więc dziś mierzyłem miernikiem ale nie bardzo wiem co mierzyłem. Jeśli przyłożę dodatnią końcówkę miernika do (+) akumulatora a ujemną do wyjścia przewodu tuż z impulsatora (czerwono-biały) to pokazuje mi napięcie ok.12V "z groszem". Czy to ma tak być? Jak zmierzyć czy iskrownik/impulsator są sprawne? Co z czym mierzyć? Napięcie? Rezystancję? Między którymi przewodami? Jak? Z góry odpowiem że założyłem nową cewkę z przewodem i fajką, świecę i moduł i nadal to samo. Wyłącznika stopki bocznej nie ma, a wyłącznik zapłonu (ON/OFF) na kierownicy jest sprawny. W skrócie - jak pozbyć się chińskiego alarmu (fabryczny chyba) i jak mierzyć iskrownik/impulsator. :notworthy: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 6 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 Odłączenie alarmu - aby go wyeliminować wystarczy odłączyć kostkę :D. Pozbywamy się wtedy głównego wyłącznika zapłonu, czyli stacyjki. Aby instalacja pracowała prawidłowo, konieczne będzie odcięcie dwóch przewodów z kostki alarmu (przewód gaszenia od stacyjki oraz przewód gaszenia od modułu) i połączenie ich razem. http://p1.bikepics.com/pics/2009/09/03/bik...771251-full.jpg . W niektórych skuterach te przewody można odłączyć i przełożyć (konektory tulejkowe) podczas montażu/demontażu alarmu. W pozostałych oryginalnie podłączona jest kostka która mostkuje połączenie gaszenia. Na samym początku diagnostyki układu zapłonowego zalecam sprawdzenie iskry na samym przewodzie WN i wypięcie przewodu gaszenia od modułu (przewód czarno-biały) Co do pomiaru - nie robisz tego w ten sposób. Jedną końcówkę dotykasz do masy, a drugą do badanego przewodu. Przy badaniu statora ustawiasz miernik na 2000 omów (litera omega). Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 6 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2009 Mhm. Dziś kolejny dzień walki i nadal to samo. Po prostu cały dzień wpatrywałem się w te kabelki i nic mi do głowy nie przyszło. :banghead: Mierzyłem przewody od impulsatora i ten drugi wychodzący z silnika z konektorami tulejkowymi. Biało czerwony (impulsator) pokazywał " .485" gdy miernik był ustawiony na 2k (Ohm), przy kręceniu silnikiem pokazywał " .500" . Drugi przewód, czarno-czerwony nic nie pokazywał w ogóle. Założyłem tuningowy CDI z diodą LED która przy kręceniu silnika delikatnie migała, wnioskuję że to wskazywało impuls z silnika. No ale do cewki WN już nic nie dochodzi, ani żadne napięcie, ani rezystancji tam nie znalazłem. Już nawet poświęciłem się aby gołą ręka dotnkąć końcówki przewodu WN i też nic. :banghead: :banghead: No nic, jutro spróbuję zrobić ten patent z alarmem. Dzięki za poradę. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.