Skocz do zawartości

ZIPP Quantum 2T


qurim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w tytule - mam problem z Zipp Quantum 2T. Gość jechał w deszczu, wpakował się dużą kałużę, po tym skuter zaczął słabnąć, dojechał do domu i po zgaszeniu już nie odpalił. Brak iskry. Jest to skuter z alarmem, podejrzewałem usterkę alarmu ale nie mam pojęcia jak to badziewie odłączyć i które przewody połączyć razem żeby wykluczyć alarm z obiegu.

 

Druga sprawa jest taka że podejrzewam uszkodzenie iskrownika lub impulsatora. Niewielkie mam pojęcie o podstawach elektryki więc dziś mierzyłem miernikiem ale nie bardzo wiem co mierzyłem. Jeśli przyłożę dodatnią końcówkę miernika do (+) akumulatora a ujemną do wyjścia przewodu tuż z impulsatora (czerwono-biały) to pokazuje mi napięcie ok.12V "z groszem". Czy to ma tak być? Jak zmierzyć czy iskrownik/impulsator są sprawne? Co z czym mierzyć? Napięcie? Rezystancję? Między którymi przewodami? Jak?

 

Z góry odpowiem że założyłem nową cewkę z przewodem i fajką, świecę i moduł i nadal to samo. Wyłącznika stopki bocznej nie ma, a wyłącznik zapłonu (ON/OFF) na kierownicy jest sprawny.

 

W skrócie - jak pozbyć się chińskiego alarmu (fabryczny chyba) i jak mierzyć iskrownik/impulsator.

 

:notworthy:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączenie alarmu - aby go wyeliminować wystarczy odłączyć kostkę :D. Pozbywamy się wtedy głównego wyłącznika zapłonu, czyli stacyjki. Aby instalacja pracowała prawidłowo, konieczne będzie odcięcie dwóch przewodów z kostki alarmu (przewód gaszenia od stacyjki oraz przewód gaszenia od modułu) i połączenie ich razem. http://p1.bikepics.com/pics/2009/09/03/bik...771251-full.jpg . W niektórych skuterach te przewody można odłączyć i przełożyć (konektory tulejkowe) podczas montażu/demontażu alarmu. W pozostałych oryginalnie podłączona jest kostka która mostkuje połączenie gaszenia.

 

Na samym początku diagnostyki układu zapłonowego zalecam sprawdzenie iskry na samym przewodzie WN i wypięcie przewodu gaszenia od modułu (przewód czarno-biały)

 

Co do pomiaru - nie robisz tego w ten sposób. Jedną końcówkę dotykasz do masy, a drugą do badanego przewodu. Przy badaniu statora ustawiasz miernik na 2000 omów (litera omega).

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mhm. Dziś kolejny dzień walki i nadal to samo. Po prostu cały dzień wpatrywałem się w te kabelki i nic mi do głowy nie przyszło. :banghead:

 

Mierzyłem przewody od impulsatora i ten drugi wychodzący z silnika z konektorami tulejkowymi. Biało czerwony (impulsator) pokazywał " .485" gdy miernik był ustawiony na 2k (Ohm), przy kręceniu silnikiem pokazywał " .500" . Drugi przewód, czarno-czerwony nic nie pokazywał w ogóle. Założyłem tuningowy CDI z diodą LED która przy kręceniu silnika delikatnie migała, wnioskuję że to wskazywało impuls z silnika. No ale do cewki WN już nic nie dochodzi, ani żadne napięcie, ani rezystancji tam nie znalazłem. Już nawet poświęciłem się aby gołą ręka dotnkąć końcówki przewodu WN i też nic. :banghead: :banghead:

 

No nic, jutro spróbuję zrobić ten patent z alarmem. Dzięki za poradę.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...