Skocz do zawartości

Bariery linowe - a co z motocyklistami??


enZo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

najprostszy sposób na zminimalizowanie "efektu szatkownicy"- osłonić słupki

 

taka dodatkowa blacha nie wpływa w żaden sposób na pracę bariery przy uderzeniu osobówki i cięższych pojazdów- więc może być zamontowana na KAŻDEJ barierze (czyli na starych SP06 itd., na linówkach, na wszelkich nowinkach projektowanych wg norm serii EN 1317)- a jednocześnie diametralnie zmienia sytuację z punktu widzenia sunącego w kierunku bariery motocyklisty i jego szlifującego obok sprzęta

 

a na koniec niespodzianka- można i u nas: http://www.a1-pyrzowice-sosnica.pl/files/zdjecia/Bariery_ochronne_z_oslonami_dla_motocyklistow_na_lacznicy_wezla_Piekary.JPG

odcinek A1 z Piekar Śląskich do Pyrzowic- na WSZYSTKICH łukach zarówno w pasie rozdziału, jak i na zewnętrznych barierach zaprojektowano i wykonano takie właśnie dodatkowe osłony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)a na koniec niespodzianka- można i u nas: http://www.a1-pyrzow...zla_Piekary.JPG

odcinek A1 z Piekar Śląskich do Pyrzowic- na WSZYSTKICH łukach zarówno w pasie rozdziału, jak i na zewnętrznych barierach zaprojektowano i wykonano takie właśnie dodatkowe osłony

te zielone "łopatki" to są osłony, żeby nie oślepiać tych jadących z przeciwka swoimi światłami, prawda?

Edytowane przez pa2olo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Mój dwuślad jest niski, więc liniowe bariery przy skrzyżowaniach (np. drogach dwujezdniowych odgrodzonych barierą) poprawiają widoczność... to jest plus.

Tradycyjne czy linowe - masakra dla nieosłoniętych uczestników ruchu. To jest minus.

Może jakieś pleksi ;) walnięcioodporne w miejscach, gdzie wymagana jest dobra widoczność innych uczestników ruchu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nie rozumiem Was zupelnie. Najlepiej w ogole nie jezdzic motocyklem, tyle zagrozen!!! Co nam wielce robia te liny? Szczerze, to 5 x bardziej niebezpieczne wydaja mi sie ubytki w nawierzchni i wszelkiej masci dziury.

 

Co sie przejmujecie barierami linowymi jak w Polsce nadal macie tysiace kilometrow drog gdzie drzewa rosna metr od jezdni? Lepiej spotkac sie z lina czy z drzewem? Trzeba z tym zyc i jezdzic dalej.

 

Rzecz jest prosta: bariery linowe sa znacznie bezpieczniejsze od tych stalowych, dlatego że znacznie lepiej pochlaniaja energie i jest ona rozlozona na bardziej elastycznym materiale, ktory lepiej pochlania energie z uderzenia i 'wypluwa' przeszkode z powrotem zamiast skumulowac cala energie w sobie. Tu macie to w miare wyjasnione: http://www.youtube.com/watch?v=ENyHmQKeL_g

 

Po drugie: ile procent wszystkich pojazdow stanowia motocykle? W sezonie moze pare procent? I co, bedziemy robic stalowe balustrady zeby te pare procent osob sie cieszylo, czy lepiej jednak bardziej bezpieczne linowe zeby te 95% czulo sie bezpieczniej?

 

Wiadomo, idealem byloby montowanie plaskich oslon pod barierami stalowymi, ale to wiaze sie z lobbowaniem na rzecz takich rozwiazan w parlamencie lub ministerstwie lub GDDKiA. Skoro dalo sie przeforsowac idiotyczne przepisy o normach halasu i montowano ekrany akustyczne za miliony to mysle, ze koszt tych oslon na glownych drogach bylby do zniesienia przez panstwo. A tak na powaznie: to nie w Polsce takie rzeczy :laugh:

 

Po trzecie: to ze te bariery linowe sa o wiele lepszym rozwiazaniem pokazuje przyklad Szwecji, gdzie drogi wystepuja czesto w formacie 2+1 (tak jak u nas na gorskich odcinkach zeby mozna bylo powyprzedzac TIRy pod gorke) i pasy sa rozdzielone wlasnie barierami linowymi. Na zalaczonym ponizej filmiku mozna zaobserwowac ze bariery linowe na szwedzkich drogach sa w wielu miejscach, a wszyscy wiemy, ze oni w statystykach wypadkow nie przoduja. http://www.youtube.com/watch?v=cKnvJaFzoPw

 

Fajnie by bylo gdyby wszystkim barierom zamontowac te oslony, ale wszyscy wiemy, ze to nierealne. Wiec zamiast zabierac sie od dupy strony i obrazac ze ZDM w Warszawie montuje tego typu rozwiazania (ktore z pewnoscia uratuja zycie wielu kierowcom puszek) to moze lepiej niech wszyscy motonici zaczna sie przejmowac stanem swojego licznika? Ja tu nie prawie moralnosci, ale to chyba najlepszy sposob, zeby przestac sie przejmowac tymi barierami.

 

Nie wiem nic na temat kosztow tych rozwiazan, ale to co wczesniej bylo wypisywane, ze robia to byle zaoszczedzic, to nie do konca prawda. Sa one po prostu bezpieczniejsze i to jest glowny powod. Tego typu rozwiazan bedzie przybywac i musimy sie z tym pogodzic. Dla przykladu autostrada w Szwecji:

http://img200.images...413/1024673.jpg

 

 

A tu rozwiniecie tego tematu dla ciekawskich:

 

http://www.scigacz.pl/Bariery,przy,drogach,ochraniaja,czy,zabijaja,17698.html

Edytowane przez wachu666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...