orange rider Posted June 28, 2009 Witam, proszę o poradę. Będę niebawem zmieniał opony w swoim RK. Zdecydowałem się na Metzelery. Fabrycznie RK ma takie rozmiary: przód: MT90B16 72H tył: MU85B16 77H Jeden ze sklepów zaoferował mi metryczne zamienniki: przód: 130/90-16 67H TL tył: 150/80B16 71H TL I tu mam dylemat - wyraźnie niższy indeks nośności metrycznych. Czy macie może doświadczenie z metrycznymi oponami do HD? Czy opony o nośności 67 i 71 będą wystarczające do dość ciężkiego Kinga? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Harlista Posted June 29, 2009 Witam, proszę o poradę. Będę niebawem zmieniał opony w swoim RK. Zdecydowałem się na Metzelery. Fabrycznie RK ma takie rozmiary: przód: MT90B16 72H tył: MU85B16 77H Jeden ze sklepów zaoferował mi metryczne zamienniki: przód: 130/90-16 67H TL tył: 150/80B16 71H TL I tu mam dylemat - wyraźnie niższy indeks nośności metrycznych. Czy macie może doświadczenie z metrycznymi oponami do HD? Czy opony o nośności 67 i 71 będą wystarczające do dość ciężkiego Kinga? Gdyby to mialaby byc moja decyzja nigdy bym nie ryzykowal takiej podmianki. RK to motocykl typowo turystyczny do jazdy 2 + bagaz Jezeli wybierasz Metzelery badz pewien ze sa made in Germany . Brazylijskie (najczesciej dostepne w USA) maja bardzo zle notownia jezeli chodzi o jakosc. I jeszcze jedno: cisnienie w Metzelerach. Powszechna opinia zaleca trzymac max. podane na oponie a nie max. dla motocykla. Podobno znacznie przedluza to to przebieg, ale z kolei jazda jest "twarda" - mniej komfortowa Quote THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORETHIS IS A FUCKING FASHION SHOW Share this post Link to post Share on other sites
orange rider Posted June 29, 2009 Tak, chyba masz rację. Spora jest różnica w nośności, swoją drogą ciekawe czemu? Myślę, że nie warta zaoszczędzenie 200-300zł na komplecie. A ponieważ specjalnie się nie spieszy, to mogę poczekać 3 tygodnie na celowe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
qurim Posted July 2, 2009 (edited) Cena to jedno, a ich przydatność to druga sprawa. Ja trochę narzekam na Dunlopy które mam. Teraz jak jest upał i się dobrze nagrzeją to da się latać po winklach ale nadal nie mam do nich zaufania. A zimą latałem to w ogóle była masakra, tył często tańczył. Weilu znajomych zmienia na Metzeler`y, konkretnie ME880 Marathon czy jakoś tak są znaczone. Też chyba je zapodam do Electry ale najpierw dobiję obecne gumy. Edited July 2, 2009 by qurim Quote MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Share this post Link to post Share on other sites
Harlista Posted July 3, 2009 (edited) Cena to jedno, a ich przydatność to druga sprawa. Ja trochę narzekam na Dunlopy które mam. Teraz jak jest upał i się dobrze nagrzeją to da się latać po winklach ale nadal nie mam do nich zaufania. A zimą latałem to w ogóle była masakra, tył często tańczył. Weilu znajomych zmienia na Metzeler`y, konkretnie ME880 Marathon czy jakoś tak są znaczone. Też chyba je zapodam do Electry ale najpierw dobiję obecne gumy. Moje 3 grosze Temat opon jest drugim co do czestosci (po olejach) tematem bitym na Forrach HD Kilka lat temu, po przeczytaniu wielu bardzo pochlebnych opinii bylem zwolennikiem ME880 Marathon Pech chcial ze musialem awaryjnie zmienic tylna w czasie wycieczki Poniewaz nie chcialem D402, a nie mieli ME880 wziolem AVON Roadrunner Doskonala opona jezeli chodzi o przyczepnosc tak na suchym jak i mokrym Mankament - wystarczyla jedynie na 6,000 mil. A wlasciwie to nawet mniej bo przy 6,000 zlapalem gwozdzia i okazalo sie ze widac juz kord. Wtedy znowu popatrzylem w strone ME880, ale okazalo sie ze po przeniesieniu produkcji z Niemiec do Brazylii jakosc obnizyla sie bardzo widocznie Wrocilem wiec do D402 W obecnym motorze mam na tyle Michelin Commander - calkowicie nowa konstrukcja przeznaczona dla HD Na suchym trzyma sie doskonale, a w czasie duzego deszczu nie mialem okazji jeszcze sprawdzic No i mam dopiero 2,500 mil wiec nie moge powiedziec nic o trwalosci Bardzo wielu dlugodystansowcow chwali sobie przyczepnosc i komfort D Elite3 Jednak wytrzymalosc budzi zastrzezenia - bardzo duza rozbieznosc : 8,000~14,000 mil I to by bylo na tyle ZNALEZIONE NA INTERNECIE http://www.prweb.com/releases/2009/06/prweb2573444.htm http://www-odi.nhtsa.dot.gov/recalls/resul...true&refurl=rss Edited July 3, 2009 by Harlista Quote THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORETHIS IS A FUCKING FASHION SHOW Share this post Link to post Share on other sites
orange rider Posted July 28, 2009 Po powrocie z wakacji okazało się, że tyłu już prawie nie mam. Zatem zakup mocno został przyspieszony. Kupiłem, z racji na dostępność od ręki, Marathony metryczne. Jeździ się rewelacyjnie. Jak z trwałością powiem za czas jakiś. PS - produkcja DE. Cena 1000zł za komplet z dostawą. Quote Share this post Link to post Share on other sites
orange rider Posted July 22, 2011 (edited) Opisze Wam po krotce moja przygode z nowymi oponami. Jak zapytasz "cruiserowca" o najlepsze opony do motocykla to wiekszosc odpowie Metzeler ME880 Marathon. Sam tak odpowiadam zazwyczaj - miekkie, dobrze sie kleja na mokrym itp. W poprzednim moto zajezdzilem 3 komplety. Moj nowy nabytek (RG CVO '09) jezdzi fabrycznie na 18" diagonalnych Dunlopa (D407). Na suchym bardzo dobrze, na mokrym masakra. Zamowilem zatem komplet ME880, niestety radialnych, z braku diagonalnych. Rozmiary i inne parametry (nosnosc, indeks predkosci itp.) identyczne z fabrycznymi Dunlopami. I nie da sie jezdzic!!! Motocykl po przekroczeniu 100 zaczyna jechac wezykiem, cos w rodzaju shimmy w zwolnionym tempie. Przy okazji poszukiwania przyczyn maszyna zostala tak gruntownie przejrzana jak nigdy dotad :) Podejrzewalismy luz na lozyzku glowki ramy, zbyt miekkie zawieszenie (wymienilem olej na gesty SE - bajka) itp. Nic. Bujawka jak cholera. W poniedzialek na autostradzie pod Poznaniem omal sie glebnalem przy 130. Jak dostalem boczny wiatr i moto wpadlo w wezykowanie z trudem udalo mi sie to opanowac. Poniewaz nie bylo juz innych mozliwosci baczniej przyjrzelismy sie oponom - otoz bujajac maszyna na postoju opony wyginaja sie na boki!!! Motocykl mozna wprowadzic w wezykowanie na postoju :) Masakra. Po ponownym montazu D407-ek problem znika, maszyna smiga az milo ... po suchym. Poniewaz co jakis czas slychac od uzytkownikow Elektr o wezykowaniuprzy wyzszych predkosciach warto poszukac przyczyn tam gdzie sie ich najmniej spodziewamy - w oponach, nawet tych teoretycznie njalepszych. Teraz niestety jestem zdany na Dunlopy, bo ME880 diagonalny jest tylko na przod w moim rozmiarze, Avonow nie ma. Edited July 22, 2011 by orange rider Quote Share this post Link to post Share on other sites
vpower Posted July 22, 2011 Ej no - nie strasz mnie - ja klne na Dunlopy, bo na mokrym sie slizgaja jak palec w ci*..Ja za glowna wade Metzelerow uwazalem ich szybsze zuzycie.Nie wiem czy sa - ale sprobuj poszukac do swojego Bridgestonow - mialem w RS i naprawde super sie sprawowaly. Podobno Continental na deszcz jest dobry - mialem tyl zalozony i bylo ok. Quote AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom Share this post Link to post Share on other sites
orange rider Posted July 22, 2011 W RK nie bylo problemow, zarowno na fabrycznych kolach 16 cali jak i na tych zmianionych (21" i 18"). Moze to kwestia masy, RG wazy troche ponad 400kg? Faktem jest, ze sa za slabej konstrukcji do tego sprzeta. A jakie mailes Bridgestony? Jaki model? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Harlista Posted July 22, 2011 Opisze Wam po krotce moja przygode z nowymi oponami. Jak zapytasz "cruiserowca" o najlepsze opony do motocykla to wiekszosc odpowie Metzeler ME880 Marathon. Nie do konca prawda. Jezeli zadasz to pytanie e USA to wiekszosc odpowie "Tylko nie ME 880. Maja fatalna reputacjeElite III sa obecnie najbardziej popularneA jazeli ktos juz upiera sie na ME 880 to tradycyjan rada: zawsze pompuj do max podanego na oponie. Ignoruj zalecenia HD odnosnie cisnieniaJazda bedzie mniej konfortowa ale bezpieczniejsz i dluzej wytrzymaja Quote THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORETHIS IS A FUCKING FASHION SHOW Share this post Link to post Share on other sites
orange rider Posted July 22, 2011 Nie do konca prawda. Jezeli zadasz to pytanie e USA to wiekszosc odpowie "Tylko nie ME 880. Maja fatalna reputacjeElite III sa obecnie najbardziej popularneA jazeli ktos juz upiera sie na ME 880 to tradycyjan rada: zawsze pompuj do max podanego na oponie. Ignoruj zalecenia HD odnosnie cisnieniaJazda bedzie mniej konfortowa ale bezpieczniejsz i dluzej wytrzymaja W domysle byla mowa o motorzystach europejskich oczywiscie. Co do cisnienia - dokladnie tak zrobilem, ale roznice sa minimalne: HD zaleca 36(p) i 40(t)PSI a max moich opon to 42PSI. NIc to oczywiscie nie zmienia - buja jak szalony. Harlista - mam do Ciebie prosbe: jak bys mi pomogl w USA wyszukac opony o rozmiarach 130/70B18 i 180/55B18. Jakies linki do dobrych sklepow? Moze mozesz polecic jakis model? Co to jest ta Elite III? Niestety w Europie posucha jesli chodzi o ten rozmiar, a nie chce kombinowac ze zmianami. A tak poza tym to sam sie sobie dziwie, ze wczesniej Road Glide'a nie kupilem, jest absolutnie fantastyczny! Quote Share this post Link to post Share on other sites
vpower Posted July 22, 2011 Nie pamietam jaki to byl model tych bridgestonow ale bylem zadowolony.Elite III to tez Dunlop tu masz strone i poszukaj co by Ci podpasowalo:http://www.mynetmoto.com/ Quote AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom Share this post Link to post Share on other sites
Harlista Posted July 24, 2011 Harlista - mam do Ciebie prosbe: jak bys mi pomogl w USA wyszukac opony o rozmiarach 130/70B18 i 180/55B18. Jakies linki do dobrych sklepow? Moze mozesz polecic jakis model? Co to jest ta Elite III? Niestety w Europie posucha jesli chodzi o ten rozmiar, a nie chce kombinowac ze zmianami. A tak poza tym to sam sie sobie dziwie, ze wczesniej Road Glide'a nie kupilem, jest absolutnie fantastyczny! Daj mi kilka dni czasu bo w lyk end bede zajetyA jezeli chodzi o RG to "a nie mowilem" ;) Quote THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORETHIS IS A FUCKING FASHION SHOW Share this post Link to post Share on other sites
Adamzuuo Posted February 27, 2012 Chciałbym odświeżyć trochę temat... Mianowicie jakie opony polecilibyście do Softaila Standarda???Z tego co zdążyłem się już dowiedzieć to:1. Dunlop - za twardy jak na polskie warunki i na mokrym ślizga się strasznie...2. Na pirelli sam miałem wywrotkę na mokrej drodze dwa lata temu więc chyba odpada...3. Co do Metzelera to tu czytam że jest nie za bardzo... Więc co wybrać?? Na jakich wy jeździcie?? I jak odróżnić oponę radialną od diagonalnej??Zaznaczę jeszcze, że mam rozmiary 200/55r17 i MH90r21 więc za dużego wyboru w producentach nie ma :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
piter 1600 Posted February 27, 2012 Latam na Dunlopie.Nie wiem czy taki twardy skoro tylna opona starcza mi na jeden sezon. Quote 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Share this post Link to post Share on other sites