Jump to content

Recommended Posts

Witam,

 

proszę o poradę. Będę niebawem zmieniał opony w swoim RK. Zdecydowałem się na Metzelery. Fabrycznie RK ma takie rozmiary:

przód: MT90B16 72H

tył: MU85B16 77H

 

Jeden ze sklepów zaoferował mi metryczne zamienniki:

przód: 130/90-16 67H TL

tył: 150/80B16 71H TL

 

I tu mam dylemat - wyraźnie niższy indeks nośności metrycznych. Czy macie może doświadczenie z metrycznymi oponami do HD? Czy opony o nośności 67 i 71 będą wystarczające do dość ciężkiego Kinga?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

 

proszę o poradę. Będę niebawem zmieniał opony w swoim RK. Zdecydowałem się na Metzelery. Fabrycznie RK ma takie rozmiary:

przód: MT90B16 72H

tył: MU85B16 77H

 

Jeden ze sklepów zaoferował mi metryczne zamienniki:

przód: 130/90-16 67H TL

tył: 150/80B16 71H TL

 

I tu mam dylemat - wyraźnie niższy indeks nośności metrycznych. Czy macie może doświadczenie z metrycznymi oponami do HD? Czy opony o nośności 67 i 71 będą wystarczające do dość ciężkiego Kinga?

 

Gdyby to mialaby byc moja decyzja nigdy bym nie ryzykowal takiej podmianki.

RK to motocykl typowo turystyczny do jazdy 2 + bagaz

 

Jezeli wybierasz Metzelery badz pewien ze sa made in Germany .

Brazylijskie (najczesciej dostepne w USA) maja bardzo zle notownia jezeli chodzi o jakosc.

 

I jeszcze jedno: cisnienie w Metzelerach. Powszechna opinia zaleca trzymac max. podane na oponie a nie max. dla motocykla.

Podobno znacznie przedluza to to przebieg, ale z kolei jazda jest "twarda" - mniej komfortowa


THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORE

THIS IS A FUCKING FASHION SHOW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, chyba masz rację. Spora jest różnica w nośności, swoją drogą ciekawe czemu? Myślę, że nie warta zaoszczędzenie 200-300zł na komplecie. A ponieważ specjalnie się nie spieszy, to mogę poczekać 3 tygodnie na celowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena to jedno, a ich przydatność to druga sprawa. Ja trochę narzekam na Dunlopy które mam. Teraz jak jest upał i się dobrze nagrzeją to da się latać po winklach ale nadal nie mam do nich zaufania. A zimą latałem to w ogóle była masakra, tył często tańczył. Weilu znajomych zmienia na Metzeler`y, konkretnie ME880 Marathon czy jakoś tak są znaczone. Też chyba je zapodam do Electry ale najpierw dobiję obecne gumy.

Edited by qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cena to jedno, a ich przydatność to druga sprawa. Ja trochę narzekam na Dunlopy które mam. Teraz jak jest upał i się dobrze nagrzeją to da się latać po winklach ale nadal nie mam do nich zaufania. A zimą latałem to w ogóle była masakra, tył często tańczył. Weilu znajomych zmienia na Metzeler`y, konkretnie ME880 Marathon czy jakoś tak są znaczone. Też chyba je zapodam do Electry ale najpierw dobiję obecne gumy.

 

Moje 3 grosze

Temat opon jest drugim co do czestosci (po olejach) tematem bitym na Forrach HD

 

Kilka lat temu, po przeczytaniu wielu bardzo pochlebnych opinii bylem zwolennikiem ME880 Marathon

Pech chcial ze musialem awaryjnie zmienic tylna w czasie wycieczki

Poniewaz nie chcialem D402, a nie mieli ME880 wziolem AVON Roadrunner

Doskonala opona jezeli chodzi o przyczepnosc tak na suchym jak i mokrym

Mankament - wystarczyla jedynie na 6,000 mil. A wlasciwie to nawet mniej bo przy 6,000 zlapalem gwozdzia i okazalo sie ze widac juz kord.

Wtedy znowu popatrzylem w strone ME880, ale okazalo sie ze po przeniesieniu produkcji z Niemiec do Brazylii jakosc obnizyla sie bardzo widocznie

Wrocilem wiec do D402

 

W obecnym motorze mam na tyle Michelin Commander - calkowicie nowa konstrukcja przeznaczona dla HD

Na suchym trzyma sie doskonale, a w czasie duzego deszczu nie mialem okazji jeszcze sprawdzic

No i mam dopiero 2,500 mil wiec nie moge powiedziec nic o trwalosci

 

Bardzo wielu dlugodystansowcow chwali sobie przyczepnosc i komfort D Elite3

Jednak wytrzymalosc budzi zastrzezenia - bardzo duza rozbieznosc : 8,000~14,000 mil

 

I to by bylo na tyle

 

 

 

ZNALEZIONE NA INTERNECIE

 

 

http://www.prweb.com/releases/2009/06/prweb2573444.htm

 

http://www-odi.nhtsa.dot.gov/recalls/resul...true&refurl=rss

Edited by Harlista

THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORE

THIS IS A FUCKING FASHION SHOW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po powrocie z wakacji okazało się, że tyłu już prawie nie mam. Zatem zakup mocno został przyspieszony. Kupiłem, z racji na dostępność od ręki, Marathony metryczne. Jeździ się rewelacyjnie. Jak z trwałością powiem za czas jakiś.

 

PS - produkcja DE. Cena 1000zł za komplet z dostawą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opisze Wam po krotce moja przygode z nowymi oponami.

 

Jak zapytasz "cruiserowca" o najlepsze opony do motocykla to wiekszosc odpowie Metzeler ME880 Marathon. Sam tak odpowiadam zazwyczaj - miekkie, dobrze sie kleja na mokrym itp. W poprzednim moto zajezdzilem 3 komplety. Moj nowy nabytek (RG CVO '09) jezdzi fabrycznie na 18" diagonalnych Dunlopa (D407). Na suchym bardzo dobrze, na mokrym masakra. Zamowilem zatem komplet ME880, niestety radialnych, z braku diagonalnych. Rozmiary i inne parametry (nosnosc, indeks predkosci itp.) identyczne z fabrycznymi Dunlopami. I nie da sie jezdzic!!! Motocykl po przekroczeniu 100 zaczyna jechac wezykiem, cos w rodzaju shimmy w zwolnionym tempie. Przy okazji poszukiwania przyczyn maszyna zostala tak gruntownie przejrzana jak nigdy dotad :) Podejrzewalismy luz na lozyzku glowki ramy, zbyt miekkie zawieszenie (wymienilem olej na gesty SE - bajka) itp. Nic. Bujawka jak cholera. W poniedzialek na autostradzie pod Poznaniem omal sie glebnalem przy 130. Jak dostalem boczny wiatr i moto wpadlo w wezykowanie z trudem udalo mi sie to opanowac. Poniewaz nie bylo juz innych mozliwosci baczniej przyjrzelismy sie oponom - otoz bujajac maszyna na postoju opony wyginaja sie na boki!!! Motocykl mozna wprowadzic w wezykowanie na postoju :) Masakra. Po ponownym montazu D407-ek problem znika, maszyna smiga az milo ... po suchym. Poniewaz co jakis czas slychac od uzytkownikow Elektr o wezykowaniuprzy wyzszych predkosciach warto poszukac przyczyn tam gdzie sie ich najmniej spodziewamy - w oponach, nawet tych teoretycznie njalepszych. Teraz niestety jestem zdany na Dunlopy, bo ME880 diagonalny jest tylko na przod w moim rozmiarze, Avonow nie ma.

Edited by orange rider

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ej no - nie strasz mnie - ja klne na Dunlopy, bo na mokrym sie slizgaja jak palec w ci*..

Ja za glowna wade Metzelerow uwazalem ich szybsze zuzycie.

Nie wiem czy sa - ale sprobuj poszukac do swojego Bridgestonow - mialem w RS i naprawde super sie sprawowaly. Podobno Continental na deszcz jest dobry - mialem tyl zalozony i bylo ok.


AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Share this post


Link to post
Share on other sites

W RK nie bylo problemow, zarowno na fabrycznych kolach 16 cali jak i na tych zmianionych (21" i 18"). Moze to kwestia masy, RG wazy troche ponad 400kg? Faktem jest, ze sa za slabej konstrukcji do tego sprzeta.

 

A jakie mailes Bridgestony? Jaki model?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opisze Wam po krotce moja przygode z nowymi oponami.

 

Jak zapytasz "cruiserowca" o najlepsze opony do motocykla to wiekszosc odpowie Metzeler ME880 Marathon.

 

Nie do konca prawda. Jezeli zadasz to pytanie e USA to wiekszosc odpowie "Tylko nie ME 880. Maja fatalna reputacje

Elite III sa obecnie najbardziej popularne

A jazeli ktos juz upiera sie na ME 880 to tradycyjan rada: zawsze pompuj do max podanego na oponie. Ignoruj zalecenia HD odnosnie cisnienia

Jazda bedzie mniej konfortowa ale bezpieczniejsz i dluzej wytrzymaja


THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORE

THIS IS A FUCKING FASHION SHOW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie do konca prawda. Jezeli zadasz to pytanie e USA to wiekszosc odpowie "Tylko nie ME 880. Maja fatalna reputacje

Elite III sa obecnie najbardziej popularne

A jazeli ktos juz upiera sie na ME 880 to tradycyjan rada: zawsze pompuj do max podanego na oponie. Ignoruj zalecenia HD odnosnie cisnienia

Jazda bedzie mniej konfortowa ale bezpieczniejsz i dluzej wytrzymaja

 

W domysle byla mowa o motorzystach europejskich oczywiscie.

 

Co do cisnienia - dokladnie tak zrobilem, ale roznice sa minimalne: HD zaleca 36(p) i 40(t)PSI a max moich opon to 42PSI. NIc to oczywiscie nie zmienia - buja jak szalony.

 

Harlista - mam do Ciebie prosbe: jak bys mi pomogl w USA wyszukac opony o rozmiarach 130/70B18 i 180/55B18. Jakies linki do dobrych sklepow? Moze mozesz polecic jakis model? Co to jest ta Elite III? Niestety w Europie posucha jesli chodzi o ten rozmiar, a nie chce kombinowac ze zmianami.

 

A tak poza tym to sam sie sobie dziwie, ze wczesniej Road Glide'a nie kupilem, jest absolutnie fantastyczny!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pamietam jaki to byl model tych bridgestonow ale bylem zadowolony.

Elite III to tez Dunlop

 

tu masz strone i poszukaj co by Ci podpasowalo:

http://www.mynetmoto.com/


AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harlista - mam do Ciebie prosbe: jak bys mi pomogl w USA wyszukac opony o rozmiarach 130/70B18 i 180/55B18. Jakies linki do dobrych sklepow? Moze mozesz polecic jakis model? Co to jest ta Elite III? Niestety w Europie posucha jesli chodzi o ten rozmiar, a nie chce kombinowac ze zmianami.

 

A tak poza tym to sam sie sobie dziwie, ze wczesniej Road Glide'a nie kupilem, jest absolutnie fantastyczny!

 

Daj mi kilka dni czasu bo w lyk end bede zajety

A jezeli chodzi o RG to "a nie mowilem" ;)


THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORE

THIS IS A FUCKING FASHION SHOW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym odświeżyć trochę temat... Mianowicie jakie opony polecilibyście do Softaila Standarda???

Z tego co zdążyłem się już dowiedzieć to:

1. Dunlop - za twardy jak na polskie warunki i na mokrym ślizga się strasznie...

2. Na pirelli sam miałem wywrotkę na mokrej drodze dwa lata temu więc chyba odpada...

3. Co do Metzelera to tu czytam że jest nie za bardzo...

 

Więc co wybrać?? Na jakich wy jeździcie?? I jak odróżnić oponę radialną od diagonalnej??

Zaznaczę jeszcze, że mam rozmiary 200/55r17 i MH90r21 więc za dużego wyboru w producentach nie ma :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Latam na Dunlopie.Nie wiem czy taki twardy skoro tylna opona starcza mi na jeden sezon.


2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...