Skocz do zawartości

Czyszczenie hamulcow


Rekomendowane odpowiedzi

Calkowicie przypadkiem, przy okazji wymiany klockow hamulcowych znalazlem instrukcje sevrisowania zaciskow HD

 

http://www.lyndallracingbrakes.com/service_tech.htm

 

Wiem ze te klocki sa niedostepne w Polsce ale instrukcja jest ciekawa.

Nigdy wczesniej (az do dzisiaj) nie czyscilem zaciskow

Jeden z forumowiczow z HTT polecil nawet uzycie sznurowki nasyconej plynem do czyszczenia hamulcow tak jak uzywa sie nitki do czyszczenia zebow

 

Klocki wymienilem dzisiaj - roznica kolosalna

 

 

THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORE

THIS IS A FUCKING FASHION SHOW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ale jak to nie czyściłeś zacisków? Zakładałeś tylko nowe klocki i wio do przodu?

Ja zawsze przy zmianie klocków w każdym moto rozbieram cały zacisk, myję, czyszczę i smaruję. Wtedy składam w całość, odpowietrzam i jest git. Przy okazji poleruję papierem ściernym pin`y na których pracują klocki aby nie było oporu w przesuwie. Wyjątkiem od czyszczenia zacisków była Suza GS500 gdy jeździłem jako kurier bo klocki zmieniałem co 4-5 tygodni a nie chciało mi się babrać z czyszczeniem totalnym.

 

 

Jak cofasz tłoczki gdy są brudne to spodziewaj się że wkrótce hamulec może się posypać. Brud z tłoczków uszkodzi uszczelkę cylinderka gdy cofasz i wtedy zacznie gubić ciśnienie i puszczać płyn. A przy cofaniu tłoczków warto czasem zdjąć pokrywkę zbiorniczka aby uwolnić ciśnienie które tam powstaje przy próbie cofania tłoczków.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak to nie czyściłeś zacisków? Zakładałeś tylko nowe klocki i wio do przodu?

Ja zawsze przy zmianie klocków w każdym moto rozbieram cały zacisk, myję, czyszczę i smaruję. Wtedy składam w całość, odpowietrzam i jest git. Przy okazji poleruję papierem ściernym pin`y na których pracują klocki aby nie było oporu w przesuwie. Wyjątkiem od czyszczenia zacisków była Suza GS500 gdy jeździłem jako kurier bo klocki zmieniałem co 4-5 tygodni a nie chciało mi się babrać z czyszczeniem totalnym.

Jak cofasz tłoczki gdy są brudne to spodziewaj się że wkrótce hamulec może się posypać. Brud z tłoczków uszkodzi uszczelkę cylinderka gdy cofasz i wtedy zacznie gubić ciśnienie i puszczać płyn. A przy cofaniu tłoczków warto czasem zdjąć pokrywkę zbiorniczka aby uwolnić ciśnienie które tam powstaje przy próbie cofania tłoczków.

 

Pod warunkiem , ze wymieniasz klocki co 2,500 mil (4,000 km) bo tak czesto rekomenduja czyszczenie zaciskow

Moje klocki wytrzymuja 15,000 ~ 20,000 mil a wtedy to wymieniam wszystkie uszczelki w zacisku

Jak widac ty sam tez nie czyscisz zaciskow co 4,000 km

 

THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORE

THIS IS A FUCKING FASHION SHOW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...