Skocz do zawartości

co lepsze 2 takt czy 4 takt


Rekomendowane odpowiedzi

 

Mam takie pytanie w zwiąku z tym że miałem kupować 4T ale po namowie kolegów że niby ciężki i drogi w zakupie i utrzymaniu myśle nad CR 250 00-03r i teraz takie pytanie ile zrobie km w terenie na jednym baku??Nie jest to pałowanie na maxa raczej takie pyrkanie??ile to w ogóle ma bak?

 

Koledzy niezłego bajeru Ci nakładli do łba. Jak kupisz np CRF 450 to nie jest to wcale ciężki motor!!

Utrzymanie, no jeśli stać Cię na wlewanie 12L na 100tkę, wymiany tłoka co sezon, i ogólnie całego remontu silnika no to ok. W 4T robisz co jakis czas rególacje zaworów, wymiane oleju i jazda, z 2sezony po remącie myśle pojeździsz.

 

Wracając do tematu, 2T jeździ się trudniej np po lesie, wiecej chlapie paliwa, chcesz pojeździc po lesie dłużej i musisz już z kupą w gaciach szukać stacji benzynowej albo czeka pchanie sprzęta. Niemam nic do 2T, ale ja zostaje już tylko przy 4T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak juz wspominaliscie o motogodzinach, to czy mozna jakoś usrednić jak sie mają motogodziny do nakręconyc kilometrów? Np. srednio 50 mth ile może byc to mniej wiecej przelatanych kilometrów w powiedzmy crossowym moto latającym po torze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak juz wspominaliscie o motogodzinach, to czy mozna jakoś usrednić jak sie mają motogodziny do nakręconyc kilometrów? Np. srednio 50 mth ile może byc to mniej wiecej przelatanych kilometrów w powiedzmy crossowym moto latającym po torze.

10 motogodzin to około 3 baków paliwa :crossy:

Edytowane przez kamis-a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widze to ci co maja 4t sa za 4t :clap: co jest oczywiscie oczywiste :buttrock:

mysle ze role gra rowniez CENA dobrego 4t w porownaniu do 2t. ktos moze powiedziec ze zaplaci 3-4 tysiaki mniej a ma moto 2t tej samej mocy co 4t. a i tak jak juz bedzie mial tego 2t to po lesie bedzie jezdzil.

jesli by mial 4 kola wiecej to postawilby na 4t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak byłem na kupnie motocykla miałem ten sam problem,4T czy 2T.

Jezdziłem na obydwóch i jednak kupiłem 2T i tego nigdy nie żałowałem :wink: .

To wszystko zależy od tego jak kto jezdzi ja osobiście wole 2T.

 

no wlasnie chodzi o to kto do czego potrzebuje moto.

ale mysle ze i tak czesc tych co nie maja na porzadne 4t kupi 2t a i tak bedzie jezdzic po lesie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o kase na zakup motocykla jestem w stanie wyłożyć te 9-10tys za 4T ale kur szlak mnie trafi jak kupie i w remont wsadze 3 tys zł,i jeszcze nie będzie wszystko a Cr 250 kosztuje około 7 tys i maksymalny remont silnika to 1500zł, tylko ten zasięg nie da się dokupić większego baku,troche mi się nie uśmiecha wozić 5l paliwa w plecaku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasz polaczek wygrywa na 2t więc to o czymś świadczy ;)

No świadczy przede wszystkim o tym że jest zajebiście dobry w te klocki :bigrazz: .

 

 

Tak jak juz wspominaliscie o motogodzinach, to czy mozna jakoś usrednić jak sie mają motogodziny do nakręconyc kilometrów? Np. srednio 50 mth ile może byc to mniej wiecej przelatanych kilometrów w powiedzmy crossowym moto latającym po torze.

Manual dla KTM podaje taki przelicznik: 15MH=100L paliwa, co dla EXC520 daje 15MH=1600km przyjmując średnie spalanie na 6L/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o kase na zakup motocykla jestem w stanie wyłożyć te 9-10tys za 4T ale kur szlak mnie trafi jak kupie i w remont wsadze 3 tys zł,i jeszcze nie będzie wszystko a Cr 250 kosztuje około 7 tys i maksymalny remont silnika to 1500zł, tylko ten zasięg nie da się dokupić większego baku,troche mi się nie uśmiecha wozić 5l paliwa w plecaku

No masz w zupełności rację. Ale jak już zrobisz tego 4T to później tylko zaworki i olej, zadnego mieszania paliwa, srania się ze Ci gdzieś w lesie braknie itd. Np na CRF 450 kumpel moze znami jeździć cały dzien po lesie i na lajcie mu starczy. A na KTM sx 125 i CR 125 wożą 5L paliwa w plecakach i w połowie drogi dolewają... niemówie o drodze powrotnej... to jest najwiękrzy minus crossów 2T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o kase na zakup motocykla jestem w stanie wyłożyć te 9-10tys za 4T ale kur szlak mnie trafi jak kupie i w remont wsadze 3 tys zł,i jeszcze nie będzie wszystko a Cr 250 kosztuje około 7 tys i maksymalny remont silnika to 1500zł, tylko ten zasięg nie da się dokupić większego baku,troche mi się nie uśmiecha wozić 5l paliwa w plecaku

dokupić się da tylko trzeba szukać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo o taki orientacyjny mi tylko chodziło ;) o tak, zeby miec jakies rozeznanie mniej wiecej.

 

I taka jeszcze jedna mysl mi sie nasuwa, w zwiazku z porównywaniem tu 2T vs 4T. Otóż....2T nigdy nie bedzie tak walił w wydech przy schodzeniu z obrotów jak duży 4T :D A to jest kwintesencja jazdy z takim silnikiem hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...