Skocz do zawartości

Suzuki GS500E 1998


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem wczoraj ze znajomym oglądac GS 500. Motocykl w fajnym stanie tylko ma jeden feler. Po rozgrzaniu silnika wystepuje problem z wbijaniem jedynki. Wciskam sprzęgło i jedynka nie chce wskoczyć. Wystarczy popchnąć moto trochę do przodu i wtedy jedynka wejdzie bez problemu. Ciekawe jest jeszcze to,że jak wbiję jedynke i wrzucę znów na luz nie puszczając przy tym sprzęgła to nie da rady ponownie wbić jedynki - musze puścić sprzegło i ponownie je wcisnąc żeby zapiąć I bieg. Na wciśniętym sprzegle mogę tylko raz wbic jedynkę. W moim GS mogę wbijać na postoju i wybijać jedynke ile razy chcę na wciśnietym sprzegle. Sprzegło jest prawidłowo wyregulowane. Luz na klamce taki jak ma być , to samo na regulacji przy deklu ( trzpieniu wysprzęglającym). Sprzegło nie ciągnie bo na centralce koło się nie kręci przy wbitym biegu i wcisniętej klamce. Olej 20W50 Bel Ray. Czy to sprzegło niedomaga czy w skrzyni się coś sypie? Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pozostałe biegi jak wchodzą? Z miejsca potrafisz wrzucić 2? i ew wyższe biegi?

Sprawdz sprzegło czy tarcze sa dobre, czy nie ma wyzłobionych rowków od tarcz na koszu. Jak tu wszytsko bedzie ok, to znaczy ze moze być wodzik uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wewnątrz silnika nic nie sprawdze bo to moto do ewentualnego zakupu. W czasie jazdy skrzynia pracuje poprawnie. Ten problem z wbiciem jedynki pojawił się kilka razy podczas jazdy testowej po zakorkowanym mieście.

Stoję na luzie,wciskam klamkę sprzęgła i wbijam jedynkę , cofam dźwignię na luz i chce znów wbić jedynke .. wtedy skrzynia jest zablokowana. Nie da się wbić I ani II. Po puszczeniu sprzęgła i ponownym wysprzegleniu biegi wchodzą normalnie.

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ktorego roku ten GS ?

Wydaje mi sie ze to normalne zuzycie skrzyni, przede wszystkim wodzikow - dalej nie stanowi to zadnego problemu podczas jazdy, gdzie zawsze trzeba pamietac o wszelkich zmianach biegow na poruszajacym sie moto, a nie na postoju.

Czyli najpierw zrzucasz na jedynke, potem sp0rzeglo i stajesz.

Ruszasz pozniej z wlozona jedynka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl jest z 98r. Wg. licznika przejechane ma 42kkm więc przebieg możliwe,że autentyczny choć kto to wie..

 

Dzisiaj jadziemy jeszcze raz pośmigać tym GSem.

 

 

EDIT

Pojechałem jeszcze raz zobaczyć sprzęta, na miejscu rozkręciłemm wszytskie możliwe regulacje sprzęgła i na nowo wyregulowałem. Sprzęgło i skrzynia pracują teraz idealnie.

Moto dla kumpla zakupione!

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez to nie samochód zeby sobie biegami na postoju wachlowac. To normalne dla kazdej skrzyni motocyklowej. By zmienić bieg skrzynia musi sie obracac. Sprzegło ma łagodzić w tym przypadku drastyczny przeskok dlatego podczas jazdy niewciskamy go do końca jak jełopy tylko napinamy a reszte nadrabiamy praca gazem. Zreszta zaraz wpadnie Tomek i pojaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że niby kto jełop ?

Nikt mi nie musi nic wyjaśniać bo technika/kultura jazdy motocyklem nie jest mi obca.

Nie wiem po co jeszcze ciągnąć temat skoro rozwiązałem problem poprawną regulacją sprzęgła.

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu nie chodziło o mieszanie biegami na postoju tylko o blokującą się jedynkę.

 

Teraz po regulacji jedynka wchodzi bardzo ładnie z cichym kliknięciem i możną ją wbijać wielokrotnie na wciśniętym sprzęgle.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...