Skocz do zawartości

Weryfikacja stanu przekaźnika


dark_rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam taki problem.

 

Nie mogę uruchomić motocykla korzystając ze starteta. 2 dni temu wszystko było w porządku, ale wczoraj wziąłem się za "poprawianie" niektórych rzeczy w moim moto. Zdemontowałęm wiele elementów w celu oczyszczenia i pomalowania proszkowego. Grzebałem w wielu miejscach, więc znalezienie samej przyczyny może byc trudne :icon_rolleyes:

 

Po wciśnieciu startera zapala się kontrolka oleju. I nic. Cisza. Aku naładowane do końca- 13.8V (odpla bez problemu inne moto). Po złączeniu "na krótko" styków przekaźnika motocykl daje się uruchomić. Czy to wskazuje na ewidentne uszkodzenie przekaźnika? Gdzie ew. wcześniej można szukać przyczyny? Czujnik klamki sprzęgła, stopki, sam włącznik na kierownicy???

 

Przekaźnik jest nierozbiaralnym, ale jakby się postarać to przy pomocy piłki do metalu mozna się dobrać do środka. Tylko czego się tam spodziewać??

 

Co o tym myślicie??

Edytowane przez dark_rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekaznik normalnie sie wymienia, ale slyszalem o probach naprawienia zakonczonych sukcesem.

Przekaznik dziala tak ze przeplyw pradu o malym natezeniu powoduje zadzialanie elektromagnesu przyciagajacego zworke laczaca styki wlacznika pradu o duzym natezeniu niezbednego do ruszenia rozrusznika.

Podlaczenie rozrzusznika na krotko pokazalo ze winny jest przekaznik - najprawdopodobniej ma nadpalone styki. Mozesz go rozciac i wyczyscic styki - jak go potem zlozysz w kupe to juz druga sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie dodam żebyś sprawdził czy na kablach dochodzących do przekaźnika z włącznika masz napięcie(możesz na chwile dać prosto z aku w celu sprawdzenia) - miałem to samo w GPZ550, szukałem kwadratowych jaj, a kabel od guzika się przerwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wciśnieciu startera zapala się kontrolka oleju. I nic. Cisza.

 

Jesli jest cisza to raczej nie bedzie przekaznik. Przy uszkodzonym przekazniku po wcisnieciu startera powinienes slyszec zalaczanie sie przekaznika, a jak przylozysz reke to bedzie czuc. Podlacz woltomierz do zlacza przekaznika ktorym steruje przycisk startera i zobacz przy wcisnietym guziku czy jest napiecie.

 

Na moje oko to albo czegos nie podlaczyles, albo ze starosci ktoras wiazka sie uszkodzila. No i te wylaczniki otwartej podporki bocznej, czy tez wlaczonego biegu tez trzeba obadac.

 

Podejrzewam ze dla kumatego elektryka to bedzie chwila, jezeli zadnych tam cudow nie masz popodlaczanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...