Skocz do zawartości

Maszyna sie dusi


piotr8910
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Aprilię rs50 z 96r . Nie sprawiała mi ona problemu aż do dziś .

A mianowicie odpalam ją czekam aż sie trochę rozgrzeje ładnie wchodzi na obroty itp . Po krótkim odcinku jazdy na małych obrotach zaczyna sie dusić muszę ją zgasić odpalić i dobrze działa , i dzieje się tak co chwilę ..

Proszę Was o pomoc bo sie kompletnie na tym nieznam .. pozdrawiam i z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, myślę że masz podobny problem jak ja. Posiadam Rieju MRX i mam taki problem. Odpale maszyne, rozgrzeję wszystko jest ok. Jak chce wystartować np z 4 tys obrotów to silnik tak jakby się zamulił. No jadę dalej ma muła, wrzucam luz i trzymam manetke na full, a tu tak jakbym dawał i puszczał gaz, mam tak przez okolo 10 sek. Jak chce jechać na niskich obrotach a na wysokim biegu to właśnie tak mi muli motorek. Nieraz jest tak że zwalnia do bardzo niskiej prędkości mimo że był dość mocno rozpędzony. Mam takie coś o

 

 

Gaźnik czyściłem, filtr powietrza też, świece zmieniałem, zmieniłem olej w dozowniku. Dysza główna w Gaźniku to 109 a gaźnik to PHBN16. Motorek nie przeszedł tuningu mechanicznego, został jedynie odblokowany na wydechu. Wiecie może co to może być ? A Ty masz taki sam problem ? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w rs jest takie coś co idzie z gaźnika i pisze na tym choke(pod rama z prawej strony-pod tym grubym z ramy) naciśnij na to maszyna będzie kopcić jak niewiem ale po pewnym czasie to odskoczy to będzie ok, przynajmniej ja tak miałem. Jak to naciśniej to trzym pełny żeby Ci nie zgasł i lepiej na zapalonym to zrob.

Jak mi się tak robiło to pierwsze wykonalem takie czynnośc i jak ty ale nic nie dało.

 

 

Ja teraz mam problem że jak jest deszcze to mi przerywa, strzela i niewiadomo co jak jade powyźej 6tyś jak zgaśnie to trzeba czekać z 6min i poźniej znowu chwile idzie. Nie wie ktoś co z tym zrobić???

 

 

I jeszcze jedno ile Ci wyciąga ta aprilia rs???

Edytowane przez szymon44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym przerywaniem i gaśnięciem to ja tez miałem problemy. Sprawdź kabel zapłonowy co do świecy idzie czy nie jest uszkodzony, bo jeśli jest uszkodzony, to jak ci się dostanie woda to robi się przebicie na masę i skutkiem tego jest odcięcie dopływu prądu

 

 

 

Jawa Robby 50 ==> Yamaha XT 600E ==> Honda CB 900F Hornet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mari wg mnie to masz problem z poziomem paliwa lub dopływem paliwa do gaźnika (przytkany kranik, pływak sie zacina, etc)

 

Wymień świecę dedykowaną do tego modelu rs , nie kupuj jakiejś pierwszej lepszej za 15zł i bedzie ok . Aprilia leciała mi ok 115km/h . pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, zrobiłem przy nim sporo jeszcze wymieniłem membranę , regulowałem gaźnik i jest lepiej, tylko tego muła jeszcze ma, jak jest zamknięta membrana to jakby go olej przylał. W całym zakresie obrotów kopci na niebiesko (dość ciemno niebiesko) Co to może być ? Mi już ręce opadają :(:(:(

 

No teraz do 3 biegu idzie super (jak rakieta)

4 bieg już ma lekkiego muła

a 5 bieg muszę wrzucić gdy na 4 biegu pociągnę go do takiego punktu gdy silnik już nie ciągnie. Ale i tak na 5 biegu ma przyspieszenie jak stary komarek ...

Cylinder i tłok są w b. dobrym stanie z nocy pali na strzał, a po jednym odpaleniu odpalam go "ręką" . Nie wiem co może być :(:(:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz kolor elektrod na swiecy i czy ci nie ubywa oleju ze skrzyni, bo moze być simmer uszkodzony lub masz coś z gaźnikiem, hmm albo jeszcze dozownik ale nie jestem pewien czy on moze puszczać oleju wiecej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mocno kopci na niebiesko może być jak mówi pypek9 jeżeli ubywa oleju ze skrzyni to prawdopodobne że padł simmering od strony sprzęgła. Sprawdź też dozownik czy nie zacięła się linka od niego, ustaw go według oznaczeń, bo możliwe że podaje za dużo oleju którego silnik nie daje rady przepalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowaliście zmienić ustawienie iglicy? :biggrin: :banghead: Niedawno robiłem przeglądy gwarancyjne 3 sztuk Derbi Senda i wszystkie miały podobne objawy, z tym że wszystkie miały przebieg nie większy niż 1500km. Moto niby jedzie ale na niskich i średnich obrotach się krztusi, dławi i męczy zanim przyspieszy no i dymi z wydechu. Wystarczyło opuścić iglicę, w 2 maszynach o 1 rowek a w ostatniej chyba o 2 lub nawet 3 rowki. Po tym zabiegu moto jak nowe - idzie jak trzeba, wkręca się i nie dymi. :biggrin: :buttrock:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wcześniej chodził dobrze a teraz jest tak to moze byc faktycznie padły zimmering, iglica sie jakims cudem przestawiła albo gdzies dostaje za duzo oleju, może przestawiony zapłon? Widać ze silnik nie moze przepalić tego co dostaje.. Tak jak wczesniej mówił kolega sprawdz swiece na poczatek i poziom oleju w skrzyni. Pozniej dozownik. Jak wszystko okej to ustawienie gaźnika, gdzieś był fajny artykuł ale nie moge go w necie znaleźć. Tytuł był "Gaźnik. Budowa, zasada działania i regulacja" czy jakoś podobnie. Polecam, bo fajnie napisany. Z zapłonem też mozesz zobaczyć ale to w ostateczności. Pozdro i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio robiłem Gas Gas z podobnymi objawami, raz chodził pięknie, a czasem mu odbijało i się dusił, wszystko posprawdzane i nic. Moto ma silnik Morini 6 biegów, jakiś większy cylinder, wydech LV V6, gaźnik SHA 12 14. W gaźniku siedziała dysza 75, postanowiłem zmienić ją na mniejszą - założyłem dyszę od gaźnika BVF 16N1, brak oznaczenia rozmiaru - prawdopodobnie 72 lub 70. Po tym zabiegu moto chodzi idealnie.

Prawdopodobnie oryginalnie w tym gaźniku powinna być dysza 65, gość który miał podobnego Gas Gasa z cylindrem 50 cm3 również miał dyszę 75 i problemy, założył dyszę 55 i chodził.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...