Jump to content
Sign in to follow this  
sopel177

wsk - rozpołownienie

Recommended Posts

Mam mały problem, przy wymianie pierścieni do wewnątrz silnika wpadła mi żyletka...

Silnik od wsk 125cm3

Aby to wyciągnąć chcę rozpołowić silnik. wykręciłem wszystkie śruby,

Zdjąłem zębatkę od łańcuszka sprzęgłowego i cały kos, zębatkę zdawczą (iskrownika nie zdejmowałem bo nie chce się potem bawić z zapłonem itp.) Silnik poluzował się od przodu, naatomiast od tyłu nawet nie drgnie.

Proszę poradzcie co zrobić.

Edited by sopel177

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób sobie ściągasz do prawej połówki wału, ja zrobiłem taki na bazie starej podstawy iskrownika i ściagacza do magneta.

 

Wkrecasz się śrubami przed podstawę do trzech otwórów trzymających podstawę, długie śruby musisz mieć, następnie przekładasz ściagacz do magneta przez otwor, blokujesz go tą blachą, i kręcisz, śruba ze stożkiem nakręca sie na czop wału, tworząc opór zsuwając cały prawy karter z wału.Jak chcesz to Ci cyknę jutro fotę jak będę w warsztacie u siebie:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób sobie ściągasz do prawej połówki wału, ja zrobiłem taki na bazie starej podstawy iskrownika i ściagacza do magneta.

 

Wkrecasz się śrubami przed podstawę do trzech otwórów trzymających podstawę, długie śruby musisz mieć, następnie przekładasz ściagacz do magneta przez otwor, blokujesz go tą blachą, i kręcisz, śruba ze stożkiem nakręca sie na czop wału, tworząc opór zsuwając cały prawy karter z wału.Jak chcesz to Ci cyknę jutro fotę jak będę w warsztacie u siebie:)

 

 

Jeśli jest możliwość będę wdzięczny za fotkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam mały problem, przy wymianie pierścieni do wewnątrz silnika wpadła mi żyletka...

Silnik od wsk 125cm3

Aby to wyciągnąć chcę rozpołowić silnik. wykręciłem wszystkie śruby,

Proszę poradzcie co zrobić.

Rozpoławianie silnika w takim przypadku to zupełny bezsens. :banghead: Kup elastyczną końcówkę z magnesem i wyciągnij zagubioną żyletkę.

http://moto.allegro.pl/item580020035_wkret...teleskopie.html

http://moto.allegro.pl/item580931161_chwyt...czny_550mm.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

wystarczy nawet sninik przechylic do gory nogami i sama wyleci a nie mordowac sie z rozpolawianiem....

Share this post


Link to post
Share on other sites

wystarczy nawet sninik przechylic do gory nogami i sama wyleci a nie mordowac sie z rozpolawianiem....

 

 

no nie za bardzo, przecież tam wszystko jest nasmarowane, blaszka się przykleiła więc odwrócenie silnika nic nie da..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wybiłeś tulejki które znajdują się w korpusie silnika w miejscu mocowania do ramy? Jest ich 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odkąd kupiłem wsk nie było tych tulejek. ściągnąłem wszystko oprócz iskrownika i łożysk.

 

Okolice wału sięjuż ładnie rozeszły (częściowo) niestety tył ani drgnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie na bank przeoczyłeś jakąś śrubę bo innej opcji nie ma. Weź szczotkę drucianą i wyczyść wszystko dokładnie. I broń boże nie wpychaj śrubokręta między kartery, ewentualnie drewniany szeroki klin, choć to też kowalstwo przełajowe połączone z partyzantką. Wszystko z wyczuciem żeby nie pogiąć przylgni. Ile śrub wykręciłeś?

 

Ps.: Tak mi się jeszcze przypomniało, że w okolicach stojanu też jest śruba o której mogłes zapomnieć...

Edited by loopy1

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie na bank przeoczyłeś jakąś śrubę bo innej opcji nie ma. Weź szczotkę drucianą i wyczyść wszystko dokładnie. I broń boże nie wpychaj śrubokręta między kartery, ewentualnie drewniany szeroki klin, choć to też kowalstwo przełajowe połączone z partyzantką. Wszystko z wyczuciem żeby nie pogiąć przylgni. Ile śrub wykręciłeś?

 

Ps.: Tak mi się jeszcze przypomniało, że w okolicach stojanu też jest śruba o której mogłes zapomnieć...

 

 

Wszystkie śruby mam wykręcone.

przód już puścił, (tzn mogę wsadzić niewielki klin, tył jest nie do ruszenia..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystkie śruby mam wykręcone.

przód już puścił, (tzn mogę wsadzić niewielki klin, tył jest nie do ruszenia..

Według książki napraw WSK, połówki są łączone 11 wkrętami, jeśli masz odkręconych mniej, to jednak nie wszystkie masz zdemontowane. Ze swego doświadczenia wiem, że po odkręceniu wszystkich śrubek, wystarczy delikatnie puknąć gumowym młotkiem w którąś z połówek i rozchodzą się one bez problemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj

 

Sprawdź czy nie masz przypadkiem przyspawanej nakrętki zabezpieczającej do wałka zdawczego. Kiedyś miałem taki silnik, wszystko było ok dopuki nie zacząłem rozbierać silnika. Co się okazało poprzedni właściciel spawając nakrętkę zahaczył elektrodą o wałek główny. Skutkiem było to że nie chciał się wysunąć z wałka zdawczego - po prostu blokował się w nim. Żeby to rozebrać musiałem zeszlifować nadmiar spawu...

Sprawdź u siebie... Skoro piszesz że wszystkie śruby odkręciłeś....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, dzięki za pomoc, już sobie poradziłem, zrobiłem ściągacz, który mi ładnie rozepchnął obie części. Wewnętrzne miejsca styku (tam gdzie uszczelka) były zapieczone ( wydaje mi się że ktoś czymś je posmarował bo teraz nie chce schodzić ;) a na pewno nie jest to silikon..

 

Jeszcze raz dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...