Skocz do zawartości

wsk - rozpołownienie


sopel177
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam mały problem, przy wymianie pierścieni do wewnątrz silnika wpadła mi żyletka...

Silnik od wsk 125cm3

Aby to wyciągnąć chcę rozpołowić silnik. wykręciłem wszystkie śruby,

Zdjąłem zębatkę od łańcuszka sprzęgłowego i cały kos, zębatkę zdawczą (iskrownika nie zdejmowałem bo nie chce się potem bawić z zapłonem itp.) Silnik poluzował się od przodu, naatomiast od tyłu nawet nie drgnie.

Proszę poradzcie co zrobić.

Edytowane przez sopel177
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie ściągasz do prawej połówki wału, ja zrobiłem taki na bazie starej podstawy iskrownika i ściagacza do magneta.

 

Wkrecasz się śrubami przed podstawę do trzech otwórów trzymających podstawę, długie śruby musisz mieć, następnie przekładasz ściagacz do magneta przez otwor, blokujesz go tą blachą, i kręcisz, śruba ze stożkiem nakręca sie na czop wału, tworząc opór zsuwając cały prawy karter z wału.Jak chcesz to Ci cyknę jutro fotę jak będę w warsztacie u siebie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie ściągasz do prawej połówki wału, ja zrobiłem taki na bazie starej podstawy iskrownika i ściagacza do magneta.

 

Wkrecasz się śrubami przed podstawę do trzech otwórów trzymających podstawę, długie śruby musisz mieć, następnie przekładasz ściagacz do magneta przez otwor, blokujesz go tą blachą, i kręcisz, śruba ze stożkiem nakręca sie na czop wału, tworząc opór zsuwając cały prawy karter z wału.Jak chcesz to Ci cyknę jutro fotę jak będę w warsztacie u siebie:)

 

 

Jeśli jest możliwość będę wdzięczny za fotkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam mały problem, przy wymianie pierścieni do wewnątrz silnika wpadła mi żyletka...

Silnik od wsk 125cm3

Aby to wyciągnąć chcę rozpołowić silnik. wykręciłem wszystkie śruby,

Proszę poradzcie co zrobić.

Rozpoławianie silnika w takim przypadku to zupełny bezsens. :banghead: Kup elastyczną końcówkę z magnesem i wyciągnij zagubioną żyletkę.

http://moto.allegro.pl/item580020035_wkret...teleskopie.html

http://moto.allegro.pl/item580931161_chwyt...czny_550mm.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy nawet sninik przechylic do gory nogami i sama wyleci a nie mordowac sie z rozpolawianiem....

 

 

no nie za bardzo, przecież tam wszystko jest nasmarowane, blaszka się przykleiła więc odwrócenie silnika nic nie da..

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie na bank przeoczyłeś jakąś śrubę bo innej opcji nie ma. Weź szczotkę drucianą i wyczyść wszystko dokładnie. I broń boże nie wpychaj śrubokręta między kartery, ewentualnie drewniany szeroki klin, choć to też kowalstwo przełajowe połączone z partyzantką. Wszystko z wyczuciem żeby nie pogiąć przylgni. Ile śrub wykręciłeś?

 

Ps.: Tak mi się jeszcze przypomniało, że w okolicach stojanu też jest śruba o której mogłes zapomnieć...

Edytowane przez loopy1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie na bank przeoczyłeś jakąś śrubę bo innej opcji nie ma. Weź szczotkę drucianą i wyczyść wszystko dokładnie. I broń boże nie wpychaj śrubokręta między kartery, ewentualnie drewniany szeroki klin, choć to też kowalstwo przełajowe połączone z partyzantką. Wszystko z wyczuciem żeby nie pogiąć przylgni. Ile śrub wykręciłeś?

 

Ps.: Tak mi się jeszcze przypomniało, że w okolicach stojanu też jest śruba o której mogłes zapomnieć...

 

 

Wszystkie śruby mam wykręcone.

przód już puścił, (tzn mogę wsadzić niewielki klin, tył jest nie do ruszenia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie śruby mam wykręcone.

przód już puścił, (tzn mogę wsadzić niewielki klin, tył jest nie do ruszenia..

Według książki napraw WSK, połówki są łączone 11 wkrętami, jeśli masz odkręconych mniej, to jednak nie wszystkie masz zdemontowane. Ze swego doświadczenia wiem, że po odkręceniu wszystkich śrubek, wystarczy delikatnie puknąć gumowym młotkiem w którąś z połówek i rozchodzą się one bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

 

Sprawdź czy nie masz przypadkiem przyspawanej nakrętki zabezpieczającej do wałka zdawczego. Kiedyś miałem taki silnik, wszystko było ok dopuki nie zacząłem rozbierać silnika. Co się okazało poprzedni właściciel spawając nakrętkę zahaczył elektrodą o wałek główny. Skutkiem było to że nie chciał się wysunąć z wałka zdawczego - po prostu blokował się w nim. Żeby to rozebrać musiałem zeszlifować nadmiar spawu...

Sprawdź u siebie... Skoro piszesz że wszystkie śruby odkręciłeś....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie, dzięki za pomoc, już sobie poradziłem, zrobiłem ściągacz, który mi ładnie rozepchnął obie części. Wewnętrzne miejsca styku (tam gdzie uszczelka) były zapieczone ( wydaje mi się że ktoś czymś je posmarował bo teraz nie chce schodzić ;) a na pewno nie jest to silikon..

 

Jeszcze raz dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...