Stefan_H Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Witam, tak jak w temacie - mam problem z przednim hamulcem w moim motorze. Mianowicie: hamulec zaczyna dzialac dopiero w momencie gdy docisne klamke niemal do samej manetki. Kiedy potrzebuje zahamowac gwaltownie musze przed samym zahamowaniem 2-3 razy "podpompowac" hamulec wciskajac lekko klamke. Jest to dosc niebezpieczne w sytuacjach ktore naprawde wymagaja szybkiej reakcji z mojej strony. Hamulec ma regulacje przy klamce jednak jest to juz ustawione maksymalnie "wysoko" a mimo to problem istnieje. Oczywiscie odpowietrzalem hamulec juz wiele razy - bez skutku. Poziom plynu hamulcowego tez jest OK. Zmienilem nawet pompe plynu hamulcowego co tez niczego nie zmienilo. Klocki i tarcza tez sa raczej w porzadku. Pewien znajomy mechanik powiedzial mi ze moze to byc wina zlej klamki hamulca (zmienialem ja jakis czas temu gdyz oryginalna ulamala sie w ciasnym garazu). Ponoc problem polega na tym ze klamka ciagle wciska lekko tloczek pompy i przez to nawet dobrze odpowietrzony hamulec nie dziala sprawnie i zapowietrza sie bez przerwy. Ta opinia wydaje mi sie dosc niewiarygodna i dlatego pisze do Was koledzy, abyscie w miare mozliwosci odniesli sie do wyzej wspomnianej opinii lub ewentualnie podali swoje pomysly na rozwiazanie problemu. Z gory dziekuje wszystkim za pomoc!! Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Twój kolega może mieć rację - są takie przypadki. Wymień klamkę na właściwą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefan_H Opublikowano 4 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Dziwne bo kupujac na allegro klamke kupilem dedykowana wlasnie do tego modelu.. no ale nic. Zastanawiam sie jeszcze nad odpowiednim "przyszlifowaniem" klamki do odpowiedniego rozmiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Jest to wyjście. Tłoczek pompy musi chodzić w pełnym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kacer Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 mam bardzo podobny problem do twojego z tym klamke mam w porzadku. pisalem juz w innym temacie o tym. troche udalo mi sie poprawic jej sprawnosc ale jednak wciaz gdy delikatnie wciskam tloczek sie nie cofa. "tloczek przy dzwigni hamulca przedniego nie oddaje za kazdym razem do konca, tzn jesli delikatnie bede go wciskal nie wysunie sie pozniej do konca sam tylko wtedy gdy energicznie przycisne kilka razy. myslalem ze wyczyszczenie i przesmarowanie tloczkow w zaciskach cos pomoze ale jednak nie. plyn zostal wymieniony i uklad odpowietrzony, wyglada tak jakby za male cisnienie albo niewiem, chyba ze ten tloczek przy dzwigni sie cos zacina." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fuoix Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 a moze to przez stare, przepracowane, gumowe przewody hamulcowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 mam bardzo podobny problem do twojego z tym klamke mam w porzadku. pisalem juz w innym temacie o tym. troche udalo mi sie poprawic jej sprawnosc ale jednak wciaz gdy delikatnie wciskam tloczek sie nie cofa. "tloczek przy dzwigni hamulca przedniego nie oddaje za kazdym razem do konca, tzn jesli delikatnie bede go wciskal nie wysunie sie pozniej do konca sam tylko wtedy gdy energicznie przycisne kilka razy. myslalem ze wyczyszczenie i przesmarowanie tloczkow w zaciskach cos pomoze ale jednak nie. plyn zostal wymieniony i uklad odpowietrzony, wyglada tak jakby za male cisnienie albo niewiem, chyba ze ten tloczek przy dzwigni sie cos zacina." to nie ciśnienie w układzie ma cofac tłoczek. pod tłoczkiem pompy jest spręzynka która go cofa, może jest uszkodzona/wypracowana. w zestawach naprawczych pomp jest zwykle w komlecie. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwypfk Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Witam Kolego możne warto dokładnie obejrzeć przewody? lub wymienić je na stalowy oplot.. Dziwna sprawa skoro pompa ok nowa dźwignia .. i odpowietrzony układ.. Napewno zalany układ płynem hamulcowym ;)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gradozx6 Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Ja nie patrzylem dokladnie na tloczek pompy, czy cofa sie do konca, ale mialem podobny problem jak wy, mianowicie motor zaczynal dobrze hamowac dopiero po wcisnieciu prawie calej klamki, zdazalo sie ze dochodzila prawie do manety. Nie zastanawiajac sie dlugo, jako ze jest/byla zima rozkrecilem zaciski, wyjalem tloczki z zaciskow wyczyscilem,przesmarowalem motorlifem oraz zamontowalem stalowy oplot. Zobaczymy jak duza jest poprawa:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tajnos Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Witam mam podobny problem z tym ze u mnie jest stalowy oplot , nowiutkie klocki , wyjalem tloczki z zaciskow poczyscilem posmarowalem , odpowietrzylem jak trzeba i kiszka nadal. klamka orginal tloczek sie cofa a klamka miekka a jak postoi z 20min za 1 przycisnieciem jakby wogle hamulce nie dzialaly a za 2 juz twardnieje Jak se z tym poradzic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gradozx6 Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 (edytowane) Moze zle odpowietrzony uklad? ja bede mogl napisac jaka jest poprawa u mnie za jakies 2 tyg.. bo teraz moto sie szykuje do sezonu:D Moze jakis mechanik wypowie sie w czym tkwi problem?! Edytowane 5 Marca 2009 przez gradozx6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zagajnik Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 (edytowane) Witam! Znajomy miał podobne objawy tuż po tym jak ruszył motorem zapomniawszy zdjąć blokadę przypiętą do tarczy hamulcowej. Okazało się, że tarcza się wygięła i kręcąc się, delikatnie rozpychała klocki. Przez to klocki były za bardzo odsunięte od tarczy i wymagało to kilku naciśnięć klamki, aby 'dotarły' do tarczy i zaczęły hamować. Można to sprawdzić na przykłąd tak: przyłóż (np.śrubokręt) prostopadle do tarczy na wysokości powierzchni ciernej, podnieś przednie koło(przyda się druga osoba), zakręć kołem i obserwuj przerwę pomiędzy tarczą a śrubokrętem-powinna być niezmienna na całym obwodzie. Edytowane 5 Marca 2009 przez zagajnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qunio Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Cześć, miałem podobny problem w zx6r po serwisie zacisków. Odpowietrzałem przelałem przez układ z 1.5 litra płynu a klamka dalej była miękka. Co się okazało jakieś bąbelki utknęły w pompie żeby się ich pozbyc należy zdjęć pokrywkę ze zbiorniczka z płynem i uzupełnić płyn do pełna następnie odkręcić zaciski i pod pompować lekko klamką by tłoczki w zaciskach wyszły ale żeby nie wypadły kontrolując poziom płynu w zbiorniczku żeby go nie była za mało. Następnie należy wepchnąć tłoczki z powrotem palcami i patrzeć jak owe bąbelki z pompy wychodzą nam piknie zbiorniczkiem. Dla pewności przepuścić jeszcze trochę płynu we właściwa stronę czyli przez odpowietrznik i ciszyć się twardą klamką. Nie wiem czemu się tak dzieje ale niekiedy tych bąbelków nie da się przepchnąć na sam dół do odpowietrznika. Przynajmniej tak było u mnie. Pozdrawiam Cytuj SportJazda.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Najczesciej jest to problem niepelnego odpowietrzenia pompy. Wszyscy ktorzy maja problem niech sobie zostawia motocykl na noc z klamka wcisnieta i zwiazana na trytytke, rano rozwiazac i sprawdzic hamulec. Aha klamka musi byc przed zwiazaniem podpompowana i twarda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
babyy Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 Wszyscy ktorzy maja problem niech sobie zostawia motocykl na noc z klamka wcisnieta i zwiazana na trytytke, rano rozwiazac i sprawdzic hamulec. I po sprawdzeniu co powinno sie dziac?? Jak zapowietzony to bedzie miekka czy twarda a jak nie to co?? Prosze podaj jakies wyniki co powinno sie stac bo tak to nie wiem co mam sprawdzic :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.