Skocz do zawartości

TDM czy V strom?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chcialbym kupic DL 650, bedzie to moj pierwszy sprzet i jestem zdecydowany na tzw turystyczne enduro. Zastanawiam sie czy jest to odpowiedni motorek na poczatek?Nie chcialbym kupic odrazu zbyt mocnego sprzeta. Problem zaczyna sie kiedy zaczynam liczyc koszty. dysponuje jakimis 14 tys max 16 i chcialbym w tej cenie zamknac sie wlacznie z kupnem podstawowej odiezy. Znalazlem, podajrze jeden lub dwa motory mieszczace sie w tej cenie i nie wiem czy w odniesieniu do innych, drozszych nie beda one w kiepskim stanie???

 

Koszty sprawiaja ze ostatnio zaczynam sie zwracac ku Yamasze :) TDM 850. Latwiej kupic model z ok 2001 w okreslonej cenie( vstroma wtedy nie robili). Wizualnie bardziej pasuej mi Suzuka jest tez ona slabsza jednak 60 kucykow wydaje mi sie w zupelnosci wystarczajace. Jezeli jezdziliscie na obu motorach i mozecie sie podzielic swoimi spostrzezeniami i radami to bylbym bardzo wdzieczny.

Zamieszczam ten post rowniez na forum Suzuki aby zaciagnac jezyka od urzytkownikow obu motocykli.

Dzieki za pomoc

Szczepan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jesli to ma byc pierwsze moto to "damka" czyli DL650 jest jak najbardziej ok. Moc spokojnie Ci wystraczy i to na dluzszy czas.

Jak dobrze poszukasz to jakis z importu za ta kase znajdziesz i to w dobrym stanie.

 

Siedzialem na TDM 850/900 oraz DL i jednak musze przyznac ze DL mi bardziej pasowal :wink: .

TDM to bardziej sportowy sprzet i wymaga jakiegos juz doswiadczenia napewno na pierwsze moto nie jest polecane. Mocy ma sporo i potrafi zaskoczyc.

 

Znalezienie dobrej nie zajezdzonej TDM bedzie chyba trudniejsze niz zadbanego DL. Damka raczej ludzie nie szaleja :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematy porównawcze już były na forum, bo sam je przeglądałem, jak chciałem kupić i kupiłem TDM

 

a jaki miales wczesniej kontakt z motocykalmi???z drugiej strony to nie ma tych tematow tak wiele i wolalem zalozyc nowy i jak zawiarze sie jakas dyskusja to dolozyc do nie wlasne pytania a nie odgrzewac stare posty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TDM to sie robi powoli kultowa maszyna. Ma swoje niedociagniecia, ale to SUPER sprzet. Swietny silnik (10V, nie do zajezdzenia), sucha miska olejowa, swietne hamulce (stoppie robi bez problemu), wygodna pozycja (wyprostowana, turystyczna, mozna przejechac 1200 jednego dnia i to bez problemu), ekonomiczna. TDMa swietnie sie prowadzi, przynajmniej moja 3VD z '91 ;).

 

Maly V-strom wygral dwa(czy trzy?) razy Alpen Masters, wiec o czyms to swiadczy. Nie jezdzilem, nie bede sie wypowiadal. Jezdzilem za to DL 1000, ale to zupelnie inna bajka i dla swiezakow supelnie nie polecany!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej Tenerka 660, wcześniej MZ 250, wcześniej.....

TDM jest do opanowania jeśli ma się trochę oleju w głowie, bo potrafi zaskoczyć i pokazać pazur, także wskazane trochę wzrostu, bo jeśli to pierwsze moto, to może brakować trochę praktyki przy postoju (jest wysoka, choć dla mnie niższa niż tenera).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez jestem raczej za DL, wlasciwie to co przemawia na niekorzysc Yamaszki to moc gdyz nie chce miec na poczatek zbyt wiele pod reka i uwazam ze 650 bedzie w zupelnosci wystarczajaca.

Niestety problem tkwi w kosztach. Na rynku jest wiecej TDM i jest ona dluzej produkowana i moge znalezc cos w kwocie jaka dysponuje.

Moze pominelem jakies inne motory z tego gatunku, ktorych nie wzielem pod uwage a ktore moglibyscie mi polecic?

ehhh ciezki kawalek chleba z kupnem motoru...ale za to radocha z jego posiadania bedzie pozniej o niebo wieksza :)

Takie jeszcze pytanko nasunelo mi sie na mysl. Mianowicie jakie przebiegi moga robic tego typu motory? zakladamy oczywiscie ze sa urzywane 'normalnie'. Czy 60-80 tys oznacza ze silnik ma juz dosc?

Edytowane przez Szczepan2509
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze pominelem jakies inne motory z tego gatunku, ktorych nie wzielem pod uwage a ktore moglibyscie mi polecic?

 

Czy 60-80 tys oznacza ze silnik ma juz dosc?

 

ad. 1. transalp, kle500, f650gs, pegaso, freewind, itd. poczytaj trochę, znajdziesz więcej pomysłów. osobiście stawiałbym na trampka, głównie ze względu na silnik v2 i bardzo dobre opinie

ad. 2. nie

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie jeszcze pytanko nasunelo mi sie na mysl. Mianowicie jakie przebiegi moga robic tego typu motory? zakladamy oczywiscie ze sa urzywane 'normalnie'. Czy 60-80 tys oznacza ze silnik ma juz dosc?

IMO nie kieruj się wyłącznie lub głównie tym kryterium. Ważne jeśli znajdziesz sprzęt w dobrym stanie. Możliwe, że właściciel powie, że nie był kręcony... może i nie był przez niego a wiadomo co wcześniej? BTW przebieg 60-80 kkm to moim zdaniem pikuś dla TDM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...