Jump to content

tuning LC4


Recommended Posts

jeszcze raz przeczyściłem gaźnik, zmniejszyłem poziom paliwa, bo jednak mialem za duży (ciekawostka taka że dellorto podaje inaczej, a serwisowka KTM tez inaczej) no i jest minimalnie lepiej tzn pali na gorąco za 2-3 kopem, chyba że sam nagle zgaśnie, wtedy i tak lipa. Ale pojawil sie nowy problem, ktory już w zasadzie był wcześniej ale w mniejszym stopniu, tj. przy nagłym ruchu manety zamiast podnosić na koło robi sobie "ułłu" i dopiero potem przyspiesza.

 

Kupuję keihina, jak ktoś chce to dellorto bedzie do sprzedania, mi się już nie chce bawić.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

A koledzy jaką dysze główną polecacie do LC4 640 Supermoto 2003r.?

Wydech i Airbox w standardzie (na razie nie ruszam). Chyba ktoś wcześniej grzebał bo obecnie dysza gł. 170 i zgubiona podkładka z iglicy, wolne obroty 45 (to chyba normal). Z tego co zauważyłem to jest też tuning przepustnicy (dodatkowe dwa otwory) i chyba zdjęty EPC (może w standardzie nie było, ale na pewno teraz nie ma).

Edited by policho
Link to comment
Share on other sites

Otwory są dla lepszej reakcji na gaz. 170 to bardzo duża dysza dla Mikuni, podejrzewam że w połączeniu z seryjnym wydechem i filtrem całość wychodzi sporo za bogato. Jaki kolor masz świecy? Nie kopci Ci na czarno przy mocnym gazowaniu?

Link to comment
Share on other sites

Do świecy jeszcze nie zaglądałem (nie kopci w ogóle), ale zacząłem rozbieranie gaźnika z dwóch powodów. Po pierwsze świeżo kupione moto, po drugie "dziura" w gazie na samym początku dodawania. Dobrze zrobiłem, bo brak metalowej podkładki na iglicy spowodował, że prawie już nie ma tej plastikowej podkładki, wytarła się. Dodatkowo iglica ma już dość spore przytarcie.

Co do dyszy to myślałem zamówić 155 jako "złoty środek".

 

A tak z trochę innej beczki.

Iglica jest jednostronnie trochę przytarta. Coś jak na poniższym zdjęciu, ale znacznie mniej.

2500853450_281022bce0.jpg

Wiem dlaczego i zastanawia mnie czy to jest jakaś niedoróbka producenta , czy tak ma być.

Opis:

Iglica patrząc od szpica ma na sobie : podkładkę metalową, podkładkę plastikową, zapinkę. Właśnie ta metalowa podkładka ma jako pierwsza styk z "zasuwnicą" 2471514831_5079defb66.jpg i niestety w jej wnętrzu powierzchnia styku nie jest płaska tylko skośna z jednej strony. Sprężyna naciskając na iglicę od góry powoduje zsuwanie /naciskanie iglicy na ściankę "zasuwnicy", tą naprzeciw skosu po którym zsuwa się metalowa podkładka zamocowana na iglicy. Gdyby powierzchnie styku tej podkładki i wewnętrza zasuwnicy były do siebie równoległe to nie dochodziło by do takiego zużycia iglicy jak na zdjęciu powyżej.

Co o tym myślicie. Tak ma być czy należy poprawić producenta?

 

A mam jeszcze dwa pytania.

1. W tym deklu 2472337394_e4c493ca1d.jpg od wewnątrz przychodzi sprężynka widoczna na zdjęciu. W środku dekla pod tą sprężynką jest gumka guma1.jpgguma2.jpg i widać na niej ślady odciśnięcia sprężynki. Czy tam w oryginale, pomiędzy gumką a sprężynką nie powinna się znajdować jakaś podkładka aby nie dochodziło do niszczenia gumki przez naciskającą sprężynkę? A może tej gumki nie ma tam być w ogóle?

 

2. Ktoś przycinał sprężynę i obecnie ma 10,7cm, 59 zwojów

spr.jpg.

Czy ktoś z was może sprawdzić jakiej długości ma sprężynę w stanie spoczynku?

Edited by policho
Link to comment
Share on other sites

Sprawdziłem i na dyszy gł. 170 świeca wygląda tak

sw1.jpgsw2.jpg

Ciekawe, że jest przybrudzona tylko z jednej strony, a od zmiany jest podobno zrobione ok. 2000km.

 

Ponawiam pytanie - Czy wskazana jest wymiana dyszy gł. na mniejszą (myślę o 155) choćby z uwagi na prawdopodobnie mniejsze spalanie i mniej bogatą mieszankę?

 

Sprawę gumki w deklu z powyższego postu rozwiązałem. Po prostu ją wywalę bo "zasuwnica" nie podnosiła się całkowicie, a bez niej przy pełnym otwarciu pozostaje widoczna tylko jakiś 1mm w gardzieli (blokuje ją długość sprężynki, ale ponieważ już jest przycięta to więcej nie ruszał jej długości).

 

P.S.

Tak sobie pisze sam do siebie, a fajnie by było jakby ktoś oblatany w temacie napisał swój komentarz/odpowiedź :icon_rolleyes: .

Edited by policho
Link to comment
Share on other sites

Iglicę po prostu masz wytartą. Nie mówiąc już o tej ze zdjęcia, sam podpis informuje o "extreme wear";)

Na którym ząbku masz ją ustawioną? Optymalny jest 2gi od dołu.

Świeca przybrudzona z jednej strony ze względu na to, że nie siedzi centralnie w głowicy.

03584311.jpg

W odp. do pytania o brakującą podkładkę.

Spróbuj z 155, nikt Ci nie wywróży że akurat będzie idealna, ale będziesz miał już jakieś porównanie.

Co do sprężyny to się nie wypowiem, ale skoro ktoś już ją obcinał to nie warto ruszać. Jeśli podetniesz za bardzo to odczujesz to na nierównościach.

 

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

No i jestem już po naprawieniu gaźnika po jakimś partaczu (może było ich kilku).

Dysze dałem 155 (była 170), dotoczyłem sobie nowe podkładki na iglicę (plastikową 9x2,5 + mosiężną 9x1), przez co iglica się podniosła o ok. 2,5mm w stosunku do stanu przed naprawą i obecne wytarcie (nie jest zbyt wielkie) już jest bez znaczenia. Iglica jest na środkowym rowku. Wymienione dwa oringi - były już za małe i nie trzymały szczelności. Ustawiony poziom pływaka.

Odpala od szczała, ostro wchodzi na obroty i dość szybko schodzi w dół. Reakcja na gaz bardzo szybka i bez dziury w gazie na początku wzrostu obrotów jak było przed naprawą. Po jeździe próbnej jestem bardzo zadowolony, a jak jutro coś więcej pojeżdżę to napiszę jakbym miał jakieś nowe spostrzeżenia.

Ciekawe czy można jeszcze coś poprawić w pracy gaźnika? Jak porównam z jakimś innym SM to będę miał pogląd na jakość dotychczasowej naprawy.

Edited by policho
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...