Damiano_2013 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Witam. Jakis czas temu w moje ręce trafiła Honda CB 450N niestety była to wersja 27KM więc głównym postanowionym sobie celem było jej oddławienie do 44KM. Udało się zakupić "ostry" wałek rozrządu który został zamontowany w motocyklu przy okazji zdemontowanej głowicy zostały wymienione uszczelniacze zaworowe i pododcierane zawory ponieważ były one podparte i sie lekko powypalały. Następnie silnik został poskładany, ustawiony rozrząd i trafił ponownie do ramy. Kilka dni temu przyszła pora na odpalenie. Gazniki zostały wyczyszczone i zamontowane w motocyklu jak to zwykle przy takim remoncie nastapił problemy z odpaleniem ale sobie z nimi poradziłem. Gażniki zostały ustawione na odpowiednie podciśnienie i zsynchronizowane, po tych zabiegach silnik chodził doskonale nie dawał po sobie poznać że jednak coś jest nie tak. Przyszła pora sie przejachać i tu nastapił problem jedwabista i płynna praca silnika z postoju stała się duszeniem/dławieniem silnika podczas odkręcania w trakcie jazdy. Walczyłem dwa dni z gażnikami regulujac je ponownie i kombinując z ustawieniem składu mieszanki jednak nic nie pomagało a przynajmniej w znacznym stopniu. Pomyślałem że byc może motocykl jest też dałwiony jak wersja S na gażnika i była tam jedna zaślepiona dysza jadnak kiedy zatyczka została wyciagnieta silnik nawet nie chciał zapalić więć owa zatyczka trafiła powrotnie na swoje miejsce i motocykl znów prcował jak dawniej jednak problem dławienie sie przy odkręcaniu pozostał. Moim zdaniem wina leży w dyszy która daje za mało paliwa bo własnie w taki sposób były dławione też CB 450S jednak CB 450N ma inne gażniki i nie wiem czy napewno tez tak jest. Obecna dysza głowna ma średnicę 105 a wolnych obrotów 72. Może ktoś wie jakiej wielkości dysze są w oddławionym motocyklu??? A może to nie dysze tylko co innego chętnie się zapoznam z waszą opinią. PS: Takie rzeczy jak filtr powietrza czy swiece odpadaja bo zostały wymienione na nowe. Dodam jeszcze jedno że gażniki w tym motocyklu nie posiadaja regulacji iglicy ani pływaków a swiece są lekko okopcone ale są całkiem suche. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Niestety nie podajesz typu gaźnika a od tego zależy jego uzbrojenie w odpowiednie dysze. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano_2013 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Teraz to nadrabian. Gaznik jest firmy Keihin a na gażniku jest wybite VB 316AWL jest jeszcze na koncu jakiś znaczek ale nie potrafie określic co to jest. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Teraz to nadrabian. Gaznik jest firmy Keihin a na gażniku jest wybite VB 316AWL jest jeszcze na koncu jakiś znaczek ale nie potrafie określic co to jest. Pozdrawiam Dla tego modelu silnika dysza wolnych 75 a główna 115 ale nie mogę znaleźć danych do podanego przez Ciebie typu gaźnika Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekbuli Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 miałem cb 450s i trza było dysze wymienic jka wymienia się wałek rozrządu. Dysze były w zestawie wraz z wałkiem polecam stronę http://www.hondacb450s.info/ Wszystkiego się dowiesz ten koles ma wiedze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano_2013 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Dla tego modelu silnika dysza wolnych 75 a główna 115 ale nie mogę znaleźć danych do podanego przez Ciebie typu gaźnika Wielkie dzięki napewno w najblizszym czasie przetestuje czy zmiana dysz na takie które podajesz cos pomoże. Co do tego typu gażnika to nic nie mogłem znależć wiem że ten sam napewno jest w CB400N i Rebelu 450. Marekbuli co do strony która podajesz to juz dawno na nia trafiłem i jest tam faktycznie dużo informacji. Pomimo tego że silniki są te same to gazniki się różnią jak wiadomo gażnik gażnikowi nierówny i dysze mogą być inne w obu modelach. Ps: Dodam jeszcze jedno że motocykl zachowuje soę najlepiej kiedy powietrze jesty skręcone prawie do końca. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 A Twojego opisu wynika że dysze wolnych są ewidentnie za małe. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bread Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Mam na myśli pewną przyczynę ale musisz określić: w jaki sposób się dławi? -przy dodaniu gazu na luzie? czy - przy ruszaniu? czy - podczas jazdy przy odkręceniu manetki poniżej pewnych obrotów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano_2013 Opublikowano 7 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 (edytowane) A Twojego opisu wynika że dysze wolnych są ewidentnie za małe. Będę próbował z dyszami jakie wcześniej podałeś niby różnica nie jest duża w ich wielkościach z tymi co teraz są jednak wiem jaki wpływ na silnik ma chodź niewielka korekta w składzie miesznki. Zobacze jakie będą efekty jeśli to nie pomoże to nie mam juz pomysłów jednak w drodze są już świece colortune i będe próbował usawic wszystko przy ich pomocy. Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz o jakiej zapomniałem wcześniej napisać a mianowicie moim zdanie silnik za szybko nabiera temperatury jednak jest to tylko moje odczucie i nie potrafie tego sprawdzić czy mam racje. Jak wiadmo zbyt szybie nagrzewanie sie silnika jest spowodowane za uboga mieszanką czyli znów wskazanie na dysze. Bread co do Twoich pytań jest tak: motocyk na postoju pracuje bardzo dobrze zadnej dziury w obrotach płynne przejścia miedzy wszystkimi zakresami obrotów zdanego dławienia. Przy ruszaniu nie ma żadnych problemów motocyk idzie ładnie do ok 3tyś obr jednak jeśli powyzej tego zakresu podczas jazdy odkręci mu się gaż zaczyna się dławić/dusić jednak przyśpiesza. Kiedy silnik dochodzi do czerwonego pola czyli ok 10tyś obr wtedy zaczyna ciagnąć jak na lezy i przestaje się dławić. Jeśli podejrzewasz nieszczelności w układzie dolotowym to to raczej nie to ponieważ wszystko sprawdzałem i nic takiego nie ma miejsca. Pozdrawiam Edytowane 7 Grudnia 2008 przez Damiano_2013 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2008 Wyglada na to ze iglice rowniez trzeba podniesc. Proponuje wlozyc podkladki plastikowe o gr 1mm pod osadzenie kazdej z iglic na poczatek. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano_2013 Opublikowano 12 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Dziękuje za wszystkie porody oraz sugestie ale juz udało mi się wyregulować wszystko tak że motocykl chodzi jak należy. Początkowo wymieniłem dysze ze 105 na 115 jednak podczas jazdy jeszcze motocykl miał lekkie oznaki poprzednieg stanu więc postanowiłem jeszcze zwiększyć dysze na rozmiar 120 i to był strzał w samo sedno. Ponownie poszły w ruch wakuometry żeby zrobić synchro i ustawić skaład mieszanki pod nowe dysze. Teraz motocyk jeżdzi jak marzenie nie ma juz duszenia ani dławienia podczas odkęcania wiec jest wszystko tak jak być powinno. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ul1111 Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 Dziękuje za wszystkie porody oraz sugestie ale juz udało mi się wyregulować wszystko tak że motocykl chodzi jak należy. Początkowo wymieniłem dysze ze 105 na 115 jednak podczas jazdy jeszcze motocykl miał lekkie oznaki poprzednieg stanu więc postanowiłem jeszcze zwiększyć dysze na rozmiar 120 i to był strzał w samo sedno. Ponownie poszły w ruch wakuometry żeby zrobić synchro i ustawić skaład mieszanki pod nowe dysze. Teraz motocyk jeżdzi jak marzenie nie ma juz duszenia ani dławienia podczas odkęcania wiec jest wszystko tak jak być powinno. Pozdrawiam Chciałbym zapytać ile koledze pali maszyna po zmianie dysz.Sprostuje również typ gaźnika,ponieważ kolega źle odczytał typ powinno być VB31G. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adziad Opublikowano 26 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 (edytowane) Przerobiłem w identyczny sposób moją cb 450 n 27KM. Wałek 37mm krzywki, dysze główne 120 Motocykl odzyskał moc, nie ma dziury w obrotach, a wyprzedzanie w dwie osoby przy 160km/h nie stanowi problemu.Jednak spalanie wzrosło do 7,5l/100km, co na motór 450cm3 jest wielkością wręcz niepoważną. Wynika to chyba z tego, że mam totalnie puste wydechy? Właśnie jestem w trakcie szukania oryginalnych rur, oraz czekam na zestaw dysz do eksperymentowania.Z danych katalogowych, motocykl ten przy oryginalnych wydechach, wałku 37mm i dyszach 75 wolne 118 główne, pali innym 5-6 l/100km Dam znać co z tego wyjdzie. Wiem, że wątek stary bardzo, ale dzięki niemu oddławiłem te moje bidne 27KM, teraz tylko muszę to do końca wyregulować. Może i moje doświadczenia się komuś przydadzą Pozdro Edytowane 26 Września 2012 przez adziad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Na to wyglada ze wydech moze byc przyczyna, a jakie sa fitry powietrza ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adziad Opublikowano 27 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Oczywiście brudny filtr to pierwsze co przychodzi na myśl. Niestety ten trop w moim przypadku jest niewłaściwy. Filtr w stanie idealnym, nic nie pozapychane w airboxie. Okazuje się, że źródła hondy podają dla tego modelu, z tymi samymi gaźnikami różne rozmiary dysz szybkich wersja 27KM zawsze dysza 105 ale w wersji 43KM podaje różnie 110, 115, 118 Więc wychodzi, że trzeba dobrać eksperymentalnie, a 120 z otwartm wydechem to chyma odrobinę przegiąłem;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.