Skocz do zawartości

Dziwna sprawa z glówką ramy


Immortal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio oglądalem kumpla motocykl a dokladnie ramę. motocykl byl po dzwonie czolowym (kierownica skręcona na lewo), dokladniej polecial przez owiewkę i nakryl się (fikołek). Bilans strat to wiadomo przedni zawias, całkiem do wywalenia, pólka dolna 2mm z jednej strony poszla do dolu. Główka ramy (rama aluminium)... i tu właśnie coś dziwnego. Otoż, spawy nie są powyciągane ani pęknięte, farba w zadnym mielscu się nie złuszczyła, po wstępnych oględzinach i mierzeniu ewentualnego przesunięcia, rama wygląda na prostą ale na belce glównej po prawej stronie jakieś 5 cm od spawu łączącego główkę ramy z belką powstało niewielkie wybrzuszenie mateialu (mniejwięcej o powierzchni monety 50 gr i odstającej na 3-5mm). poderzewam że to od uderzenia ale czy może to wpłynąc negatywnie na jazdę?? glówka jak juz pisalem jest prosta, więc... Co o tym myslicie. dziwne prawda. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że zaraz zostaniesz wyśmiany:(

Jak sam sobie odpowiedziałeś, wybrzuszenie powstało najpewniej od dzwona, jak to będzie teraz jeździć, kto to może wiedzieć. Nie wydaje mi się by ta rama się jeszcze nadawała do użytku. Napisz jeszcze jaki to motocykl? Może jakieś foto? Lagi połamały sie? Wybrzuszenie jest po tej samej stronie co odgięta półka?

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybrzuszenie jest po przeciwnej stronie ruszonej półki, lagi nie złamaly się tylko wygiely jedna dosć konkretnie druga mniej o wiele mniej, dla mnie interesujące jest to że przy takim dzwonku spawy glówki nie puścily. moto to zygzak 600, piszę o tym bo mam taki sam model tylko nowszy od kumpla. a co do wysmiewania, proszę bardzo jezeli są chetni :) wystarczy dokadnie przeczytać temat, mnie to głównie interesuje dziwna sprawa z tym wybrzuszeniem. Widziałem kilka ram głównie aluminiowych po dzwonach i zawsze obrażenia widoczne były na glówce tzn, pekały spawy, naciągaly się aż farba odpryskiwala itp. o to chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a w tym przypadku energia uderzenia przeszła dalej i wywaliło bąbla na ramie.

Skąd pewność,że główka jest na miejscu? :icon_rolleyes:

Podobnie jak w aucie. Dostałem strzała w tył a blacha wybrzuszyła się tylko pod tylną kanapą.

Cały tył praktycznie bez śladów uderzenia.

 

Moim zdaniem rama na śmietnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tak po prostu patrzyłeś, czy mierzyłeś to za pomocą jakiegoś laserowego przyrządu? Poza tym to że osiowość jest jak twierdzisz zachowana nie oznacza że nie zmienił się np kąt wyprzedzenia główki ramy. Bez dokładnych pomiarów całej ramy i porównaniem z wartościami fabrycznym niestety kolego nie wiesz nic na temat odkształceń tej ramy. Nie będę tu nawet pisał o tym że jakiekolwiek widoczne usterki (odkształcenia pęknięcia itd) dyskwalifikują taką ramę z dalszego użytkowania a może i nawet z naprawy. Ale wiadomo tak mówi teoria a życie życiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez profesjonalnego, laserowego badania np "u Olka" w Bielsku (Olek motocykle) nie możesz powiedziec nic pewnego na temat geometrii ramy. Na pewno niemożesz stwierdzić że jest prosta, jedynie z dużym prawdopodobieństwem, że jest krzywa sądząc po odkształceniu.

To że spawy przy główce są ok jeszcze o niczym nie swiadczy, w Kawie mojego kumpla zaczęła pękać rama właśnie jakieś 10-15 cm od główki, więc możliwe że to jest słaby punkt tych konstrukcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mierzylem nic na oko a tym bardziej na sznurek!!! jak juz pisałem to nie mój bol głowy ale ciekawostka. wiadomo, że domowym sposobem idealnie nie zrobisz poiaru geoetrii ramy. W tym przypadku przez główkę ramy zamiast sztycy z półką wstawilem metalowy pręt, toczony tak aby był idealnie osadzony w główce ramy. potem odmierzylem dwa punkty na wahaczu i puścilem laser z poziomicy. wyszło ok.

a tak swoją drogą ile takich sprzętów po polskich drogach jeździ... :biggrin: cóż życie trzeba będzie coś z tym robić.

a jeżeli chodzi o to wybrzuszenie to pomylka, z drugiej strony jest tez takie profilowanie. jak bede mógł to prześle zdjęcia. chociaż z nich to wiele nie wywnioskuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...