Skocz do zawartości

Spalony regulator napiecia xj 600


Zyga
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po trasie 300km padł mi regulator napięcia przegrzał się do tego stopnia

że wtyczka się przy topiła . Może ktoś miał taki kłopot ?

Czy to wina regulatora czy alternator ?

ładowanie akumulatora brak

napięcie zmienne między stykami wynosi przy 4000 tys obrotow 70V

Przy wzroscie obrotów napięcie rośnie w górę czy tak ma byc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.tak ma rosnąc napięcie wraz ze wzrostem obrotów

2.gdzieś masz zwarcie..........z akumulatorem wszystko ok ??

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie, co bylo pierwsze. czy miales luzny styk w kostce i ja potopilo, czy regler osiagnal tak duza temp, ze popalil kostke - w co watpie. duza ilosc problemow z erglerami to zly stan polaczen. zakup nowy regler, uzywke i jak bedziesz podlaczal do niego przewody upewnij sie, ze maja porzadnie zagniecione koncowki w kostce. czasem lepiej wywalic kostke i dac pojedyncze przewody z koncowkami, w dodatku lutowane. kazdy osobno w koszulke termokurczliwa i masz po klopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze należy zmierzyć rezystancję na trzech(między każdym) żółtych(z reguły) przewodach(musi być przejscie między nimi i prawie taka sama oporność)będzie to rzędu 1 ohma(jeśli nie ma przejścia to zonk.

Później odłączyć kostkę i wziąć miernik, ustawić pomiar napięcia zmiennego w zakresie powyżej ~100v

Odpalić motocykl i mierzyć napięcie między każdym przewodem (uzwojeniem) każde między sobą.

Napięcie powinno być w zakesie 20-70 V zmiennego.

Jeśli taki8e masz napięcia to znaczy , że prądnica jest OK. Jeśli nie to znaczy, że masz spalone uzwojenia prądnicy.(jedynie wymiana lub przezwojenie)

Wtedy pozostaje tylko regulator napięcia.

Edytowane przez monter75

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim założysz temat poczytaj tutaj: Goto last unreadPrzyklejony: Pisanie w Mechanice Ogolnej i poprawnosc informacji.

do przeczytania dla wszystkich.

A teraz napisz co masz czyli model: 51J/3KN/4BR/4LX niepotrzebne skreślić.

Masz uszkodzony regulator z powodu zaniedbania czystości styków pomiędzy alternatorem i regulatorem.

Po zakupie nowego regulatora wypada pozbyć się wtyczek z konektorami i polutować kable bezpośrednio ale połączenie musi być dobrze zrobione np. przy pomocy łącznika z rurki mosiężnej(można wykorzystać metalowy wkład z długopisu ZENITH) i zapomnisz o regulatorze.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Regulator wymieniony.

Pomiar miernikiem wykazał bez świateł na wolnych obrotach 14 V przy 5000 obr. 13,50V

Na swietłach wolne obroty 13,90 przy 5000 obr. 13,20V

Poniżej 13,20 nie spada ładowanie czy nie powinno by trochę większe ?

Regulator trochę sie grzeje.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator wymieniony.

Pomiar miernikiem wykazał bez świateł na wolnych obrotach 14 V przy 5000 obr. 13,50V

Na swietłach wolne obroty 13,90 przy 5000 obr. 13,20V

Poniżej 13,20 nie spada ładowanie czy nie powinno by trochę większe ?

Regulator trochę sie grzeje.

Ładowanie jest nadal do dupy a nie odpowiedziałeś na moje pytanie który model XJ600 masz?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest zupelnie padniety, ale ma niedaleko.

Bedziesz mial niskie ladowanie na srednich i wysokich obrotach.

Proponuje jeszcze sprawdzic stan polaczen masowych instalacji tzn polaczenia na silniku, i ramie. Nie polega to na popatrzeniu oczkiem, tylko na rozkreceniu, wyczyszczeniu i nasmarowaniu smarem diaelektrycznym po czym skreceniu obu polaczen.

Nastepnie proponuje przewod masowy reglera polaczyc bezposrednio z minusowa klema akumulatora i dopiero wowczas zmierzyc ladowanie z zapalonymi swiatlami. Pomiary bez swiatel sie nie licza.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sprawdzeniu połaczen masowych i wyczyszczeniu na nie wiele sie to zdało.

Przy zapalonych światłach wolne obroty 14V

Wraz ze wzrostem oprotów napięcie spada i przy 5000obr wynosi 13,4 po niżej tej wartości nie spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po sprawdzeniu połaczen masowych i wyczyszczeniu na nie wiele sie to zdało.

Przy zapalonych światłach wolne obroty 14V

Wraz ze wzrostem oprotów napięcie spada i przy 5000obr wynosi 13,4 po niżej tej wartości nie spada.

Może szukasz dziury w całym, może poprostu miernik ci oszukuje o tego jednego volta. Widać że regulator pracuje bo jakąś tam wartość napięcia utrzymuje. Użytkuj normlanie motocykl i po pewnym czasie sprawdz napięcie na aku. Odłącz aku, poczekaj 30min jeżeli aku był ładowany lub rozładowywany i zmierz napięcie. Jak będzie ono w zakresie 12.5 - 12.7V to wszystko jest oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik nie oszukuje jesli na wolnych pokazuje 14V, po prostu regler ma jakis problem i za mocno ogranicza napiecie na wysokich obr.

Tyle ze mozesz tak jezdzic, ja jezdzilem dluzszy czas na tak dzialajacym reglerze. Ew gdy zaczniesz miec problem z zapalaniem doladuj co jakis czas akumulator i zbieraj pieniadze na nowke, moze byc polska rzemieslnicza.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...