Skocz do zawartości

Zawor Air-Cut w gazniku - od czego to jest ?


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

daje link do fiszek http://www.mrcycles.com/fiche_section_deta...=1994&fveh=4316 , zakladka Caruberator , od czego jest ta membranka air-cut z boku gaznika ?. Mam drobny problem z tym gaznikiem, nie ma ssania w skutek czego na zimno ciezko pali ( wiem ze te gazniki mialy jakies problemy ze ssaniem) , przestawianie dzwigni ssania nie daje zadnych reakcji na pracujacym silniku. W manualu tez nie rozpisywali sie na temat tego gaznika, wiec sam kombinuje co od czego i do czego :).

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rysunku wynika ze jest to normalny gaznik mechaniczny ze ssaniem regulowanym zaworem o ktory pytasz i ktory prawdopodobnie z jakiegos powodu nie dziala. Trzeba to rozebrac i sprawdzic.

 

Adam M.

 

nie jestem pewny na 100% ale wyczytałem TUTAJ że air cut jest potrzebny jak sie zamyka gaz zeby komina nie rozwaliły strzały i marchewki. mechaniczny gaznik owszem ale za wzbogacanie mieszanki odpowiedzialna jest tzw choke plate która zamyka przelot gaźnika a tym samym dopływ powietrza. regulowana jest w tym gaźniku w 3 pozycjach: open, semi i closed. pierwszy raz sie spotkałem z takim rozwiązaniem ale u mnie to sie sprawdza idealnie, 3-4 kopy i niewazne od dlugosci postoju moto odpala. od razu mozna wylaczyc ssanie i nie ma to znaczenia dla rozgrzewania silnika. nie ma natomiast jak w innych typowych gaznikach dyszy ssania otwieranej za pomocą bezpośredniej dzwigni. jest tylko slow jet, pilot screw, main jet i air cut. nic wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie zaworek od ssania , z tego co sie orientuje dziwgnia z boku gaznika porusza klapke zwezajaca doplyw powietrza przed iglica, ten element lubil sie urywac w tych gaznikach , jutro to sprawdze.

 

ok od ssania odpowiedzialna jest ta klapka http://i4.ebayimg.com/07/i/001/14/e0/b507_1.JPG , jesli jest uszkodzona , trzeba by ja dorobic , pytanie tylko gdzie ? nie ma jej w spisie czesci gaznika

 

dysze 155 i 160 juz zamowilem , bo moja nie ma zadnych oznaczen , jutro jeszcze kukne na srubke skladu mieszanki i ta klapke od ssania, w klr kiedys sie bawilem sruba skaldu mieszanki i efekt byl taki ze na ustawieniach fabrycznych ciezko palila.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest to Keihin PD8-AF . Ale sprawa sie rozwiazala mam nadzieje , okazalo sie ze owa blaszka przyslaniajaca kolektor ssacy , nie opuszcza sie po podniesieniu dzwigni i musze wspomoc ja reka ( z korpusu wystaje malutka dzwigienka poruszana duza poreczna) . Mozliwe ze w korpusie jest jakas sprezyna , ale jest to nierozbieralne , a mozliwe ze opuszcza sie ona pod wlasnym ciezarem. W kazdym razie teraz na 100% wiem , kiedy ssanie dziala.

 

Ale i tak gaznik zmienie na taki z pompka przyspieszajaca :notworthy: mocy przybywaj :clap:

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ssanie działa jak jest przelot zamknięty. logiczne, wzbogaca się tym samym mieszankę. żeby włączyć ssanie trzeba unieść do góry tą czarną dzwignie a zeby wyłączyć opuszcza się ją w dół. jest to bardzo bardzo prosty gaźnik, za to można go cenić. nie ma wielu elementów, zadnych psujących sie i parciejących membran. poza defektem fabrycznym tzw choke plate nic się z nim nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to Nitimen chyba się wyjaśniło skąd twoje problemy z odpalanie na zimno :buttrock: , a tą klapką to jest tak że urywa się ona jeśli mamy zepsuty (lub zdemontowany) auto deko. wtedy przy odpalaniu przy zaciągniętym ssaniu jeśli nam silnik odbije kopkę wtedy gazy spalinowe wracają do gaźnika i często się zdarza że urywają właśnie tą klapkę. jeśli auto deko. jest sprawne to praktycznie nie występuje ryzyko odbicia i szansa urwania klapki jest zerowa. No i nie jest to żadna wada fabryczna tych gaźników.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nie jest to żadna wada fabryczna tych gaźników.

 

Wyczytałem właśnie że przy strzałach w gaźnik na pracującym silniku też się zdarza takie coś. Pół biedy jak nam odbije kopka przy odpalaniu i gazy się wrócą - wtedy silnik nam nie wciągnie tej pytki. gorzej jak sie stanie na pracującym motorze. Problemy niestety powtarzają się od XR600 przez 400 do nowej 650 więc powinni to zmodyfikować do tej pory. w usa jak sami wiecie dobrze są te choke plate do nabycia od ręki. Jest to b. popularny zabieg przez popularność XRekn a rynku. A co do auto deko - w XR to chyba najsłabszy doskwierający element, po jakimś czasie zaczynają się stuki, zawieszenia i ogólne dysfunkcje tego urządzenia. Na forach zagranicznych proceder usuwania tego ustrojstwa z wałka i zostawianie tylko ręcznego deko jest b. popularny i uznawany. poza tym takie rozwiązanie istnieje też w Dominach - to samo się dzieje. stuki puki klekotanie po jakimś czasie.

 

ps. i tak XR jest najlepsiejsza :icon_mrgreen::D:D:D:D:D:D

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja natomiast wyczytalem na hamerykanskim forumie takie cus - ktos napisala ze sanie sie wali , a ktos mu odpisal ze widzial i jezdzil na wielu XR i w zadnej nie rozpadla sie plytka ssania. Umnie na cieplo zacina sie czasem dekompresor i odblokowac go mozna na biegu , ruszyc moto przod - tyl do charakterystycznego tykniecia w glowicy. Na walku sa 3 elementy , dekompresor , sprzegielko dekompresatora i dekompresator wsteczny i wez tu teraz dojdz co sie zacina - imho troszke to przekombinowane.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt mogli by to już poprawic, choby w XR650R. Nitimen masz trochę racji, moja XR jest z 1991r. i wszystko w gaźniku jest orginał nic się klapce przez 17lat nie przytrafiło to pewnie przez następne parę też jej nic nie będzie. A i sory z te brednie z dyszami :bigrazz: .

 

Ps."i tak XR jest najlepsiejsza :lalag::D:D:D:D:D:D" simply the best ona jest :icon_mrgreen: .

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 14 lat później...
W dniu 3.06.2023 o 09:14, Jerzypix napisał:

Witam - mam problem z moim Intruderem vs 800 , 92r. idealnie pali na ciepło i na zimno,super pracuje na wolnych obrotach natomiast przy dodaniu gazu natychmiast gaśnie - byłbym wdzięczny za podpowiedź. Jerzy

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...