Gość leon Opublikowano 9 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2002 Mam pytanie:dlaczego ścigawki (no może nie wszystkie) bez amortyzatora skrętu wpadają w wibracie na kierownicy?Ktoś może to fachowo objaśnić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 9 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2002 Mówisz o Shimmy. Problem ten jest opisany w którymś z tegorocznych Światów Motocykli, więc nie będę wchodził w szczegóły. Jest tram dość dokładnie opisany ten problem, oraz działanie amortyzatora skrętu. Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 10 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2002 a propo shimmy to złapałem je kilka razy na tych naszych pięnych "drogach"raz złapałem takie przej**ane że już sie widziałem na budynku ale na szczęście były kolejne koleiny i prze dodawaniu gazu podbiło mi przód przez to dopiero mogłem to opanować uhhh niewiele brakowało -DLA TEGO NIEPOLECAM NOCNYCH WYŚCIGÓW!!!!ZAWSZE KTOŚ COŚ SOBIE ZROBI SZCZEGÓLNIE PO PARU PIWKACH 8) Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość leon Opublikowano 10 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2002 No i nadal się nie dowiedziałem dlaczego ścigamki wpadają w shimmy :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 11 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2002 min od nioerównej nawieszchni krzywego zawieszenia:)i poprostu jak byk chcą zrzucić jeźca Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 11 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2002 Jest to związane z bardzo ostrą geometrią przodu, choppery i inne sprzęty o bardziej leżącym widelcu (jak mój VX) nie mają tego problemu, ale za to są mniej zwrotne i mniej stabilne w łuku.Shimmy związane jest też z odciążeniem przodu przy ostrym dodaniu gazu na wyjściu z zakrętu. Dokładnie nie napiszę, a jak Cię interesuje ten temat, to poważnie przejrzyj Śm i Motocykle, pojawiał się dość często. ... a co do wyścigów po paru piwkach Szramer, to ja ich nie polecam również w dzień na idealnie równym asfalcie. Jak można jeździć po alkoholu? ... i jeszcze się tym chwalić? :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 11 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2002 ... a co do wyścigów po paru piwkach Szramer, to ja ich nie polecam również w dzień na idealnie równym asfalcie. Jak można jeździć po alkoholu? ...-można można ale niepochwalam tego ,zresztą trza jakoś wracać z imprez motocyklowych ,a mleka tam sie raczej niepije :lol: i jeszcze się tym chwalić? :?-nie chwale tylko przestrzegam!!!!! bo jak sie wypije to sie już o tym niemyśli .ale to dopiero do pierwszej tragedi i niestety taka sie stała... Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 11 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2002 Mi się zdażały imprezki motocyklowe na których nie piłem, a bawiłem się dobrze wiedząc, że spokojnie (niekoniecznie) i bezpiecznie (na ile to możliwe) wrócę do domu.Można się bawić bez wódy. Pozdro. Każdy bawi się tak jak lubi. Nie zasłaniaj się tym, że musisz się bawić tak, a nie inaczej. Ty decydujesz, czy pić, czy jechać bezpiecznie. Bezpiecznej jazdy życzę. 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 11 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2002 Jeśli chodzi i shimmy, to powodem są nie tylko dziurawe drogi, ale głównie siły działające w przednim zawieszeniu. Kilkadziesiąt lat temu występowało to już przy np. 80 km/h i jest to spowodowane wzajemnym oddziaływaniem na siebie mas zawieszenia, koła, środka ciężkości całego układu kierowniczego, wyprzedzenia koła. O ile sobie dobrze przypominam problem bierze się ze wzajemnej relacji 3 punktów - srodka ciężkości układu kierowniczego, osi iobrotu tego układu i kąta wyprzedzenia (co stanowi o punkcie styku koła do nawierzchni). Przy pewnych prędkościach dochodzi o drgań, czasem nawet bardzo intensywnych i o dużej amplitudzie. Wprowadzenie nowoczesnych zawieszeń na teleskopach znacznie zmniejszyło te problemy. Nie wiem, czy dobrze przekazałem, to co pamiętam, więc proszę mnie nie op...lać za gadanie głupot!!!!!! Wypowiedź ta jest tylko moim prywatnym zdaniem na ten temat. Amortyzator skrętu zapobiega, a raczej łagodzi te drgania.Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 11 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2002 Nie wiem, czy dobrze przekazałem, to co pamiętam, więc proszę mnie nie op...lać za gadanie głupotDla mnie pierwsza jasna wypowiedź w tym temacie. mam nadzieję że rzetelna. A co do powrotów z imprezem to polecam powrót na piechotkę. Mój rekord to powrót jakieś 15 kilometrów. Jak doszedłem to zaraz musiałem się znowu napić, bo mi za dużo procent po drodze uciekło. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Opublikowano 12 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2002 zz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vx800 Opublikowano 12 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2002 Trochę ciężko sie połapać o co chodzi z tymi ang-nazwami. Nawet używając słownika technicznego, słownika zwykłego i swojej intuicji (wyuczonej) dotyczącej jęz. angielskiego nie mogę być pewny, że zrozumiałem właściwie.Jak nie, proszę o korektę. Ja rozumiem tak: steering head (główka ramy)caster (wyprzedzenie)trial (promień koła)?? Taaak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Opublikowano 12 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2002 zz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Opublikowano 12 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2002 zz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 14 Listopada 2002 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2002 Właśnie coś takiego przeczytałem w gazecie! Może Janusz dasz równie dokładne rady odnośnie jazdy motocyklem? Jest kilka tematów i na ten temat, a brak naprawdę pewnych odpowiedzi (patrz : szkoła jazdy).Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.