adoado0 Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Często czytam sprzeczne ze sobą informacje a jeszcze co innego słyszę więc zajrzałem do serwisówki :CYLINDER:Bore size 66.400~66.414 mmLimit - 66.50 mm PISTON:Piston size/ 66.352~66.367 mmPiston clearance 0.045~0.050 mmLimit 0.1 mm (0.004 in) No i mam luz tłoka od 0.045 do 0.050. Dopuszczalny 0,1mm. Wiec w zasadzie moge cały czas stosować tłoki nominalne ( ze wzgledu ze Wiseco nie robi innych a nominal to koszt ok 260 zł ) i je po prostu częściej zmieniać? Bo nawet jakbym miał wrzucic nominal na rozmiar cylka 66.43 ( a tłok 66.35 ) to i tak mam te 0.07 luzu ( < 0.1 mm). Czy te 0.1 mm to jest granica przy ktorej juz nalezy wymienic tlok czy po prostu to jest trochę na wyrost i można dłużej go użytkować? I rozumiem ze dopuszczalne zuzycie to 66,50 bez zadnego ryzyka uszkodzenia cylindra? Wiec na moje mozna jeszcze wtedy wrzucic z 3 tłoki z selekcją np. 66,37 i wszystko powinno być dobrze bo i tak bedzie na cylku mniej niz 66,50 i roznica tłok -cyl ~0,1 mm.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Często czytam sprzeczne ze sobą informacje a jeszcze co innego słyszę więc zajrzałem do serwisówki :CYLINDER:Bore size 66.400~66.414 mmLimit - 66.50 mm PISTON:Piston size/ 66.352~66.367 mmPiston clearance 0.045~0.050 mmLimit 0.1 mm (0.004 in) No i mam luz tłoka od 0.045 do 0.050. Dopuszczalny 0,1mm. Wiec w zasadzie moge cały czas stosować tłoki nominalne ( ze wzgledu ze Wiseco nie robi innych a nominal to koszt ok 260 zł ) i je po prostu częściej zmieniać? Bo nawet jakbym miał wrzucic nominal na rozmiar cylka 66.43 ( a tłok 66.35 ) to i tak mam te 0.07 luzu ( < 0.1 mm). Czy te 0.1 mm to jest granica przy ktorej juz nalezy wymienic tlok czy po prostu to jest trochę na wyrost i można dłużej go użytkować? I rozumiem ze dopuszczalne zuzycie to 66,50 bez zadnego ryzyka uszkodzenia cylindra? Wiec na moje mozna jeszcze wtedy wrzucic z 3 tłoki z selekcją np. 66,37 i wszystko powinno być dobrze bo i tak bedzie na cylku mniej niz 66,50 i roznica tłok -cyl ~0,1 mm..Możesz tak robić, następna dobra wiadomość, że nominał Wiseco jest zwykle 0.01mm większy od nominałów innych tłoków. Ja Wiseco ładowałem do cylindra C i D i nigdy mnie nie zawiodły. Cylinder też jako tako się trzymał, może trochę szybciej się zużywa od kutych tłoków ale na każdym tłoku oszczędzam prawie 200zł w stosunku do Vertexa więc sprawa jest jasna.Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adoado0 Opublikowano 19 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 (edytowane) "Wiseco aluminum forged pistons" - to nie są kute tłoki?A może jeszcze powiesz mi jakiej twardości nity zastosować na znitowanie kosza sprzegłowego z trybem który przenosi z moment z wału na kosz? :] Nie wiem jakie zastosować a kosza nowego nie ma sensu kupować bo ten jest prawie bez rantów. A nitować ponownie muszę ponieważ się lekko już rusza na nitach. Zreszta nowy kosz i tak nie przychodzi z trybem więc może ktoś wie jakie nity? Edytowane 19 Czerwca 2008 przez adoado0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzemyk90 Opublikowano 19 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2008 Ja w am6 poluzowane nity mocniej sklepalem po prostu. Przeciez jak dasz nowe nity to i tak musisz je sklepac. Wiec podloz kowaldelko pod nita i sklep go mlotkiem z drugiej strony. I nie bedziesz juz mial luzow na koszu. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 "Wiseco aluminum forged pistons" - to nie są kute tłoki?Nie wiem skąd to wywnioskowałeś ale jeśli z mojego posta, to przeczytaj go jeszcze raz.Wszystkie Wiseco są kute. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adoado0 Opublikowano 22 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2008 Nie wiem skąd to wywnioskowałeś ale jeśli z mojego posta, to przeczytaj go jeszcze raz.Wszystkie Wiseco są kute. Masz rację. Po prostu zdanie "(...)szybciej się zużywa od kutych tłoków" to w domysle potraktowalem odnosnie tłoka.. Sorki moj bład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepomz Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 mam pytanie jestem w trakcie poszukiwań cr 250 jesli zmienie na początek tłok korbę płyny i zrobie zawieszenie jesli nie będzie odpowiednio trzymało... to czy przy takiej" rekreacyjnej jezdzie " jezdząc na 3/4 gazu czasami ale zadko jej odkręcając to co ile motogodzin musiałbym zmieniac tłok i olej w skrzyni?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.