Jump to content

amozemoto

Forumowicze
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

About amozemoto

  • Rank
    NOWICJUSZ - macant tematu

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Wawa

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Natrafiłem na opinie jakoby Arai robiło najbezpieczniejsze kaski. Sugerujesz, że to raczej dobry PR i niekoniecznie odstają od innych producentów? Sprawdzę te daytony. O kombinezonie białym myślałem bo w lato jak mocno słońce przyświeci to czarny się będzie bardziej grzał ale faktycznie może być ciężko utrzymać taki w nienagannym stanie. Do sklepu tak czy inaczej bym się wybrał ale najpierw chciałem wiedzieć co brać pod uwagę. No dobra trzeba będzie się wybrać w dobrej chwili. A przy okazji czy na motocyklowe ciuchy bywają wyprzedaże sezonowe i np. lepiej teraz szukać czy cały rok ceny są podobne? Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku!
  2. amozemoto

    Uwaga wirus!

    Jeśli to do mnie pytanie to nie upublicznię takich miejsc ale od znajomych lekarzy wiem, że taka presja na szczepienia się pojawia.
  3. amozemoto

    Uwaga wirus!

    Za dużo przesłanek sugeruje by było to w pełni dobrowolne. Jedynie może się znacznie opóźnić bo nie będą tego potrafili dobrze zorganizować. Lekarze już w wielu miejscach są zmuszani do szczepień.
  4. amozemoto

    Uwaga wirus!

    Myślisz, że będziesz miał wybór?
  5. Hej mordeczki! Jeżeli ma to jakieś znaczenie będzie to strój na pierwszy motocykl. Kask: https://araipolska.pl/produkt/arai-chaser-x-diamond-black/ https://www.xlmoto.pl/wyposazenie-motocyklowe/kaski-motocyklowe_c16/kaski-integralne_c39/kask-airoh-gp500-matowy-czarny_pid-PM-0057097 Zależy mi przede wszystkim na wygodzie i bezpieczeństwie (tyczy się również pozostałych elementów). Warto dopłacać do Arai a może są inne warte uwagi w podobnym budżecie? Kombi: https://www.4motos.pl/pl/p/Kombinezon-RST-Tractech-Evo-4-/10867 https://www.4ride.pl/odziez-motocyklowa/kombinezony-motocyklowe/kombinezony-jednoczesciowe/kombinezon-skorzany-jednoczesciowy-shima-apex-rs-czarno-bialo-niebieski-apex-rs-white-blue.html https://www.4ride.pl/odziez-motocyklowa/kombinezony-motocyklowe/kombinezon-skorzany-dwuczesciowy-held-spire-bialo-czarny-5614-00-14.html Doczytałem się, że jednoczęściowe są bezpieczniejszym rozwiązaniem, tu więc pytanie do motocyklistów z doświadczeniem - czy nie jest to zbyt upierdliwe rozwiązanie? Są tu tacy, którzy korzystają z tego typu rozwiązania na co dzień? Rękawice: https://www.4motos.pl/held-air-stream-II https://www.4motos.pl/held-air-n-dry Warto dopłacać prawie drugie tyle? Buty: https://www.4motos.pl/pl/p/Buty-RST-Adventure-X-WP-CE-wodoodporne/11507 https://www.4motos.pl/pl/p/Buty-RST-RAID-CE/8218 Jak to widzicie? Jeśli w podobnym budżecie lub taniej można skompletować bezpieczniejszy strój - liczę na propozycje.https://www.4motos.pl/pl/p/Buty-RST-RAID-CE/8218
  6. Motocykle relatywnie mało tracą na wartości. Używany jak się trafi felerny egzemplarz to naprawy mogą pewnie kosztować więcej niż utrata wartości nowego jakbym po roku czy dwóch stwierdził, że to jest nie do końca to czego szukam. To co ew. mógłbym rozważyć to używany niskobudżetowy motocykl o małych kosztach utrzymania. A wymagania swoje mniej więcej znam jak wspominałem wyżej. Motocykl z wygodną pozycją za kierownicą, którym można wygodnie przejechać jednorazowo 200-300km. Dobrze jakby dało się bez problemu zapakować rzeczy na weekend albo i tydzień. Ideałem byłaby Honda Goldwing ale tego motocykla nie rozważam - raz, że nowy jest bardzo drogi, dwa chciałbym też czasem po mieście pojeździć a do tego się kompletnie nie nadaje. Glebę czy kolizje można zaliczyć zarówno pierwszym jak i dziesiątym motocyklem. Nawiasem mówiąc mam znajomego, który zaczynał właśnie od Goldwinga, ma już go wiele lat, jeździł w trasy po kilka tysięcy km. i nie stał się ten motocykl okazją dla drugiego właściciela czy mechanika
  7. Te poziomy ochrony to może jest jakaś informacja ale wszelkiego rodzaju testy - nie bardzo. Większość jest sponsorowana. I to już jest jakaś konkretna informacja i duży argument za tym by rozważyć zakup nowego. Takie kwestie jak opony/klocki to żaden problem. To co mnie zastanawia bardziej w używanych to naprawy silnika/skrzyni. I taki pakiet "startowy". Czyli załóżmy kupuję Bandita 1250 za 20k zł. Jaką kwotę sobie powinienem zarezerwować na ew. nieoczekiwane naprawy?
  8. No a jak miałbym konkretnie opisać strój? Podać siłę uderzenia którą kask wytrzyma? Przecież takich dokładnych parametrów to producenci nie podają. Chodzi mi o to od jakiej ceny zaczynają się bezpieczne kombinezony, kaski, rękawiczki, buty, kombinezony. Taki najtańszy strój pewnie da niewiele lepszą ochronę od zwykłych ubrań. Z drugiej strony w tych najdroższych głównie się pewnie płaci za markę. To co mnie interesuje to od jakiego progu cenowego zaczynają się takie, których kupno to nie jest wyrzucanie pieniędzy w błoto i w razie ew. szlifu uchronią nas przed starciem skóry do kości. W kwestii obsługi, może inaczej. Większość z Was ma pewnie również auta. Czy motocykl jest droższy czy tańszy od auta w eksploatacji? Oczywiście w autach różnice są ogromne jeśli chodzi o eksploatację więc powiedzmy jak się ma eskploatacja motocykli, które nowe kosztują 30-50tys zł. do aut typu Ford Focus, VW Golf, Hyundai i30 itp. Ew. prośba o podanie jakie macie motocykle i auta i co jest droższe w eksploatacji. Z pominięciem kosztów ubezpieczenia i paliwa bo to łatwo mogę sam sprawdzić. Na jakiego typu przebiegi bez większej awarii można liczyć w nowych motocyklach? 20, 50, 100tys. km?
  9. no dobra... Idę na kompromis i rozważę sportowego turystyka. Hayabusa będzie ok. na pierwsze moto? Chodzi o charakter motocykla. Uważam, że sportowa 600stka będzie zdecydowanie bardziej kusić od np. goldwinga albo jakiegoś choppera.
  10. widocznie to taka nasza cecha narodowa. no to konkretnie. Czy za powiedzmy 5000zł. skompletuje porządny kompletny strój (kombinezon, kask, rękawiczki, buty,..)? Takie powiedzmy motocykl jak Suzuki V-Strom 650 weźmy za punkt wyjścia. Z jakiego rzędu kosztami rocznie trzeba się liczyć (pomijając paliwo oczywiście) dla przebiegu powiedzmy 5-10tys. km? Pozycja za kierownicą w sportowych motocyklach jest mniej wygodna. A poza tym... bardziej kusi Gdzie dokładnie mieszkasz?
  11. W tajemnicy Ci zdradzę, że jest jeszcze taka magiczna strona: google.com i tam znajdziesz jeszcze więcej informacji niż na tym całym Forum a jednak z jakiegoś powodu Forum zostało założone. Może po to by jednak podyskutować?
  12. Cześć i czołem! Rozważam zakup motocykla, jestem w tym temacie żółtodziobem i może uda Wam się zmniejszyć liczbę wątpliwości jakie się nasuwają. Co biorę pod uwagę? Turystyki, choppery, generalnie raczej motocykle do wygodnej jazdy, nadające się na trasę, ścigacze, crossy itp. odpadają. Jakie to są właściwie koszty? Zacznijmy od tematów okołomotocyklowych. Ile kosztuje porządny zestaw ubioru na motocykl (tj. kombinezon, buty, kask, rękawiczki...)? Z jakiego rzędu kwotą trzeba się liczyć żeby sprawić sobie komplet zapewniający względnie wysoki (jak na motocykl oczywiście) poziom bezpieczeństwa? Jak droga jest eksploatacja motocykla? Zarówno w sensie samych przeglądów i wymian typowo ekslploatacyjnych elementów jak i walka z awariami. Czy tu również jest taki problem ze znalezieniem dobrych mechaników jak przy autach? Nowy czy używany? Łatwo ukryć wady w używanym motocyklu? Mam wrażenie, że motocykle nie tracą tak dużo na wartości jak auta więc do rozważenia również opcja zakupu nowego. I tu jest jedno z moich pierwszych zaskoczeń - pełno jest ofert najmu długoterminowego aut a nie znalazłem czegoś takiego dla motocykli, widziałem jedynie opcji typu na 1miesiąc z absurdalnie wysoką stawką w stosunku do wartości motocykla. Jak drogie są przeglądy w nowych motocyklach? Ciąg dalszy nastąpi...
×
×
  • Create New...