Cześć i Czołem,
Ogólnie niedawno temu kupiłem taki skuterek gy6 50. Taki do jeżdżenia czasami jak to się mówi po bułki, bo już od dawna jeżdżę na pojemnościach 650 i 1200. No ale chciałem mieć taki ala rower, żeby cały czas stało pod domem. I zastanawiam się nad wymiana cylindra na troszkę większy, bo jednak 50 cm to troszkę mało. Tak żeby po prostu odrobinę lepiej się zbierał. I z tego tytułu mam mały dylemat odnośnie głowicy. Niektórzy zalecają wymianę na większą, jednak spotkałem się z opiniami ze po założeniu większej głowicy, ciśnienie sprężania spada znacznie i już nie ma powiedzmy powyżej 10 bar tylko około 7. Wiec jaki sens takiego "tuningu"? dla mnie żaden. Dlatego chciałbym pytać czy ktoś przerabiał ten temat? Tzn chodzi mi jak jest z tą kompresją a z poszczególnym typem głowic (czyli standard i powiększone).
Drugie pytanie odnośnie tego skutera. A mianowicie mam taki problem. Po rozgrzaniu jakby trochę mi to slabnie. I pojawia się taka chwilowa dziura po gwałtownym dodaniu gazu. Na zimnym tego nie ma. Regulowałem skaldem obrotów biegu jałowego i zauważyłem, że jak odkręcę śrubę więcej to ten efekt się pogłębia, natomiast jak wkręcę to niknie (albo jest słabszy ten efekt) jednak praca na wolnych wtedy się pogarsza, silnik zaczyna mniej równo chodzić. Spotkał się ktoś z czymś takim?