Skocz do zawartości

jacob202

Forumowicze
  • Postów

    3
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Łódź

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia jacob202

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

0

Reputacja

  1. Witam. Od jakiegoś czasu poszukuję tłumika końcowego. Szukam czegoś markowego z homologacją za rozsądne pieniądze. Warunkiem są kompaktowe wymiary - krótki, możliwie mały. Najlepiej slip-on o średnicy wlotu 51 mm, ale niekoniecznie. Przejrzałem setki ogłoszeń i jak dotąd Ixli Hyperflow wygrywa pod kątem wymagań dotyczących wymiarów. Znacie może jakieś inne model o małych gabarytach ? Fakeakrap z allie odpada, chociaż najbardziej popularny w Polsce model gabarytowo byłby idealny. Z góry dziękuję za pomoc.
  2. Dziękuję za zainteresowanie tematem. Okładziny klocków są wykonane z materiału organicznego. Wybrałem Nissiny, ponieważ nigdy nie miałem z nimi problemów. Kierowałem się również opiniami, które w większości są pozytywne. Te stare, zdemontowane to EBC, generalnie producent też raczej "zaufany". Więc tym bardziej zbija mnie to z jakiegokolwiek tropu...
  3. Witam. Szukam pomocy, ewentualnie wskazówek dotyczących problemu z hamulcem przednim. Motocykl to Honda Hornet z 2011r., z podwójną tarczą z przodu. Problem polega na pisku hamulca podczas przetaczania motocykla do tyłu. Hamowanie podczas jazdy przebiega w sposób prawidłowy. Przetaczając motocykl do przodu pisk nie występuje. Problem spędza mi sen z powiek, ponieważ staram się ustalić przyczynę problemu od dłuższego czasu. Przez ten okres przekopałem mnóstwo stron, forum tematycznych i opinii "mechaników". Dodam tylko, że motocykl mam stosunkowo nie dawno i problem występował od początku. Poniżej czynności, które zostały sprawdzone/zrobione. 1) Na pierwszy ogień poszły tłoczki zacisków w obawie, że być może są zapieczone. Tłoczki rozebrane, wyczyszczone i nasmarowane specjalną pastą do tłoczków hamulcowych. Przy okazji zalany nowy płyn hamulcowy. Każdy z tłoczków cofa się bezproblemowo. Zaciski zostały również wyczyszczone, a ich prowadnice założone na smar ceramiczny, zalecany do tego typu połączeń ruchomych układu hamulcowego. Blaszki klocków są, wyglądają prawidłowo. Również zostały wyczyszczone. Po uniesieniu motocykla, koło przednie wykonuje swobodny obrót, w jedną i w drugą stronę z podobnym (niewielkim) ocieraniem klocków o tarczę. Podczas jazdy tarcze nie nagrzewają się nadmiernie. 2) Kolejna kwestia klocki hamulcowe. Jako, że były dość mocno wyeksploatowane, wymieniłem je. Założyłem klocki Nissin. Dodatkowo na klocki od strony styku z tłoczkami przyklejone zostały nakładki antywibracyjne (antypiskowe...) EBC. Jako, że poprawy nie zauważyłem, sfazowałem też delikatnie ranty okładzin klocków - za poradą mechanika. 3) Kolejna operacja to demontaż tarcz i ich dokładne czyszczenie. Mam tutaj na myśli sworznie łączące elementy tarczy - są to tarcze pływające. Powierzchnia hamująca tarczy natomiast została wyczyszczona papierem 2000, a następnie odtłuszczona. Ku mojemu zdziwieniu problem ustąpił, jednak tylko na kilka kilometrów. Tarcze są proste, podczas hamowania nie występuje bicie. Pomysły się powoli kończą... Zastanawia mnie jeszcze kwestia łożysk w przednim kole. Wydaje mi się, że uszkodzone, również mogłyby wykazywać podobne objawy. Jednak po uniesieniu przodu motocykla i obróceniu koła do tyłu pisk również się pojawia, mimo, że łożyska nie są obciążone ciężarem motocykla. Nie wiem czy dobrze myślę? Jutro spróbuję jeszcze odessać niewielką ilość płynu hamulcowego z master cylindra, choć nie liczę na poprawę. Płyn zalany równo z górną krawędzią okienka inspekcyjnego. Myślę, że gdyby była to zbyt duża ilość płynu to zwyczajnie wystąpił by problem z nagrzewaniem się tarcz podczas jazdy, lub ewentualnie problem z cofaniem tłoczków zacisku również przy zdemontowanych klockach. Może spotkał się ktoś z podobnym problemem? Osobiście miałem kilka motocykli i do tej pory nie spotkałem czegoś takiego. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...