Skocz do zawartości

marcindh

Forumowicze
  • Postów

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    Honda CB250
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Wielkopolska

Osiągnięcia marcindh

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

0

Reputacja

  1. Po długim oczekiwaniu, podłączyłem moduł cdi w wersji dc od shinraya 250 i moto zaczął odpalać. Chwile pochodzi i gaśnie, najpewniej gaźnik do mycia i regulacji. Ciekawi mnie czy inne silniki poszłyby również na chińskich modułach cdi, zwłaszcza, że oryginalny do cb250 kosztuje ~500zł. Pozdrawiam.
  2. Bez kręcenia, z włączonym zapłonem na module nie ma napięcia, po zakręceniu pojawia się napięcie zmienne na wtyczce zasilającej moduł. Z tego wnioskuję, że mam moduł AC cdi - zasilany z dodatkowej cewki na stojanie alternatora - czarno czerwony przewód (Link do alternatora z aliexpress). Jeśli miałbym DC cdi to po włączeniu zapłonu pojawiłoby się 12V na wtyczce zasilającej moduł cdi. Oglądałem też jak rozróżnić moduły. Wnioskując na B/Y mam napięcie dopiero po zakręceniu rozrusznikiem i to nie wielkie 20V AC. W tygodniu zobaczę jeszcze raz czujnik halla (?).Swoją drogą dziękuję za cierpliwość :)
  3. 35V AC przy kręceniu rozrusznikiem, wczoraj już tylko 20V AC - pomiar na przewodzie B/R z alternatora do masy - takie też napięcie dochodzi do modułu cdi. Za modułem a przed cewkami cisza. Opór na żółtych przewodach oznaczonych Y na drugie stronie schematu - ~1 Ohm, cewki przy fajkach poniżej 1 Ohma, obydwie.
  4. Dziękuję za szybką odpowiedź. W życiu bym nie wpadł, że trzeba sprzęgło wcisnąć, myślałem, że sprawdza wyłącznie bieg.Stopka oraz bieg jest sygnalizowana lampką na panelu. Po wysunięciu lampka się zapala a po schowaniu gaśnie więc myślę, że działa. Na wciśniętym sprzęgle pojawiło się 3.5V AC, na puszczonym 35V AC (po zakręceniu rozrusznikiem), mierzone między przewodem czerwono-czarnym z wtyczki CDI a masą (silnik). Dziwna sprawa bo w sobotę w ogóle nic się nie pojawiało. Zdążyłem sprawdzić tylko to ponieważ nie mam moto u siebie. W sobotę przysiądę i sprawdzę iskrę. Wydaje mi się, że napięcie jest niskie (powinno chyba być coś koło 100V AC?). Ma ktoś może parametry cewki (oporność) i napięcia w rebel/nighthawk 250?
  5. Witam, mam Hondę cb250 z 1994 roku w której brakuje iskry na świecach. Posiłkując się schematem (https://www.dropbox.com/s/fut3l0bqk9wre8k/druk.pdf?dl=0) posprawdzałem kilka punktów i doszedłem do wniosku, że brakuje napięcia na module (przewód czarno-czerwony). Ze schematu wynika, że napięcie jest brane z alternatora? Czyli powstaje dopiero po zakręceniu silnikiem? Jeśli piszę herezje to przepraszam i z góry dziękuję za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...