Skocz do zawartości

Rheno

Forumowicze
  • Postów

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    GSX1300R
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Warszawa

Osiągnięcia Rheno

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

0

Reputacja

  1. Zdjęcia z okolicznej grupy na FB sprzed godziny – Warszawa, ul. Białostocka, pod Carrefourem. Tablica zamazana nie przeze mnie. Edit: jest już info, niestety śmiertelny… https://tvn24.pl/tvnwarszawa/ulice/warszawa-smiertelny-wypadek-z-udzialem-motocyklisty-na-pradze-5599895
  2. Klocków jest jeszcze ok. 67-70% (szacuję po przebiegu, te mają 3 kkm a zawsze starczały na ok. 9-10 kkm, zawsze kupuję te same -- EBC FA188HH). Przewody idą w układzie F, czyli dwa przewody bezpośrednio od pompy, bez trójnika. Dzięki. Czyli chyba pozostaje poczekać aż to samo ustąpi (tzn. klocki na nowo się dotrą)...
  3. Hej, Pacjent to Hayabusa, 2000 r. Przedni hamulec łapie dosyć nisko, tzn. jest duży "jałowy" skok klamki, zanim zacznie się hamowanie. Jak już hamuje, to hamuje w porządku, tylko trzeba dociskać klamkę prawie do samego końca (co np. uniemożliwia hamowanie dwoma palcami, jak mam w nawyku). Co już zrobiłem: - rozebranie i wyczyszczenie pompy - rozebranie i wyczyszczenie zacisków - zalanie nowego płynu + porządne odpowietrzenie (najpierw podciśnieniowo, potem jeszcze tradycyjnie, pompując i odkręcając odpowietrznik na wciśniętej klamce), starałem się odpowietrzyć również przy pompie (odwrócenie pompy banjo do dołu i podpompowanie) Układ nie wydaje się zapowietrzony, to raczej tak jakby któryś tłoczek był zablokowany ale to nie wydaje się możliwe, bo o ile tłoczki poprzednio rzeczywiście były brudne i mogły się blokować, to zaciski były wczoraj poskładane i tłoczki są już czyste. Same tłoczki nie mają rys, a ich uszczelki i osłonki są w dobrym stanie (nie zakładałem nowych ale dokładnie je obejrzałem przy okazji czyszczenia). Tłoczków nie smarowałem pastą do tłoczków (jak to wcześniej robiłem to szybciej łapały syf), tylko włożyłem je w zaciski na mokro (na płynie hamulcowym). Klocki nie mają tej ochronnej, perforowanej blaszki (nigdy nie miałem z tymi blaszkami dobrych doświadczeń). Prowadnice klocków nasmarowałem smarem grafitowym, same klocki (miejsca styku tłoczków z klockami) smarem miedzianym. Wszystko poskręcane kluczem dynamometrycznym zgodnie z serwisówką (+ niebieski loctite wszędzie oprócz banjo). Przewody hamulcowe są stalowym oplocie. Jedyne, co przychodzi mi do głowy, to nierówno zużyte klocki (nie wymieniałem klocków). Jest szansa żeby klocki, które pracowały z zanieczyszczonymi tłoczkami (i pewnie nie były równomiernie dociskane) dawały taki efekt, i to się zniweluje z czasem, gdy klocki na nowo dopasują się do tarcz?
  4. Hej, Stoję przed wyborem opon na zimę do skutera (Majesty 125). Skuter kupiłem głównie z myślą o zimowych dojazdach do pracy, bo w sezonie śmigam normalnym moto. Jaka opona będzie miała najlepszą przyczepność na zimnym (w okolicy i poniżej zera), mokrym i ewentualnie lekko zaśnieżonym asfalcie? O głęboki śnieg nie pytam bo jeżdżę w mieście, w dużym ruchu (głównie korki) więc nawet jak będzie padało, to asfalt i tak będzie czarny albo tylko lekko pokryty śniegiem. Zastanawiam się między kostką i oponami typowo zimowymi. Może możecie polecić jakieś konkretne, sprawdzone opony? Przód mam 120/70 (12 51L), tył 130/70 (12 56L). Osobna sprawa to jakim ciśnieniem nabijać. Wiem że niższym, ale o ile? Instrukcja normalnie podaje 27psi przód i 31-34psi tył (zależnie od masy kierowcy).
  5. Hej, Kupiłem sobie ostatnio skuterek (Yamaha Majesty 125). Skuterek długo stał, a jak jeździł to nikt w nim nic nie robił, więc jest mocno zaniedbany (ale dzięki temu był tani), więc stopniowo doprowadzam go do porządku, żeby był jako drugie / zastępcze moto. Jednym z problemów była blokująca się pompa przedniego hamulca. Pompę już rozebrałem i wyczyściłem (tylną zresztą profilaktycznie też), ale problemem jest gumowa osłonka (między tłokiem pompy i klamką), która pękła przy wyjmowaniu (wstyd się przyznać, ale haczyk, którym ją wyciągałem, ześlizgnął się spod tej utwardzonej części, która wchodzi w pompę, i rozerwał osłonkę... cóż, zdarza się). W drugiej pompie (tylnej) osłonka była już rozerwana... czyli mam dwie pompy bez osłonek. Myślałem że kupię zestawy naprawcze, tak jak kupowałem do Hayki, i przy okazji wymienię też resztę wkładu w obu pompach (skoro i tak jest w zestawie) ale okazuje się, że do dostania jest jedynie oryginalny zestaw naprawczy Yamahy za chore pieniądze (symbol na przód to 1B9W00411000, znalazłem za 40 funtów, czyli 200 zł, do tego wysyłka z UK). Mi wystarczyłby jakiś zamiennik (w Hayce używam Tourmaxa za 1/3 tej ceny). Mam mentalny opór, żeby dać za dwie głupie gumki 400 zł. Przednia pompa to Brembo, ale szukanie po oznaczeniu (nie pamiętam teraz na 100%, a jestem w pracy, ale chyba 6L30) nie pokazuje tej pompy. Tylnej oznaczenia nie pamiętam, ale jak wpisywałem to też nie mogłem jej znaleźć. Stąd pytanie: 1. Czy jest gdzieś jakiś katalog zestawów naprawczych, żeby można było dobrać od innego skutera? Znalazłem katalog Tourmaxa, ale tam w ogóle nie ma tego skutera. 2. Czy jest gdzieś możliwość sprawdzenia, jakie jeszcze skutery mają te pompy, żeby móc znaleźć zestaw naprawczy do takiego skutera? 3. Jeśli nic nie znajdę, to czy jazda bez tej gumki grozi bardzo szybkim (kwestia miesięcy?) zabrudzeniem tłoka, czy można bez niej jeździć i nie trzeba będzie co pół roku rozbierać i czyścić pompy? Innymi słowy na ile ta gumka jest istotna?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...