Skocz do zawartości

Spidercool

Forumowicze
  • Postów

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Spidercool

  • Urodziny 03/02/1976

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Gdynia

Ostatnie wizyty

208 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Spidercool

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

0

Reputacja

  1. Cyborg -> dzieki za tego posta. Powiem szczerze, ze jak na razie z mojej jazdy probnej Xtkiem mam b. podobne wrazenia. Waga Ci nie dorownam zdecydowanie, ale wzrostem i owszem i musze powiedziec ze duza czesc sprzetow nie jest robiona dla riderow 190 cm :-). Na XT nic nie psuje wygodnej pozycji, kanapa plaska, uklad kierownica, kanap, podnozki jest super, no i jakos fajnie tym sprzetem sie jezdzi -> przez to ze dobrze ciagnie od dolu daje duzo satysfakicji :-) Jedyne zastrzezenia mialem do jazdy na niskich obrotach, nie wiem, moze jestem przyzwyczajony do silnikow wielocylindrowych, ale mialem wrazenie ze ten silnik jakosc dziwnie pracuje na niskich obrotach, tak jakby mial duza kompresje i jazda z malymi predkosciami byla taka nerwowa... byc moze to kwestia przyzwyczajenia, ostatnio wyczytalem w opisie nowej Aprili Pegaso, ktora ma silnik XTeka cos takiego "...chlodzony ciecza czterozaworowy jednocylindrowiec podobno pokonal juz problemy z zestrojeniem, ktore ujawnialy sie na niskich obrotach" Ty masz XT z 2004r -> napisz prosze jak to jest u Ciebie.
  2. Data7 -> zrbie tak jak piszesz, sprawdze Dakara i sprawa bedzie jasna, jak juz to zrobie to wroce do watku i opisze swoje wrazenia.
  3. SEBA -> dobrze napisales ze silniki samochodowe benzyna v diesel i motocyklowe v2 R4 to zupelnie inna bajka :-) W sprawie tych samochodowych to: SMIGLO zalatwil sprawe i wszyscy wiedza jak jest, MARLEV i MaDaFaKa wiedza o co chodzi, ale Dungood widze ze musisz jeszcze pojezdzic, poczytac, zebrac doswiadczenie :-) Dungood -> na temat przekladni glownej itd... to posluze sie tylko najprostszym przykladem - silniki w lodziach motorowych, skrzyni biegow BRAK (do przodu i do tylu), we wszystkich sprzetach ktore maja szybko plywac i byc elastyczne co np umozliwia holowanie narciarza czy goscia na wakeu jest benzyna -> im wieksza tym lepiej, zobacz sobie jak elastyczny jest diesel bez przekladni :-D mozesz sobie nim popyrkac w porcie :-) Ktos pisal o elastycznosci w duzej benzynie amerykanskiej i mial racje - te auta maja po 3 biegi na automacie gdyz ich pojemnosc to zazwyczaj 4-5l, silniki sa mega elastyczne i wiecej przelozen nie potrzebuja, dodac nalezy ze do tych silnikow leja paliwo nizej oktanowe niz my tu w Europie. Przy rumakach V2 v R4, co przyjemniej kwestia gustu i potrzeb, wiadomo ze w sporcie R4 gora.
  4. Dyskusja idzie dobrze -to ja rozbuduje troche ten watek. 70% w terenie, ale raczej spokojnej jazdy, nie bede uprawial jakis ostrych numerow jak na crsach :-) CosmoSquig -> masz racje ze wybor jest mocno oraniczony. Jezeli chodzi o KTM 640 LC4 to osobiscie nie testowalem, ale czytalem recenzje cyt "... mimo walka wyrownowazajacego cierpi na nieznosne wibracje... nastepca pilnie poszukiwany. Yamaha XT 660 R - osobiscie testowalem, motocykl zroibil na mnie bardzo dobre wrazenie z malym wyjatkiem. To co jest w nim cool to: zawieszenie, pozycja jezdzca -rewelacja, kanapa twarda, ale wygodna bez zadnych pieprzonych profili miejsc, silnik, ktory rozwija moc od samego dolu, ciagnie zajebiscie, na gornych partiach obrotow nie jest juz dobry, trzeba zmienic bieg, ale dol i srodek jest rewelacyjny. Minusy tego sprzetu to: zestrojenie silnika na wolnyc obrotach i jego kompresja - wolna jazda nie jest taka prosta (ja testowalem model z 2004 roku - podobno sobie juz poradzono z tym w nowych modelach 2006, moze ktos z was takim jezdzil?), druga sprawa to waga - 186 kg z plynami to sporo, no i jeszcze nie wiem jak by ten sprzet wygladal w razie gleby ? BMW GS 650 Dakar -> nie testowalem, ale dobrze ogladalem. Wlasciwosci terenowe, na oko wydaja sie podobne jak w XT czyli raczej bez rewelacji -> spokojna jazda w terenie, niezbyt trudnym,. Plusy: to bajery typu grzane manetki, akcesoria. Minusy tp: profilowana kanapa - w terenie to jest kompletna lipa spych jezdzca do przodu w ta dziure, profilowana obudowa ala baku (prawdziwy bak jest pod siedzeniem) jest tak zrobiona ze moje kolana (190 cm wzrostu) tam sie za bardzo nie mieszcza. Podsumowujac BMW ma minusy, ale byc moze jazda nim wynagradza te niedogodnosci - mam nadziej to sprawdzic, moze ktos z was sie podzieli wrazeniami. Jestem ciekaw czy ktos z was jezdzil na XT 660R i moze opowiedziec o swoich wrazeniach.
  5. Nic nie pokręcil. Jezeli chodzi o auta to zgadzam sie w 100% z Marlew ze nowoczesne diesle nie sa elastyczne. Bez skrzyni 6 biegowej to lipa. Takie marki np. jak Mercedes w duzych dobrych dieslach oferuja 7 biegowe automaty i to jest najlepszy pomysl. Bo diesel idzie dorze na malym zakresie obrotow. Wg mnie we wszystkich powinni montowac szybkie dwusprzeglowe automaty 9 biegowe i wtedy to by hulalo :-) tylko tez cena byla by nie mala :-( Wracajac do rumakow :-) to autor tematu troche sie chyba zawinal. Albo mu chodzilo o duzy momen od dolu, albo o elastycznosc. Jezeli duzy moment od dolu to trzeba szukac maszyn ktore maja relatywnie duza pojemnosc na jeden cylinder np0,7 l i wiecej. Motocykle ktore maja mniejsza pojemnosc na cylinder a ich wiecej beda miec wiekszy zakres uzytecznych obrotow i wyzsza kulture pracy, ale raczej mniejszego kopa od dolu. Np. Yamaha MT01 (sprawdzilem osobiscie) ma kopa od dolu naprawde grubego, uzyteczny zakres obrotow maly -> na cylindr przypada ponad 0,8l pojemnosci.
  6. Planuje zakupic motocykl enduro do jazdy 70% w terenie (turystycznie) i 30% po drogach utwardzonych. Wytypowalem dwie maszyny: Yamaha XT 660R i BMW GS 650 Dakar. Napiszcie prosze co sadzicie o tych sprzetach (wady, zalety) oraz ktory wg was do potrzeb opisanych wyzej jest lepszy. Moze tez macie jakies inne ciekawe propozycje na którymi mogłbym sie zastanowic. Pozdrawiam\ Spider
×
×
  • Dodaj nową pozycję...