Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 09/13/19 uwzględniając wszystkie działy

  1. Pewnie to też była przyczyna zmiany, może i podstawowa. Tylko suzuki tworząc nowy silnik zrobiło lepszy bądz równie dobry. Olejaka 1200 i cieczaka 1250 dzieli technologiczna przepaść. Nowy piec daje zupełnie inne wrażenia z jazdy, moto prowadzi się też znacznie lepiej. Niestety, jest jedno ale. Trochę zapomnieli o reszcie i pozostałe elementy nowego bandita sprawiają wrażenie niechlujniej wykonanych, niż starego, widać już łapę księgowego. Stary jest jakby solidniejszy. Choć obydwa modele były z półki niskobudżetowych. Nowy pojechał na legendzie starego, cena była atrakcyjna, więc się sprzedawał. Natomiast nowe bmw poszło w zupełnie innym, moim zdaniem, kierunku, i ofertę skierowało do kompletnie innej grupy klientów. Piękny, gadżeciarski, lanserski, robiący wrażenie na drodze. Do tego wygoda i prowadzenie. Na to postawili duży nacisk, bo moto kupuje się oczami i dupą oraz grzbietem po jezdzie próbnej. Nowy piec też lepiej chodzi. Pytanie tylko, czy zrobi choć połowę przebiegu w takim stylu, co olejak-bokser, i nie tylko po bulwarach.
    1 punkt
  2. To tak jak z banditem. Olejak tłuk sie do znudzenia, ale normy emisji spalin zrobiły swoje, trzeba było dołożyć wtrysk i ciecz i olejaki odchodzą niestety do historii. Tak czy siak moim zdaniem wstępne rozgrzanie silnika jest OK i jak widać na przykładzie mojej Hayki ktòra przez 12 lat i 45kkm mojego użytkowania tak właśnie jest obsługiwana silnikowi nie szkodzi. Ja po prostu odpalam sprzęta i idę się ubierać. I nie czekam nigdy czy już wskazòwka wskazuje optymalną temp roboczą, ale zazwyczaj tak jest - silnik widać ma kròtki obieg i szybko łapie temp. A rozopoczynanie jazdy na jeszcze zimnym silniku też jest OK pod warunkiem że ma się tego pełną świadomość i operuje się manetką delikatnie. Jedno jest pewne - silnik przed rozpoczęciem jazdy powinien popracować minimum te 2-3 minutki. A dalej to jak kto lubi 🙂
    1 punkt
  3. Kolego sympatyczny, nie obrażaj się tutaj, bo nikt ci źle nie życzy. Chcesz porady? Proszę. Zwróć uwagę na luz piasty tylnego koła. Luz tam będzie. Tylko jak poznasz, że jest to właściwy luz konstrukcyjny, a nie zużycie? Układ hamulcowy składa się z CZTERECH osobnych zbiorników płynu hamulcowego. Płyny się nie mieszają z sobą. Klamka hamulca nie ma nic wspólnego z przednimi zaciskami. Zwróć uwagę na układ elektryczny, czy jest sprawny. W motocyklu nie ma ani jednego bezpiecznika. Nad instalacją czuwa komputer elektryki. Jeden z kilku na pokładzie. Bez doświadczenia ani ty, ani ten twój mechanik, co pieprzy o mokrym sprzęgle, nie ocenicie stanu technicznego motocykla. Grizzli ci dobrze radzi. Nowy agregat ABS kosztuje 16 tys zł. Tylko urządzenie. Bez kosztów wymiany i programowania. Komputer elektryki, ZFE, jako nowy niedostępny. Jak mój był uszkodzony, to ASO zawołało za naprawę (wymianę ZFE) motocykla ponad 4 tys. Rozumiesz, przed czym chcemy cię ochronić? Niemieckie motocykle budowane są zupełnie inaczej, niż Japonia. Dobry, doświadczony mechanik Hondy, Kawy czy Yamahy bez wiedzy nie oceni BMW. Taka prawda. Mówię ci to w dobrej wierze, doświadczeniem nabytym przy motocyklach BMW moich i żony. Tylko ostatnim RT zrobiłem 130 tys. Żona drugie tyle dwoma mniejszymi. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
    1 punkt
  4. Jak zwał, tak zwał, zrobili nowy silnik, to zmienili chłodzenie. Można z niego więcej wycisnąć i poprawić kulturę pracy. Choć nie bardzo rozumiem, po co ta zmiana, skoro tamten silnik był w sumie udany i sprzedawał się dobrze, a nowy ma opinię wielkiego bubla. Ostatnie olejaki są bardziej poszukiwane, niż pierwsze cieczaki. To o czymś świadczy. Widać motocyklowy świat się doliczył, że coś fajnego odchodzi i czas to łapać, póki jest stosunkowo młode i jeszcze niezajeżdżone. Może niech ktoś przerzuci te posty do działu o beemce.
    1 punkt
  5. Ostudź głowę. Sprzęgło masz suche. Przynajmniej powinno być [emoji12] Mokre zostało użyte po raz pierwszy w silniku z chłodzeniem olejowo wodnym, czyli wersji LC. Od 2013 roku. Najważniejsze pytanie, która jest wersja twojego motocykla, bo w połowie 2006 była bardzo poważna zmiana konstrukcyjna. Między innymi agregat ABS, głowice silnika i parę jeszcze drobnych rzeczy. Żeby się długo cieszyć porządnym motocyklem, skup się po zakupie i zrób mi naprawdę porządny serwis. Sam nie masz pojęcia. Daj to mechanikowi, ale takiemu, co robi z BMW. Inni nie powinni grzebać. BMW nie jest jak reszta świata. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...