Skocz do zawartości

Kawasaki ER-5 ( ER5 , Er 5 )


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W niedalekiej przyszłości zamierzak kupić nowy motorek :) Cały czas szukam i zastanawiam sie co by tu wybrać. Na początku chciałbym zaznaczyć, że będę dysponował gotówką ok. 6-7tys. zł. :? Zależy mi przede wszystki na tym żeby moto było nie za drogie w utrzymaniu, żeby mało paliło itp. Zasatanawiam sie w chwili obecnej nad Kawasaki ER-5, myślę, że za te pieniądze kupiłbym już fajny egzemplarz, nie zależy mi bardzo na osiągach, przede wszystkim chcę moto do turystyki.Co myślicie o tym sprzęcie??? Archiwum już przeszukałem, mam jednak nadzieję, że ktoś podzieli się ze mną jakimiś nowymi spostrzeżeniami ;) Na co zwracać uwagę przy kupnie, czy są jakieś słabe punkty tego motorka i czy dla osoby mającej 187cm wzrostu nie będzie za mały??? I jeszcze jedno słyszałem, że przy przebiegu 50tys km silnik trzeba remontować! :roll: Troche nie chce mi sie w to wierzyć ale na pewno ktoś z Was będzie wiedział jak jest naprawdę. Interesuje mnie wszystko na temat tego sprzęta, zdjęcia mile widziane ;)

pozdrawiam :D

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam w skórcie mogę Ci coś o nim powiedzieć bo takiego ujeżdżam

Moje wrażenia związane z tym motocyklem sa pozytywne, osiągi zadawalające , do 140 przyśpierza żwawo(5,4 s do 100km/h) , jednakże po przekroczeniu tej prędkości motocyklowi brakuje już mocy (pewnie jak każdemu motocyklowi tej klasy ), na pewno na typowego turyste naked się nie nadaje a to ze względu na brak owiewek, siedzi się wygodnie miejsca na jedną osobę nawet twojej postury nie powinno brakować, drugiej też powinno się siedzieć wygodnie.

Co do jego słabych punktów to na pewno są nimi hamulce , jadąc samemu nie odczujesz tego zbytnio, jednak przy jeździe we dwójke hamulce nie sa w stanie efektywnie wyhamować pojazd.

 

Przy jeździe w zakrętach nie można odczuć niczego nagannego, ładnie pokonuje długie łuki,może mu tylko trochę brakować zwrotności w korkach ,jazdę między samochodami samochodami utrudnia szeroka kierownica (kierownicę można zawsze zmienić).

spalaenie w zależności od jazdy - dokładnie nie mierzyłem ale ok 4-7l. możesz sobie liczyć, średnio pewnie wyjdzie z 5 litrów. Trzeba dbać o regularny serwis (regulacja zaworów ) , silnik występuje też w innych modelach Kawasaki (Kle, En, Gpz) więc pewnie czegoś o tej konstrukcji możesz dowiedzieć się od innych.

 

O wyglądzie tylko krótko wspomnę, bo to już indywidualna sprawa każdego usera- ale na pewno nie jest tak pospolity jak GS i wygląda troszke bardziej masywnie , (przez to że jest mniej popularny na pewno ciężej do niego dostać części) ,ER na prawdę wzbudza duże zainteresowanie ( aż sam się zdziwiłem bo mi na tym nie zależy) ale jak gdzieś zaparkuje w mieście słysze tylko pochwały ( a może to poprostu ja ją tak wypucowałem :) )

No i z tego co wiem za 6 tys będzie Ci cięzko kupić ER 5 - prędzej w przedziale 7- 10 tys. zł znajdziesz coś godnego uwagi.

 

To tyle muszę kończyć bo się śpiesze gdyby co to jeszcze coś napiszę

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, uważam że ER jest jak najbardziej sensownym motocyklem. Tyle, że jak koledzy wspomnieli powyżej za tą kasę ciężko będzie coś znaleźć - porządnego GSa również. Jeśli interesuje Cię turystyka to może powinieneś zastanowić się nad GPZ 500 S. Motocykl z tym samym silnikiem, a zapewniający nieco więcej komfortu także 2 osobom + dwie tarcze hamulcowe, chyba od 94 roku. Z tym remontem po 50 tyś to jakaś bajka. Ten silnik jest przede wszystkim chwalony za wytrzymałość i niezawodność. Drugą zaletą jest niezła dynamika. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl z tym samym silnikiem

 

ER5 ma 50KM a GPZ 500 60KM. Mała róznica ale zauważalna.EN500 i ER5 mają taką samą moc a silniki róznią sie tylko wyglądem zewnętrznym.(srebrny-czarny) Silnik tych "500" jest wrażliwy na regularny i staranny przegląd. W szczególności regulacje zaworów. En'a sprzedałem z przebiegiem ok 36tysiecy km. Nie brał oleju i wszystko było ok, ale powoli zbliżał sie czas wymiany rozrządu i łańcucha sprzęgłowego.Zawory trzeba sprawdzać co 5 tysięcy km i nie jest to przesada.Na szczęście regulowane są śrubkami.EN palił średnio ok 4.5/100 km. Do silnika nie miałem żadnych zastrzażeń. Reszta....no cóz ...to tylko chopper :|

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już bardziej wymęczonego Gs-a.

Dzięki za odpowiedzi, GS raczej odpada!!! Dobrze, że jest to forum, zawsze ktoś coś poradzi. Wcześniej myślałem nad hondą cb 750, jednak niestety jest za droga, myślałem też o suzuki gsx600f, ale ciężko znaleść sprzęt w dobrym stanie (chyba, że się mylę) szukając ciekawych ofert na allegro natknąłem się właśnie na ER-5 i musze powiedzieć że za 6-7tys zł to parę sprzętów by sie znalazło, a poza tym bardzo mi się podoba ten sprzęt. Chciałbym kupić motor którym pojeżdzę kilka lat... ;) Radźcie dalej drodzy koledzy i koleżanki :)

pozdrawiam

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamietam dokładnie w którym nr.ŚM ale był dość obszerny tes porównawczy Kawasaki ER5 & Suzuki GS500. Warto odgrzebać ten numer Swiata Motocykli i poczytać. Nie jestem pewien ale ten text chyba był zamieszczony na oficjalnej stronie Świata Motocykli.

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamietam dokładnie w którym nr.ŚM ale był dość obszerny tes porównawczy Kawasaki ER5 & Suzuki GS500.  Warto odgrzebać ten numer Swiata Motocykli i poczytać. Nie jestem pewien ale ten text chyba był zamieszczony na oficjalnej stronie Świata Motocykli.

 

Tak wiem :) już to czytałem dwa razy... bardzo fajny artkuł, jednak z tego co wiem to na forum jest kilku posiadaczy er-5 wię może sie wypowiedzą, i nie tylko oni ;)

pozdrawiam ;)

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Er-5 to dobry motocykl na początek,co prawda mam go od kwietnia i nakręciłem 11.000km(stan licznika to 33.000km)nigdy mnie nie zawiódł,serwisuje go na bieżąco i muszę powiedzieć iż serwisy obchodzą się łagodnie z moim portfelem(w miare :mrgreen: ).W świecie motocykli wszystkie za i przeciw wypisano.Niestety w er-5 ma troszke wad;

-zawieszenie dobija na większych nierównościach(zwłaszcza z pakunkami i plecaczkiem),ale komfort jest ok,GS ma napewno lepsze zawieszenie,hamulce z reszta też.Nigdy nie żałowałem mojej decyzji-poprostu er-5 jest dużo lepsza do GS.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 7000 możesz poszukać Yamaha XJ600 Diversion co przy twoim wzroście nie będzie głupim pomysłem

Rzeczywiście Yamaha jest ciekawym motorkiem, również biorę ją pod uwagę. Chciałbym kupić sprzęt którym trochę pośmigam... Narazie chcę sie dobrze zorientować żeby później nie żałować że kupiłem ten a nie inny sprzęt. Nie ukrywam, że na dzień dzisiejszy najbardziej interesuje mnie suzuki gsx600f. Moto dość mocne, owiewki są, co w turystyce jest ważne itp, ale co kupię to dalej niestety nie wiem :D

pozdrawiam

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jeżeli mielibyście wybierać między er-5 rok 96-98, a gsx600f rok 92,93???to co byście wybrali ? czy lepiej wybrać er-5, moto które jest dośc młode, raczej nie dostawało tak w "dupę" jak gsx, więc silnik pewnie jest w lepszym stanie technicznym itp... (choć nie zawsze)

:D

a gsx? moto fajnie wygląda, ma większą moc, do turystyki też chyba lepsze ale z drugiej strony bardziej sportowe co wiąże się z większym ryzykiem, że szlif w przeszłości był. ryzyko, że rama skrzywiona, swoje lata ma więc trzeba się liczyć z tym, że więcej częsci będzie trzeba wymienić...

 

A może jest inaczej, możemoje myślenie jest błędne :roll: :?:

 

Co o tym wszystkim myślicie?

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Jak chcesz turyste dobrze sprawującego się na polskich drogach i uniwersalnego to DR Big , Africa Twin, XTZ 750, BMW GS ( to już drogo)

Ale to same turystyczne enduro ktore ciezko kupic za 7000zl,zwlaszcza BMW :twisted:

To juz lepiej TDM850 ale za ta kase to raczej nie mozliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to żadne sie do turystyki nie nadaje tak na prawdę.

Jak chcesz turyste dobrze sprawującego się na polskich drogach i uniwersalnego to DR Big , Africa Twin, XTZ 750, BMW GS ( to już drogo)

Za drogie! no i swoje lata też już mają, a ja chciałbym sprzęt jak najmłodszy, żebym nie musiał kaśe ładować w naprawę sprzęta...

Dzięki :D

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Za drogie! no i swoje lata też już mają, a ja chciałbym sprzęt jak najmłodszy

To za 7000zl masz nowego skutera! :D :)

A tak powaznie to kup sobie GS500,ER500 lub CB500.One chyba najbardziej spelniaja Twoje kryteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To za 7000zl masz nowego skutera

Takiego potwora boję się kupować! :D z :) za mocny :!:

 

A tak powaznie to kup sobie GS500,ER500 lub CB500.One chyba najbardziej spelniaja Twoje kryteria.

Raczej będę musiał tak zrobić bo jak się nie ma za dużo floty to co innego zostaje :?

 

Co do wieku motocykli Domieniek to nie patrz na wie tylko na stan techniczny. Motocykle to ni samochody nie jeżdża w zimie, robia mniejsze przebiegi w większosci przypadków w idealnych warunkach pogodowych. Ja mam XJ600 z 92 roku i nie zamieniłbym się na wiele egzempolaży młodszych

 

Zgadzam się z Tobą całkowicie, jednak powidziałem sobie, że nie kupię sprzęta z lat 80. interesuje mnie moto z rocznika 90; i młodsze. Mam nadzieję, że wybredny nie jestem, bo kasy mam mało a marudzę jak stara baba (bez obrazy) :D

Pozdrawiam

Motorynka - Komar 50 - Jawa TS 350 x2 - Mz Etz 251e - Kawasaki zx6r 636

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...