Skocz do zawartości

Honda rebel 125 1998r. Zablokowana pomoy


Aneta1978
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ten moduł nie jest zablokowany, zablokowany ma oznaczenie takie jak na zdjęciu w załączniku. Można jeszcze spróbować zmienić dyszę w gaźniku lub sam gaźnik na większy a nawet na dwa. Tak czy owak, taka już uroda Hondy Rebel 125, że 90 km/h to wszystko na co ją stać i do tego w sprzyjających warunkach. Na pocieszenie powiem, że nie jesteś jedyna, która ma ten problem. Rebelka naszej córki jechała dokładnie z tą samą prędkością- kiedy jechała córka lub ja to jeszcze jakoś ciągnęła, gdy wsiadał mąż to już było gorzej chociaż waży niewiele więcej niż my. Wszystko miało znaczenie- masa jeźdźca, wiatr, wzniesienia itp. Ludziska szukają na siłę blokad i sposobów odblokowania wydając kasę a wynik i tak mizerny z tej prostej przyczyny, ze kanały są zdławione fabrycznie. Poniżej podsyłam linki z proponowanymi gaźnikami, lecz tak jak napisałam spodziewana poprawa to wzrost o około 10 km/h. Tak naprawdę pomoże tylko rozwiercenie kanałów w głowicy + ten zestaw gaźnikowy- wówczas można się spodziewać około 105-110 km/h.

 

https://www.ebay.com/itm/carby-carb-Carburetor-for-Honda-Rebel-250-CB250-CMX250-CA250-CBT125-CB125T-CB125/323250073728?hash=item4b4334b080%3Ag%3AyRAAAOSw77pa9ETK

 

https://www.ebay.com/itm/RUBBER-INTAKE-DUCT-BOOT-For-Honda-Rebel-250-CMX250-1985-2012/181649615949?epid=878091960&hash=item2a4b292c4d%3Ag%3AMpYAAOSw0e9UxP-e

 

https://www.ebay.com/itm/RUBBER-INTAKE-DUCT-BOOT-For-Honda-Rebel-250-CMX250-1985-2012/181649616192?epid=878091960&hash=item2a4b292d40%3Ag%3Ac2AAAOSwm8VUxP-m

 

 

 

 



W załączniku zdjęcie zblokowanego modułu z sygnaturą 80KM



Ale najpierw warto sprawdzić jeszcze te zębatki, jeśli jest przełożenie 13/39 to znaczy, że jest fabryczne, ale może być tak, że ktoś zwiększył przednią do 14 i wtedy paradoksalnie prędkość maksymalna może spaść.

post-92964-0-39418100-1530216650_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz Rebelkę z Niemiec to jest fabrycznie zdławiona do 80 km/h, o ile dobrze pamiętam to coś w gaźnikach i kolektorach, jest dużo kombinacji żeby to odblokować a i tak przeważnie z kiepskim skutkiem. Kilka sztuk tych Hond przywiozłem kiedyś z Austrii na handel, bez żadnych blokad to wyciągało ponad 100 km/h. Wiem, że niektórzy bawili się w jakieś przekładki silników z CB 125 ale to zabawa w granicach 1000 zł i nie wiem czy warta dla uzyskania tych 20 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie o tym mówię- problem tkwi w fabrycznym zdławieniu w kanale dolotowym. Kilka wpisów wyżej Nazirro przytoczył artykuł na ten temat (napisany zresztą przez mojego męża). Jest tam dokładnie opisane i zobrazowane zdjęciami na czym to zdławienie polega. Jest też szczegółowy opis przeróbki poparty zdjęciami. Mój mąż przerobił kolektory, zmienił gaźniki i teraz efekt jest taki, że Rebelka córki nie ma żadnego problemu z odwinięciem do 105- 110 na godzinę. Koszt oczywiście jest jakiś i trzeba się zastanowić czy warto (pod warunkiem, że ma się mechanika, który będzie potrafił to wykonać). Sama zmiana gaźnika tez powinna trochę pomóc. Gdyby jednak ktoś zechciał pokusić się o przeróbkę to tu jest dokładny jej opis. http://cyclone-motor.blogspot.com/2017/06/tuning-regresywny.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki temat by nie poruszać to moim zdanie 90km/h to juz coś ale 80km/h nie jest normalne to wręcz kpina..bo przeciez skoro były blokowane na Niemcy to można to było zablokować w zupełnie inny sposob a nie żeby teraz właściciele hond mieli problem na głowie i musieli czuć się gorsi od skutera o pojemnosci 50cm czysta kpina ze strony hondy.Właśnie sprawdziłam te zembatki przod 13 tył 39.Do piero co sprzedałam honde cbf 125 i z gorki we dwoje a mąż ma 100kg a ja nie wiele mniej mielismy 120km/h jednak na prostej czy we dwoje czy samemu 105 i nic więcej no i to rozumiem ..bawet te 90 czy 95 na prostej ale 80km/h? Jak bym wiedziała że w 21 wieku będę miała problemy z odblokowaniem 125tki to bym się zastanowiła nad jej zakupem..myślałam że to będzie bułka z masłem a tu proszę..oj trudno sie mówi..co mam teraz zrobić skoro na Śląsku mechanicy maja takie opinie że jak mam komuś coś zostawić to już wole mieć zepsute..opinia ostatniego mechanika z Katowic..Pani najlepiej będzie jak sobie Pani kupi inny silnik albo jeszcze lepiej bedzie jak Pani wymieni na 250tke...resztę gadki już nie przedstawiam ..ahhh no

Edytowane przez Aneta1978
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki temat by nie poruszać to moim zdanie 90km/h to juz coś ale 80km/h nie jest normalne to wręcz kpina..bo przeciez skoro były blokowane na Niemcy to można to było zablokować w zupełnie inny sposob a nie żeby teraz właściciele hond mieli problem na głowie i musieli czuć się gorsi od skutera o pojemnosci 50cm czysta kpina ze strony hondy.Właśnie sprawdziłam te zembatki przod 13 tył 39.Do piero co sprzedałam honde cbf 125 i z gorki we dwoje a mąż ma 100kg a ja nie wiele mniej mielismy 120km/h jednak na prostej czy we dwoje czy samemu 105 i nic więcej no i to rozumiem ..bawet te 90 czy 95 na prostej ale 80km/h? Jak bym wiedziała że w 21 wieku będę miała problemy z odblokowaniem 125tki to bym się zastanowiła nad jej zakupem..myślałam że to będzie bułka z masłem a tu proszę..oj trudno sie mówi..co mam teraz zrobić skoro na Śląsku mechanicy maja takie opinie że jak mam komuś coś zostawić to już wole mieć zepsute..opinia ostatniego mechanika z Katowic..Pani najlepiej będzie jak sobie Pani kupi inny silnik albo jeszcze lepiej bedzie jak Pani wymieni na 250tke...resztę gadki już nie przedstawiam ..ahhh no

 

No Honda dała d... niestety w tej kwestii. Co do mechanika to akurat powiem Ci szczerze, że gadał do rzeczy bo taka prawda- chłop zasugerował najrozsądniejsze wyjście z sytuacji a to nie jego wina, że takie właśnie rozwiązanie zastosowali w fabryce. Raczej mało prawdopodobne, że to rozwiązanie było tylko na Niemcy, ponieważ wtedy fabryka musiałaby wypuszczać dwa rodzaje silników z innymi głowicami w każdym modelu :dry: , a to jest naprawdę mało realne (właściwie niemożliwe). Aneta, ja już nie będę tu więcej się udzielać, weszłam na ten wątek z przekierowania z naszego bloga, przeczytałam i postanowiłam, że Ci pomogę zanim usłyszysz stek bzdur i idiotycznych porad, które narażą Cię na niepotrzebne koszta. Skoro zębatki masz ok. to pomyśl o zmianie gaźnika na ten komplet który podesłałam Ci wczoraj w linku, warunek, że ktoś Ci to musi prawidłowo ustawić. Wiele nie pomoże, ale zawsze coś. A jak nie chcesz zmieniać motocykla to rozważ propozycję tego mechanika bo niestety miał rację. Życzę powodzenia i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czysta kpina ze strony hondy.

 

A tego to nie rozumiem.

Producent robi na dany rynek to na co mu pozwalają przepisy, co mu się opłaca itd. Skoro w Niemczech są takie wymogi to mogą (teoretycznie) nawet wkładać tam silniki o innej konstrukcji - jeśli tylko spełnia wszystkie normy i dane są zgodne z deklarowanymi. To jest wyłącznie sprawa kupującego później taki motocykl, że decyduje się na taki a nie inny. Pretensje o to do producenta to jest dopiero kpina ;)....

To tak samo jakby kupić samochód osobowy i mieć pretensje do producenta, że nie da się go "odblokować" tak żeby był ciężarówką :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak jesli motocykl rozwienie 90km/h to uznam to za super wyjscie z sytuacji..taka prędkość będzie odpowiednia jak na moje potrzeby czyli reasumując muszę wykombinować 10km/h ..te gaźniki to troche wyjście awaryjne i ze względu na cene i sposob montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Magnum - jestes motocyklistka wieloletnia i na pewno z jakims bagazem doswiadczen jak pamietam z bloga, wiec zachecam do zagladania na forum.

 

Do Anety - wbrew pozorom ta przerobka nie jest zadnym problemem i spokojnie mozna ja w zimie wykonac, korzystajac z uslug warsztatu mechanicznego ( nie koniecznie motocyklowego ), oczywiscie jesli chcesz trzymac te Honde dluzej niz sezon.

Najtrudniejsze jest zdjecie glowicy, tak zeby nie przestawic faz rozrzadu i pozniejsze jej zalozenie, ale mozemy cie na forum spokojnie przeprowadzic przez caly proces. Twoje koszty to zakup dwoch uzywanych gaznikow z rolgazem na 2 linki i linkami, nowych gum mocujacych je do glowicy, nowej uszczelki pod glowice i ew uszczelki pod pokrywe zaworow, choc one zwykle sa wielokrotnego uzytku.

W zdjetej glowicy warsztat, lub ktos dysponujacy szybkoobrotowa wiertarka reczna musi powiekszyc kanaly ssace ( 2 otwory ) na te 26 mm.

Mozna sprobowac zrobic to bez zdejmowania glowicy na zamknietych zaworach ssacych i potem starac sie dokladnie usunac wiory i pyl metalowy z kanalow ssacych, ale ryzyko na dostanie sie wiora miedzy zawor a gniazdo jest wieksze.

Potem trzeba zalozyc glowice z nowa uszelka na cylinder, zalozyc lancuch rozrzadu sprawdzic luzy zaworowe i silnik gotowy

Wywalasz oryginalny kolektor ssacy, zakladasz gazniki na glowice, regulujesz i sprawa zalatwiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak całkiem poważnie gdyż nie zamierzam oryginalnego stanu modyfikowac i poprawiać w znacznym stopniu fabrykę ale czy rozwiercenie wydechow coś pomoże ? Czy zmiana dysz cos pomoże ? Nawet o 5 lub 10km/ h to juz bedzie wystarczająco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście wolałbym poszukać GV.... A tego czegoś bym się pozbył.

 

Nie rozumiem osobiście ludzi kupujących kupę i usiłujących ukręcić z niej bat... Jaki sens?

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli udało by mi się zwiększyć prędkość o 10km/h było by juz dobrze .. czy wymiana dysz oraz rozwiercebie tłumików pomoże w osiągnięciu tego celu?

 

Po pierwsze to jesli rebel dla Ciebie to kupa to zniknij z tego forum...po drugie wcale mnie nie dziwi że nie rozumiesz..po trzecie szukam pomocy nie krytyki...ten motocykl który proponujesz jest na poziomie dzisiejszych rometow sam go sobie kup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 km/h to osiągniesz samą zębatką, mniejszy tył lub większy przód ale to by trzeba policzyć. Kiedyś gdzieś w internecie korzystałem z kalkulatora online, tam się wybierało motocykl, chyba moc podawało i wpisywało wielkość zębatek. Kalkulator ładnie wyliczał o ile wzrośnie prędkość, o ile spadnie przyspieszenie i to dość dobrze się pokrywało z rzeczywistością. Na telefonie jestem i trochę niewygodnie mi się szuka, wieczorem usiądę do komputera to znajdę adres tego kalkulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze zakup tego konkretnego motocykla byl pomylka i zloscisz sie glownie na siebie - na przyszlosc warto zapytac na forum co kupic, przed kupowaniem ale to tez pewnie teraz juz wiesz.

Jakie masz wrazenie przyspieszajac i jadac tym motocyklem z maksymalna szybkoscia, czy takie ze silnik " ma ochote wyskoczyc z ramy", czy nie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rebelka to nie pomyłka gdybym miała kupić raz jeszcze to bym kupiła i wcale a wcale sie nie zloszcze..mam za sobą Chinskie 125 i virago i eliminatora i schadow jak rowniez jeździłam na drag starze ...najlepiej mi pasuje rebel..bezkonkurencyjna jak dla mnie..przynajmniej nie udaje czegoś czym nie jest jak to bywa w przypadku dwóch ostatnich.Jesli kolega by znalazł ten kalkulator było by super.90km/h mi wystarczy nie jetem doswiadczona i raczej nigdy nie będę i bardzo ale to bardzo dziekuje za wszytkie normalne odpowiedzi jestescie wielcy.Wydech na 100procent będę rozwiercala gdyż to moja ulubiona czynność zawsze to robie hihi czy on mi w czyms pomoże czy tylko pogorszy sprawę...mona rebelka ma stan salonowy i poważne zmiany nie wchodzą w grę mam na czym jeździć.

 

Foto gdyby było do czegoś potrzebne

Edytowane przez Aneta1978
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://sprocketcalculator.com/

 

Jak wpiszesz w google "motorcycle sprocket calculator" to znajdziesz różne kalkulatory, niektóre dość szczegółowe i zaawansowane. Tego co kiedyś liczyłem nie mogę znaleźć ale ten z wyżej podanego linku powinien się sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...