Skocz do zawartości

Jakie opony polecilibyscie do auta?


JERZYK-NYC
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak cos jest do wszystkiego to naprawdę jest do niczego. Oczywiscie AWD daje większy komfort w trudnych warunkach, ale ...... Jerzyk, jakie auto? Pytam po raz drugi?

 

Jak miałem GC ze stałym 4x4, jeździłem na BF A/T i było cacy .....

To nie jest tak jak myslisz, opony wielosezonowe tutaj tez maja oznaczenia, sa takie ktore sa tylko na warunki letnie, a sa z oznaczeniami ze i na zime, te wielosezonowe z oznaczeniem na snieg maja lamele i troche inny sklad mieszanki z ktorej sa robione.

Kupilem teraz nowe Tahoe 4x4 dla zony i producent juz na tasmie zainstalowal opony z lamelami i oznaczeniem na snieg. Wyjezdzam z domu i mam +30 po godzinie lub czterech jazdy mam snieg i duzo gorsze warunki niz ty masz w PL w zime i te opny daja sobie rade, jezdzilem w PL na zimowych roznicy nie widze.

Lepiej jest dla kogo? bo chyba tylko dla producentow opon ktorrzy przepchneli za lapowe jakies glupkowate ustawy o obowiazku zmiany na zimowe plus oplcili te wszystkie testy adac i podobne a wyi nabijacie kieszen tym gumiarzom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

T

o jest Fiński producent a fabryki ma w Rosji.

Masz racje,to finskie opony,moja pomylka.Ale w aucie zrobilo sie niesamowicie cicho choc wogole to jest cichy samochod z natury.

 

Jak cos jest do wszystkiego to naprawdę jest do niczego. Oczywiscie AWD daje większy komfort w trudnych warunkach, ale ...... Jerzyk, jakie auto? Pytam po raz drugi?

 

Jak miałem GC ze stałym 4x4, jeździłem na BF A/T i było cacy .....

Lexus Rx330

 

Opony wielosezonowe tak naprawdę maja tylko jedną zaletę, aspekt ekonomiczny.

I na tym można zamknąć dyskusję.

Nie prawda.Na wielosezonowych jezdzisz caly rok nonstop wiec sie zuzywaja duuuzo szybciej.Jak wymieniasz na sezonowe to te drugie leza i czekaja.Problem jest w tym,ze jeszcze maja dobry bieznik ale sa juz stare a guma nie lubi uplywu czasu.Moi znajomi jezdza na 10 letnich oponach zimowych bo "jeszcze dobre".Myslisz,ze one lepiej trzymaja jak wielosezonowe ale nowe?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem (a siedzę w tej branży już kilkanaście lat) ludzie używający dwóch kompletów opon na zimę i lato jeżdżą więcej. Samochód jest im niezbędny i często używany codziennie. Opony wielosezonowe najczęściej kupują emeryci żeby mieć czym do kościoła dojechać ;)

 

Co mnie zaskakuje zawsze że kobiety-kierowczyni bardzo zwracają uwagę i dbają o wymiany i stan swoich opon. Powiem że bardzo mi się to podoba.

 

Jerzyk zbyt ogólne pytanie zadałeś co do tego która lepsza. Ale powiem ci że mając dwie opony przed sobą bardzo łatwo to sprawdzić testem paznokcia.

Naciskasz paznokciem na bieżnik opony i widzisz, która jest miększa a to jest bardzo istotny parametr zimą i czy nie jest już guma stara i mało elastyczna.

Audi Sport

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem, że każdy chce taniej a opony w stosunku do naszych zarobków są fatalnie drogie. Uważam jednak, że jak by kiedyś mi zabrakło pół metra drogi hamowania przez wielosezonówki to bym sobie w brodę pluł. Jak ktoś chce taniej to polecam następujące metody:

Mam w aucie koła 17tki, na zimę 15tki. Jak bym miał letnie 15-16 cali to opona jest wyraźnie tańsza, oszczędzam też zawieszenie i jest znacznie bardziej komfortowo na naszych dziurach.

Kupno drugiego kompletu kół, wyważenie można zrobić po sezonie, zamontować samemu lub poza kolejką w warsztacie. To jest lepsze dla opony niż jej ciągłe zakładanie i zwraca się dosyć szybko.

Mam trochę mocniejsze RWD i kupuję opony "sportowe" ale myślę, że wszelkiej maści energy saveing powinny deko obniżyć spalanie i wolniej schodzić.

Mając 2 komplety kół opony nie kosztują Cię 2x więcej. Starcza na 2x dłużej więc tylko koszt wyważania jest odrobinę wyższy, przy czym wielosezonówki i tak co rok należy wyważyć.

Mając 17tki na lato, zimówki na stalowej 15tce to dla mnie oszczędność. Felgi z oponami można upolować na prawdę niedrogo jak ktoś się nie boi używanych. Kiedyś do nowego auta mojej mamy szukałem felg, ale głupio stare kupować jak fura z salonu. Udało się dostać nówki, zdjęte z auta bo klient w salonie chciał z alusami :) Cena atrakcyjna jak się trochę poszuka. Polecam więc myśleć trochę do przodu, bo zimówki mogą być na prawdę tanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w Polsce ale cale Stany jezdza na calorocznych,a uwierz,ze odleglosci tam pokonywane nijak sie nie maja do tych w Europie.

Wyjezdzalem w lutym na Floryde,w NYC pizdzi,snieg i wiatr a na Florydzie +25 C.To samo na zachod,NYC +10 a po 11 godz.w Chicago -10C.

Edytowane przez JERZYK-NYC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pooglądaj kilka filmików co się dzieje na drodze w USA .... jak spadnie śnieg.

 

Ale loooz, twoja sprawa.

26 lat to ogladalem na wlasne oczy nie YT,wiec chyba wiem co mowie.A zjezdzilem ten kraj wzdluz i wszerz.

A co sie dzieje w Europie w zime to tez sa filmiki,ze az strach ogladac.

A poza tym,jesli jest bardzo duzy opad sniegu i mroz to np. w Pennsylwanii jest zakaz poruszania sie po drogach publicznych,tylko sluzby i pojazdy z przepustkami.Siedzisz w domu z dzieciakami a dniowki ci placa 100%.

Edytowane przez JERZYK-NYC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 lat to ogladalem na wlasne oczy nie YT,wiec chyba wiem co mowie.A zjezdzilem ten kraj wzdluz i wszerz.

A co sie dzieje w Europie w zime to tez sa filmiki,ze az strach ogladac.

A poza tym,jesli jest bardzo duzy opad sniegu i mroz to np. w Pennsylwanii jest zakaz poruszania sie po drogach publicznych,tylko sluzby i pojazdy z przepustkami.Siedzisz w domu z dzieciakami a dniowki ci placa 100%.

E tam Jerzyk co ty tam sie znasz :) w Europie nie ma wypadkow na oblodzonej nawierzchni, notabene zadna guma na lodzie sie nie trzyma, czy to w Eu czy USA.

Jeszcze raz, opony wielosezonowe w USA z oznaczeniem ze sa i na snieg maja lamele, takie same lamele jak te w Eu zimowki.

 

Joooł, miłego oglądania

 

https://www.youtube.com/watch?v=6py9rFNgQrc

Ice, Ice

 

Kochanie zanim dasz filmik obejrzyj, popros kogos zeby przetlumaczy jesli mowia badz pisza i dopiero daj, podobnie jak ten z wymiana uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to chodzi o skład gumy, inny w letnich, inny w całorocznych inny w zimówkach ........ generalnie chodzi o temperaturę przy jakiej guma twardnieje i mogę się założyć że całoroczne szybciej stwardnieją niż zimówki.

 

Jerzyk mieszka w Krakowie a tam zimy często atakują :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klaudiuszu,na lod zadna opona nie pomoze.Bo inaczej nie produkowano by opon z kolcami a chlopcy,ktorzy scigaja sie na lodzie uzywali by opon tylko zimowych bez kolcow.

W Stanach zjawisko oblodzenia drogi,ktore jest najbardziej niebezpieczne nazywaja"czarnym lodem-black ice", poniewaz

asfalt wyglada calkiem normalnie,jest czarny ale na nim jest warstewka czystego lodu.Jak na lodowisku.Wtedy jest najwiecej wypadkow,bo kierowcy nie zachowuja nalezytej ostroznosci.Sa pewni,ze jada po pieknym,suchym asfalcie.

Trafilo mnie to w Quebecku w Kanadzie.Stanalem na parkingu,wyszedlem z auta i sie od razu przewrocilem.Zeby dojsc do bloku kumpla musialem szurac nogami dokladnie tak jak bys szedl po lodowisku.Ale samochodem dojechalem,tylko ze jadac wolno i bardzo ostroznie.

Edytowane przez JERZYK-NYC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...