Skocz do zawartości

Problemy silnika Subaru 2.5l ze szczelnoscia uszczelek glowicy


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No wiec po 350 tys przebiegu dopadl nasza Legacy popularny problem silnika 2.5l, czyli puscila uszczelka pod glowica.

Najpierw delikatnie do srodka pierwszego cylindra zaczal przedostawac sie plyn chlodniczy, co spowodowalo zapalanie silnika na trzech cylindrach i dolaczanie czwartego po podwyzce temperatury. Przez jakis czas ( 2 tygodnie ) udalo sie to zwalczac przez tankowanie lepszego paliwa RON 93 + plyn do czyszczenia wtryskow.

Potem plyn wyrzucilo na zewnatrz i wowczas zdcydowalismy ze naprawimy ta usterke, jako ze obecne modele Subaru nie pasuja do tego jak wykorzystujemy ten samochod ( transport + praca ).

Po zdjeciu glowic ( niewprowadzonym w temat podpowiem ze nie trzeba wyjmowac silnika, tylko go podeprzec by uzyskac miejsce niezbedne do tego manewru ) natychmiast widzimy powod problemow nekajacych wszystkie silniki 2.5l - niezmiernie waskie powierzchnie tulei cylindrowych i plaszcza wodnego, ktore ma uszczelnic glowica z uszczelka przy pomocy 6 srub gleboko wkrecanych w blok silnika :

 

P4020244.jpg

 

Zrobienie silnika "open deck" ktorego firma sie uparcie trzyma, ma napewno wplyw na obnizke ilosci aluminium z ktorego odlewane sa korpus z cylindrami, ale rowniez napewno powoduje zalamanie wizerunku Subaru jako samochodu b. odpornego na zuzycie i potrafiacego osiagac wielkie przebiegi, czytalem w necie wypowiedzi wlascicieli ktorzy ten klopot mieli po przejechaniu 150 tys km i potem rowniez mieli klopoty po naprawach.

Nasz silnik z lipca 2004r mial juz poprawiona konstrukcje uszczelek przez zastopsowanie uszczelki stalowej pokrytej z obu stron szczeliwem. Niestety jego konstrukcja powoduje stala obecnosc plynu chlodzacego w dole cylindrow co po jakims czasie ( w naszym przypadku 14 lat ) doprowadzilo do destrukcji tego szczeliwa i wydostania sie plynu na zewnatrz.

Widac to wyraznie na zdjeciu :

 

P4020247.jpg

 

Sama glowica, tak jak cylinder dalej sie dobrze prezentuje, cylinder nie ma sladu jakiegos progu, mam nadzieje ze panewki prezentuja sie tak samo dobrze. Walek rozrzadu i jego panewki nie wykazuja sladu zuzycia - mysle ze to zasluga oleju syntetycznego na ktorym samichod jezdzil od momentu zakupu.

To zdjecie dobrej glowicy :

 

P4020240.jpg

 

a to tej gdzie puscila uszczelka :

 

P4020246.jpg

 

Obie zostaly rozebrane z walkow i klawiatury i poszly do zabielenia.

Beda gotowe w poniedzialem, a czesci czyli komplet uszczelek do gory silnika, pasek rozrzadu z napinaczem i rolkami + pompa wody zostaly wczoraj zakupione.

Dla ciekawych troche cen od mojego dealera Subaru ku pokrzepieniu serc :

- jedna sruba glowicy $80.- ( jest 12 sztuk ),

- komplet uszczelek na jedna glowice $380.- ( sa dwie ),

- komplet rozrzadu z napinaczem, rolkami i pompa wody $1080.-

Ja kupilem czesci aftermarket, komplet uszczelek Felt Pro za $300.- ( identyczne jak oryginalne ) i timing belt kit za $350.-, wychodzac z zalozenia ze samochod bede trzymal maks 2 lata, a przebieg bedzie tez duzo mniejszy razem ze zmianami w naszej sytuacji osobistej i pracowniczej. Oceniam go na max 30 tys km w ciagu tych dwu lat, a mysle ze bedzie jeszcze nizszy.

Zdjecia nowych czesci i zrobionych glowic w poniedzialek / wtorek w zaleznosci od czasu.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o takim legasiu, ale z h6. Mnie wystarczająco odstraszylo wyjmowanie silnika do regulacji zaworów. 3000zl co 50 tyś km przy instalacji LPG, czyli u mnie co 2 lata. A tam upg to podobno nie jest obowiązkowy punkt wycieczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ded, gazu do silnikow Subaru bym raczej nie stosowal, ale jesli chodzi o regulacje zaworow to robi sie ja co 100 tys mil ( 160 tys km ).

U mnie byly raz sprawdzane po tym przebiegu i nigdy nie bylo potrzeby regulacji. Poza tym jak widac wyzej nie trzeba do tego wyjmowac silnika.

Poza tym samochod po tym przebiegu i w tym wieku jest na oryginalnym zawieszeniu, ma oryginalny wydech i katalizator a polosie i wal ( wszystkie przeguby ) byly zmieniane jeden raz.

Jedyne co naprawde padlo to klimatyzacja ktora zostala odbudowana ( ale kompresor nadal oryginalny - przerdzewialy wymienniki ciepla ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszly glowice z zakladu silnikowego, gdzie zostaly wymyte i wyrownane :

 

P4050252.jpg

 

Zakupione uszczelki to wielowarstwowe, stalowe uszczelki pokryte szczeliwem na zewnetrznych warstwach blachy czyli o rzad wielkosci lepsze od tego co bylo i co sprzedal by mi dealer :

 

P4050248.jpg

 

Oprocz tego cala petarda reszty uszczelek i simmerow do gowic :

 

P4050249.jpg

 

Pierwsza glowica jest juz montowana z walkiem i klawiatura :

 

P4050250.jpg

 

a przylgnie cylindrow w trakcie czyszczenia pod nowe uszczelki :

 

P4050251.jpg

 

Mamy nadzieje ze samochod na jutro bedzie gotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyszly glowice z zakladu silnikowego, gdzie zostaly wymyte i wyrownane :

 

P4050252.jpg

 

Zakupione uszczelki to wielowarstwowe, stalowe uszczelki pokryte szczeliwem na zewnetrznych warstwach blachy czyli o rzad wielkosci lepsze od tego co bylo i co sprzedal by mi dealer :

 

P4050248.jpg

 

Oprocz tego cala petarda reszty uszczelek i simmerow do gowic :

 

P4050249.jpg

 

Pierwsza glowica jest juz montowana z walkiem i klawiatura :

 

P4050250.jpg

 

a przylgnie cylindrow w trakcie czyszczenia pod nowe uszczelki :

 

P4050251.jpg

 

Mamy nadzieje ze samochod na jutro bedzie gotowy.

 

 

A te wżery na prawym cylindrze to normalne? Nie przeszkadza w dalszej eksploatacji? Brzydko to wyglada, ale moze boksery tak maja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...