Skocz do zawartości

[ROZ]Honda Magna 82r ślizgające sprzęgło na ciepłym silniku. POMOCY!!!


Świstak 57
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.
Mam moją Magnę VF750 od niedawna. Najpierw miałem problem z jednym gaźnikiem i nie chodziła na jeden gar. Okazało się, że membrana się zawinęła i trzeba ją było ułożyć na nowo. Niestety jak dostała swojej mocy to okazało się, że sprzęgło się ślizga. Kupiłem więc tarcze i że byłem umówiony na regulację gaźników to dałem przy okazji nowe sprzęgło do założenia. Niestety po jego wymianie okazało się, że jak silnik się nagrzeje w takcie jazdy to ślizga się tak samo. Stare tarcze nie były tragiczne, ale motor długo stał i był trochę zaniedbany. Jako, że sam jestem mechanikiem to stwierdziłem, że dalej nie będę płacił za usługę i sprężyny wymienię sobie sam i też tak zrobiłem. Różnica między starą a nową była dość duża bo ok 6mm wysokości. Te nowe także były odczuwalnie twardsze. Na sucho wszystko ładnie się wysprzęglało więc złożyłem do kupy i jazda. Trochę moto zagrzałem i po przejechaniu jakiś 10 km sprzęgło zaczęło się ślizgać ponownie. Im dłużej jadę tym bardziej się ślizga aż do takiego stopnia, że nie można nawet już ruszyć na jedynce z miejsca.
Wiara... ręce mi opadają. Co to jeszcze może być? Tarcze nowe, sprężyny nowe. Przekładki wyglądały bardzo ładnie. Przecież zasada działania jest prosta. Czyżby woda w układzie hydraulicznym i wraz z temperaturą puchnie płyn?
Może ktoś miał podobne zdarzenie? Pomóżcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładki sprawdzałeś na szkle? Zmierzyłeś grubość? Patrzyłeś czy nie mają przepaleń? Tarcze wymoczyłeś przed założeniem?

Wg mnie to wyślizgałeś nowe tarcze, przypaliły się i już nie mają swojej cierności. Skoro była aż tak duża różnica w wysokości sprężynek to nowe tarczki się mocno ślizgały. Sprzęgło jak się robi to od razu cały komplet a nie zabawa w sztukowanie jedno po drugim.

 

Jaki tam olej wlałeś?

Edytowane przez Qadrat
Odnośnik do komentarza