Skocz do zawartości

KTM 525 exc Kompresja


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Mam problem.Otóż niedłuugo przymierzam się nad zakupem czegoś ze stajni KTM.Wiele czytałem na temat tej marki i spodobał mi się KTM 525 exc.Tylko najważniejsze jest to aby nie kupic tykającej bomby gdzie tłok zaraz wyskoczy przez wydech.Dlatego tez stawiam pytania:

1.Jak najlepiej zmierzyć kompresję w silniku?

2.Jaka ona jest akurat w tym modelu?

3.Do jakiego poziomu(do ilości barów) nie trzeba jeszcze wymieniac tłoka z powodu zbyt małego spręzania?

 

Wszystkim dziękuje za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co wy macie z tym mierzeniem kompresji w motocyklach cross/enduro...Nic ale to kompletnie nic taka próba nie mówi o stanie silnika, wiec podaruj sobie. Najlepszym co możesz zrobić to zabrać na oględziny drugą osobę która zna się na tych motocyklach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się z kolegą wyżej. Najlepiej zabrać ze sobą gościa co zna się na motocyklach enduro. Więcej ci powie to jak odpala silnik na zimno niż sprawdzenie kompresji. A jeśli ty nie miałeś styczności z enduro to lepiej zapomnij o 525 exc. Kolega na tym lata i jest piekielnie mocny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Enduro miałeś do czynie Rieju 50,pozniej Wr 125,i dla mnie kupowanie kolejnej maszyny w której moc wystarczy mi na kilka miesiecy jest głupie.Dlatego tez chcę kupić maszynę którą będę musiał ogarniać przez ponad rok czy tez dłużej.

Wracając do tematu to czy oprócz rozebrania silnika jest jakiś inny sposób sprawdzenia serca motocykla? Czy po prostu zostaje mi słuch profesjonalisty?

Bo gdy przesiądę się z 30 paru koni na 70 to różnica będzie ogromna nawet na zużytym tłoku,więc ja na pewno nie będę umiał tego odróżnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Enduro miałeś do czynie Rieju 50,pozniej Wr 125,i dla mnie kupowanie kolejnej maszyny w której moc wystarczy mi na kilka miesiecy jest głupie.Dlatego tez chcę kupić maszynę którą będę musiał ogarniać przez ponad rok czy tez dłużej.

Wracając do tematu to czy oprócz rozebrania silnika jest jakiś inny sposób sprawdzenia serca motocykla? Czy po prostu zostaje mi słuch profesjonalisty?

Bo gdy przesiądę się z 30 paru koni na 70 to różnica będzie ogromna nawet na zużytym tłoku,więc ja na pewno nie będę umiał tego odróżnic.

Jedynie gość który przewalił kilkadziesiąt takich silników coś może na słuch powiedzieć. Ten silnik chodzi specyficznie i ktoś kto ma pierwszy raz do czynienia z nim może się lekko przerazić... I ten model nie ma 70 koni tylko około 50.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W motocyklach tak wysilonych zawsze jest ryzyko, że może paść po 15km. Koledze w 525 padła skrzynia, pękło zabezpieczenie zaworu i pękła piasta w tylnym kole. Skrzyni praktycznie nie można znaleźć a jak jest to sobie wołają 1200zł, zawory i zabezpieczenia w exc to nie drogie sprawy, za piaste talona też trzeba dać koło 700 do 1000zł. Podczas oględzin możesz sprawdzić jak zachowuje się skrzynia i dokładnie obejrzeć tylną piaste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar kompresji w motocyklu tego typu, przydaje się do diagnozowania działania dekompresatora, i chyba nic poza tym :) Jeszcze jedna ważna sprawa. Motocykl musi ładnie trzymać wolne obroty, i szybko z nich schodzić, bo jeśli nie to prawdopodobnie będziesz miał problem z blaszką przepustnicy któa może się urwać i wpaść Ci do cylindra. Nowa kosztuje 600zł, i zaraz po zakupie radze Ci ją sprawdzić ewentualnie wymienic. Co do mocy to tak jak major pisał, motocykl ma lekko ponad 50PS, a to że jakiś znawca pisze sobie 70 czy 60 świadczy tylko o jego niewiedzy. Zresztą skoro EXC ma 70 to SX powinien mieć 100 :D :laugh: :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafael o tej blaszce własnie słyszałem i myślę,że jak jakiś amator miałby w rękach taki motocykl to pewnie jego myślenie by brzmiało "lac i jezdzić" i zapewne była by ona na granicy swojej żywotności.Co do ilości koni to na większości jest koło 60,specem nie jestem co do tego typu maszyny więc załóżmy że panowie powyżej MACIE RACJĘ.

Mam jeszcze jedno pytanie.Otóż czy na owych nowych przepisach prawa jazdy(A2) do 48KM i stosunki masy do mocy nieprzekraczający chyba 2kW mógłbym zarejestrowac taki motocykl?

Pojawia sie jeszcze jedno pytanie:Czy w dowodzie nie jest wpisana fabryczna ilość koni? Czyli dajmy tam na to 20kW(kiedyś pytałem się pana od 520) czyli wychodzi nam lekko ponad 30 KM.Czy jest to sposób? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rafael o tej blaszce własnie słyszałem i myślę,że jak jakiś amator miałby w rękach taki motocykl to pewnie jego myślenie by brzmiało "lac i jezdzić" i zapewne była by ona na granicy swojej żywotności.Co do ilości koni to na większości jest koło 60,specem nie jestem co do tego typu maszyny więc załóżmy że panowie powyżej MACIE RACJĘ.

Mam jeszcze jedno pytanie.Otóż czy na owych nowych przepisach prawa jazdy(A2) do 48KM i stosunki masy do mocy nieprzekraczający chyba 2kW mógłbym zarejestrowac taki motocykl?

Pojawia sie jeszcze jedno pytanie:Czy w dowodzie nie jest wpisana fabryczna ilość koni? Czyli dajmy tam na to 20kW(kiedyś pytałem się pana od 520) czyli wychodzi nam lekko ponad 30 KM.Czy jest to sposób? :)

Czy kupisz motocykl z serwisu czy od jakiegoś kata, blaszka w kazdej chwili może się urwać. Dlatego po zakupie zdemontuj gaźnik i ją sprawdź, niezależnie skąd jest moto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajdz dobrego ortopede moze ci sie przydac :D - po roku to juz tylko hus FE 650 zostanie - nic mocniejszego chyba nie wyprodukowano

 

najlepiej brac moto trzymajace sie kupy bez sylikonu i odrazu oddac na pelen serwis - ten moze kosztowac w zaleznosci od stanu 3 - 6 tys zl

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważasz że ten Kat po WR będzie za mocny? :)

Nie planuje wydawać tyle kasy na mechanika bo większość sam potrafię zrobić i dlatego chce kupić w miarę dobry motocykl którego nie będę musiał remontowac zaraz po kupnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...