Skocz do zawartości


Zdjęcie

Suzuki MARAUDER VZ800


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2625 odpowiedzi w tym temacie

#2421 ziomek30

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 419 postów
  • Na FM od: 14 październik 2011
  • Skąd:Łódz
  • Motocykl:W trakcie poszukiwania :(

Napisano pon, 27 sie 2012 - 20:46

To nic tylko powitam nowego kolege w naszym gronie i zyczyc bezkolizyjnej jazdy.

#2422 theGent

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 6 postów
  • Na FM od: 23 marzec 2012
  • Skąd:tczew
  • Motocykl:suzuki marauder

Napisano wto, 28 sie 2012 - 19:47

Witam.

Mam pytanie odnośnie wału korbowego.
Czy wal od Suzuki Boulevard M50 (05 06 07 08 09 ) bedzie pasowal do Maraudera 1997?

pozdrawiam

#2423 olek1

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 59 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 13 lipiec 2008
  • Skąd:Walbrzych
  • Motocykl:suzuki vz 800

Napisano śro, 29 sie 2012 - 11:20

Panowie pomocy
Padl mi regulator napiecia i moto stoi 3 tydzien (przez urlop) ale teraz po powrocie musze to zrobic.
Poradzi ktos gdzie go szukac i nie zbankrutowac?
pilne

#2424 ziomek30

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 419 postów
  • Na FM od: 14 październik 2011
  • Skąd:Łódz
  • Motocykl:W trakcie poszukiwania :(

Napisano śro, 29 sie 2012 - 22:16

Na allegro widzialem w calkiem przystepnych cenach .

#2425 theGent

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 6 postów
  • Na FM od: 23 marzec 2012
  • Skąd:tczew
  • Motocykl:suzuki marauder

Napisano czw, 30 sie 2012 - 20:53

czy ma sens szlifowanie walu suzuki marauder bez utwardzania?

#2426 KANTRY

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 58 postów
  • Wiek: 58
  • Na FM od: 13 listopad 2010
  • Skąd:WARSZAWA - Kabaty- FL-Orlando
  • Motocykl:MARAUDER

Napisano nie, 02 wrz 2012 - 11:28

czy ma sens szlifowanie walu suzuki marauder bez utwardzania?

Jeżeli jest oryginalny i nie ma dużych bruzd to normalnie będzie cieńszy o parę mikronów i nic mu nie będzie możesz spokojnie szlifować pod nowe panewki zresztą jak dasz do szlifu to go pomierzą i jak będzie za cienki to ci powiedzą.

#2427 Arczibald

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 13 wrzesień 2012
  • Skąd:Rybnik
  • Motocykl:Marauder

Napisano pią, 14 wrz 2012 - 22:08

Aja mam problem z kontrolkami, które zapalają się po przekręceniu stacyjki, czyli temperatura i ciśnienie oleju- przestały świecić.
Jedniocześnie przestała też świecić kontrolka neutral. Reszta elektryki działa bez zarzutu.
Bezpieczniki OK, akumulator-skoro pali na rys- OK. Mam dojazd do domu po szutrowej drodze, są wyboje, może coś się obluzowało w konsoli
pod prędkościomierzem?
Myślę że to jakaś pierdoła, ale problem z tym jak ją znaleźć.
Ktoś ma jakieś pomysły ja to ugryźć?
Będę wdięczny za wszelką pomoc.
Arczibald

#2428 KANTRY

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 58 postów
  • Wiek: 58
  • Na FM od: 13 listopad 2010
  • Skąd:WARSZAWA - Kabaty- FL-Orlando
  • Motocykl:MARAUDER

Napisano nie, 16 wrz 2012 - 06:21

Aja mam problem z kontrolkami, które zapalają się po przekręceniu stacyjki, czyli temperatura i ciśnienie oleju- przestały świecić.
Jedniocześnie przestała też świecić kontrolka neutral. Reszta elektryki działa bez zarzutu.
Bezpieczniki OK, akumulator-skoro pali na rys- OK. Mam dojazd do domu po szutrowej drodze, są wyboje, może coś się obluzowało w konsoli
pod prędkościomierzem?
Myślę że to jakaś pierdoła, ale problem z tym jak ją znaleźć.
Ktoś ma jakieś pomysły ja to ugryźć?
Będę wdięczny za wszelką pomoc.
Arczibald

Po pierwsze pobiegaj po przewodach , oczyść i poodkręcaj masy najprawdopodobniej się poluzowała któraś na szutrach , potem zobacz same oprawki
też może być tam powód nie kontaktowania

#2429 ziomek30

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 419 postów
  • Na FM od: 14 październik 2011
  • Skąd:Łódz
  • Motocykl:W trakcie poszukiwania :(

Napisano sob, 22 wrz 2012 - 18:19

Witam czy regulowaliście kiedyś tylne zawieszenie ? chciał bym sprawić by było trochę bardziej miękkie a w serwisówce jest to opisane tak sobie niby jakaś 5 stopniowa skala ale żadnych konkretów .

#2430 piter 1600

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • H-D
  • 3941 postów
  • Na FM od: 06 lipiec 2007
  • Skąd:Prudnik
  • Motocykl:H-D

Napisano sob, 22 wrz 2012 - 18:23

To proste pięć stopni napięcia sprężyny,pierwszy stopień najbardziej miękko a piąty najbardziej twardo.Reguluje się napięcie wstępne sprężyn tylnych amortyzatorów.

#2431 ziomek30

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 419 postów
  • Na FM od: 14 październik 2011
  • Skąd:Łódz
  • Motocykl:W trakcie poszukiwania :(

Napisano sob, 22 wrz 2012 - 20:26

Domyślam się ze stopnie twardości tylko problem w tym że nie wiem za bardzo jak to mam zmienić pokazane jest ze w otwór wkłada się śrubokręt i kręcimy w prawo lub lewo ale pytanie czym kręcimy ? nie chciał bym niczego urwać albo pokrzywić .

#2432 piter 1600

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • H-D
  • 3941 postów
  • Na FM od: 06 lipiec 2007
  • Skąd:Prudnik
  • Motocykl:H-D

Napisano sob, 22 wrz 2012 - 20:48

Wsadź i kręć ,musisz przekręcić obudowę amortyzatora.Kręcąc wyczujesz stopnie napięcia sprężyny.Każdy kręcisz w tą samą stronę tj w prawo.Musisz liczyć stopnie bo po ostatnim będzie pierwszy.

#2433 Fencek

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Na FM od: 24 sierpień 2012
  • Skąd:Ciepłowody

Napisano śro, 26 wrz 2012 - 09:45

Panowie proszę o proadę.

Wspominałem o tym, że nie dawno nabyłem motocykl (oczywiście marauder) i był problem z odpalaniem. Jeszcze raz przybliżę nieco ten problem - jak moto jest zimne to nie odpala elegancko od strzała czy tam dwóch, ale na ssaniu trzeba się z nim trochę pobawić - czyli zapalę go, chwilę pochodzi i gaśnie, znowu to samo aż do momentu kiedy się lekko rozgrzeje i dalej sam pracuje. Po kilku (10 ) takich cyklach jak już moto chodzi, wyłączam ssanie i teraz muszę poczekać przynajmniej z 5 minut zanim się rozgrzeje bo w przeciwnym razie po odkręceniu manetki gaśnie. Także proces wyjazdu z garażu trwa około 15 minut. Wspomnę, że Marauder stał w Belgii przez około 1,5 roku praktycznie nie używany (odpalany czasami).

Eksploatacja cała jest zrobiona, przeczyszczone i ustawione gaźniki, olej wymieniony, filtry paliwa, powietrza bak oczyszczony z rdzy, no dosłownie w serwisie zrobili generalny przegląd, a z tym sobie nie mogą poradzić. Myślałem, że to może wina kabli między cewką a świecą (raz coś było tutaj nie w porządku bo moto przestał pracować na prawy cylinder), ale mechanicy twierdzą, że gdyby to były kable - na ciepłym i rozgrzanym silniku też byłby ten problem. Po serwisie przejechałem około 1500 km i problem nadal istnieje. Mechanik zaleca wymianę świec na irydowe, ale podchodzę do tego z pewną rezerwą, ponieważ pieniądze łatwo wydać, ale czy wymiana przyniesie oczekiwany efekt?

Może ktoś z Was miał nieco podobny problem i mógłby mi coś poradzić? Liczę na Wasze pomysły.
Pozdrawiam!

#2434 piter 1600

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • H-D
  • 3941 postów
  • Na FM od: 06 lipiec 2007
  • Skąd:Prudnik
  • Motocykl:H-D

Napisano śro, 26 wrz 2012 - 18:08

Świecami sie nie przejmuj,problem tkwi tylko w gaźnikach.Trzeba to zrobić porządnie jeszcze raz.Warto sprawdzić też luzy zaworowe.

#2435 ziomek30

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 419 postów
  • Na FM od: 14 październik 2011
  • Skąd:Łódz
  • Motocykl:W trakcie poszukiwania :(

Napisano śro, 26 wrz 2012 - 19:39

Wydales kase na serwisowanie go a zalujesz 100 zl na wymiane swiec ? Zacznijmy od tego ze powinienes wogole wymienic swiece a irydowe by nie zaszkodzily . U mnie na poczatku znajomosci tez marudzil podczas odpalania pomogla wymiana swiec i dobre ustawienie ssania .

#2436 piter 1600

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • H-D
  • 3941 postów
  • Na FM od: 06 lipiec 2007
  • Skąd:Prudnik
  • Motocykl:H-D

Napisano śro, 26 wrz 2012 - 19:56

Nie muszą być irydowe,załóż zwykłe.

#2437 prezespio

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 18 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 19 styczeń 2011
  • Skąd:Podkarpacie, Rzeszów, Łańcut
  • Motocykl:Suzuki Marauder VZ800

Napisano śro, 26 wrz 2012 - 20:34

Witam
Mam pytanie - może któryś z Kolegów już to przerabiał...
... chodzi o to że podczas przyśpieszania motor zaczyna drżeć - drgać itp - najlepiej to czuć jak się rusza i mocno odkręca manetke - łańcuch napięty, wahacz nie ma luzów dokręcony.... nie wiem czego się złapać......a i gumy - amortyzatory w tylnym kole - rok temu wymienione - te pod zebatką..... tak ze nie wiem co dalej robić - może ktoś ma jakieś sugestie - z góry dzięki...

#2438 Fencek

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Na FM od: 24 sierpień 2012
  • Skąd:Ciepłowody

Napisano śro, 26 wrz 2012 - 20:39

Jutro mają mi dać rano znać co i jak. Sami zastanawiali się gdzie tutaj może być problem. Mieli zerknąć do ssania.

Nigdy w życiu nie pożałowałbym 100 zł na irydówki gdyby faktycznie miały mi pomóc. 3 tygodnie temu kupiłem nowe świece, więc wymieniać je na irydowe które mają nie przynieść żadnego efektu = nie ma sensu. Poza tym 100 zł koło dupy mi nie lata i chyba nie tylko mnie.

Gaźniki... czyli gdyby nic nie zdziałali to trzeba by im zasugerować ponowną zabawę z nimi? Eh...

#2439 Arczibald

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 13 wrzesień 2012
  • Skąd:Rybnik
  • Motocykl:Marauder

Napisano śro, 26 wrz 2012 - 22:02

Masz nowe świece i powiny działać, ile procent marud jeździ na irydowych, 20% ? A reszta pracuje nierówno na wolnych obrotach?
Nie daj się zwariować. Masz inny serwis w pobliżu?
Ja postawiłbym na gaźniki.
Czy już zmieniałeś kable w/n? Można spróbować, na pewno nie zaszkodzi a możesz to zrobić sam.

#2440 Fencek

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Na FM od: 24 sierpień 2012
  • Skąd:Ciepłowody

Napisano czw, 27 wrz 2012 - 15:06

Masz nowe świece i powiny działać, ile procent marud jeździ na irydowych, 20% ? A reszta pracuje nierówno na wolnych obrotach?
Nie daj się zwariować. Masz inny serwis w pobliżu?
Ja postawiłbym na gaźniki.
Czy już zmieniałeś kable w/n? Można spróbować, na pewno nie zaszkodzi a możesz to zrobić sam.


Bez ssania to w ogóle nie ma mowy żeby go odpalić bo wcześniej rozładuję akumulator. Zapali i gaśnie. Zresztą na ssaniu jest podobnie tylko w momencie odpalenia wchodzi na wysokie obroty, popracuje chwilkę i zaraz gaśnie. Jak tak pochodzi to wyłączam ssanie i pomału się rozgrzewa, ale też potrafi zgasnąć. Nawet nieco charakterystyczne jest to, że czasem gaśnie natychmiastowo bez zejścia do niskich obrotów (towarzyszy temu dźwięk który bym przyrównał do... tyknięcia. Jutro może nagram filmik jeśli nic nie zrobią i wrzucę tutaj.

Kabli nie zmieniałem, więc może to zrobię. Co prawda serwis twierdzi że to nie kable, ale z racji że moto nie miał ich zmienianych i raz jeden cylinder nie chodził właśnie przez jakąś przerwę w dostawie prądu do świecy więc można by to zrobić

Pozdrawiam.

Miałem go dzisiaj odbierać, ale ostatecznie jutro jadę bo mieli jeszcze coś przy nim pogrzebać. Chciałbym żeby Ci skończyli co zaczęli bo też im zapłaciłem za wszystko no ale... być może będzie trzeba skierować się do kogoś innego.
Jutro dam znać co i jak.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań