Skocz do zawartości


Zdjęcie

Podłączenie lightbarów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 murasw

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 2 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 23 grudzień 2005
  • Skąd:śląskie
  • Motocykl:YAMAHA Drag Star 650

Napisano pią, 28 kwi 2006 - 08:27

Witam!
Niedawno zakupiłem do Drag Stara 650 dodatkowe lampy- lightbary, przez co motocykl nabrał bardziej masywnego wyglądu. Mam jednak problem z ich podłączeniem. Nie wiem z jakimi światłami powinny świecić: mijania czy drogowymi. Druga sprawa to kwestia obciążenia instalacji elektrycznej (dodatkowe 2 żarówki H3 55 W). Czy ona to wytrzyma? Proszę o podzielenie się Waszymi opiniami na ten temat, szczególnie właścicieli Drag Starów jak to jest rozwiązane w Waszych motocyklach?
Dzięki za wszelkie sugestie i opinie.

#2 Konik

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 299 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 04 kwiecień 2005
  • Skąd:Leszno/Wrocław
  • Motocykl:FZS600

Napisano pią, 28 kwi 2006 - 10:11

Kiedys tez o tym sobie myslalem i wymyslilem takie rozwiazanie:
1. ogolnie masz przelacznik czy lightbar ma swiecic czy nie (swiatla mijania)
2. na dlugich zawsze swieci
3. przycisk PASS (do mrugniecia dlugimi) zalacza lightbar

Ale przyznam szczerze ze za ktorko na razie o tym myslalem by roziazac to od strony elektrycznej.

Pozdro
Konik

#3 Maar79

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • V.T.X.
  • 168 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 17 kwiecień 2005
  • Skąd:Dolnyśląsk
  • Motocykl:VTX 1300 Retro 05

Napisano pią, 28 kwi 2006 - 12:55

Witam

u mnie to było tak:
na prawym lightbarze był włącznik mozna było włączyć lub wyłączyć, przy światłach długich drogowych boki nie świeciły włączanebyły razem ze światłami mijania. Nie wiem jak było podłączone bo już tak było jk kupiłem sprzeta.

Pozdrawiam

#4 aker

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • M.G.H.
  • 942 postów
  • Wiek: 48
  • Na FM od: 10 styczeń 2003
  • Skąd:Kiełpin
  • Motocykl:Pannonia T5

Napisano pią, 28 kwi 2006 - 13:16

w moim byłym już shadole połączenia było następujące:

Lightbar był podłączony na sztywno do długich. Włącznik na lightbarze odłączał świecenie. Jak włącznik był włączony - lightbar świecił po włączeniu długich, jak był wyłączony - nie włączał się. Moim zdaniem to optymalne rozwiązanie dla turystyki - do oświetlania drogi w nocy używałem włącznika długich i nie musiałem szykać włącznika po nocy. Jak silne światła nie były potrzebne, to po prostu odłączałem wszystko wyłącznikiem. Przy podłączaniu nie zapomnij o dodaniu bezpiecznika - najlepiej schować go w lampie głównej. Przy awarii/zwarciu lightbara nie tracisz wtedy wszystkich świateł. Dobrze też dać trochę większy bezpiecznik przy światłach.

#5 krasnal

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • VROC
  • 1156 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 30 październik 2002
  • Skąd:Bogatynia
  • Motocykl:VN1500ms

Napisano pią, 28 kwi 2006 - 13:42

U mnie lightbar świeci razem ze światłami mijania (nie mam dodatkowego włącznika). Po zmianie na drogowe świecą bez zmian.
Tak było jak kupiłem dlatego nie znam sposobu podłączenia.

#6 Dragmar

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Wiek: 51
  • Na FM od: 19 kwiecień 2005
  • Skąd:Słupsk
  • Motocykl:Yamaha Drag Star 650

Napisano pią, 28 kwi 2006 - 16:15

Ja ujeżdżam Drag Stara 650 custom. Dodatkowe oświetlenie podłączałem sam, i zrobiłem to w sposób opisany przez Krasnala. Czyli lightbar włącza się wraz ze światłami mijania. Podłączyłem to wszystko w lampie głównej i zastosowałem przekaźnik (coby włącznika nie przeciążać). Ale wystąpił pewien problem, mianowicie alternator nie wydolił i akumulator padł już w pierwszym dniu. Sprawdziłem prąd ładowania - i rzeczywiście przy włączonych świeczkach brakowało co nieco ochoty. Wymyśliłem więc własny patent i zamieniłem żarówki H3 (55W) żarówkami 25W. Świecą nieco słabiej ale bezawaryjnie. Doszła jeszcze sprawa przelutowania wkładu 25W do oprawki H3 ale i z tym łatwo sobie poradzić.
Być może Drag Star 650 classic ma bardziej wydolny alternator więc obejdzie się bez wspomnianej gimnastyki.
Powodzenia! :)

#7 piotr_pl

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 107 postów
  • Wiek: 53
  • Na FM od: 13 kwiecień 2006
  • Skąd:Łódź/Konstantynów
  • Motocykl:Drag Star 1100 class

Napisano sob, 29 kwi 2006 - 23:25

Różne tu porady czytam, ale nikt nie zapytał, jakiego typu reflektory są na tym lightbarze. Bo jezeli mają gładkie szkło reflektora, to mogą świecić tylko i wyłącznie ze światłem drogowym! Łączenie tylko przez przekaźnik i dodatkowy bezpiecznik. Alternator w Drag Starce napewno wyda, bo ma 350W. A zarówki 25W? Sorry, to tylko dla popeliny chyba, simson ma 35W i swieci na żółto.
W virażce mam dodatkowe reflektory highway hawk z żarówkami dwuwłóknowymi (mijania i długie), instalacje robiłem sam na dwóch przekaźnikach plus bezpiecznik w obwodzie zasilania przekaźników plus dodatkowy wyłącznik na obwodzie sterowania przekaźnika świateł mijania. Wszystko działa bez zarzutu, bateria nie pada. Pozdrawiam




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań