Skocz do zawartości


Zdjęcie

Motocykl,samochod i droga hamowania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 bronx

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 933 postów
  • Na FM od: 23 maj 2002
  • Skąd:Gliwice

Napisano wto, 11 lut 2003 - 13:37

Tak sie ostatni zastanawialem jaki pojazd ma krotsza droge hamowania, czy motocykl czy samochod?
Zalozmy ze auto jest ciezsze i ma 4 punkty styku z zawierzchnia czyli teoretycznie powinno sie szybciej zatrzymac.Motocykl jest lzejszy i ma 2 punkty styku z nawierzchnia, ale o ile mi wiadomo w motocyklach mamy przeciez lepszy uklad hamolcowy, wieksza tarcza i praktycznie przedni hamulec dziala w 90-kilu procentach.Niechodzi mi tu o porownywanie aut a abs i niewiadomo jak ztuningowanymi układami hamulcowymi alni o motocykle startujace w Grand Pix. Chcialbym sie o dwas dowiedziec czy np szybciej zatrzyma sie przecietne auto jak VW Golf, Seicento ,Matiz czy inne auto z klasy sredniej w porownaniu z motorkiem takim jak np Bandita czy XJ600, 900 , Honda 500 ,Kawa ER5 - taki motocykl turystyczno sportowy?

#2 szramer

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2777 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 25 maj 2002
  • Skąd:Indy
  • Motocykl:XT600/R6/450SXF/ZX12R

Napisano wto, 11 lut 2003 - 17:03

kiedyś gdzieś było porównanie(motor)i blady schodził poniżej 38 metrów chyba ..a pozostałe to koło 40m ze 100km/h-0
takie turystyczne z jedną tarczą to pewnie około 50 metrów mają
raczej motory mają gorszą droge hamowania niż przeciętne nowoczesne auto wszystko spoczywa na przednich hamulcach i przy mocniejszym dociśnięciu tył sie podnośi i tylny hamulec staje sie bezurzyteczny...
WERA#111

#3 Saghat

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 45 postów
  • Na FM od: 10 listopad 2002
  • Skąd:Kraków

Napisano wto, 11 lut 2003 - 18:23

(...) auto jest ciezsze (...) czyli teoretycznie powinno sie szybciej zatrzymac (...)

A mnie się wydaje, że im pojazd lżejszy tym szybciej sie zatrzyma. Chyba że się mylę :?:

#4 Ivan

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 148 postów
  • Na FM od: 12 grudzień 2002
  • Skąd:Gdynia

Napisano wto, 11 lut 2003 - 19:41

Kłaniam!
Nie za koniecznie sie na tym znam ale wiem ze jeden filmik zrobił na mnie KOLOSALNE wrazenie. Był to materiał promocyjny CBR-ki 1100. Pokazano na nim jak jeżdzi sie nawet 310p/h. Ale to mały pikuś. Pierwsza rzecz : przyspieszenie - MIAZGA! Ale hamowanie! 8O 8O 8O Z 280 do 80 to był moment!!!. Jak ktos ma za duzo czasu i nerwów to filmik ten jest do ściągniecia z rders'ów a nazywa sie cbr_1100_promo_300kph
Naprawde zapiera dech w piersi! Szczególnie ze kamerka cały czas patrzy na budziki i droge przed motocyklem.
Gruss!
I.

#5 szramer

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2777 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 25 maj 2002
  • Skąd:Indy
  • Motocykl:XT600/R6/450SXF/ZX12R

Napisano wto, 11 lut 2003 - 19:56

bo miał cbs w cbr 1100, to ciężkie bydle dobrze wyważone....
WERA#111

#6 DERBIIK

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 41 postów
  • Na FM od: 28 grudzień 2002
  • Skąd:Olkusz

Napisano wto, 11 lut 2003 - 19:57

A oglądałem. To poszukaj filmik z GSXR z turbą to dopiero zobaczysz albo z Haybusą.

#7 bronx

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 933 postów
  • Na FM od: 23 maj 2002
  • Skąd:Gliwice

Napisano wto, 11 lut 2003 - 22:26

(...) auto jest ciezsze (...) czyli teoretycznie powinno sie szybciej zatrzymac (...)

A mnie się wydaje, że im pojazd lżejszy tym szybciej sie zatrzyma. Chyba że się mylę :?:

lekkki pojazd i 4 punkty styku z nawierzchnia = mnejsza przyczepnosc niz ciezszy pojazd i tez 4 punkty styku z nawierzchnia.Poniewaz przy ciezszym samochodziku wieksza sila dziala na opony, ale tez jest wiekszy moment bezwladnosci podczas hamowania

#8 noise of death

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 431 postów
  • Na FM od: 26 sierpień 2002
  • Skąd:Gliwice

Napisano śro, 12 lut 2003 - 08:19

(...) auto jest ciezsze (...) czyli teoretycznie powinno sie szybciej zatrzymac (...)

A mnie się wydaje, że im pojazd lżejszy tym szybciej sie zatrzyma. Chyba że się mylę :?:

lekkki pojazd i 4 punkty styku z nawierzchnia = mnejsza przyczepnosc niz ciezszy pojazd i tez 4 punkty styku z nawierzchnia.Poniewaz przy ciezszym samochodziku wieksza sila dziala na opony, ale tez jest wiekszy moment bezwladnosci podczas hamowania



Ale z kolei ciezsze auto ma wiekszy pęd. (zgodnie ze wzorem p=mV)

#9 Ivan

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 148 postów
  • Na FM od: 12 grudzień 2002
  • Skąd:Gdynia

Napisano śro, 12 lut 2003 - 18:55

Hej DERBIK!
Jak masz namiary na takie cuda to daj linka. Chetnie się poślinię!
Gruss!
I.

#10 vx800

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 996 postów
  • Na FM od: 22 sierpień 2002
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Speed Triple 955i

Napisano czw, 13 lut 2003 - 13:48

Witam,
porównanie było robione kiedyś w Motocyklu ... jakbym miał spis treści, to mógłbym znaleźć.
W porównaniu brał udział Porsche 911Turbo, czyli wózek z najlepszymi samochodowymi seryjnymi hamulcami na świecie. Motocykle: Blade, jakieś BMW z ABS/bez ABS, jakieś turystyki, nakedy ....

Hamowanie było od 100, albo 200 km/h (wiem, wiem ...) i wyniki były takie, że Blady (odsadzający pozostałe motocykle o duuużo) przegrał z porschakiem o kilkadziesiąt Cm.

Dodatkowo było też rozgraniczenie wyników osiąganych przez profesjonalistę ii przez amatora. W samochodzie różnice były małe, w przypadku motocykli nawet kilkadziesiąt procent.

Poszukm, to napiszę więcej ... może ktoś chociaż wie, w którym roczniku to było???

#11 bronx

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 933 postów
  • Na FM od: 23 maj 2002
  • Skąd:Gliwice

Napisano nie, 16 lut 2003 - 00:31

Witam cie Vx800 , bede bardzo wdzieczy jakbys znalazl i cos dopisal, czyli wniose jest taki ze jednak motocykl ma dluzsza droge hamowani :).

#12 Duzy

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 44 postów
  • Na FM od: 13 grudzień 2002
  • Skąd:Iłża

Napisano nie, 16 lut 2003 - 20:37

Przejzalem sterte "motocykli" i mam nr12/2000 moge zeskanowac i jakos przeslac, tylko nie wiem gdzie.

#13 vx800

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 996 postów
  • Na FM od: 22 sierpień 2002
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Speed Triple 955i

Napisano nie, 16 lut 2003 - 23:50

Hej, dobrze że podałeś numer. Właśnie robię spis artykułów z Motocykla na takie wypadki, jak ten, ale jestem jeszcze w 1996.
Skan najlepiej wyślij zainteresowanemu na maila (podaje).

Ja napiszę, żeby wszyscy mogli zerknąć:
test był robiony od 200km/h do 0. Wyniki: Ile metrów było potrzebne do zatrzymania:
1. Porsche911Turbo: 138,9
2. Honda CBR900RR: 139,6
3. Suzuki SV650: 143,5
4. Buell X1 Lightning: 145
5. Triumph TT600: 146,8
6. Kawasaki ZX-7R: 148,1
7. Yamaha YZF-R6: 149,5
8. Honda X-11: 150,2
9. Ducati 996: 151,5
10. Kawasaki ZX-7RR Lavilla: 157,1 (superbike z MŚ)
11. BMW R1100S: 157,6

Dodali też, że wyniki takie były osiągane przez zawodowców. Nawet dziennikarz motocyklowy: od 22lat po 15000km rocznie miał wyniki gorsze o minimum 30m zależnie od moto. daje do myślenia, nie?

#14 bronx

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 933 postów
  • Na FM od: 23 maj 2002
  • Skąd:Gliwice

Napisano pon, 17 lut 2003 - 12:28

ok dzieki VX, daje daje do myslenia.

#15 marccc

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 251 postów
  • Na FM od: 14 luty 2003
  • Skąd:GD & CB

Napisano wto, 18 lut 2003 - 09:09

Hej!

Patrze wlasnie na ranking, i oczom nie wierze... Superbike ZX7 o wiele gorszy od SV??? I gorszy od standardowej ZX7??? Jakos nie chce misie w to wierzyc... cos w tym zestawieniu nie gra :roll:... moze na ten przyklad mial on tarcze z karbonu, ktore nie zostaly przed testem rozgrzane... tak czy inaczej, malo wiarygodne te dane.

Szerokiej!

#16 vx800

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 996 postów
  • Na FM od: 22 sierpień 2002
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Speed Triple 955i

Napisano wto, 18 lut 2003 - 13:05

Strzał w dziesiątkę,
w artykule sprawa została omówiona, wszystkie moto były testowane na zimno, a tarcze żeliwne w Kawie SBK działają najlepiej po kilku okrążeniach. Poza tym ostra geometria Kawy i zadarta dupa powodowały łatwe unoszenie się tyłu.

Żaden test nie jest doskonały. Brawo za spostrzegawczość!

Pozdro.

#17 marccc

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 251 postów
  • Na FM od: 14 luty 2003
  • Skąd:GD & CB

Napisano wto, 18 lut 2003 - 13:52

Heee, e tam odrazu spostrzegawczosc :) Ale te dane swietnie odpowiadaja na pytanie co hamuje lepiej, fura, czy moto. Poprostu wszystko zalezy od tego kto, czym i jak. Superbike obstawia tyly, ale i Porszak by wymiekl gdyby jechal nim Lavilla z podgrzanymi heblami, zycie to nie je bajka :mrgreen:

Szerokiej!

#18 GośćDonia_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano wto, 18 lut 2003 - 15:36

Jeśli chodzi o artykuły w gazetach to nie trzeba daleko szukać, bo pod koniec roku ukazał się albo w SM albo w Motocyklu artykuł porównujący cztery albo pięć moto należących do różnych klas.
Było też omówione działanie przednich i tylnych hamulców kiedy jaki ma lepszą skuteczność, ale nawet najlepsza CBR zeszła ledwo poniżej 40 metrów ze 100 km/h z profesjonalnym kierowcą. Jeśli chodzi o smaochód nie jest to wynik oszłamiający i nie potrzeba kierowcy sportowego. Walisz w pedał ile siły i po ptakach. Jak wiadomo w moto bardzo dużo zależy od kierowcy a wahania dochodzą do 30, 40 % między amatorem i profesianalistą. A im bardziej sportowe moto tym różnica większa na korzyść zawodowca.

Tak więc nawet porównując sportowe maszyny do wcale nie sportowych seryjnych samochodów niestety moto wypada gorzej. Należy wspomnieć o jeszcze innej rzeczy - testy są robione na dobrej nawierzchni, a jakie są nasze drogi chyba wiemy, a nie wspomnę o deszczu, kiedy autko może /gdy nie ma ABS/ przejechać kilkadziesiąt metrów na zablokowanych kołach i nic się nie stanie, nie polecam tego w motocyklu.

Pozdrawiam,

#19 vx800

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 996 postów
  • Na FM od: 22 sierpień 2002
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Speed Triple 955i

Napisano śro, 19 lut 2003 - 12:00

Momencik momencik.
Test w Motocyklu był przeprowadzany, jak już napisałem, z wykorzystaniem Porsche911Turbo. Jest to samocód z najlepszymi hamulcami na świecie.
Ma cztery podwójne wentylowane tarcze o średnicy 330mm, ma po sześć tłoczków w każdym z czterech zacisków, sportowy ABS, więc można deptać na max. i się nie bać o poślizg, a poza tym jego oponki mają szerokość około 250mm.

Ceber900 zahamował tylko o kilka cm później.

Jeżeli do testu wzięlibyśmy Fiata Punto, to dostałby w dupę od każdego sportowego moto. Fakt, że na motocyklu bardziej liczą się umiejetności i są większe różnice między pro, a amatorem, jednak nie można powiedzieć, że przeciętny samochód hamuje lepiej, niż sportowe motocykle (oczywiście dobrze utrzymane).

Pozdrówka.

#20 GośćDonia_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano śro, 19 lut 2003 - 14:09

Momencik momencik.
Test w Motocyklu był przeprowadzany, jak już napisałem, z wykorzystaniem Porsche911Turbo


Nie piszę o tym teście,
piszę otym gdzie były porównywane same moto i głównie problem dotyczył czy hamować przodem czy tyłem, ale były podane drogi hamowania różnych sprzętów.
Najlepszy miał około 39 m ze 100 km/h co nie jest wynikiem powalającym samochód na kolana, a sprzęty typu enduro czy czoperki to około 50 m, tu mogły walczyć conajwyżej z polonenzem.

Dla dociekliwych postaram się podać numer i czasopismo.

Pozdrawiam,




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań