Skocz do zawartości


Zdjęcie

CB650 RC 08 82r Jaki olej do lag i silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Nezer

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 99 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 08 maj 2011
  • Skąd:Olkusz
  • Motocykl:CB 650 SC '82

Napisano pon, 23 maj 2011 - 12:56

Witam

Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem CB 650 RC08 z 82 roku ( silnik SOHC). Aktualnie trwa akcja przywracania motorku do stanu świetności, lecz mam też kilka pytań związanych z płynami.

1. Wedle manuala który posiadam do silnika powinienem wlać olej 10W-40 czyli półsyntetyk. Pytanie czy może to być zwykły 10W-40 (samochodowy), czy z racji tego, że sprzęgło też pracuje w tym oleju musi być to specjalny olej dedykowany do moto. Jeżeli tak to proszę o jakieś sugestie.

2. Nie znalazłem niestety manuala konkretnie pod moje moto a wedle tego, które posiadam do lag potrzebuje oleju ATF. Lecz na innych forach wyczytałem, że należy wlać olej 10W. Stąd moje pytanie jaki konkretnie olej należy wlać do lag i w jakich ilościach na lagę ( zawieszenie bez anty nurka dobijane powietrzem ).

Pozdrowionka.

#2 Maneta

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 95 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 24 wrzesień 2007
  • Skąd:Turek
  • Motocykl:Honda CB 900 Custom

Napisano pon, 23 maj 2011 - 13:27

Polecam uszczelniacze "Athena" i olej Motul 10 W,będzie dobrze .Olej ATF to olej do automatycznych skrzyń biegów - "automatić transmission fluid"
Niestety olej samochodowy się nie nadaje do motocykla,tak jak napisałeś kup sobie olej np Castrol GPS 10 - W40 i będzie fajnie.
Tutaj masz stronę ze wszystkim czego potrzeba,jak coś to mam taki manual, to dam.
Rc 08 to Custom,Luxury Custom czy Honda CB650SC Nighthawk(SOHC)

Tutaj proszę wszystko czego potrzeb.

http://cosky0.tripod.com/

DOHC - RULES

Użytkownik Maneta edytował ten post pon, 23 maj 2011 - 13:12


#3 jimi11

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 2147 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 15 listopad 2008
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:GPZ 500S, CBR PC31

Napisano pon, 23 maj 2011 - 13:27

Wedle manuala który posiadam do silnika powinienem wlać olej 10W-40 czyli półsyntetyk.


10w40 moze byc zarowno syntetyk jak i polsyntetyk. Mozesz zalac Motul 5100. Tam wchodzi 3,5l.
Olej do lag po 300ml na lage. Olej jaki uwazasz. Ja leje wszystko Repsola.

Użytkownik jimi11 edytował ten post pon, 23 maj 2011 - 13:28


#4 Maneta

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 95 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 24 wrzesień 2007
  • Skąd:Turek
  • Motocykl:Honda CB 900 Custom

Napisano pon, 23 maj 2011 - 13:41

Chodziło mi oczywiście półsyntetyczny jak słusznie zauważył "Jimi eleven":icon_mrgreen:

Nie jestem pewien ale chyba przy wymianie to są 3 litry,a olej w uszczelniaczach to 170 ccm,na pewno nie 300 ccm :icon_mrgreen:

Chociaz każdy model CB - Custom,NH itp miały inne pojemności olej w lagach

#5 Nezer

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 99 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 08 maj 2011
  • Skąd:Olkusz
  • Motocykl:CB 650 SC '82

Napisano pon, 23 maj 2011 - 15:00

Odnośnie oleju ATF to ok wiem, że to jest do skrzyń automatycznych, ale w manualu do RC03 napisali, żeby używać oleju ATF w ilości 170 ccm na lage co mnie delikatnie zadziwiło. Problem w tym, że moja ma inne lagi z przodu a co za tym idzie zapewne ilość oleju jest inna. Dodatkowo u mnie obie lagi spięte są przewodem, a na jednej z lag jest zaworek do dobijania powietrza do lag. Obstawiam, że olej jaki potrzebuje to 10w pozostaje tylko ilość jaka jest potrzebna, a nie mam ochoty ani czasu na eksperymenty. Odnośnie Oleju do silnika dzięki za propozycję.

#6 jimi11

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 2147 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 15 listopad 2008
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:GPZ 500S, CBR PC31

Napisano pon, 23 maj 2011 - 15:56

Nie jestem pewien ale chyba przy wymianie to są 3 litry,a olej w uszczelniaczach to 170 ccm,na pewno nie 300 ccm :icon_mrgreen:

W CB900 jest 155ml na lage. W mojej autodacie dla CB 650 Nighthawk jest podane 300ml na lage. Rozmiar uszczelniaczy 37-50-11.
Zawsze mozesz zlac stary olej i zmierzyc jego objetosc.

#7 Maneta

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 95 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 24 wrzesień 2007
  • Skąd:Turek
  • Motocykl:Honda CB 900 Custom

Napisano pon, 23 maj 2011 - 16:00

Najlepiej jak byś się dowiedział z jakiego modelu masz lagi może to są np. o 750,900 a wtedy to będzie ;
Honda CB 750 -250ccm
Cb 900 - 380 ccm
CB 1100 - 275ccm
Podaj średnice rury to może coś wymyślimy !

#8 Nezer

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 99 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 08 maj 2011
  • Skąd:Olkusz
  • Motocykl:CB 650 SC '82

Napisano wto, 24 maj 2011 - 21:33

OK Wieczorem dam średnicę lag, a jeżeli to pomoże mogę dać nr VIN. Aktualnie w pracy

Średnica lag 37mm. A moto dokładnie to CB650SC Nighthawk(SOHC)

#9 miju

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 42 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 22 kwiecień 2010
  • Skąd:pomorskie
  • Motocykl:CB1100F

Napisano czw, 26 maj 2011 - 22:01

Uszczelniacze (jeśli zawiecha jest z tego modelu) powinieneś mieć tak jak napisał jimi11 - 37/50/11. Komplet wszystkich czterech uszczelniaczy (olejowe plus kapturki) to ok. 100zł z Tourmaxa (dostępne np. w Larsson).

Co do ilości oleju to w dwóch źródłach z których korzystam znalazłem 300ml na lagę (znowu zgodnie z jimi11). Chociaż taki np. Louis podaje inną ilość dla CB650SC RC08 (300ml) i inną dla CB650C RC 05 (120ml). Jest szansa, że serwisówka oprócz ilości w jednostkach objętości podaje też poziom w milimetrach.

Zlanie tego co jest i pomiar ilości jest pewnym sposobem pod warunkiem, że widelec jest raczej szczelny a ponadto ten kto to kiedyś tam wlał zrobił to w ilości stosownej.

Odnośnie oleju silnikowego - 10W40 albo 20W50 (oczywiście 20W50 nie wolno kojarzyć wyłącznie z mineralnym).

Użytkownik miju edytował ten post czw, 26 maj 2011 - 22:08


#10 Nezer

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 99 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 08 maj 2011
  • Skąd:Olkusz
  • Motocykl:CB 650 SC '82

Napisano pią, 27 maj 2011 - 13:05

Dzięki za pomoc. Dzisiaj będę się brał za przód to zobaczę jak ilość oleju jest w lagach, chociaż z drugiej strony raczej nie będę się tym sugerował, bo patrząc na to jak zostały przeprowadzone inne poprzednie naprawy to raczej ten co to robił nie miał za bardzo pojęcia co czyni (remedium na pozrywane gwinty- proste owinąć śrubę teflonem, remedium na wygnieciony o-ring SILIKON, ). Wleję 300ml dobije powietrza i zobaczę jak się będzie zawias zachowywał. Jeżeli chodzi o silnikowy to nie ma sprawy. Silnik rozebrany na części, kartery do czyszczenia i malowania i parę przeciągniętych gwintów do naprawy. A z racji tego, że wszystko będzie myte olej będzie wlany do czystego silnika więc nie ma mowy o mieszaniu. Dzięki za pomoc.

A swoją drogą posiada może ktoś z was manuala Haynes Honda CB650Z CB650SC Nighthawk M0665 ?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań