Skocz do zawartości


Zdjęcie

OLEJ SILNIKOWY


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
322 odpowiedzi w tym temacie

#1 Monsterdraag

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 marzec 2008
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:vtx 1800 retro

Napisano pon, 17 mar 2008 - 21:47

Koledzy , pomocy, jaki olej zalać do VTX 1800 z przebiegiem około 20.000 km
pomóżcie

#2 maniek1300

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • V.T.X.
  • 237 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 15 październik 2007
  • Skąd:Wloclawek
  • Motocykl:Yamaha 1900, VTX 1300

Napisano pon, 17 mar 2008 - 21:50

Witam

ja bym zalal jakims dobrym syntetykiem. Swoja maszyne zalewam Motul 7100 10W-40.

Pozdrawiam

#3 Monsterdraag

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 marzec 2008
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:vtx 1800 retro

Napisano pon, 17 mar 2008 - 21:58

Witam

ja bym zalal jakims dobrym syntetykiem. Swoja maszyne zalewam Motul 7100 10W-40.

Pozdrawiam



no tak ale w większości przypadków 10w/40 to jest półsyntetyk, chociaż taki zalałem mojej żonie do Virago 535 i jeździ 3 sezon bez problemów, a co powiesz o oleju Castrol GPS 10w/40,

#4 maniek1300

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • V.T.X.
  • 237 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 15 październik 2007
  • Skąd:Wloclawek
  • Motocykl:Yamaha 1900, VTX 1300

Napisano pon, 17 mar 2008 - 22:14

Witam
olej jakim ja zalalem jest to olej syntetyczny Motul 7100 10W-40 wiele oleji jest syntetycznych ja bym polecal do twojej maszyny z mojego doswiadczenia takie oleje:
- Motul 7100 10W-40
- Motul 300V 10W-40
- Valvoline SynPower 10W-40
- Castrol Superbike R4 15W-50

lub samochodowy Mobil 5W-50

Pozdrawiam

#5 hayway

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • V.T.X.
  • 50 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 29 październik 2010
  • Skąd:sandomierz
  • Motocykl:vtx 1300 c

Napisano pon, 08 lis 2010 - 21:31

Koledzy
Zalać olej MOTUL 300 V 10W40 DOUBLE ESTER czy MOTUL 300V FACTORY LINE 5W40 a może jest jeszcze coś lepszego do naszych moto?? icon_question.gif

#6 Marnypopi$

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Moderatorzy
  • 621 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 12 styczeń 2009
  • Skąd:Zelów
  • Motocykl:HD V-Rod Anniversary Ed.

Napisano pon, 08 lis 2010 - 21:45

Cytat(hayway @ 08.11.2010 - 21:31) Wyświetl post

Koledzy
Zalać olej MOTUL 300 V 10W40 DOUBLE ESTER czy MOTUL 300V FACTORY LINE 5W40 a może jest jeszcze coś lepszego do naszych moto?? icon_question.gif


Honda w serwisówce zaleca 10W40 - przy innym SAE np 5W40 mozesz mieć uślizgi sprzęgła - możesz ale nie musisz mieć tych uślizgów. Na forum ktoś pisał ze przy Motulu 300V FactoryLine miał uślizgi sprzęgla - zmienił na Motul 7100 i było uślizgów. Olej Motul 300V jest chyba do wyżyłowanych sportowych wysokoobrotowych silników.
Rozwiązanie głodu i bezrobocia ....?

Niech głodni zjedzą bezrobotnych

#7 paulmaciej

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • V.T.X.
  • 29 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 28 czerwiec 2010
  • Skąd:Bydgoszcz/Osielsko
  • Motocykl:VTX1800 VZR 1800 Raider

Napisano pon, 08 lis 2010 - 21:49

Cytat(hayway @ 08.11.2010 - 21:31) Wyświetl post

Koledzy
Zalać olej MOTUL 300 V 10W40 DOUBLE ESTER czy MOTUL 300V FACTORY LINE 5W40 a może jest jeszcze coś lepszego do naszych moto?? icon_question.gif


mi mechanicy polecili castrol 4t 10w50 koszt ok 170zł za 4l mówią, że sprzęgło lepiej pracuje.
do tej pory lałem Motula 7100 zobaczymy? wink.gif

Użytkownik paulmaciej edytował ten post pon, 08 lis 2010 - 21:51


#8 adacho6

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • V.T.X.
  • 193 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 06 maj 2009
  • Skąd:obecnie Kraków
  • Motocykl:VTX 1800 R, trajka

Napisano wto, 09 lis 2010 - 07:31

Cytat(paulmaciej @ 08.11.2010 - 21:49) Wyświetl post

mi mechanicy polecili castrol 4t 10w50 koszt ok 170zł za 4l mówią, że sprzęgło lepiej pracuje.
do tej pory lałem Motula 7100 zobaczymy? wink.gif


Przez sezon 2009 jeździłem na oleju Castrol GPS 10W40 i wówczas zaczęło ślizgać się sprzęgło.
Po sezonie rozebrałem sprzęgło, pomierzyłem tarcze, okładziny i sprężyny i wszystko było OK. Złożyłem wszystko, zalałem olejem MOTUL 5100 10W40 4T i w sezonie 2010 uślizg sprzęgła zaobserwowałem sporadycznie.
To są moje spostrzeżenia i nie namawiam nikogo do stosowania jakiegokolwiek oleju.
Moja bromba już jest zalana nowym olejem i jest to motul.


Od lat najmłodszych, lat dziecinnych, Żyć, ani patrzeć tak jak inni nie mogłem. E.A.POE

Moja bromba

#9 Marnypopi$

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Moderatorzy
  • 621 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 12 styczeń 2009
  • Skąd:Zelów
  • Motocykl:HD V-Rod Anniversary Ed.

Napisano wto, 09 lis 2010 - 07:41

Cytat(adacho6 @ 09.11.2010 - 07:31) Wyświetl post

Przez sezon 2009 jeździłem na oleju Castrol GPS 10W40 i wówczas zaczęło ślizgać się sprzęgło.
Po sezonie rozebrałem sprzęgło, pomierzyłem tarcze, okładziny i sprężyny i wszystko było OK. Złożyłem wszystko, zalałem olejem MOTUL 5100 10W40 4T i w sezonie 2010 uślizg sprzęgła zaobserwowałem sporadycznie.
To są moje spostrzeżenia i nie namawiam nikogo do stosowania jakiegokolwiek oleju.
Moja bromba już jest zalana nowym olejem i jest to motul.


Zgadzam się u mnie było to samo - dodatkowo kolega chce zalać 10W50 co w efekcie może pogłębić uślizgi - olej jest płynniejszy niż 10W40. Castrol jest przereklamowany - dosłownie - są już wszędzie na TVN , na TVP1, TVP2, Discovery - dosłownie wszęzie a to kosztuje. MOtula nie ma nigdzie i śmiem twierdzić że oleje ma o wiele lepsze od Castrola pomimo że droższe.


Rozwiązanie głodu i bezrobocia ....?

Niech głodni zjedzą bezrobotnych

#10 Rafus

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • V.T.X.
  • 68 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 październik 2010
  • Skąd:Rybnik
  • Motocykl:VTX 1300C 05

Napisano wto, 09 lis 2010 - 08:19

Cytat(hayway @ 08.11.2010 - 21:31) Wyświetl post

Koledzy
Zalać olej MOTUL 300 V 10W40 DOUBLE ESTER czy MOTUL 300V FACTORY LINE 5W40 a może jest jeszcze coś lepszego do naszych moto?? icon_question.gif


Wśród moich znajomych widzę, że króluje Castrol GPS 10W40 (aktualnie też taki mam). Ciężko mi się spierać czy lepszy jest Castrol czy Motul. Jak wszędzie jest trochę marketingu jest kupa zwolenników, kupa przeciwników. Moje zdanie jest takie, że te oleje są oba OK a dywagacje na temat, który jest lepszy a który gorszy są mało dla mnie ważne i przekonywujące. Kieruję się dostępnością i ceną. Sorry nie jest to odpowiedź na Twoje konkretne pytanie 10W40 czy 5W40 ale widzę że został poruszony również temat producentów. Pozdrowienia!

Użytkownik Rafus edytował ten post wto, 09 lis 2010 - 08:22


#11 Marnypopi$

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Moderatorzy
  • 621 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 12 styczeń 2009
  • Skąd:Zelów
  • Motocykl:HD V-Rod Anniversary Ed.

Napisano wto, 09 lis 2010 - 08:29

Cytat(Rafus @ 09.11.2010 - 08:19) Wyświetl post

Wśród moich znajomych widzę, że króluje Castrol GPS 10W40 (aktualnie też taki mam). Ciężko mi się spierać czy lepszy jest Castrol czy Motul. Jak wszędzie jest trochę marketingu jest kupa zwolenników, kupa przeciwników. Moje zdanie jest takie, że te oleje są oba OK a dywagacje na temat, który jest lepszy a który gorszy są mało dla mnie ważne i przekonywujące. Kieruję się dostępnością i ceną. Pozdrowienia!

Wszyscy piszecie Castrol GPS - ale są dwa Power1 GPS - jest to półsyntetyk i Power1 Racing - i to jest dopiero odpowiednik Motula bo pełny syntetyk. Cena tego drugiego i Motula są porównywalne. Natomiast wyrażam swoją opinię - na Castrolu miałem uślizgi sprzęgła na 4 i 5 biegu - teraz mam Motul i mogę cisnąć ile wejdzie i nie mam tego obiawu , a sprzęgła nie wymieniałem. cool.gif Dodatkowo królowanie Castrolu zawdzięczamy jedo dostępności - jest wszędzie włącznie ze stacjami benzynowymi w sezonie. Motul niestety nie jest wszędzie i ciężko go kupić poza większymi miastami. Nie piszę że Castrol jest nie dobrym olejem - moim zdaniem Motul jest troszeczkę lepszy do mokrego sprzęgła VTX.
Rozwiązanie głodu i bezrobocia ....?

Niech głodni zjedzą bezrobotnych

#12 Rafus

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • V.T.X.
  • 68 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 październik 2010
  • Skąd:Rybnik
  • Motocykl:VTX 1300C 05

Napisano wto, 09 lis 2010 - 08:47

Cytat(Marnypopi$ @ 09.11.2010 - 08:29) Wyświetl post

Wszyscy piszecie Castrol GPS - ale są dwa Power1 GPS - jest to półsyntetyk i Power1 Racing - i to jest dopiero odpowiednik Motula bo pełny syntetyk. Cena tego drugiego i Motula są porównywalne. Natomiast wyrażam swoją opinię - na Castrolu miałem uślizgi sprzęgła na 4 i 5 biegu - teraz mam Motul i mogę cisnąć ile wejdzie i nie mam tego obiawu , a sprzęgła nie wymieniałem. cool.gif Dodatkowo królowanie Castrolu zawdzięczamy jedo dostępności - jest wszędzie włącznie ze stacjami benzynowymi w sezonie. Motul niestety nie jest wszędzie i ciężko go kupić poza większymi miastami. Nie piszę że Castrol jest nie dobrym olejem - moim zdaniem Motul jest troszeczkę lepszy do mokrego sprzęgła VTX.


Oczywiście miałem na myśli tańszy Castrol półsyntetyczny.
To jest zaleta, że Castrol jest wszędzie.
Ale Kolego nic nie stoi na przeszkodzie, żeby kiedyś spróbować Motul'a! Pomyślę o tym i dam znać jakie są moje spostrzeżenia.

#13 luis71

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • V.T.X.
  • 477 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 17 maj 2009
  • Skąd:100-lica
  • Motocykl:vtx 1800C

Napisano wto, 09 lis 2010 - 09:39

Panowie
znowu ta sama melodia motul castrol czy mobil. Moje zdanie jest takie MOTUL dopuki będzie mnie na niego stać. Rozmawiałem z wieloma raiderami i wszyscy stwierdzili jedno najlepszy ale najdroższy.

...nikt nie będzie mi mówił jak mam żyć i jak mam jeździć, bo nikt za mnie nie będzie umierał...

#14 Rafus

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • V.T.X.
  • 68 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 październik 2010
  • Skąd:Rybnik
  • Motocykl:VTX 1300C 05

Napisano wto, 09 lis 2010 - 10:49

Cytat(luis71 @ 09.11.2010 - 09:39) Wyświetl post

Panowie
znowu ta sama melodia motul castrol czy mobil. Moje zdanie jest takie MOTUL dopuki będzie mnie na niego stać. Rozmawiałem z wieloma raiderami i wszyscy stwierdzili jedno najlepszy ale najdroższy.



Pytanie jeszcze takie: pół czy pełny syntetyk? Pomijam kwestię producenta, ciągnę wątek techniczny.

#15 Bloodhound

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • V.T.X.
  • 734 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 27 kwiecień 2009
  • Skąd:Żywiec
  • Motocykl:VTX 1800C

Napisano wto, 09 lis 2010 - 13:43

Cytat(Rafus @ 09.11.2010 - 12:49) Wyświetl post

Pytanie jeszcze takie: pół czy pełny syntetyk? Pomijam kwestię producenta, ciągnę wątek techniczny.

To zależy jaki olej zapewni Ci lepszy komfort psychiczny. Silnik VTX nie jest szczególnie wysiloną konstrukcją - jest raczej wolnoobrotowy, o niskim stopniu kompresji, chłodzony cieczą. Jeżeli tylko zalejesz go olejem o odpowiedniej klasie jakości (nie niższej niż SG), to silnik silnik będzie ostatnią rzeczą w tym moto jaka ulegnie zużyciu. Jeśli wymieniasz olej co roku, a nie masz zamiaru wydłużać przebiegu między jego wymianą ponad 8000 mil zalecane przez producenta, to z praktycznego punktu widzenia użycie oleju syntetycznego nie jest uzasadnione (syntetyk dłużej utrzymuje swoje parametry eksploatacyjne).
Jak wspomniałem, najistotniejsza jest klasa jakościowa oleju (nie niżej niż zalecana przez producenta - zmiana w górę jest OK), klasa lepkościowa ma mniejsze znaczenie, choć tu bardziej istotne są warunki klimatyczne w jakich motocykl jest eksploatowany - nie jeździsz w ujemnych temperaturach, to nie schodź poniżej 10W, natomiast górne 40 czy nawet 50 może spokojnie być.
Do tej pory śmigałem na półsyntetyku i był git - zero dolewek, jakichś problemów ze sprzęgłem, biegami itp.. Teraz zmieniłem na pełny syntetyk i zobaczymy w przyszłym sezonie, czy jakakolwiek zmiana będzie odczuwalna.


Dyplomata - ktoś, kto potrafi powiedzieć ci "spier...aj", w taki sposób, że czujesz narastające podniecenie przed zbliżającą się podróżą.

#16 Rafus

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • V.T.X.
  • 68 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 październik 2010
  • Skąd:Rybnik
  • Motocykl:VTX 1300C 05

Napisano wto, 09 lis 2010 - 14:23

Cytat(Bloodhound @ 09.11.2010 - 13:43) Wyświetl post

To zależy jaki olej zapewni Ci lepszy komfort psychiczny. Silnik VTX nie jest szczególnie wysiloną konstrukcją - jest raczej wolnoobrotowy, o niskim stopniu kompresji, chłodzony cieczą. Jeżeli tylko zalejesz go olejem o odpowiedniej klasie jakości (nie niższej niż SG), to silnik silnik będzie ostatnią rzeczą w tym moto jaka ulegnie zużyciu. Jeśli wymieniasz olej co roku, a nie masz zamiaru wydłużać przebiegu między jego wymianą ponad 8000 mil zalecane przez producenta, to z praktycznego punktu widzenia użycie oleju syntetycznego nie jest uzasadnione (syntetyk dłużej utrzymuje swoje parametry eksploatacyjne).
Jak wspomniałem, najistotniejsza jest klasa jakościowa oleju (nie niżej niż zalecana przez producenta - zmiana w górę jest OK), klasa lepkościowa ma mniejsze znaczenie, choć tu bardziej istotne są warunki klimatyczne w jakich motocykl jest eksploatowany - nie jeździsz w ujemnych temperaturach, to nie schodź poniżej 10W, natomiast górne 40 czy nawet 50 może spokojnie być.
Do tej pory śmigałem na półsyntetyku i był git - zero dolewek, jakichś problemów ze sprzęgłem, biegami itp.. Teraz zmieniłem na pełny syntetyk i zobaczymy w przyszłym sezonie, czy jakakolwiek zmiana będzie odczuwalna.


Mam zalany nowy 10W40 więc nie będę zmieniał. Przekonuje mnie tekst z "niewyżyłowaną jednostką" i nie krecimy tym jak szlifierki przecież. Myślę, że temat wróci jak zawsze na koniec bądź początek sezonu, będę ciekawTwoich uwag co do syntetyku. Pozdrawiam.

#17 zbychuro

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • V.T.X.
  • 70 postów
  • Wiek: 59
  • Na FM od: 11 styczeń 2011
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Motocykl:VTX 1300 C

Napisano śro, 19 sty 2011 - 23:23

Cytat(Marnypopi$ @ 19.01.2011 - 23:15) Wyświetl post

Olej silnikowy

Castrol RS 4T 10W-60 półsyntetyk API SG

#18 zolw.poz

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • V.T.X.
  • 91 postów
  • Wiek: 48
  • Na FM od: 16 styczeń 2011
  • Skąd:POLSKA
  • Motocykl:zawsze:)

Napisano śro, 19 sty 2011 - 23:38

czyli jak juz ustalilismy ze ok jest 10W40 polsyntetyk do silnika to mam pytanie z podobnej beki . powiedzcie mi jaki olej do skrzyni biegow i walu kardana ? oraz jak go wymienic i ile potrzeba smile.gif

Użytkownik zolw.poz edytował ten post śro, 19 sty 2011 - 23:39


#19 zbychuro

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • V.T.X.
  • 70 postów
  • Wiek: 59
  • Na FM od: 11 styczeń 2011
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Motocykl:VTX 1300 C

Napisano śro, 19 sty 2011 - 23:58

Cytat(zolw.poz @ 19.01.2011 - 23:38) Wyświetl post

czyli jak juz ustalilismy ze ok jest 10W40 polsyntetyk do silnika to mam pytanie z podobnej beki . powiedzcie mi jaki olej do skrzyni biegow i walu kardana ? oraz jak go wymienic i ile potrzeba smile.gif

Ja zalalem olejem Castrol do przekladni ,dyferencjalow/tez przekladnia/ i walow Kardana 85W90

#20 piter 1600

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • H-D
  • 4054 postów
  • Na FM od: 06 lipiec 2007
  • Skąd:Prudnik
  • Motocykl:H-D

Napisano czw, 20 sty 2011 - 08:33

Skrzynia biegów i sprzęgło jest smarowane tym samym olejem silnikowym.Więc tym się nie przejmuj.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań