Skocz do zawartości


Zdjęcie

JAki płyn do układu chlodzenia?? Prosze o opinie!!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
49 odpowiedzi w tym temacie

#21 Yahoon

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 9 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 18 październik 2008
  • Skąd:Świątniki G /Kraków
  • Motocykl:Honda VT500C Shadow '86

Napisano czw, 19 lut 2009 - 07:43

Cytat(sq9jkt @ 19.02.2009 - 01:10) Wyświetl post

wiem, wiem będziecie pisali o wodzie destylowanej ale taka woda nie jest demineralizowana



To znaczy, że woda destylowana zawiera jeszcze minerały? icon_eek.gif

#22 cziken929

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 252 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 13 lipiec 2008
  • Skąd:Krasnystaw
  • Motocykl:CBR 929 SC44

Napisano czw, 19 lut 2009 - 20:01

Ja stosuję gotowy płyn castrola po 13 pln za 1 litr lub słynny DYNAGEL 2000 który wrze w temp. 130st. i za litr motocool-a masz piąteczkę dynagel 2000. Jeśli ktoś chce koniecznie płyn za ztacji benzynowych to polecam GLIXOL produkowany przez Organikę. Petrygo i Quall to jeden wuj z orlenu, a wiem coś o tym bo mój stary ma stację orlen premium i pracowalem tam sporo czasu. Serwisówka zaleca wymianę płynu co dwa lata

#23 thor 1

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 67 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 19 sierpień 2008
  • Skąd:Iłowo,warm.maz.
  • Motocykl:Vz 800 Marauder

Napisano pią, 20 lut 2009 - 01:05

Ja używam castrola antyfreeze pl , a do łańcucha motula road ,nie narzekam.

#24 mariuuuszek

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 85 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 13 styczeń 2008
  • Skąd:Lwówek Śląski
  • Motocykl:GSXR 600 K4

Napisano pią, 20 lut 2009 - 05:27

skar zakupiłem shella bo słyszałem że bardzo dobry. Dzięki wielkie za informacje Panowie.

miało być smar a nie skar

#25 zaba83

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 24 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 grudzień 2008
  • Skąd:czersk/hamburg
  • Motocykl:GSX R750

Napisano pon, 23 lut 2009 - 00:01

serwisuwka podaje:
für Alu-Kühler geeignetes Frostschutzmittel und destilliertes Wasser im Mischungsverhältnis 50/50% (bis -31)


#26 bart_b

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1546 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 04 marzec 2005
  • Skąd:Częstochowa
  • Motocykl:pOmArAńCzOwY

Napisano pon, 23 lut 2009 - 00:21

Cytat(nissan556 @ 18.02.2009 - 22:50) Wyświetl post

Pierwsze słyszę ze płyn w chłodnicy trzeba wymieniać co 2 lata przecież taki płyn nie traci właściwości co innego płyn hamulcowy

Polecam Petrygo nie miałem z nim nigdy problemów


po pierwsze płyn chłodzący także traci swoje właściwiści po pewnym czasie tak wiec wypada go wymienic. skoro jest napisane ze co dwa lata to po co dyskutowac??

Po drugie lejesz syf do swojego sprzęta w postaci petrygo.

Do motocykli sa płyny o podwyższonej temp wrzenia. ja znam dwa. belray moto cool i motu moto cool.

Powiecie ze nie ma znaczenia??

Przykladem jest gsxr 600 K6

kolega zalał samochodowym płynem i co sie działo?? przy wolnej jezdzie w wysokiej temp otoczenia wywalało mu płyn. zmienił na belraya. problem sie skończył.

nie pamietam dokladnie przy jakiej temp. w tym moto włącza sie wentylator ale na tyle wysoko ze płyny o temp w okolicy 105 - 107 wywala. w SRADzie była dokładnie taka sama historia.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500


#27 zaba83

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 24 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 grudzień 2008
  • Skąd:czersk/hamburg
  • Motocykl:GSX R750

Napisano pon, 23 lut 2009 - 01:57

i tutaj się zgadzam, zalałem gixa samochodowym płynem i go wyrzuca, wentylator załącza sie w temp. 104-106stopni, i do tego jest chyba za słaby do tego układu, albo poprostu płyn samochodowy za wolno oddaje temp., bo nie raz sie zdażyło że moto postało na postoju i przy temp. 107stopni płyn się wylewał. kolega w takim samym moto zalanym płynem samochodowym uzyskał temp. 120stopni, lało się z niego niemiłosiernie, muszę spróbować innego płynu i zobaczymy co będzie, a wiadomo jest że z płynami samochodowymi układ. w motocyklu nie pracuje jak powinien.

#28 piter 1600

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • H-D
  • 4094 postów
  • Na FM od: 06 lipiec 2007
  • Skąd:Prudnik
  • Motocykl:H-D

Napisano pon, 23 lut 2009 - 02:09

Cytat(piter 1600 @ 18.02.2009 - 22:32) Wyświetl post

Płyn chłodzący też się wymienia.Też traci swoje właściwości.A Petrygo to można wlać do starego Fiata a nie do motocykla.

Pisałem o tym na początku tego tematu,ale są tacy którzy nie przyjmują tego do wiadomości że moto to nie wiele wspólnego ma z samochodami.Inne oleje,inne płyny chłodzące.

#29 kuba1100

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 193 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 30 grudzień 2008
  • Skąd:poznań/luboń/kiekrz
  • Motocykl:Honda VT 1100 C3 AERO

Napisano pon, 23 lut 2009 - 02:43

Cytat(piter 1600 @ 22.02.2009 - 20:09) Wyświetl post

Pisałem o tym na początku tego tematu,ale są tacy którzy nie przyjmują tego do wiadomości że moto to nie wiele wspólnego ma z samochodami.Inne oleje,inne płyny chłodzące.

Nowoczesne petrygo jest również do chłodnic i silników aluminiowych. I skoro ten Motul jest do motocykli i samochodów to dlaczego Petrygo NIE? Płyn chłodzący ma takie samo zadanie jak w silniku samochodowym-chłodzić i nie niszczyć. To nie to co olej, który musi smarować silnik, skrzynie biegów i jeszcze być odpowiednio cierny dla sprzęgła. Jeżeli płyn chłodzący jest do nowoczesnych silników samochodowych to wydaje mi się, że można go zastosować również w motocyklu. Chyba, że nie... Ale kto mi w takim razie powie DLACZEGO?

#30 piter 1600

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • H-D
  • 4094 postów
  • Na FM od: 06 lipiec 2007
  • Skąd:Prudnik
  • Motocykl:H-D

Napisano pon, 23 lut 2009 - 02:52

W Twoim silniku możesz jeśli chcesz zastosować Petrygo,ale mowa tu była o wysilonych silnikach wysokoobrotowych a nie o wolno obrotowych V-kach.A poza tym do nowoczesnego silnika samochodowego nigdy nie wlewam Petrygo bo są lepsze.

Użytkownik piter 1600 edytował ten post pon, 23 lut 2009 - 02:55


#31 kuba1100

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 193 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 30 grudzień 2008
  • Skąd:poznań/luboń/kiekrz
  • Motocykl:Honda VT 1100 C3 AERO

Napisano pon, 23 lut 2009 - 03:01

Cytat(piter 1600 @ 22.02.2009 - 20:52) Wyświetl post

W Twoim silniku możesz jeśli chcesz zastosować Petrygo,ale mowa tu była o wysilonych silnikach wysokoobrotowych a nie o wolno obrotowych V-kach.A poza tym do nowoczesnego silnika samochodowego nigdy nie wlewam Petrygo bo są lepsze.

Wiem, że są lepsze i w Toyce mam oryginalny Toyota Long Life, tylko się zastanawiałem nad właściwościami tych płynów. Zresztą układ chłodzenia w motocyklach jest nieduży (u mnie 2,2 litra ze zbiorniczkiem wyrównawczym) więc chyba nie warto "żydzić" kasy na to. W końcu to max ok. 100 zł, raz na 2-3 lata...

#32 theodor.

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 1673 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 14 październik 2008
  • Skąd:otrębusy
  • Motocykl:999 trackdog

Napisano pon, 23 lut 2009 - 03:24

Cytat(piter 1600 @ 22.02.2009 - 22:52) Wyświetl post

W Twoim silniku możesz jeśli chcesz zastosować Petrygo,ale mowa tu była o wysilonych silnikach wysokoobrotowych a nie o wolno obrotowych V-kach.A poza tym do nowoczesnego silnika samochodowego nigdy nie wlewam Petrygo bo są lepsze.

a kto powiedział że widlaste silniki są niewysilone i wolnoobrotowe? wink.gif nie każdy widlak to chopper.
http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie
Pedicure Medyczny Kosmetyka Piastów http://pedicure-leczniczy.net/

#33 piter 1600

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • H-D
  • 4094 postów
  • Na FM od: 06 lipiec 2007
  • Skąd:Prudnik
  • Motocykl:H-D

Napisano pon, 23 lut 2009 - 03:47

Ale wolnoobrotowe są w chopperach.

#34 kuba1100

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 193 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 30 grudzień 2008
  • Skąd:poznań/luboń/kiekrz
  • Motocykl:Honda VT 1100 C3 AERO

Napisano pon, 23 lut 2009 - 03:52

Cytat(piter 1600 @ 22.02.2009 - 21:47) Wyświetl post

Ale wolnoobrotowe są w chopperach.

Tak, tak. Ale moja (hon)DZIUNIA to nie sportowy chopper tylko rasowy, ociekający chromem, na mięsistych oponach, nieco przyciężkawy cruiser biggrin.gif

#35 bart_b

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1546 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 04 marzec 2005
  • Skąd:Częstochowa
  • Motocykl:pOmArAńCzOwY

Napisano pon, 23 lut 2009 - 06:46

Ktos tam wyżej zapytał dlaczego plyn samochodowy nie nadaje sie do układu w motocyklu. A no dla tego ze temperatura załączenia się wentylatora jest o wiele wyższa a większośc płynów dedykowanych do samochodów temp. wrzenia ma o wiele niżej niz temp. mieszczaca sie w zakresie normy w motocyklu. przykladem jest GSXR 600 K6 ktory podałem.

Plyny samochodowe o temp. wrzenia wyzszej niz 105-107*C jakie znam to DYNAGEL 2000 bo tez podchodzi pod 130stopni a to wystarczy.


Generalnie sa lyny dedykowane do motocykla to po co kombinować??

butelka 5L kosztuje 85zł wejdzie połowa, czyli moża sie złożyć z kolegą i wyjdzie po 42,50zł raz na dwa lata. drogo??

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500


#36 magneto

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1890 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 18 maj 2005
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:Komar Turbo GT647

Napisano pon, 23 lut 2009 - 06:49

No i ostatnim postem zostałem w zupełności przekonany, że stosowanie zwyklego płynu niemal mija sie z celem.

dzieki


pzdr:)

#37 zajc

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2956 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 03 sierpień 2003
  • Skąd:Czersk
  • Motocykl:Ni ma

Napisano pon, 23 lut 2009 - 22:00

A ja wszedzie leje Prestone. Bo:
-temperatura zamarzania -37
-temperatura wrzenia 129
-zalecana wymiana co 5 lat
-kosztuje koło 30 zlotych za 4 litry
Petrygo faktycznie ma trochę małą temperature wrzenia 105 stopni


#38 paolo

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 181 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 27 luty 2006
  • Skąd:Święcany k/Biecza
  • Motocykl:2xKTM 450 SMR i SXF

Napisano wto, 24 lut 2009 - 00:49

Cytat(magneto @ 23.02.2009 - 00:49) Wyświetl post

No i ostatnim postem zostałem w zupełności przekonany, że stosowanie zwyklego płynu niemal mija sie z celem.

dzieki
pzdr:)

Może jeszcze specjalne powietrze se sprowadź do motocykla. Najlepiej z Japonii.
Pozdrawiam

#39 theodor.

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 1673 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 14 październik 2008
  • Skąd:otrębusy
  • Motocykl:999 trackdog

Napisano wto, 24 lut 2009 - 01:44

po przeczytaniu waszych postów mam wrażenie ze dyskusja sprowadza sie do tego czy warto zaoszczędzić 15zł w skali dwóch lat i zalać moto płynem ze stacjii benzynowej.
http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie
Pedicure Medyczny Kosmetyka Piastów http://pedicure-leczniczy.net/

#40 bart_b

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1546 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 04 marzec 2005
  • Skąd:Częstochowa
  • Motocykl:pOmArAńCzOwY

Napisano wto, 24 lut 2009 - 02:51

Cytat(paolo @ 23.02.2009 - 18:49) Wyświetl post

Może jeszcze specjalne powietrze se sprowadź do motocykla. Najlepiej z Japonii.
Pozdrawiam


Słyszałem też ze niezle na moczu silnik sie chłodzi, najlepiej właściciela.

A skoro uważasz ze to bzdura to moze podasz jakis konkretny argument na podstawie ktorego udowodnisz ze jest inaczej??

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań