Skocz do zawartości


Zdjęcie

budowa własnego motocykla


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
309 odpowiedzi w tym temacie

#1 dani472

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 123 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 11 czerwiec 2008
  • Skąd:opolskie

Napisano nie, 09 lis 2008 - 06:35

witam wszystkich
na tym forum chciał bym przedstawiać poszczególne etapy budowy własnego motocykla z silnikiem junaka i na sztywnej ramie, liczę na wskazówki które podpowedzą i pomogą mi w tym oto przedsięwzięciu.
pozdrawiam

#2 zagrad

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 1 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 01 czerwiec 2007
  • Skąd:Radom
  • Motocykl:Intruz VS 1400

Napisano nie, 09 lis 2008 - 07:33

Ja myślałem o budowie trajki. Nad silnikiem jeszcze się zastanawiam...maluch (łatwiej i taniej, ale takie toto...), albo zaporożec (dużo ciekawszy sound, image, ale trochę trudniej)

#3 qurim

    Spec H-D

  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano nie, 09 lis 2008 - 14:20

Łożesz w mordę. Świeżaki się narysowały. :icon_mrgreen: W ogóle to witamy na forum. :rolleyes:

Kolego Dani472 - mówisz że chcesz przedstawić poszczególne etapy budowy czyli już budujesz i chcesz to opisać czy dopiero się przymierzasz i szukasz wsparcia? Jesli druga opcja to poczytaj inne tematy w tym dziale. Po tym pytaj ossochozzi. :biggrin:


A kolega Zagrad jak myśli nad trajką to niech czeka na odpiwedź od użytkownika Czarek-fighter, on zna temat nieparzystych kół. :bigrazz: Z Malucha możesz zbudować Malucha lub motopompę, jak już to weź Zapa lub lepiej nawet - Garbusa. Z gówna bata nie ukręcisz.
;) ;)
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#4 Czarek-fighter

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1078 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 10 styczeń 2006
  • Skąd:Wałcz
  • Motocykl:Trike & Trike & M10 & S51

Napisano nie, 09 lis 2008 - 18:56

Ja myślałem o budowie trajki. Nad silnikiem jeszcze się zastanawiam...maluch (łatwiej i taniej, ale takie toto...), albo zaporożec (dużo ciekawszy sound, image, ale trochę trudniej)



Po 1 jak chcesz mieć porządną traje, to raczej ci to tanio nie wyjdzie.
Po 2 czy masz już jakąś wizje trajki? w jakim stylu itp
Po 3 silnik: od malucha -ch**nia, od zapora fajnie,że v-ka ale ten piec też ch**nia. Moim zdaniem najlepszy (w realnej kasie) silnik
(który będzie umieszczony z tyłu) do trajki to v6 2.7 od hondy legend .

BTW jak chcesz to mam na sprzedaż skrzynie od garbusa, mam też dwie felgi 15 z oponami 275 i przednie kółko 15 z oponką chyba 140.

#5 dani472

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 123 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 11 czerwiec 2008
  • Skąd:opolskie

Napisano nie, 09 lis 2008 - 20:02

witam
budowa motoru już się rozpoczęła, posiadam już ramę i silnik jak i jeszcze inne graty, jak znajdę to wrzucę jakieś fotki ramy i silnika

#6 qurim

    Spec H-D

  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano pon, 10 lis 2008 - 01:29

witam
budowa motoru już się rozpoczęła, posiadam już ramę i silnik jak i jeszcze inne graty, jak znajdę to wrzucę jakieś fotki ramy i silnika


Jak masz zamiar ciąć/przerabiać oryginalną ramę od Junaka to lepiej się nie przyznawaj. Fanatycy Janka zmieszają Cię z błotem tutaj. :D A w ogóle to pokaż może jakieś fotki i opisz co chcesz z tego ulepić.
pzdr.
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#7 dani472

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 123 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 11 czerwiec 2008
  • Skąd:opolskie

Napisano pon, 10 lis 2008 - 03:43

na początku od razu mówię że ramę taką już kupiłem, a tu parę fotek ramy i silnika( prawie kompletnego) co do fotek to przednie koło będzie zmienione na szprychowe ( już posiadam) a widelec będzie trochę niższy bo na fotce ma przedłużki i górna półka też powędruje trochę niżej bo jest zamontowany adapter główki romy
a oto link do fotek http://19dani84.foto...umy/537645.html

#8 qurim

    Spec H-D

  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano pon, 10 lis 2008 - 05:43

Rama wygląda wporzo. Może będzie coś z tego jeszcze.... :banghead: No i to przednie koło koniecznie szprychowane załóż. pzdr.
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#9 Czarek-fighter

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1078 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 10 styczeń 2006
  • Skąd:Wałcz
  • Motocykl:Trike & Trike & M10 & S51

Napisano pon, 10 lis 2008 - 06:04

No może coś z tego będzie:D
W jakim stylu chcesz go zrobić?

#10 stasiu

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 564 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 24 luty 2003
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:JUNAK:M10 HONDA:GL1000

Napisano pon, 10 lis 2008 - 09:52

Rama troszeczkę toporna, ale bardziej niepokoi mnie brak jakiegokolwiek wzmocnienia w środkowej części (tak na wysokości tyłka kierowcy). Ale może to tylko na moje oko tak cherlawo wygląda.
Szkoda, że zamierzasz użyć również silnika do Junaka. Na nadmiar mocy to on nigdy nie narzekał, więc właściwości trakcyjne tego motocykla będą mało imponujące. Jeśli inspirowały cię opowieści o oraniu pola Junakiem, to muszę cię rozczarować - ten silniczek ma tylko 350 ccm i ok 17 KM. Jedynym argumentem, który w dzisiejszych czasach przemawia za władowaniem w przeróbkę tego motoru jest jego dźwięk i absolutnie nic więcej. Więc póki nie jest za późno przemyśl jeszcze raz czy nie lepiej rozejrzeć się za innym silnikiem w podobnym stylu np. KZ440, XS400, LS650.

#11 qurim

    Spec H-D

  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano pon, 10 lis 2008 - 10:15

W UK są bardzo popularne choppery/bobbery/low ridery na bazie Triumpha, BSA, Norton i tym podobnych badziewi. Regularnie czytam magazyn BSH o tematyce custom i w każdym numerze są co najmniej 2 fajne maszynki na bazie angoli.
A jak Stasiu słusznie zauważył - brakuje pewnej poprzeczki którą niełatwo będzie wpasować przy zintegrowanym napędzie jakim jest silnik Junaka.

Jak możesz to włóż silnik w ramę tak na sztukę, żeby tylko leżał mniej więcej na swoim miejscu i zrób fotki. To da Ci jakieś pojęcie o konstrukcji. Popatrzysz kilka godzin na takie zdjęcie to na pewno przyjdzie Ci mnóstwo pomysłów do głowy.

Jakby co to masz tu trochę fotek co by nabyć inwencji. ;)

Triumph:
Chopper:
http://www.images.go...snum=1&ct=title

Bobber:
http://www.images.go...h...aj obrazĂłw

Norton:
Chopper:
http://www.images.go...h...aj obrazĂłw

Bobber:
http://www.images.go...h...aj obrazĂłw

BSA:
Chopper:
http://www.images.go...h...aj obrazĂłw

Bobber:
http://www.images.go...h...aj obrazĂłw

:icon_idea: Enjoy. :icon_idea:

Użytkownik qurim edytował ten post pon, 10 lis 2008 - 10:22

MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#12 stasiu

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 564 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 24 luty 2003
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:JUNAK:M10 HONDA:GL1000

Napisano pon, 10 lis 2008 - 17:24

brakuje pewnej poprzeczki którą niełatwo będzie wpasować przy zintegrowanym napędzie jakim jest silnik Junaka.


Można to zrobić bez problemu zamiast jednego elementu wewnątrz ramy dając dwa na zewnątrz, tak aby okalały silnik. Trzeba to zrobić z głową, aby silnik dało się potem wkładać i wyciągać z ramy bez użycia kątówki i spawarki :icon_mrgreen: . No i musi to jakoś wyglądać.

#13 dani472

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 123 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 11 czerwiec 2008
  • Skąd:opolskie

Napisano pon, 10 lis 2008 - 18:16

witam

motor ma wyglądać mniej wiecęj tak albo podobnie jak te

http://www.duksville...ph_bobber01.jpg

http://www.mustangmo...2452/108056.jpg

ale co z tego wyjdzie to się zobaczy bo w fazie budowy może się jeszcze nieco zmienić,

a co do poprzeczki to się jeszcze pomyśli bo rama jest dość stabilna a jak ktoś już zauważył silnik dość słaby wiec może nie będzie problemu ale to się jeszcze okaże,

a silnik taki został specjalnie wybrany ze względy na jego prostą budowę i chęć pobawienia się trochę z nim ( chęć założenia zapłonu elektronicznego i próba montażu alternatora pod prawym deklem ale co z tego wyjdzie to się jeszcze zobaczy) na razie mam takie plany

#14 Czarek-fighter

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1078 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 10 styczeń 2006
  • Skąd:Wałcz
  • Motocykl:Trike & Trike & M10 & S51

Napisano pon, 10 lis 2008 - 18:45

Gdybym robił taką wydumke to napewno silnik pozostał by w oryginale..

#15 qurim

    Spec H-D

  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano pon, 10 lis 2008 - 20:20

Racja. Oryg. silnik najlepiej będzie pasował do stylu Bobbera. Ewentualnie rozwiert na 500ccm może być co by zyskać kilka dodatkowych kapucynów. :wink:
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#16 dani472

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 123 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 11 czerwiec 2008
  • Skąd:opolskie

Napisano pon, 10 lis 2008 - 21:08

spokojnie panowie na silniku nie wyrośnie żaden kalafior więc z zewnątrz będzie wyglądał jak oryginał dlatego z tym alternatorem pod deklem będą nie małe problemy ale wiem że się da zrobić bo już widziałem takie patenty, a co do rozwiercenia to raczej zmiana tłoka i cylindra na te od garbusa ale w tym momencie żywotność silnika spada o połowę ( wał tego nie wytrzymuje) więc odpada, ale silnik będzie, już jest robiony będą zmienione główne łożyska wału, wał pójdzie do regeneracji zawory z gniazdami będą docierane no i kanały dolotowy i wylotowy są już szlifowane ( a to fotka jak szlifowanie kanałów wykonuje mój bracik z którym budujemy to wechikum : http://www.fotosik.p...aea00ef786.html ) te zabiegi może nie zwiększą mocy silnika ale poprawią jego prace i żywotność, a tu parę fotek motoru z silnikiem i kołem szprychowym i przodem który będzie zamontowany

http://www.fotosik.p...ddba6b1599.html

http://www.fotosik.p...be8b8f9631.html

http://www.fotosik.p...19f647e58f.html

#17 qurim

    Spec H-D

  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano pon, 10 lis 2008 - 21:21

No, no....mnie się prawie podoba. :wink: Bynajmniej mam już wizję jak bym to zrobił. :)
Nie żałuj czasu ani pracy na szczegóły bo to decyduje o końcowym efekcie. Np. linia błotników żeby cały czas była na tej samej odległości od opony.

Nie chcę marudzić ale mogłeś się postarać o przód z kołem od nowszej MZ z tarczowym hamulcem. Wyglądałby o niebo lepiej no i bezpieczniej. :)
pozdro.
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#18 Czarek-fighter

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1078 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 10 styczeń 2006
  • Skąd:Wałcz
  • Motocykl:Trike & Trike & M10 & S51

Napisano pon, 10 lis 2008 - 22:06

po co mu tarcza z przodu, w ogóle po ch*j przedni hamulec. Wystarczy tylni :wink:, wkońcu to nie będzie zapierdalacz tylko spokojny motór :)

#19 stasiu

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 564 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 24 luty 2003
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:JUNAK:M10 HONDA:GL1000

Napisano pon, 10 lis 2008 - 22:42

po co mu tarcza z przodu, w ogóle po ch*j przedni hamulec. Wystarczy tylni :D, wkońcu to nie będzie zapierdalacz tylko spokojny motór :P


Nawet spokojne motóry czasem hamują awaryjnie, a i na przeglądach ktoś może się czepić.


a co do poprzeczki to się jeszcze pomyśli bo rama jest dość stabilna a jak ktoś już zauważył silnik dość słaby wiec może nie będzie problemu ale to się jeszcze okaże,


Najbardziej bał bym się szybszych zakrętów - co by się rama nie wichrowała za bardzo :(. Może się okazać, że tylne koło będzie się składać pod mniejszym kątem (ze względu na rozmiar laczka) niż reszta motocykla.

a silnik taki został specjalnie wybrany ze względy na jego prostą budowę ...


No!
Żebyś się nieprzyjemnie nie zaskoczył. Dla mnie osobiście gorszym wyborem niż silnik Junaka może być co najwyżej mały dwusów. Pojazd tego typu musi mieć jaja, a założenie silnika o tych parametrach, to kastracja na samym wstępie. Ale to moje osobiste zdanie.
Jak to mówią: "Jeden woli ogórki, drugi ogrodnika córki".

Ale życzę powodzenia. :lalag:

Użytkownik stasiu edytował ten post pon, 10 lis 2008 - 22:45


#20 qurim

    Spec H-D

  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano wto, 11 lis 2008 - 00:35

po co mu tarcza z przodu, w ogóle po ch*j przedni hamulec. Wystarczy tylni :biggrin:, wkońcu to nie będzie zapierdalacz tylko spokojny motór ;)



Tarcza z przodu żeby lepiej wyglądało niż toporny bęben. A w Bobberach dopuszalny jest przód bez hebla w ogóle ale dla bezpieczeństwa bym coś tam włożył. Wiecie jak jest na polskich drogach. Tym bardziej jak jest sztywny tył który skacze na polskich dziurach, dodaj do tego syf czy deszcz na drodze i z hamowania wielki chój zostaje. Szkoda skasować moto które kosztowało tyle pracy. :banghead:


A tak w ogóle to od tych tematów o budowie tak się nagrzałem że wyciągnąłem puzzle z szafy, w postaci silnika GS500E o którymś kiedyś pisałem i sprawdzam już czego mi brakuje. :biggrin:
Widziałem kiedyś fajnego bobro-czopra na GS500. W ŚM chyba był opisany kilka lat temu, z Niemiec maszyna chyba.

Ale skoro silnik 2-cylindrowy trza by ramę z pojedyńczą rurą co by wydech nie przeszkadzał. Znając życie to jakiś bobber miałby z tego być. :biggrin: Obaczę ile skasują za budowę ramy pod silnik, jak zmieszczą się w 500GBP to coś zamówię, szroty z częściami są za każdym rogiem więc spoko. :buttrock:

Użytkownik qurim edytował ten post wto, 11 lis 2008 - 00:36

MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań