Skocz do zawartości


Zdjęcie

kondensator na akumulatorze- po co?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 FirEye

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 30 styczeń 2007
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:CBR 900RR Fireblade

Napisano pon, 19 maj 2008 - 19:54

witam wszystkich :icon_mrgreen: ,
podniosłem dzisiaj siodło w niedawno kupionej Hondzie CBR i ze zdziwieniem odkryłem ze bezpośrednio do akumulatora jest na dwóch kablach podłączony kondensator w plastikowej obudowie.
ciekawi mnie w jakim celu ktos zastosował taki zabieg.
jesli macie pomysły proszę walić smiało.

pozdrawiam :)
Fire Eye

ps. moto jest ostro podrasowane - czy to może mieć jakiś związek?

#2 thomyk

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 436 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 11 czerwiec 2007
  • Skąd:Tarnów
  • Motocykl:AWO -> LS 650

Napisano pon, 19 maj 2008 - 20:26

kondensator ma zwiększyć rezerwe prądu który nie zdążył by dopłynąć do odbiornika przy chwilowym wzroście poboru(stosowane do wzmacniaczy samochowych) ale przy samym akumulatorze to raczej mało sensowne wytłumaczenie... to napewno kondensator jest ?
PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

www.elektrotec.cba.pl

#3 Szafir

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1169 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 13 lipiec 2004
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:H-D

Napisano pon, 19 maj 2008 - 20:32

to bezpiecznik...

#4 tomek 125

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 171 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 04 maj 2007
  • Skąd:malopolska
  • Motocykl:Honda xl 350r

Napisano pon, 19 maj 2008 - 20:38

daj foty tego kondersatora/bezpiecznika :biggrin:

#5 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11316 postów
  • Wiek: 65
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:BSA A65, GS1150

Napisano wto, 20 maj 2008 - 01:55

Wyjasnienie Thomyka moze byc prawidlowe, jezeli moto bylo uzywane w sporcie to kondensator spelnial role baterii przy zapalaniu a ciezka baterie mozna bylo zostawic w garazu.

Adam M.

#6 FirEye

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 30 styczeń 2007
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:CBR 900RR Fireblade

Napisano wto, 20 maj 2008 - 08:08

witam :biggrin: ,
co do zdjęcia postaram sie zamieścić dzisaj wieczorem.
jeśli chodzi o to do czego służy kondensator to nie potrzebuję lekcji i tak sobie właśnie myślałem że może jest założony bo wiadomo że kondensatory ładują się i oddają prąd dużo szybciej niż baterie, więc może pomaga przy podawaniu właściwego napięcia przy wysokich obrotach (odciąża alternator i baterię).
niemniej jednak wygląda na nieduży a nie miałem czasu przyjrzeć się jego specyfikacji.
tak czy siak na 100% nie jest to bezpiecznik bo jest podłączony szeregowo a nie równolegle ( do dwoch kabli a nie do jednego)
wziąć należy pod uwage, że moto faktycznie był szykowany do wyścigów i (co nie potwierdzone niczym oprócz mojego wrażenia i słowem sprzedającego) ma koło 170KM (nominalnie 127).

dzięki za odzew i pozdrawiam wszystkich, a foto będzie wieczorkiem mam nadzieje.
Fire Eye

#7 CJT7

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 410 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 13 sierpień 2007
  • Skąd:Strzeniówka
  • Motocykl:Jinlun 250-5, MZ251e

Napisano wto, 20 maj 2008 - 08:28

....
tak czy siak na 100% nie jest to bezpiecznik bo jest podłączony szeregowo a nie równolegle ( do dwoch kabli a nie do jednego)
...


Jak jest podłączony do dwóch kabli/biegunów aku to jest to połączenie równoległe a nie szeregowe i rzeczywiście tak bezpiecznika nie łączy się .... :icon_mrgreen:

#8 FirEye

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 30 styczeń 2007
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:CBR 900RR Fireblade

Napisano wto, 20 maj 2008 - 10:34

Jak jest podłączony do dwóch kabli/biegunów aku to jest to połączenie równoległe a nie szeregowe i rzeczywiście tak bezpiecznika nie łączy się .... :buttrock:

dzięki, racja, zawsze się mylę w tej kwestii :buttrock:

#9 wojtek2812

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 330 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 07 maj 2007
  • Skąd:Głogów
  • Motocykl:Simson S60 B1-4, WSK 175

Napisano wto, 20 maj 2008 - 15:41

Wyjasnienie Thomyka moze byc prawidlowe, jezeli moto bylo uzywane w sporcie to kondensator spelnial role baterii przy zapalaniu a ciezka baterie mozna bylo zostawic w garazu.

Adam M.



Jeżeli chodzi o odpalanie motocykla rozrusznikiem to na pewno nie jest to możliwe. Taki kondensator aby mógł "zakręcić" musiałby mieć ogromny ładunek i wielką pojemność rzędu Faradów

#10 _Monter_

    MOTOCYKLISTA - jeździec z głową

  • Super-Moderatorzy
  • 5686 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:elektryczna hulajnoga, MS

Napisano wto, 20 maj 2008 - 16:13

Jeżeli chodzi o odpalanie motocykla rozrusznikiem to na pewno nie jest to możliwe. Taki kondensator aby mógł "zakręcić" musiałby mieć ogromny ładunek i wielką pojemność rzędu Faradów


ale po rozruchu na akumulatorze......chyba nawet to sprawdzę.
Dogodzić wszystkim się nie da ale zdenerwować wszystkich to już żaden problem.
lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

#11 Proca

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 9 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 17 styczeń 2008
  • Skąd:Legionowo
  • Motocykl:Yamaha XJ600

Napisano wto, 20 maj 2008 - 16:17

Jeżeli chodzi o odpalanie motocykla rozrusznikiem to na pewno nie jest to możliwe. Taki kondensator aby mógł "zakręcić" musiałby mieć ogromny ładunek i wielką pojemność rzędu Faradów


Tu nie chodzi o zakręcenie rozrusznika tylko energią zgromadzoną w kondensatorze. Kondensator "wspomaga" pracę akumulatora
Ideą podłączenia równolegle kondensatorów z akumulatorem jest stabilizacja napięcia.
Wszelakie urządzenia z cewkami (indukcyjnością) na "dzień dobry" potrzebują dostarczenia większej energii.
W przypadku zastosowania akumulatora mniej wydajnego (najpewniej zarazem lżejszego) energia z kondensatora ma zrekompensować początkowo zwiększone zapotrzebowanie rozrusznika.

Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi :P

#12 Gośćbrys_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano wto, 20 maj 2008 - 19:38

To nie zmienia faktu, że pojemność kondensatora dla takich prądów musiałaby być ogromna. Akumulator jest bardzo wydajnym źródłem prądu (ale nie źródłem prądowym, nie pomylić przypadkiem), gdyż ma maleńką rezystancję wewnętrzną. Do rozruchu nie trzeba go wspomagać żadnymi kondensatorami.

#13 janusz72

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 21 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 27 grudzień 2007
  • Skąd:konin
  • Motocykl:Honda CBR 900RR

Napisano wto, 20 maj 2008 - 20:38

Witam wszystkich! Może to tylko jest kondesator przeciwzakłuceniowy!

#14 PaleSatan

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 606 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 15 maj 2006
  • Skąd:Wroclaw/Leszno
  • Motocykl:VFR 800 '01

Napisano wto, 20 maj 2008 - 20:57

Zeby to dzialalo jako filtr przeciwzakloceniowy (zapewne dolnoprzepustowy) to gdzies by musial miec w okolicach jakas cewke lub dwie (indukcyjne nie zaplonowe :icon_mrgreen:).

Imho jest to jak ktos wyzej napisal kondersator pelniacy funkcje stabilizjacji napiecia ale na zasadzie redukcji naglych skokow napiecia w instalacji (w sensie odkrecasz manete i napiecia ladowania skacze bardzo gwaltownie z 13,0 V do np. 14,3V).
I teraz jezeli piszesz ze moto jest stuningowane to mozliwe ze ma wymieniony komputer na bardziej zaawansowany (w sensie mikroporcesor w w tym komputrze o wiekszej mocy obliczeniowej)
ktory jest bardziej wrazliwy na nagle skoki napiecia.
Wiec jakby nie bylo kondesatora to taki komp albo by sie uszkodzil albo co chwile resetowal co by raczej nie gwarantowalo poprawnego dzialania moto.

Oczywiscie nie mowie ze na pewno po to jest ten kondensator.

#15 Gośćbrys_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano wto, 20 maj 2008 - 23:05

IMO akumulator właśnie do tego celu służy. Kondensator znów musiałby być wielki. Komputer i tak musi mieć wewnętrzną stabilizację napięcia. Praktycznie cała cyfrówka działa teraz przy 5V lub nawet mniej.

#16 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11316 postów
  • Wiek: 65
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:BSA A65, GS1150

Napisano śro, 21 maj 2008 - 01:06

Masz racje Brys - zapomnialem o rozruszniku :biggrin:
Za duzo siedze w weteranach :clap:

Adam M.

#17 asersan

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 43 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 15 lipiec 2006
  • Skąd:olsztyn
  • Motocykl:TDM 850

Napisano śro, 21 maj 2008 - 14:07

a może doczekamy sie aż autor prześle zdjęcie.
bo z fusów i z kości kurczaka mi wychodzi że to kondensator, tylko nie widzę jakiej wartości :rolleyes:

#18 FirEye

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 30 styczeń 2007
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:CBR 900RR Fireblade

Napisano śro, 21 maj 2008 - 20:48

witam
mam zdjęcia więc możecie ocenić. nie wygląda to na kondensator, ale raczej faktycznie na jakiś regulator. ciężko powiedzieć bo nie widziałem czegoś takiego jeszcze.
http://i287.photobuc...kruti/kond1.jpg
http://i287.photobuc...kruti/kond2.jpg
http://i287.photobuc...kruti/kond3.jpg
życzę miłego zgadywania do czego to służy
Fire Eye

#19 MłodyVFR

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1691 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 30 czerwiec 2004
  • Skąd:Gdańsk/Dammam

Napisano śro, 21 maj 2008 - 21:18

bu aha hahahahaha

gniazdko zapalniczki!

adres do wyslania browara wysle na pw :P :flesje:

kondensator ... o losie! :D

#20 slaczek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 280 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 29 listopad 2006
  • Skąd:Rzeszów
  • Motocykl:Venture1300 BMW R80

Napisano śro, 21 maj 2008 - 21:41

Pięęęęęęęęękny końdensator!!!!
Mam taki sam u siebie tyle że nie wychodzi od akumulatora tylko wpiąłem sie w wiązkę główna i schowałem so w schowku i dzięki niemu teraz mogę ładować komórę w czasie jazdy :P :flesje:
Ale grunt ,że była dyskusja!




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań