Skocz do zawartości


Zdjęcie

ALBO HARLEY ALBO ???


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
121 odpowiedzi w tym temacie

#81 vpower

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1119 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 06 styczeń 2003
  • Skąd:Śląsk / EU
  • Motocykl:HD Road King Custom

Napisano pon, 18 sie 2008 - 14:45

No ale nie porownuj Dynki i sportstera do Road Stara, to sa zupelnie inne motocykle, jezeli porownujesz to road kinga do road stara, a wtedy to co napisalem o polowie ceny jest prawda


Z ta polowa ceny to tak nie do konca prawda. Patrz ponizsze przyklady.
http://moto.allegro....5r_classic.html
http://moto.allegro....tan_i_cena.html
Patrzac obiektywinie to pomiedzy RS 2006 a RK 2006 jest moze z 15k PLN roznicy jak nie mniej. Oczywiscie sa ekstremisci co sobie i 80K w ofercie wpisza ale jak ktos lubi pomniki trzymac to czemu nie. Generalnie teraz kupno HD przy takim kursie USD to zaden wyczyn, czyli osoby nie kupujace tego moto tylko wybierajace cos innego jak Seboka czy ja kieruja sie raczej innymi pobudkami niz kasa (a raczej napewno innymi).
Tez sobie glowe lamalem i myslalem o kupnie HD ale jak sie ostatnio do kumplowego Heritage funkel nowki z salonu 2008 rok przymierzylem to juz wiem czemu nie kupilem HD. Kiedys kolega stwierdzil, ze jak wyprodukuja duzego HD to on go kupi ale jakos ten dzien jeszcze nie nadszedl... Cos w tym jest...
Podoba mi sie linia, podoba mi sie ksztalt, klasyka i wykonanie niektorych (ale tylko niektorych) elementow. Reszta bez obrazy jest niestety made in China i to widac. Wiem, ze wiekszosc producentow tam produkuje podzespoly (Yamaha lubi koreanskie dodadtki np.) czy elementy choc za skarby nie chca sie do tego przyznac ale patrzac w kategoriach: place i co za to mam to niestety HD srednio wypada. Oczywiscie mozna stwierdzic, ze bierzesz do reki katalog dodatkow i wybierasz co chcesz ale jak popatrzylem na aftermarketowe podlogi w tym HD kumpla za 4,5k PLN to mysle, ze naprawde trzeba byc geniuszem marketingu aby kawalek pochromowanej blachy za taka kase sprzedac wmawiajac klientowi, ze warto bo jest na tym znaczek HD... Mozna sie czuc zwiazany z marka i tego nie neguje ale to juz dla mnie nie jest indywidualizm ale poprostu wywalanie kasy (czego nikomu nie zaluje - nie moja kasa:) )
I najwieksza wada nowych HD - wtrysk + obroty - przeciez te nowki jak sieczkarnie chodza. Ja na pol gazu nie mam takich obrotow jak nowe HD na wolnych... Nie jestem ekspert ale mozna bylo chyba to troche inaczej zrobic. Przeciez jak stare EVO chodza lub Sporty to az orgazm - taka muzyka. A te nowe TC... Tragedia. Wiem, ze maja kopa, zero wibracji itd. ale kosztem tego co w HD bylo unikalne.
Moze kiedys sie przesiade na HD - czas pokaze ale na dzien dzisiejszy RS mi wystarczy az naddto. Zreszta i tak nie mam kiedy jezdzic. :)
Pozdrawiam.
AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

#82 koks79

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 37 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 28 sierpień 2006
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:VTX 1300

Napisano sob, 30 sie 2008 - 14:23

zmień i bierz vtx1800, można to ubrać jak goldasa,mocy nie zabraknie, zawieszenie i hamulce daja radę. dżwięk silnika powala na cycki, nawet na seryjnych wydechach. do 40 tys nowego 1800 (1300 z usa owszem) ale rocznego na dotarciu.

#83 qurim

    Spec H-D

  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano nie, 31 sie 2008 - 02:52

Z ta polowa ceny to tak nie do konca prawda. Patrz ponizsze przyklady.

Patrzac obiektywinie to pomiedzy RS 2006 a RK 2006 jest moze z 15k PLN roznicy jak nie mniej. Oczywiscie sa ekstremisci co sobie i 80K w ofercie wpisza ale jak ktos lubi pomniki trzymac to czemu nie. Generalnie teraz kupno HD przy takim kursie USD to zaden wyczyn, czyli osoby nie kupujace tego moto tylko wybierajace cos innego jak Seboka czy ja kieruja sie raczej innymi pobudkami niz kasa (a raczej napewno innymi).


Rzuć okiem na ceny nowych moto u dealerów w Polsce. Wtedy obaczysz różnicę cen między RS a RK. :bigrazz:
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#84 vpower

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1119 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 06 styczeń 2003
  • Skąd:Śląsk / EU
  • Motocykl:HD Road King Custom

Napisano pon, 01 wrz 2008 - 00:20

Rzuć okiem na ceny nowych moto u dealerów w Polsce. Wtedy obaczysz różnicę cen między RS a RK. :D


Wiesz ja sobie moge jako dealer nawet cene 200000 strzelic ale nic z tego nie wynika.
Skoro juz chcesz porownywac to wezmy rynek amerykanski:
Nowy RK okolo 18500 USD (2008)
Nowy RS okolo 15000 USD (2008) - dzwonilem za takim w tym roku.
Po doglebnych obliczeniach wychodzi 3,5 - 4 tys roznicy razy kurs dolara... czyli nawet mniej niz te moje 15k PLN, ktore przytoczlem.
Polscy dealerzy maja ceny z kosmosu i to obojetnie, ktora marka. Nie sztuka wejsc do salonu i przeplacic - sztuka jest kupic to co sie chce bez przeplacania.
Pzdr.
AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

#85 qurim

    Spec H-D

  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano pon, 01 wrz 2008 - 08:22

Nie sztuka wejsc do salonu i przeplacic - sztuka jest kupic to co sie chce bez przeplacania.
Pzdr.


Wiem , wiem...ja nigdy nie przepłacam za motocykle . :banghead: Zawsze kupuję tanie bo po co pchać kasę w coś co mogę mieć 30% taniej.

Szczerze mówiąc to nie kupiłbym nówki HD z salonu, po pierwsze nie stać mnie na nową Electra za 90k PLN a po drugie za tą kasę mógłbym mieć ze 3 używki. A im więcej moto w garażu tym lepiej się czuję. :notworthy:
pzdr.
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#86 oldman

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 60 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 24 sierpień 2008
  • Skąd:oppeln
  • Motocykl:V2 1450, Ural M 61,5

Napisano wto, 02 wrz 2008 - 08:20

Kapiszon ,wybór jest prosty

Albo Harley albo Neander http://www.neander-m...es.com/news/de/

#87 qurim

    Spec H-D

  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano wto, 02 wrz 2008 - 13:13

Albo Excelsior-Henderson robiony na podzespołach S&S. :D
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#88 Kapiszon

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 122 postów
  • Wiek: 57
  • Na FM od: 17 październik 2007
  • Skąd:Pszczyna
  • Motocykl:VRSCR / FLHCUI / ROCKET

Napisano sob, 08 sty 2011 - 13:27

Jest to mój stary temat sprzed 3 lat.
Może przypomnę że szukałem wówczas motocykla do 40 000 zł,i miałem 3 typy do wyboru:

Honda Gold Wing 1800
Triumph Rocket 3
Harley Electra

Ostatecznie wybrałem Electra Glide.Był to marzec 2008.
Cały sezon przejeździłem Electrą.Z motocyklem nie było żadnych problemów,ale cały czas brakowało mi mocy.

Po sezonie sprzedałem Electrę,i na rok 2009 przesiadłem się na Gold Winga 1800.
Gold Wing jest faktycznie motocyklem "wszystkomającym".
Rewelacyjne prowadzenie,łatwość manewrowania,praca silnika,itd,itd,itd
Ale dla mnie była to tylko "większa Pan Europa"
Nie miałem do tego motocykla SERCA!
Dołożyłem do niego tylko filtr powietrza oraz wydechy Cobry,i tak przejeździłem cały sezon 2009.
Motocykl bez większego żalu sprzedałem!!!

Na sezon 2010 zakupiłem mojego wymarzonego Triumpha Rocketa.
Faktycznie jest to "wredne bydle"o brutalnej sile.
Motocykl rewelacyjnie się prowadzi.Zużycie paliwa jest do zaakceptowania.
Ale aby mógł służyć do wyjazdów turystycznych we dwoje - trzeba do niego sporo kasy władować.
I pasażerka nie ma przyjemności z jazdy,a jest to dla niej raczej WALKA o utrzymanie się na motocyklu!
I głównie z tego powodu motocykl został sprzedany w połowie sezonu 2010.
Ala naprawdę sprzedawałem z wielkim bólem serca!!!

I tak to nie mogąc się zdecydować na jeden z trzech motocykli,przez 3 lata po kolei przetestowałem wszystkie 3 motocyklu.Żadne porady na forum nie zastąpią osobistego przetestowania,i porównania wymarzonych motocykli.


No i może na koniec należało by podsumować.
Co wybrałem na nadchodzące lata.
Który z tych motocykli powróci do mojego garażu???

Wybrałem HD Electra Glide model 2007.Czyli już z silnikiem 1600,i skrzynią 6 biegową.
Używam go już od ubiegłego sezonu,i chyba zostaje u mnie na dłużej.
A na pewno sezon 2011 - to Electra

Harleye mają w sobie to magiczne COŚ!!!

Kapiszon





#89 orange rider

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 422 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 13 maj 2008
  • Skąd:Hilversum
  • Motocykl:Road Glide 110" CVO '09

Napisano wto, 11 sty 2011 - 14:51

Ciekawe spostrzezenia Kapiszon.

A gdybys mial jezdzic tylko solo to bys pozostal przy Rakiecie? Czy tez HD? Ja jezdze Road Kingiem, ale solo, nawet siodlo mam solo. Nie przymierzam sie do Triumpha, ale z ciekawosci pytam, bo kilku znajomych strasznie sie zasadza na Rocketa.

#90 Kapiszon

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 122 postów
  • Wiek: 57
  • Na FM od: 17 październik 2007
  • Skąd:Pszczyna
  • Motocykl:VRSCR / FLHCUI / ROCKET

Napisano wto, 11 sty 2011 - 19:27

Tak szczerze to w Electrze jest kilka rzeczy które mi nie pasują.

Zbyt wiotka rama powodująca "pływanie"motocykla przy szybkościach autostradowych.

Napęd pasem - w przypadku zerwania brak możliwości wymiany na trasie - poza serwisem.

Ciepło od silnika które w upale jest nie do zniesienia.

I jeszcze kilka drobniejszych rzeczy które utrudniają bezstresową jazdę.

Electra jest dobrym Harleyem,ale beznadziejnym motocyklem turystycznym!!!

Z moją będzie trochę trudno się kiedyś rozstać bo zrobiłem ją dla siebie.Począwszy od lakierowania,a na doborze dodatków zakończywszy.I trochę pojeździłem - bez najmniejszej awarii.
A tak wygląda http://www.bikepics....ctures/2020324/

Jeżeli miał bym wybierać motocykl dla jednej osoby to na pierwszych 3 miejscach

1. Triumph Rocket

2. Harley Night Rod Specjal

3. Yamaha V Max

Rocket ma jedną główną zaletę.Nie kupują go nasi "biznesmeni"na fakturę watowską bo to nie Harley.
Tym nie można się pochwalić w towarzystwie bo dla laika to "żadna" firma.
A kobietom kojarzy się głównie z bielizną.
Tymi motocyklami jeżdżą faceci którzy wiedzieli czego od motocykla chcą!!!

Kapiszon

#91 Skinner

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • H-D
  • 265 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 04 styczeń 2010
  • Skąd:3Miasto
  • Motocykl:Dirty Harry

Napisano śro, 12 sty 2011 - 13:04

Cytat(Kapiszon @ 11.01.2011 - 19:27) Wyświetl post


Nice bike smile.gif

Cytat(Kapiszon @ 11.01.2011 - 19:27) Wyświetl post

Rocket ma jedną główną zaletę.Nie kupują go nasi "biznesmeni"na fakturę watowską bo to nie Harley.


Niestety, to stwierdzenie już nie jest prawdziwe. Tych 2oo już masa ludzi ma tylko dla tego, że mogli odliczyć vat i jest się czym pochwalić na szpanerze. To przecież bike'i, które od razu rzucają się w oczy, choćby dlatego, że są wielkie... To, że jeżdżą nimi tylko w okół komina, to inna kwestia...



#92 Harlista

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • H-D
  • 235 postów
  • Wiek: 63
  • Na FM od: 24 czerwiec 2007
  • Skąd:Summerville, South Carolina USA
  • Motocykl:2007 HD Road Glide

Napisano pią, 14 sty 2011 - 04:43

[quote name='Kapiszon' date='11.01.2011 - 18:27' post='1736153']
Tak szczerze to w Electrze jest kilka rzeczy które mi nie pasują.

Zbyt wiotka rama powodująca "pływanie"motocykla przy szybkościach autostradowych.

Napęd pasem - w przypadku zerwania brak możliwości wymiany na trasie - poza serwisem.

Ciepło od silnika które w upale jest nie do zniesienia.

I jeszcze kilka drobniejszych rzeczy które utrudniają bezstresową jazdę.

Electra jest dobrym Harleyem,ale beznadziejnym motocyklem turystycznym!!! quote]


Nawet nie probuje gratulowac ci wyboru motocyklabo byl to jedyny logiczny wybor,
Gratuluje Electry.

Kilka uwag:

Moja 2007 Road Glide ma identyczna rame i nie ma zadnego plywania spowodowanego wiotka rama.
To plywanie spowodowane jest wiatrem oplywajacym "bat wings" czyli owiewke.
2007 Road King, Electra i Road Glide maja ta sama rame. Roznica jest w zamocowaniu: RK i EElectra ma zamocowna owiewke do widelca, RG do ramy. Gdybys mial okazje przetestowc te 3 modele w identycznych warunkach naprawde bylbys zaskoczony ja duzo jest roznica wpmiedzy RK i RG przy szybkosci 80~90 MPH.
Electra jest pomiedzy. RG idzie jak po sznurku, RK plywa, szczegolnie przy wyprzedzaniu duzych truckow

Pasek. Kolejny raz sie usmiecham bo temat jest stary. NNa 3 dotychczas posiadane Harleye i dobrze ponad 100k mil nigdy nie wymienilem paska. Znam pare setek posiadaczy HD w kilku stanach i znam jeden jedyny przypadek zerwania paska. Gosc nie naciagnol paska po wymianie silnika na 103 i na najblizszym skrzyzowaniu dal w rure.
Czy narzedzia do wymiany lancucha wozisz ze soba? Kup i woz ze soba zestaw naprawczy do paskow albo specjalny pasek awaryjny. Bedziesz spokojniejszy

Teraz pytanie: dlaczego Electra jest beznadziejnym motocyklem turystycznym??


THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORE
THIS IS A FUCKING FASHION SHOW

#93 Kapiszon

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 122 postów
  • Wiek: 57
  • Na FM od: 17 październik 2007
  • Skąd:Pszczyna
  • Motocykl:VRSCR / FLHCUI / ROCKET

Napisano pią, 14 sty 2011 - 10:04

Przez ostatnie kilkanaście lat używałem głównie motocykli turystycznych.
Przebiegi roczne to około 20 000 km.
I tak:

Yamaha GTS 1000 w latach 1994 - 1995
Honda ST 1100 1996 - 97
Honda Gold Wing 1500 1998 - 99
Honda Valkyrie 2000
Honda Valkyrie Intrstate 2001 - 2007
Harley Electra 1450 cm 2008
Honda Gold Wing 1800 2009
Triumph Rocket 3 2010
Harley Electra 1600 2010

I nie byłem tylko właścicielem ale użytkownikiem tych motocykli,więc mam wyrobione zdanie na temat tego w co powinien być fabrycznie wyposażony turystyk.
Jak powinien się prowadzić,i jaki rodzaj silnika w turystyce sprawdza się najlepiej.
Wiem jakie warunki podróżowania zapewniają motocykle tej klasy u konkurencji.
Pomijam tu takie wyposażenie jak, wsteczny bieg,nagłośnienie,nawigację,regulowane zawieszenie z pamięcią,czy inne dodatki bez których motocykl też pojedzie.
Biorę pod uwagę tylko samą przyjemność z jazdy,silnik,prowadzenie,bezawaryjność,możliwość zabrania bagażu,komfort kierowcy i pasażerki.

Z tych motocykli turystycznych którymi dane mi było jeździć Electrę uważam za najgorszy motocykl turystyczny.

Nie da się jej porównywać z konkurencją,i nie powinno się tego robić bo to jest jakby inna kategoria.

To nie jest wypasiony turystyk z wielocylindrowym silnikiem.

ELECTRA TO JEST HARLEY Z WYPOSAŻENIEM DODATKOWYM !!!

Kapiszon







#94 vpower

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1119 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 06 styczeń 2003
  • Skąd:Śląsk / EU
  • Motocykl:HD Road King Custom

Napisano pią, 14 sty 2011 - 10:30

Wiesz Harlista z tym plywaniem to jest tak - jak sie leci fajna rowniutka droga to problemu nie ma, chyba ze lecisz powyzej 160 km/h, ale w polsce nie ma rownych, fajnych drog... W 90% masz dziury i koleiny wiec zawieszenie pracuje podwojnie, a rama jest testowana na maksa.
Ja to nie jeden raz widze jak mi kumple na Walcach odlatuja nie dlatego ze mam taki slaby motocykl lub jezdzic nie umiem, ale po prostu musze odpuscic bo walec jedzie jak po sznurku pomimo dziwnych kolein i nierownosci a RS juz nie. Ma to pewnie tez zwiazek z rama typu softail, brakiem zawiechy upside-down jak w walcu i generalnie sztywnosci calego moto ale tak jest. Tez mnie to wkurza bo silnik moze ale kombinacja rama + stan drogi hamuje skutecznie zapedy jazdy na maksa.

Kapiszon - a jak bys porownal valkyrie do electry to jak to wypada?

Użytkownik vpower edytował ten post pią, 14 sty 2011 - 15:14

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

#95 Harlista

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • H-D
  • 235 postów
  • Wiek: 63
  • Na FM od: 24 czerwiec 2007
  • Skąd:Summerville, South Carolina USA
  • Motocykl:2007 HD Road Glide

Napisano pią, 14 sty 2011 - 17:01

Kapiszon
To o czym piszesz wynika z mentalnosci rynku amerykanskiego i wymagan amerykanskiego klienta
Jezeli ktos bedzie chcial kupic bike ktory ma juz wszystko identyczne jak w kilku tysiacach innych motocykli to kupuje japonie. Wiekszosc woli sama decydowac co zaklada
Gdyby przepisy pozwalaly to z linii zjezdzalyby same ramy.

Moj przyklad:
W 2006 postanowilem wymienic '93 FLHS na '07 RG.
Kolor - wybralem srebrny, widoczny z daleka ale i tak zostanie pewnie zmieniony kiedys na Candy Red
Kola - bezszprychowe jak powinny byc -zostana
Siedzenie - zostanie wymienone na Mustang
Skrzynia - zostanie
Silnik - po 2 latach gwarancji wymieniony bedzie ECM , walki rozrzadu, popychacze. Jak przyjdzie czas na szlif to pojdzie na 103"
Wydechy -wymiana po 2 latach na 2 in 1
Chromy - najlepiej gdyby ich nie bylo bo zalozylbym to co lubie, a tak niech zostana
Szyba - wymiana na wyzsza
Radio - jak chromy
Kierownica- wymieniona na bardziej dla mnie wygodna
Swiatla - wymiana na wiecej i mocniejsze
Klakson- wymiana na Wolo


Jak wiec widzisz ja bylem zainteresowany jak najmniejszym wkladem MoCo w budowe mojego motocykla.
Wielu elementow mogloby nie byc wogole (cena powinn byc nizsza)
Aftrmarket w USA jest nieprawdopodobnie wielki i nie musz byc skazany na to co fobryka chce mi dac

Poza tym lubie "kombinowac" przy motocyklu i jak do tej pory bardzo niewiele czasu spedzilem naprawiajac RG
Teraz w garazu mam pelno fabrycznych klamotow

vpower
masz racje, Harley nie jest na polskie drogi.
No ale to nie wina Harleya. Zreszta fakt ze HD jest calowy a nie metryczny potwierdza intencje producenta

THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORE
THIS IS A FUCKING FASHION SHOW

#96 Kapiszon

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 122 postów
  • Wiek: 57
  • Na FM od: 17 październik 2007
  • Skąd:Pszczyna
  • Motocykl:VRSCR / FLHCUI / ROCKET

Napisano sob, 15 sty 2011 - 11:48

Najpierw myślałem że to tylko ja jestem nastawiony w stosunku do Harleya na NIE!!!
Ale biorę miesięcznik Motocykl na luty 2011 i co tu mamy.

Test długodystansowy na 25000 km Road Kinga.Motocykl nowy,testowany przez redaktorów.

I tu mała uwaga - jeżeli gazeta żyje z reklam to nie może obsmarowywać swojego reklamodawcę Harleya.
Więc jest to już po sporej autocenzurze.

Strona 65 - wykaz NIEKTÓRYCH usterek:
(reszta do zobaczenia w gazecie)

2278 km..... wyciek spod kapy sprzęgła
12500 km.....wymiana łożysk przedniego koła
12456 km..... pęknięty układ wydechowy
18572 km.....Wymiana pasa napędowego,obu kół pasowych,łożysk w tylnym kole
18610 km.....ZERWANY PAS NAPĘDOWY !!!

Przez 2 lata testu motocykl w serwisach spędził 200 (DWIEŚCIE) dni.


Możecie to skomentować? Bo ja musiał bym użyć niecenzuralnych słów!

Kapiszon

#97 Harlista

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • H-D
  • 235 postów
  • Wiek: 63
  • Na FM od: 24 czerwiec 2007
  • Skąd:Summerville, South Carolina USA
  • Motocykl:2007 HD Road Glide

Napisano nie, 16 sty 2011 - 17:07

[quote name='Kapiszon' date='15.01.2011 - 10:48' post='1736868']
Najpierw myślałem że to tylko ja jestem nastawiony w stosunku do Harleya na NIE!!!
Ale biorę miesięcznik Motocykl na luty 2011 i co tu mamy.

Test długodystansowy na 25000 km Road Kinga.Motocykl nowy,testowany przez redaktorów.

I tu mała uwaga - jeżeli gazeta żyje z reklam to nie może obsmarowywać swojego reklamodawcę Harleya.
Więc jest to już po sporej autocenzurze.

Strona 65 - wykaz NIEKTÓRYCH usterek:
(reszta do zobaczenia w gazecie)

2278 km..... wyciek spod kapy sprzęgła
12500 km.....wymiana łożysk przedniego koła
12456 km..... pęknięty układ wydechowy
18572 km.....Wymiana pasa napędowego,obu kół pasowych,łożysk w tylnym kole
18610 km.....ZERWANY PAS NAPĘDOWY !!!

Przez 2 lata testu motocykl w serwisach spędził 200 (DWIEŚCIE) dni.
Możecie to skomentować? Bo ja musiał bym użyć niecenzuralnych słów!]



Blisko 7 mcy w ciagu 2 lat jest absolutnie nie do zaakceptowania. Trudno bronic tan fakt. Pytanie na ile obiektywne sa te informacje , bo nie watpie ze za prawdziwe.
Jezeli byly to powazne usterki to w USA taki motocykl zostalbt wymieniony na inny
Inna sprawa ile czasu zajnowalo dealerowi usowanie kazdej z usterek

Nigdzie nie znalazlem informacji w wymianie opon. A szkoda. Przypuszczam ze wymiana lozysk (i uszczelniaczy) nastapila w czasie pierwszej wymiane przedniej opony (12500) i drugiej wymianie tylnej opony (18572) . Wielu dilerow zaleca to i wielu morocyklistow robi to ze wzgledu "na wszelki wypadek".
A wiec NIE jest to usterka

Kapiszon,
18610 km calkowicie wyjasnia mi twoja obsesje na temat zerwanych pasow.
Nie zwrociles jednak uwagi na wazna informacje. Z jakiegos, calkowicie nieznanego nam powodu pas i kola zostaly wymienione przy 18572. I nawet najbardziej zastwardzialy przeciwnik HD posiadajacy odrobine obiektywizmu nie uwierzy ze standartem jest ze pasy w HD wytrzymuja jedynie 38 mil

Nie mam absolutnie najmnieszych intencji przekonywania cie abys pokochal Harleya , a wiec nie bede zabieral wiecej glosu w tej dyskusji

Użytkownik Harlista edytował ten post nie, 16 sty 2011 - 18:11

THIS IN NOT ABOUT DRIVING ANYMORE
THIS IS A FUCKING FASHION SHOW

#98 streng9

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 107 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 05 styczeń 2010
  • Skąd:Rzeszów / Koszalin
  • Motocykl:Road King

Napisano nie, 16 sty 2011 - 17:09

Cytat(Harlista @ 14.01.2011 - 17:01) Wyświetl post

Jezeli ktos bedzie chcial kupic bike ktory ma juz wszystko identyczne jak w kilku tysiacach innych motocykli to kupuje japonie. Wiekszosc woli sama decydowac co zaklada
Gdyby przepisy pozwalaly to z linii zjezdzalyby same ramy.

Nie musisz już kupować każdej części osobno, HD złoży moto specjalnie dla Ciebie biggrin.gif : http://factorycustomization.com/ - tanie to pewnie nie będzie banghead.gif , ale kto bogatemu zabroni? biggrin.gif


Cytat(Kapiszon @ 15.01.2011 - 11:48)

Najpierw myślałem że to tylko ja jestem nastawiony w stosunku do Harleya na NIE!!!
Ale biorę miesięcznik Motocykl na luty 2011 i co tu mamy.
Test długodystansowy na 25000 km Road Kinga.Motocykl nowy,testowany przez redaktorów.
[...]
Przez 2 lata testu motocykl w serwisach spędził 200 (DWIEŚCIE) dni.

Możecie to skomentować? Bo ja musiał bym użyć niecenzuralnych słów!

Powiedziałbym, że w tym, przypadku wina leży nie po stronie samego RK (lista usterek, ani czas konieczny do ich usunięcia nie usprawiedliwia takiego przestoju), ale raczej po stronie serwisu (dealera) banghead.gif

Zwróć uwagę, że testowany w gazecie RK jest na angielskich blachach więc najprawdopodobniej zdecydowanie więcej czasu zajęło porozumienie się z jego właścicielem (nie daj Boże, jakiś leasingodawca banghead.gif ), ustalenie kwestii realizacji naprawy i ewentualnych rozliczeń niż sama naprawa.
Nie jestem mechanikiem i może się nie znam, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że wymiana, czy pospawanie tłumika musi trwać trzy i pół miesiąca banghead.gif , a wymiana pasa napędowego od półtora do dwóch miesięcy banghead.gif
Zerwanie się nowego pasa po zaledwie 38 km może wskazywać na jakąś jego wadę fabryczną, albo raczej na to, że w serwisie nie został prawidłowo naciągnięty banghead.gif

Cytat(Kapiszon @ 14.01.2011 - 10:04)

[...] mam wyrobione zdanie na temat tego w co powinien być fabrycznie wyposażony turystyk.
Jak powinien się prowadzić,i jaki rodzaj silnika w turystyce sprawdza się najlepiej.
Wiem jakie warunki podróżowania zapewniają motocykle tej klasy u konkurencji.
Pomijam tu takie wyposażenie jak, wsteczny bieg,nagłośnienie,nawigację,regulowane zawieszenie z pamięcią,czy inne dodatki bez których motocykl też pojedzie.
Biorę pod uwagę tylko samą przyjemność z jazdy,silnik,prowadzenie,bezawaryjność,możliwość zabrania bagażu,komfort kierowcy i pasażerki.

Z tych motocykli turystycznych którymi dane mi było jeździć Electrę uważam za najgorszy motocykl turystyczny.

Nie da się jej porównywać z konkurencją,i nie powinno się tego robić bo to jest jakby inna kategoria.

To nie jest wypasiony turystyk z wielocylindrowym silnikiem.

ELECTRA TO JEST HARLEY Z WYPOSAŻENIEM DODATKOWYM !!!

Nikt, kto popatrzy tylko na parametry nie powie, że Harley to najlepszy motocykl na świecie, tak samo patrząc na wyposażenie Electra nie będzie najlepszym turystykiem, ale kogo to obchodzi? - Harley to po prostu Harley i to jest w nim najlepsze buttrock.gif

Nikt nikogo nie zmusza do kupowania HD, jest jeszcze parę innych moto na świecie - można przebierać do woli.

A propos, wg wspomnianego wyżej miesięcznika Motocykl na luty 2011 najlepszym turystykiem jest BMW R 1200 RT - w porównaniu były też: HD Electra Glide Ultra Limited, Honda Gold Wing, Kawasaki 1400 GTR, Suzuki GSX 1250 FA, Triumph Sprint GT i Yamaha FJR 1300 A
Absens carens

#99 piter 1600

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • H-D
  • 4081 postów
  • Na FM od: 06 lipiec 2007
  • Skąd:Prudnik
  • Motocykl:H-D

Napisano nie, 16 sty 2011 - 18:25

Pękanie tylnego kolektora wydechowego jest spowodowane pęknięciem wspornika nad rozrusznikiem.Taka mała blaszka wygięta w kształcie literki L.Jeśli nie dopilnuje się tego elementu to następnie pęka wydech.Jeśli już pęknie to naprawa tego nie zajmie więcej niż 2-3 godz.[zdjęcie tłumików,wyjęcie kolektora ,pospawanie tigiem i montaż].
Tak długi postój wspomnianego RK w serwisie był spowodowany czasem oczekiwania na części a nie skomplikowaniem usterki.Wymiana pasa zajmuje kilka godzin,a jego pęknięcie po takim krótkim przebiegu na pewno jest winą błędu montażowego.

#100 Kapiszon

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 122 postów
  • Wiek: 57
  • Na FM od: 17 październik 2007
  • Skąd:Pszczyna
  • Motocykl:VRSCR / FLHCUI / ROCKET

Napisano nie, 16 sty 2011 - 20:09

Znalazłem pierwszą część testu RK w miesięczniku Motocykl.

http://www.motocykl-...ng-cl-2009-cz-1

Nie ma tam żadnej wzmianki o wymianie ogumienia,i równoczesnej wymianie łożysk kół.

W motocyklu po prostu "sypało się prawie wszystko".
Sypały się łożyska,siadała elektronika,pękał wydech,rwał się pas.
Przecież do takiego egzemplarza producent powinien w komplecie dodawać lawetę do transportu.

No przecież to NOWY MOTOCYKL. NÓWKA Z SALONU !!!
A co będzie jak się skończy gwarancja?

Jeżeli wymieniono przy 18572 km pas napędowy,oraz obydwa koła pasowe - to wniosek jest taki że były na tyle zużyte że MUSIAŁY zostać wymienione.
O ile w pierwszej części testu podawano koszty przeglądów,to w drugiej woleli to przemilczeć.
Ciekawe dla czego?

Pytanie do wielbicieli Harleya
Rocznie robię do 20000 km.Jeżeli kupił bym nowego RK to ile razy musiał bym w tym czasie odwiedzić serwis?

a - mniej niż 10 razy
b - więcej niż 10 razy

Kapiszon




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań