Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opinie na temat silnika 2.5 TDI V6 Volkswagena


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 MESSER

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 55 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 01 luty 2007
  • Skąd:Oslo

Napisano sob, 26 sty 2008 - 14:14

Zamierzam niedługo kupić passata b5 fl. I przeglądając ogłoszenia zainteresował mnie silnik jak wspomniany w temacie. Nie znam nikogo kto miałby coś do powiedzenia na temat tego silnika, więc prosze Was o opinie. Może ktoś ma taki? Jakie spalanie, osiągi, awaryjność, i ogólnie czy to dobry wybór. A jakby ktoś się wypowiedział ogólnie o tym aucie to też chętnie poczytam.

Pozdro


Aha, zapomniałem dodać że chcę kupić wersję z napędem na 4 koła, czy jest możliwość przestawienia napędu na 2 koła?

Użytkownik MESSER edytował ten post sob, 26 sty 2008 - 14:44


#2 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zwijacz asfaltu

  • Forumowicze
  • 5969 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano nie, 27 sty 2008 - 22:05

byly 2 modele tych silnikow , te pierwsze mialy wade glowicy , zacieraly sie walki - koles przerabial to w dwoch A6 2,5 TDI , ale z tego co wiem byly tez inne wersje tych samych silnikow i tam nic sie nie dzialo. Musial bys zapytac na forum VW , naped na 4 kola wlacza sie automatycznie w razie potrzeby , zdajesie ze ty nie masz tam nic do gadania.
KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#3 marcincbr600

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 444 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 20 czerwiec 2004
  • Skąd:Pruszcz., 3city, Stg.
  • Motocykl:XX był i quad !!!

Napisano nie, 27 sty 2008 - 23:28

Użytkuje audi A6 z tym silnikiem i więc tak:
- nieważne czy 150 czy 180 koni zapieprza jak cholera,
- dobrze ciągnie od 2500 obrotów, mam zdjęty ogranicznik i idzie do końca czerwonego pola,
- spala na mieście 10 - 11 litrów ze skrzynią manualną, trasa nie da mniej jak 7,5-8 litrów,
- często padające pompy wtryskowe tzn tylko sterownik- koszt naprawy około 3000 zł w jedynym punkcie w Polsce w Sochaczewie - dobrze robią, wiem bo robiłem (tam mi zdjęli ogranicznik, znam osobiście kilka przypadków tej samej awarji.
- silnik ma tyle elektroniki w osprzęcie że ciągle coś pada,
- chodzi jak traktor,
- drogi serwis jak opierasz się na oryginalnych częściach,

To tak po krotce, ale nie ma co ukrywać silnik jest super mimo swoich wad.

Jak trafisz dobrze to będziesz śmigał latami.

#4 Peterek

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 618 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 24 maj 2002
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:XX

Napisano nie, 27 sty 2008 - 23:36

Na temat silników diesla firmy vw to polecam Marka Staszewskiego z wawy. Moim zdaniem guru na ww temat. Ma swoją stronkę, zajrzyj, dużo się dowiesz.

pozdro

#5 Piotrusgsx

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 583 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 14 kwiecień 2006
  • Skąd:Otwock
  • Motocykl:GSX600F

Napisano pią, 08 lut 2008 - 09:35

;)

Aha, zapomniałem dodać że chcę kupić wersję z napędem na 4 koła, czy jest możliwość przestawienia napędu na 2 koła?



A możesz zdradzić po co chcesz to robić ?


Co do silnika to tak jak już napisał Nitomen - 2.5V6 to straszny kibel pod względem awaryjności. Silniki zaczynające się na literę B mają poprawione kilka tematów i jeśli taki motorek będzie siedział pod maską to możesz brać to auto, w przeciwnym razie lepiej 1.9 :clap:

EDIT : W Passacie jest Torsen i jest to napęd stały, nic się nie dołącza. Jedynie w autach na płycie Golfa zastosowano napęd dołączany i tam teoretycznie jest możliwość odłączenia tyłu poprzez odpięcie Haldex'a, tylko po co ?

Użytkownik Piotrusgsx edytował ten post pią, 08 lut 2008 - 09:37


#6 Piotr27

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • VROC
  • 374 postów
  • Wiek: 48
  • Na FM od: 13 październik 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Kawasaki VN 1500 Nomad

Napisano pią, 08 lut 2008 - 09:58

Badzo slabe pompy wtryskowe, opinie niezbyt pochlebne o tym silniku.

#7 MisterBIG

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 40 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 27 listopad 2007
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:GSX 1400 K6

Napisano pią, 08 lut 2008 - 10:29

bardzo awaryjne, głównie droga elektronika

#8 TZR125

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 17 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 12 sierpień 2007
  • Skąd:Włocławek
  • Motocykl:Yamaha TZR125

Napisano pią, 08 lut 2008 - 10:51

O ile sie nieymyle to dobre silniki ,dynamiczne ,ale cos z turbinami nie tak
Pozdro

#9 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zwijacz asfaltu

  • Forumowicze
  • 5969 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano sob, 09 lut 2008 - 00:12

heh kazdy co innego , ja od mechanika VW slyszalem tylko o zle rozwiazanym smarowaniu glowicy przez co sie zacieraja walki.
KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#10 MESSER

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 55 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 01 luty 2007
  • Skąd:Oslo

Napisano sob, 09 lut 2008 - 13:09

szperałem trochę po różnych forach, i rzeczywiście okazało się, że tego silnika nie można zaliczyć do udanych.
te same silniki napędzają też audi. Jeden temat na forum audi brzmi:
"[2,5 TDI 150KM] Panie i Panowie tego nie radzimy kupować". :)
http://img523.images...image=11rj2.jpg
http://www.fotosik.p...0924a6f9ca.html

Po niemałej lekturze, skłaniam się coraz bardziej do audi a4 z silnikiem 1.8t, ale oczywiście 4X4 :)

Użytkownik MESSER edytował ten post sob, 09 lut 2008 - 13:10


#11 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zwijacz asfaltu

  • Forumowicze
  • 5969 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano sob, 09 lut 2008 - 14:22

dobre silniki , ale mimo wszystko wolal byc cos VR5 , VR6 w benzynce - zupelnie inna jazda i dzwiek jak w R4 - a spalanie podobne , znajomka A4 1.8T srednio 10/100 km wciaga - to tyle co starego pasek VR6
KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#12 urban

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 533 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 21 maj 2006
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Motocykl:KTM SX 450

Napisano nie, 10 lut 2008 - 09:37

Wytarte wałki tak, owszem. Ale dlaczego? Tego nikt nie pisze. Bo jak ma wymienić odmę za 250żł to szkoda pieniędzy. A poźniej my kolejni włąściciele jednego egzemplarza musimy się martwić, dlaczego te wałki się wytarły samochód 190-220 tyś i chodzi jak traktor. To jest tylko i wyłącznie wina użytkowników, bo co szkodziło po 100tyś wymienić filtr odpowietrzenia silnika?? Nom, ale jak ktoś kupi nowy samochód to jest nieważne. Znajomy ma A6 i ma przejechane 220 tyś, kupił ją nie dawno i od razu zmieniliśmy odmę silnik chodzi dalej i jakoś nic nie puka. A jeżeli odma zapchana, nie ma tej cyrkulacji powietrza i w samochodzie robi się szczelnie, olej nie ma siły przepchaś się do góry dużymi kanałami. To tak samo jakby nas wsadzili w szczelną komore i przez pewien czas mamy powietrze, ale poźniej robiło by się ciepło:)

Kolejny temat turbina. Może nie należy ona do najlepszych, ale tu znowu wina jest po stronie użytkownika, po jeździć na oleju 15 tyś jak każe serwis, nie lepiej zrobić zmiane przy 10 max 12 tyś?? Ale po co. I poźniej znowu krążą opinie o awaryjności danego modelu. Z drugiej jednak strony niemcy słyną z niewymieniania oleju, wielu o to nie dba.

Następna wada jedna z największych to pompa wtryskowa i tu całkowicie winą jest Bosch:) Tego mimo wszystko nie da się przeskoczyć. Chociaż z tego co słyszałem to jest bzdura, ale serwisy łoją z nas za naprawe, bo tego psuje się dużo, a mało kto wie o co chodzi. Bo jednak awaryjna pompa vp 37 z 1,9 tdi nie ma złych opini dlaczego? Bo naprawa kosztuje do 500zł a druga pompa do 800zł, a ta z V6 juz wydatek rzędu kilku tysięcy (zwykle do 3-3.5k)

Tak pozatym co w tym samochodzie się psuje?? Nic. Nie ma w dzisiejszych czasach samochodu idealnego, który nie jest awaryjny. Owszem zwykły golf 1,9d ale to tylko 65KM, ale jak się chce mieć 150KM V6 no to wybaczcie ale nie ma nic za darmo:)

Takie są moje spostrzeżenia. Może i nie mam racji, ale nikt się najmądrzejszy nie urodził jeszcze, co by wszystko wiedział.

Pozdrawiam
urban

Użytkownik urban edytował ten post nie, 10 lut 2008 - 09:40


#13 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zwijacz asfaltu

  • Forumowicze
  • 5969 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano nie, 10 lut 2008 - 18:18

znajomek sciaga auta z raichu i niestety trafil juz na kilka zajechanych silnikow 2.5 TDI V6 - a takie auto od niemca jest zadbane i serwisowane , inny koles z serwisu VW w polszy mowi podobnie , zatarta glowica to czesty widok w tych silnikach, nie mozliwe aby kazdy silnik mial zatkana odme .

Urban odpowiedz sobie sam , twoj znajomek ma A6 od niedawna i z przebiegiem 220 tys , zobaczymy za rok lub 2 czy nadal bedzie taka wspaniala.
KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#14 urban

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 533 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 21 maj 2006
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Motocykl:KTM SX 450

Napisano nie, 10 lut 2008 - 18:41

znajomek sciaga auta z raichu i niestety trafil juz na kilka zajechanych silnikow 2.5 TDI V6 - a takie auto od niemca jest zadbane i serwisowane , inny koles z serwisu VW w polszy mowi podobnie , zatarta glowica to czesty widok w tych silnikach, nie mozliwe aby kazdy silnik mial zatkana odme .

Urban odpowiedz sobie sam , twoj znajomek ma A6 od niedawna i z przebiegiem 220 tys , zobaczymy za rok lub 2 czy nadal bedzie taka wspaniala.



Taa tylko że za rok lub za dwa bedzie miała ponad 300 tys i bedzie wspaniała, bo ten gość dba i nie pozwoli sobie na lipe. A co z tą odmą to niestety każda ma coś nie tak, bo jest to jasno i wyraźnie napisane w programie serwisowym. Ale ile ludzi tyle opini. Także koniec:)'

Pozdro
urban

#15 MisterBIG

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 40 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 27 listopad 2007
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:GSX 1400 K6

Napisano nie, 10 lut 2008 - 19:08

według TUV i drugiej organizacji, te paski są na 70 miesjscu na 140 samochodów jeśli chodzi o awaryjność

zawieszenie wielowahaczowe - częste wymiany (jak na niemca albo porównując do starych pasków)
często pada przepływomierz (małe coś co kosztuje koło 800-900 złotych)
turbiny
wtryskiwacze
itd itp

jedyny dobry diesel u nich to 1.9tdi ten 110 (czy 113) koni z czerwonym tylko i

samochód średni, a jeżeli chodzi o niemca to dziadostwo :):)

(kumplowi w 6 latku przegnił dach w miejscu łączenia z przednią szybą - a nie miał żadnego buum - samochód przez niego kupiony w salonie)

#16 pit373

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 211 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 31 październik 2007
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:K1200R,M21W2S2,M06-Z

Napisano nie, 10 lut 2008 - 19:31

jedyny dobry diesel u nich to 1.9tdi ten 110 (czy 113) koni z czerwonym tylko i



dobry diesel z VW to 2.5TDI ale R5, 102PS lub 150PS

ew t5 174PS - ale to już pali swoje

#17 BIL

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 263 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 07 styczeń 2005
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:ni ma panie, bida

Napisano śro, 16 kwi 2008 - 12:44

lepiej kupić a6 C4 2.5 tdi 6 cylindrów w rzędzie jak wiem.

Ludzi sie hoduje.


#18 pit373

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 211 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 31 październik 2007
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:K1200R,M21W2S2,M06-Z

Napisano śro, 16 kwi 2008 - 13:22

lepiej kupić a6 C4 2.5 tdi 6 cylindrów w rzędzie jak wiem.



tam była 5cyl. rzędówka z tego co wiem, 6 cyl. w rzędzie to wychodził w Vw LT od ok.85-96r wolnossące, z turbo i w ostatnich latach także z intercoolerem.

#19 BIL

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 263 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 07 styczeń 2005
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:ni ma panie, bida

Napisano śro, 16 kwi 2008 - 13:58

Tak, tam była 5-tka

Ludzi sie hoduje.


#20 88kamyczek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 179 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 07 luty 2007
  • Skąd:Siedlce
  • Motocykl:YZ250

Napisano nie, 18 maj 2008 - 10:26

nie kupuj silników 2.5TDI V6 chyba że masz gruuuuuuuuby portfel i przyjaciół w serwisach




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań