Skocz do zawartości


Zdjęcie

Honda Hornet 600


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 piotr7557

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 177 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 23 sierpień 2005
  • Skąd:Libiąż
  • Motocykl:Hornet 600, WSK 175

Napisano śro, 16 sty 2008 - 13:32

Witam.
Posiadam Honde Hornet 600 z 2001 r. Kupiłem ją niedawno, była sprowadzona z Włoch, nie znam jego dokładniej historii. ;) Wiem tyle że jest po dwóch delikatnych ślizgach co wnioskuje po przytarciach na klamkach oraz podnóżkach. Rama na pewno była robiona, cała część od połowy jest malowana, wiedziałem o tym przy zakupie ale motocykl jeździł prosto wiec uznałem że była to fachowo przeprowadzona naprawa. Opony były jeszcze orginalne... łyse jak dupa węża :bigrazz: i poszarpane na krawędziach. Kupiłem nówki Metzeler Z6.
No to przynudziłem a teraz sedno sprawy ;) Motocykl ma przejechane 26000 km w co wierze spoglądając na tarcze hamulcowe, prace silnika itd. Zbliża się Serwis chce żeby to było raz a dobrze i zastanawiam sie co powinienem wymienić przy takim przebiegu??
-olej
-płyn hamulcowy, chłodniczy
-przewody hamulcowe (podobno po tylu latach trzeba... jest tak??)
-klocki są ok
-sprężyny i olej w przednim zawieszeniu (czy jeśli oddam moto na serwis to sprawdzą??)
-tarcze sprzęgłowe (czy sprawdzą?)
-łożysko główki ramy (kiedy?)
-napęd (w sumie nie wiem w jakim stanie)

Myślałem też o małym tunningu :lalag:
-szersza kierownica (daje to coś??)
-szyba nad leflektor, taka mała 30x27 (czy rzeczywiście jest wygodniej?)
-żelowe siedzenie (oj boli międzyjajcze w dłużych wypadach)
-gmole (wiadome po co)

Kurka, pierwszy raz w życiu oddaje coś na serwis i po prostu nie wiem czy panowie z serwisu (u Zbyszka w Bielsku) zwrócą sami na wszystko uwage, czy będe im musiał o wszystkim powiedzieć?

Z góry dzięki z info, nie moge sie doczekać wiosny, do zobaczenia na trasie motocyklowa braci ;)

#2 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11343 postów
  • Wiek: 65
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:BSA A65, GS1150

Napisano śro, 16 sty 2008 - 18:12

Czy masz jakis klopot ze sprzeglem czy przednim zawieszeniem ???
Jezeli nie to na pewno nie trzeba wymieniac tarcz sprzegla, czy sprezyn przedniego zawieszenia. Lozysko glowki ramy wystarczy tylko sprawdzic i ew wyregulowac
Natomiast warto wymienic wszystkie plyny i naped, jezeli kwalifikuje sie on do wymiany. Przewody hamulcowe jesli sa oryginalne ( stare ) warto zamienic na takie w stalowym oplocie.
Z rzeczy do tuningu szyba i siedzenie jest dobrym pomyslem jak masz na to kase, szersza kierownica nic nie da a z gmolami moze byc problem ( zrobienie i montaz w Hornecie, ktory o ile pamietam ma grzbietowa rame i silnik jako element nosny )

Adam M.

#3 piotr7557

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 177 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 23 sierpień 2005
  • Skąd:Libiąż
  • Motocykl:Hornet 600, WSK 175

Napisano śro, 16 sty 2008 - 21:09

Cóż... Jeśli chodzi o sprzęgło to miałem pewien problem, kiedy w upalne dni motocykl mocno się nagrzewał to sprzęgło szarpało przy ruszaniu... a może to była wina oleju?

Jeśli chodzi o zawieszenie, to słyszałem że po 30 tys km sprężyny nalezało by wymienic, a czy obecnie sprawuje się dobrze to trudno mi ocenić (to mój pierwszy motocykl i jedyny Hornet którym jeździłem)

Stalowy oplot hmmm... a czy jest lepszy niż standardowy? Czy dozowalność hamulców sie nie zmieni?

O szerszej kierownicy myślałem ze względu na pewniejsze prowadzenie np na koleinach.

Gmole do Horneta widziałęm w sklepie, chyba nie ma problemu z montarzem.

I tylko jeszcze cena takich gadżetów jest dla mnie niewiadoma...

PS. I jeszcze takie coś wypatrzyłem, ale nie wiem jaka cena http://www.mariomoto.pl/index.php

Użytkownik piotr7557 edytował ten post śro, 16 sty 2008 - 21:17


#4 JERY

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 478 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 03 marzec 2007
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:ER ŁAN '03

Napisano czw, 17 sty 2008 - 15:15

Moim zdaniem odpusc sobie siedzenie. Mnie tez tylek bolal na poczatku, ale w miare nawijania km problem znikal. Dupa poprostu musi sie utwardzic :P Na poczatku sie pomeczysz, ale zapomnisz o tym problemie szybciej niz sadzisz. Lepiej za ta kase, kup sobie cos z innych rzeczy ktore wymieniles.

Szyba jak najbardziej zdaje egzamin. Bez szyby nie meczaca predkosc oscylowala w okolicach 120km/h. Z szyba wzrata o ok. 40km/h. Aaaaa, no i jest do czego przyssac GPSa :icon_evil:

Przewody w stalowym oplocie sobie daruj. Jesli nie masz zamiaru robic stopie, nie wykorzystasz tych przewodow, a latwiej o zablokowanie przedniego kola. Do jazdy turystycznej, powiedzmy z predkosciami autostradowymi, fabryczne hamulce wystarczaja. Mi i tak za czesto blokuje przednie kolo, nawet na fabrycznych przewodach. Co sie najadlem strachu to moje :biggrin:

Szersza kiera napewno poprawia wyczucie moto i daje wieksza pewnosc prowadzenia. Z drugiej strony, trudniej wyczuc "zanikanie sily" gdy przod traci przyczepnosc, bo dzwignia jest wieksza. Jak w zyciu, cos za cos. Kolega Adam tez ma racje. Przy szerszej kierownicy, "standardowy" gmol na niewiele sie zda.

Jesli chodzi o naped, to sprawdz na ktorej kresce masz znacznik. Jezeli okolice srodka to powinno byc ok. Jezeli blizej konca (srubek napinajacych) to pewnie jest jego ostatnie tchnienie. Oczywiscie przy zalozeniu ze lancuch, jako nowy mial tak dobrana dlugosc ze znacznik znajdowal sie przed srodkiem. W decyzji o wymianie, pomoc moga tez ogledziny zebatki. Jezeli jest tam troche ciala to git. Jezeli szpileczki to do wymiany (oczwiscie komplet zembatki + lancuch) Mozna tez wziac pod uwage jak szybko po naciagnieciu lancucha, robil on sie luzny. Ja mialem tak, ze gdy przed wyjazdem naciagnalem lancuch, to w Wawie wisial juz jak drut telegraficzny latem.

Loyzska glowki ramy tez wzmienilem. Pdobnie jak Ty, nie znalem dokladnej historii motocykla, wiec zalozylem z gory, ze lozyska pochodza z fabrki. Po 6 latach zywota Horneciatka, zdecydowalem ze wymienie je na stozkowe. Przod i tak mialem rozbierany po kraksie, wiec zrobilem to niejako przy okazji. Jak sie okazalo, orginalne bieznie mialy wzery. Wlasciwie to byla bieznia w biezni ;)

Przod nie dobija wiec narazie go nie ruszam

Co do mojego sprzegla, to sam nie wiem. Niby sie nie slizga, ale mam klopoty z cichym wrzucaniem biegow. Zastanawiam sie czy wina sprzegla, czy jednak wciaz mojej slabej techniki ktora uslinie staram sie poprawic korzystajac ze wszystkich znalezionych porad na tym forum :lalag:. Chyba bede musial to skonsultowac z kim bardziej doswiadczonym

#5 danielp1986

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 18 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 29 styczeń 2007
  • Skąd:łódzkie
  • Motocykl:hornet 600 '98

Napisano czw, 17 sty 2008 - 15:47

witam zobaczylem temat horneta i musialem sie zainteresowac

jery w moim hornecie tez niekiedy (jak sie szybko wlaczy jedynke) slychac "zgrzytniecie" mysle ze tak musi byc.

mam jednak inny problem wymieniam uszczelniacze w zawieszeniu i nie wiem do konca ile wlac oleju

zalozylem nowe uszczelniacze ale martwi mnie ze lekko weszly w lagi, nie wiem czy tak zostawic?
prosze o odp
pozdr

#6 piotr7557

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 177 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 23 sierpień 2005
  • Skąd:Libiąż
  • Motocykl:Hornet 600, WSK 175

Napisano czw, 17 sty 2008 - 16:03

No dobra... a regulacja gaźników i zaworów? Kiedy? Ile to kosztuje? Kurcze GPS i Amorek skrętu bym sie skusił ale nie wykrzesam tyle kaski naraz. PZDR

#7 Wolenweider

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • HALO Szczecin
  • 117 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 13 listopad 2005
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:HORNET

Napisano czw, 17 sty 2008 - 16:24

No dobra... a regulacja gaźników i zaworów? Kiedy? Ile to kosztuje? Kurcze GPS i Amorek skrętu bym sie skusił ale nie wykrzesam tyle kaski naraz. PZDR


Siema, olej co 6 tyś, zawory i gazniki co 12.
Pozdrawiam

Użytkownik Wolenweider edytował ten post czw, 17 sty 2008 - 16:25


#8 JERY

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 478 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 03 marzec 2007
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:ER ŁAN '03

Napisano czw, 17 sty 2008 - 18:20

Siema, olej co 6 tyś, zawory i gazniki co 12.
Pozdrawiam



Troche nie w temacie, ale... to Ty wystepujesz w filmikach "Stunt Poland" ?


danielp1986. Problem w tym ze u mnie slychac 1, 2,3 w gore i praktycznie kazdy bieg w dol. Zwlaszcza przy dynamicznej jezdzie. Jedyny wyjatek to zmiany biegow przy 5000 rpm. Ale to taka jazda jakby dziadek prowadzil. Przyszpieszenia porownywalne ze Skoda Felicia :icon_mrgreen:

#9 YUBY

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Super-Moderatorzy
  • 11059 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 28 maj 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:RSV Factory

Napisano czw, 17 sty 2008 - 18:29

No dobra... a regulacja gaźników i zaworów? Kiedy? Ile to kosztuje? Kurcze GPS i Amorek skrętu bym sie skusił ale nie wykrzesam tyle kaski naraz. PZDR


A w jakim celu będzie Ci potrzebny amor skrętu?.Myślę że komplet gaźników to cena ok 200zł.Zawory nie wiem.
Dołączona grafika

#10 Wolenweider

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • HALO Szczecin
  • 117 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 13 listopad 2005
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:HORNET

Napisano czw, 17 sty 2008 - 18:33

[quote name='JERY' date='17 styczeń 2008 - 18:20' post='1123591']
Troche nie w temacie, ale... to Ty wystepujesz w filmikach "Stunt Poland" ?

hehe nie, to nie ja, ja się boje latać na gumie :icon_mrgreen:

#11 JERY

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 478 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 03 marzec 2007
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:ER ŁAN '03

Napisano czw, 17 sty 2008 - 18:37

Ejj noo, serio pytam :icon_mrgreen:

#12 piotr7557

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 177 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 23 sierpień 2005
  • Skąd:Libiąż
  • Motocykl:Hornet 600, WSK 175

Napisano czw, 17 sty 2008 - 19:25

Amorek skrętu... po co? Shim sie boje jak ognia ;] i pozatym u mnie dziór w jezdni jak w serze... Ponoć fajnie mieć... ale to chyba drogie wszak :crossy:

#13 RaY

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1514 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 28 maj 2006
  • Skąd:Świebodzin
  • Motocykl:CBR600RR

Napisano czw, 17 sty 2008 - 19:40

Amorek skrętu... po co? Shim sie boje jak ognia ;] i pozatym u mnie dziór w jezdni jak w serze... Ponoć fajnie mieć... ale to chyba drogie wszak :crossy:


Jakies 1600, szybka psuje linie naked bika a gmole to do Harleya.... wsadza jak ja mam crashpady.

Użytkownik RaY edytował ten post czw, 17 sty 2008 - 19:44

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

#14 JERY

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 478 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 03 marzec 2007
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:ER ŁAN '03

Napisano czw, 17 sty 2008 - 21:30

Koledze chodzilo zapewne nie o typowe gmole, tylko o cos w rodzaju klatki. Tez mysle o czyms takim, ale nie taka przesadzona jak do stunu. Cos delikatniejszego, ale zeby chronilo w razie szlifa.

#15 erniak

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 43 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 17 maj 2006
  • Skąd:południe
  • Motocykl:CB1000R

Napisano czw, 17 sty 2008 - 21:49

jak dla mnie crash-pady do horneta to porażka :bigrazz: ze wzgledu na zbyt słaby uchwyt mocujący silnik. nie jednego horneta widziałem po szlifie z pękniętym/urwanym uchwytem z powodu crashow. wydaje mi się, że takie gmole byłyby zdecydowanie lepsze rozwiązaniem http://www.givi.it/d...ID=5730&UT_ID=0

pozdrawiam

#16 piotr7557

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 177 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 23 sierpień 2005
  • Skąd:Libiąż
  • Motocykl:Hornet 600, WSK 175

Napisano pią, 18 sty 2008 - 00:06

właśnie takie gmole miałem na myśli... Kurcze a z tym amorkiem jeszcze, jak jest po angieslkiemu amortyzator skrętu?? można by na angielskim eBayu zerknąć, bo tam tanio jak u nas na targu ;d

aaa i jeszcze jeden question... Czy świece i kable też się zmienia tak często??

aaa no i jeszcze taki żal wyraże: DLACZEGO BANDITOWCY, FAZEROWCY ITD MAJĄ PRZYKLEJONE TEMATY A HORNECIARZE NIE?? NAS TEŻ DUŻO!!

Użytkownik piotr7557 edytował ten post pią, 18 sty 2008 - 00:11


#17 JERY

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 478 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 03 marzec 2007
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:ER ŁAN '03

Napisano pią, 18 sty 2008 - 14:57

Ja myslalem o wiekszej klatce, ale cos na modle tej z fotki. Tak maly gmol, ochroni tylko silnik, ale zbiornika juz nie. Nie zebym mial doswiadczenie. Tak mi sie poprostu wydaje. Myslalem o tym, zeby ton gmol z gornego mocowania pociagnac wyżej (do wysokosci chlodnicy), potem lekko w bok i dopiero do dolu pod skosem (tak, zeby dalo sie zlozyc w zakrecie do podnozka) Chyba sam sobie to wyspawam :crossy:


Co do przyklejenia tamatu o Hornecie. Nie mamy swojego kata bo jakos malo aktywni jestesmy i dlatego wydaje sie ze jest nas malo. aktywujemy sie dopiero, gdy ktos ma jakis problem. W sumie fajnie by bylo, miec swoj dzial. Mozna zagadac z Modem. Za pytanie bana nam nie dadza.... chyba :wink:


Co do doswiadczen erniak-a to tez sie tego obawiam. Dlatego zastanawiam sie, co by sie stalo, gdybym pomiedzy blache motujaca gmol w gornym uchwycie silnika, wlozyl jakas twarda gume grubosci 1-2 cm? Bedzie sztywno, ale w razie czego zawsze ta guma pochlonie troche energii.

Użytkownik JERY edytował ten post pią, 18 sty 2008 - 15:00


#18 piotr7557

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 177 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 23 sierpień 2005
  • Skąd:Libiąż
  • Motocykl:Hornet 600, WSK 175

Napisano pią, 18 sty 2008 - 15:08

Guma to zdecydowanie dobry pomysł... byle by tylko nie popsuć imażu motocykla, tzn nic w stylu podkładka z dętki od simsona :crossy:

Jery... mówiłeś coś o GPS, Posiadasz takowy? Zerkałem troche na allegro i znalazłem TOM TOM Rider ale nowy kosztuje 2500 zł a to 1/4 wartosci Hornetki ;]

#19 JERY

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 478 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 03 marzec 2007
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:ER ŁAN '03

Napisano pią, 18 sty 2008 - 17:52

Tak, mam GPS. Model TomTom Onev2. Dalem za niego 1200. Teraz na stronie producenta widnieje cena 599. Jestem z niego zadowolony. Trzeba sie do niego przyzwyczaic. Na poczatku pokazywal np. skret za 40m a ja widze skrzyzowanie raptem za 10m i zdazalo sie ze jechalem dalej :D. Nie "bolalo" mnie to bo i tak czerpalem przyjemnosc z jazdy wiec mialem radoche z dodatkowych metrow :D. Generalnie przeczytaj temat o GPS w moto. Poznaj wady tego systemu i wtedy podejmij decyzje czy chcesz miec cos takiego. Ja nie zaluje. To naprawde przydatne urzadzenie. Ten TomTom pasuje do Horneta idealnie. Fabryczna przyssawka bardzo dobrze trzyma na takiej szybce jak moja. GPS nie drga bo uchwyt jest na tyle krotki ze udbiornik opiera sie o zegary (mozna to sobie wyregulowac sama szybka :). Co prawda odbiornik zalania czesc predkosciomierza i obrotomierza, ale mi to nie przeszkadza. Predkosc dostosowuje odpowiednio do warunkow na drodze, a obrotow slucham a nie na nie patrze :). Raz mi tylko przeszkadzal, jak na autostradzie chcialem sprawdzic ile pojdzie Horneciatko. Musialem sie troche powyginac zeby podejrzec ile juz tam licznik pokazuje :biggrin: Moglem go zdjac na czas proby, ale mie sie nie chcialo :P. Aaaa, wlasnie. Odbiornik ciezko wypiac z uchwytu. Jak chcesz wejsc do sklepu po cole to troche irytuje, bo przez ten czas, ktory poswiecasz na wypiecie odbiornika, juz dawno bys ta cole kupil i wypil :D Ale z drugiej strony, zaden przypadkowy przechodzien Ci go nie wypnie. Przyssawka trzyma tak mocno, ze predzej polamiesz szybke niz odkleisz przyssawke, wiec kradziez "na kieszonkowca" jest mocno utrudniona.


To nie bedzie guma z detki :). Mam taki arkusz gumy o grubosci okolo 1 cm. Jest calkiem twarda. Nozem tego nie utniesz. Zeby to dobrze wygladalo, trzeba by wyciac ksztalt idealnie taki sam jak blacha montazowa od gmola. Powinno to wygladac jak jakis dystans. Tak to widze oczami wyobrazni :D

Użytkownik JERY edytował ten post pią, 18 sty 2008 - 17:55


#20 piotr7557

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 177 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 23 sierpień 2005
  • Skąd:Libiąż
  • Motocykl:Hornet 600, WSK 175

Napisano sob, 19 sty 2008 - 00:45

Kurcze, mi by chyba przeszkadzało jeśli by to zasłaniało zegary...

Możesz wrzucić jakieś fotki tego twojego GPS gdy jest zamontowany??

aaa i jeszcze jak sprawa wygląda z odpornością na deszcz?? No i jak zasilanie poprowadziłeś??

Użytkownik piotr7557 edytował ten post sob, 19 sty 2008 - 11:04





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań