Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem z ustawieniem motoru na gaźnikach K68


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Zyjo

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 70 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 02 grudzień 2006
  • Skąd:Kuj-Pom
  • Motocykl:K-750, Honda CB 750K

Napisano sob, 08 gru 2007 - 23:12

Witam!
świeżo założyłem sobie gaźniki K68, za cholerę nie mogę ustawić sobie poprawnej pracy silnika.
Jak już odpalę i reguluje gaźniki, raz jeden potem drugi, dojdę już do minimalnych możliwych obrotów dla każdego cylindra to albo gdy zgaszę silnik to jest problem z odpaleniem lub przy szybkim pociągnięciu za manetkę silnik zaczyna gasnąć.Myślałem że za mało paliwa dostają ale po odkręceniu świec jest na nich dość gruby czarny nalot z rury wydechowej nie widać nadmiaru spalin.
Gdy powykręcam trochę śruby regulacyjne to może lepiej zapala i wchodzi na obroty ale nie ma wolnych obrotów.czasami jeden cylinder źle pracuje przerywa i grzeje się.
Czy może ma ktoś schemat budowy, instrukcje regulacji do gaźników K68?

Dodam że nie założyłem jeszcze gum i rurek od filtra powietrza, jak próbuje odpalić po wyregulowaniu minimalnych obrotów dla cylindrów i widzę że świece suche jak pieprz to w trakcie kopania zatykam gażnik ręką, po chwili ręka mokra od paliwa i motor bierze przy następnym kopie(może lepiej założyc do regulacji połączenie z filtrem?

#2 Paolo350

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 983 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 27 listopad 2006
  • Skąd:Przemyśl
  • Motocykl:VS 1400 i FJ 1200

Napisano sob, 08 gru 2007 - 23:19

Na pewno będzie lepiej założyć filtr;
A o gaźnikach tutaj - http://redmotorz.pl/...id=78&Itemid=44

#3 prince

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1212 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 14 wrzesień 2006
  • Skąd:Kraków <-> Warszawa
  • Motocykl:M72,K750

Napisano sob, 08 gru 2007 - 23:21

Dodam że nie założyłem jeszcze gum i rurek od filtra powietrza

Nie może, a na pewno. załóż i szerokiej drogi .

#4 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 8930 postów
  • Wiek: 63
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano sob, 08 gru 2007 - 23:24

Nie zakładaj jeszcze rur do filtra bo nie skończyłeś regulacji.
Pisałem już kiedyś na 4um o takich regulacjach. Potrzebny Ci będzie stary lekarski stetoskop bez tej metalowej końcówki. Rurkę gumową gdzie była ta końcówka przykładasz na przemian do krawędzi gardzieli i usłyszysz dosyć charakterystyczny dźwięk który powinien być taki sam na lewym i prawym gaźniku.
Jeżeli na sucho miałeś oba gaźniki ustawione jednakowo tzn. skład np. na dwa obroty a przepustnice na taką samą wysokość to najpierw próbujesz podnieść przepustnicę tą która emituje niższy dźwięk a pod koniec delikatnie robisz korektę na składzie. Po kilku próbach dojdziesz do wprawy.
Zakładam że zapłon jest ustawiony prawidłowo.
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#5 Zyjo

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 70 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 02 grudzień 2006
  • Skąd:Kuj-Pom
  • Motocykl:K-750, Honda CB 750K

Napisano sob, 08 gru 2007 - 23:51

Dzięki za tak szybkie odpowiedzi, jestem w szoku.
Na tej stronce "Redmotorz"byłem już nie raz i czytałem chyba wszystkie artykuły, o gaźnikach też, poszukuje jeszcze schematu gaźnika k68 wraz z opisem.
Do tej pory miałem w zaprzęgu założone gaźniki (k301- te z pochyłymi komorami pływakowymi) musiałem iglice podnieść na maksa bo inaczej sie motor grzał.
Ciekawe czy po założeniu przewodów do filtra objawy miną, do tej pory nie zakładałem bo regulowałem równomierność podnoszeni przepustnic.



Tego sposobu z stetoskopem to nie znałem jeszcze, możliwe że zdobędę taki stary i spróbuje.
Co do zapłonu to na starych gaźnikach motor trzymał wolne obroty dość niskie no i nie przerywał na jeden cylinder a teraz czasami to zaobserwowałem.Na obroty wchodził bez problemu(ma ręczne przyspieszenie zapłonu, nie zmieniałem- możliwe że jeszcze nie bo nic nie wiadomo)

No a regulacje wysokości pojedynczej przepustnicy ("to najpierw próbujesz odnieść przepustnicę tą która emituje niższy dźwięk") to chyba tylko linkami, sam już nie wiem?
Chyba że chodzi ci o podnoszenie przepustnicy tylko w trakcie nasłuchu, chwilowe w celu badania.

#6 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 8930 postów
  • Wiek: 63
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano nie, 09 gru 2007 - 00:04

tylko linkami
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#7 HD1940

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Moderatorzy
  • 1174 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 13 październik 2007
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:BMW R80RT, HD WLD

Napisano nie, 09 gru 2007 - 21:39

Dzięki za tak szybkie odpowiedzi, jestem w szoku.
Na tej stronce "Redmotorz"byłem już nie raz i czytałem chyba wszystkie artykuły, o gaźnikach też, poszukuje jeszcze schematu gaźnika k68 wraz z opisem.


Tu masz schemat gaźników: http://oppozit.ru/article802.html

#8 Zyjo

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 70 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 02 grudzień 2006
  • Skąd:Kuj-Pom
  • Motocykl:K-750, Honda CB 750K

Napisano pon, 17 gru 2007 - 07:32

dzięki za schemat, dobrze że troszku paniemajet po rusku bo inaczej byłoby cięzko.

#9 HD1940

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Moderatorzy
  • 1174 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 13 październik 2007
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:BMW R80RT, HD WLD

Napisano pon, 17 gru 2007 - 21:57

dzięki za schemat, dobrze że troszku paniemajet po rusku bo inaczej byłoby cięzko.

Jak się ma wschodnie moto (ukraina lub rosja) to "nada panimać niemnożka w choroszom, nieanglijskom jazykie, bo bez etowo niczorta nie pojmiosz". ;)

#10 Wojt@s

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 681 postów
  • Na FM od: 20 grudzień 2005
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:YZF 600R

Napisano wto, 18 gru 2007 - 00:02

Jak po otwarciu przepustynicy ma chwile zawiechy to znaczy że go zalewa paliwa, trza obniżyć poziom paliwa, albo iglicą albo blaszką przy pływakach.

ja osobiście regulowałem troszke inaczej, powietrze wykręcałem o 2 obroty max, zresztą oceniałęm ilość wykręceń dzięki kolorowi świecy.
Odpalasz motocykl, rozgrzewasz, zdejmujesz kabel ze świeci, na jednym cylindrze najpierw go regulujesz, starasz sie uzyskać niskie obroty, beż rzuciania motocyklem, potem na odwrot, na koniec jak palisz na 2 cylindry to drobna korekta.

Mój Ś.P wujek regulował gaźniki podczas jazdy, mówi że wtedy to cykało jak zegareczek, niby jak masz kosz podpięty to da się nie patrzeć ale co jak wjedziesz do rowu;p

#11 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11202 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:BSA A65, GS1150

Napisano wto, 18 gru 2007 - 16:38

Czy ten wspanialy wytwor rosyjskiej mysli technicznej ( K 68 ) nie ma srub regulujacych polozenie przepustnic na wolnych obrotach ???

Adam M.

#12 ural_zgora

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2290 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 12 wrzesień 2005
  • Skąd:Zielona Góra
  • Motocykl:R1100GS

Napisano wto, 18 gru 2007 - 21:58

No pewno ze ma.

#13 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11202 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:BSA A65, GS1150

Napisano śro, 19 gru 2007 - 02:35

Jezeli maja ta srube, to ustawienie wolnych obrotow zaczynam po ustawieniu zaworow i zaplonu od calkowitego zwolnienia regulacji na linkach i calkowitego opuszczenia przepustnic na srubach regulacyjnych.
Zakladam ze poziom paliwa jest ustawiony zgodnie z serwisowka i prawidlowy, a motocykl zostal uprzednio odpalony i podgrzany do temperatury pracy. Wykrecam jedna ze swiec i masuje na glowicy.
Odpalam motocykl na drugim garku na wyzszych obrotach ( z gazem ) i jezeli gasnie na wolnych to podkrecam srube regulujaca polozenie przepustnicy do poziomu kiedy silnik zaczyna rowno pracowac, po czym probuje przyspieszyc ta prace przez zwiekszenie / zmniejszenie dawki paliwa / powietrza sruba regulacji mieszanki / powietrza. Jezeli to sie uda to obnizam polozenie przepustnicy jej sruba regulacyjna.
Jezeli nie to zostawiam tak jak jest.
Zakladam swiece na drugi cylinder i reguluje na jego gazniku wolne obroty w ten sam sposob.
Dopiero po wyregulowaniu obu gaznikow odpalam moto i zwykle musze troszke obnizyc wolne na kazdym z gaznikow, bo pracujac razem uzyskuja za wysokie wolne po tej regulacji.
2 etap to synchronizacja obu gaznikow linkami w taki sposob zeby obie przepustnice podnosily sie rownoczesnie. To z kolei robie przy zdjetych filtrach powietrza i troche to trwa zeby uzyskac idealny efekt.
Oczywiscie do tych regulacji zabieram sie wiedzac ze mam gazniki wyczyszczone na blysk w srodku ( myjka chemiczna lub ultradzwiekowa ), dysze, iglice i rozpylacze nowe lub uzywane ale zmierzone i uznane za dobre.
Z mego doswiadczenia wynika ze b.czestym bledem jest rozpoczecie regulacji przy nie calkowicie opuszczonych przepustnicach co calkowicie zaciemnia obraz i daje objawy nie zgadzajace sie z oczekiwanymi.

Adam M.

#14 gobert

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 221 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 24 czerwiec 2005
  • Skąd:Pruszków
  • Motocykl:kz1000p,ts350,mt12

Napisano śro, 19 gru 2007 - 12:00

Drugi etap można w rusku przeprowadzić przy wykorzystaniu prędkośćiomierza, o ile ten do czegoś się nadaje.

#15 Zyjo

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 70 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 02 grudzień 2006
  • Skąd:Kuj-Pom
  • Motocykl:K-750, Honda CB 750K

Napisano czw, 20 gru 2007 - 08:03

"ural_zgora Napisano 18 grudzień 2007 - 21:58
No pewno ze ma"

Jeśli ma to gdzie te śruby bo ja mam tylko dwie, jedna powietrze druga paliwo.
Chyba, że mam wyjątkowe gaźniki K68

#16 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 8930 postów
  • Wiek: 63
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano czw, 20 gru 2007 - 08:22

To chyba nie jest problem zrobić fotki i wkleić na 4um.
Wszyscy chcą zobaczyć ten cud rosyjskiej techniki a przy okazji podpowiedzą która śrubka do czego.
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#17 J.Pastor

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 621 postów
  • Wiek: 53
  • Na FM od: 13 styczeń 2006
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Suka i Drań

Napisano czw, 20 gru 2007 - 09:12

Klikasz i masz, gaźnik K 68 Pekar:

1. Widok od strony kolektora ssącego
http://img171.images...obraz345uy3.jpg

2. Widok z boku
http://img171.images...obraz346jh3.jpg

3.Widok od strony filtra powietrza
http://img502.images...obraz347ka5.jpg

4. Wewnątrz gardzieli po lewej stronie widać stożkowe zkończenie poziomej śruby. Można nią unosić/opuszczać przepustnicę.
http://img502.images...obraz348if2.jpg

Gaźnik jest niemal identyczny jak poprzedniki, ciekawa jest okrągła przepustnica, chodzi ładnie suwliwie. Pływaki plastikowe. Regulacja składu śrubą powietrza (pionową), czyli tak jak w poprzednikach. Fabrycznie dysza główna rozmiar 190, dysza wolnych 55.
PASTOR GARAGE

#18 gobert

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 221 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 24 czerwiec 2005
  • Skąd:Pruszków
  • Motocykl:kz1000p,ts350,mt12

Napisano czw, 20 gru 2007 - 13:31

"ural_zgora Napisano 18 grudzień 2007 - 21:58
No pewno ze ma"

Jeśli ma to gdzie te śruby bo ja mam tylko dwie, jedna powietrze druga paliwo.
Chyba, że mam wyjątkowe gaźniki K68


Poziomo śruba jest od regulacji wysokości przepustnicy a pionowa od składu mieszanki na jałowych obrotach.
O tą informację chodziło (bo już się trochę pogubiłem)?

Ja mam Kartechy, niby to samo, ale np.: pływaki już delikatnie inne i nie da się ich zamiennie stosować.

Użytkownik gobert edytował ten post czw, 20 gru 2007 - 13:33


#19 Wojt@s

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 681 postów
  • Na FM od: 20 grudzień 2005
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:YZF 600R

Napisano czw, 20 gru 2007 - 18:15

Najlepiej kupować k-68 firmy PYRKAR czy jakoś tak. Dużo moich znajomych na tym śmiga i mój ojciec i ja zresztą. PYRKary występują w dwóch wersjach, z teflonową przepustnicą i chromowaną. Bierzcie teflonową, jakoś lepiej się sprawdza.

#20 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11202 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:BSA A65, GS1150

Napisano czw, 20 gru 2007 - 19:57

Poziomo śruba jest od regulacji wysokości przepustnicy a pionowa od składu mieszanki na jałowych obrotach.
O tą informację chodziło (bo już się trochę pogubiłem)?


Pionowa sruba regulujesz ilosc powietrza na wolnych, a nie mieszanki.
Pomysl z podnoszeniem przepustnicy sruba pozioma uwazam za sredni, ale pewnie wyszlo to jako uproszczenie odlewu korpusu gaznika.
Zdjecie mocno mi pomogly w uswiadomieniu sobie co jest co w tym gazniku - dzieki Pastor.
Caly moj opis jak najbardziej pasuje do tych gaznikow, jako ze stosuje go do ustawiania moich Amali, ktore rowniez maja regulacje powietrza na wolnych, tyle ze zgrabniejsze sa od tych K68 zdziebko.
Czyli odpuszczamy calkowicie linki, wykrecamy srube pozioma tak zeby przepustnica oparla sie na jej czubku i po uruchomieniu silnika staramy sie doprowadzic do utrzymania wolnych obrotow sruba powietrza ( pionowa ).

PYRKary występują w dwóch wersjach, z teflonową przepustnicą i chromowaną. Bierzcie teflonową, jakoś lepiej się sprawdza.


Teflon duzo latwiej sie wyciera, jak przepustnica zlapie luzy to stracisz wolne obroty, ja wole chrom.

Adam M.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań