Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

jaki motor jako pierwsze enduro? pomocy...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
158 odpowiedzi w tym temacie

#1 maciops

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 91 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 26 czerwiec 2006
  • Skąd:barczewo k. olsztyna
  • Motocykl:XV 1700 MidnightStar

Napisano pon, 26 cze 2006 - 22:58

Witam
Wlasnie kupilem enduro z 1983r honda 175cmm nie wiem jaki to ma symbol dokladnie
No i mam pare pytanek natury technicznej
1-co najpierw sprawdzic i wymienic?
2-czy dostepne sa do tego czesci(jakis sklep internetowy)
3- Jakie tylne amortyztory kupic
4-jaka kostke na tyl
5-co najwazniejsze w ubiorze
pozdro

#2 Dyfuzor

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 96 postów
  • Na FM od: 27 listopad 2005
  • Skąd:Zielona Góra

Napisano pon, 26 cze 2006 - 23:07

Pokaz zdjecie potwora to sie sprobuje okreslic wogole co to jest :D Na poczatku kup sobie dobry kask, potem buty i najlepiej buzer i ochraniacze . przydadza sie tez rekawice i gogle

Użytkownik Dyfuzor edytował ten post pon, 26 cze 2006 - 23:09


#3 Mati_Bar

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 210 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 01 kwiecień 2006
  • Skąd:Radom

Napisano pon, 26 cze 2006 - 23:22

Pokaz zdjecie potwora to sie sprobuje okreslic wogole co to jest :D Na poczatku kup sobie dobry kask, potem buty i najlepiej buzer i ochraniacze . przydadza sie tez rekawice i gogle

Bez przesady bo chłopak wyda więcej na ciuchy niż na motocykl
Najpierw kup sobie kask buty i rękawice reszte dokupisz z czasem
PEACE

#4 Lucass

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 790 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 18 wrzesień 2004
  • Skąd:KĄTOWNIA
  • Motocykl:bardzo fajny

Napisano pon, 26 cze 2006 - 23:41

jak enduro Honda 175 to albo XL albo stara DT zależy czy 2-sów czy 4-sów :D Ciężko cokolwiek mówic dopóki nie ustalimy typu moto :D

#5 maciops

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 91 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 26 czerwiec 2006
  • Skąd:barczewo k. olsztyna
  • Motocykl:XV 1700 MidnightStar

Napisano wto, 27 cze 2006 - 00:49

jak enduro Honda 175 to albo XL albo stara DT zależy czy 2-sów czy 4-sów :D Ciężko cokolwiek mówic dopóki nie ustalimy typu moto :D


to jest czterosow.


A no i jeszcze jedno
Bo ja mam w tym motorku jakis nieorginalny tlumik. Czy to robi jakąś wielko różnice w osiągach??

#6 Strzalek

    Spec - Cross

  • Spec
  • 4611 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 10 kwiecień 2003
  • Skąd:Ostróda
  • Motocykl:Kawasaki ER5

Napisano wto, 27 cze 2006 - 06:22

jak enduro Honda 175 to albo XL albo stara DT zależy czy 2-sów czy 4-sów :D Ciężko cokolwiek mówic dopóki nie ustalimy typu moto :P

Hona DT to chyba raczej nie :D

#7 RaY

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1521 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 28 maj 2006
  • Skąd:Świebodzin
  • Motocykl:CB600F

Napisano wto, 27 cze 2006 - 06:38

1-co najpierw sprawdzic i wymienic?
przede wszystkim plyny, ewentualnie wszelkie regulacje zwiazane z gaznikami, mozna sprwadzic czy pierscienie nie maja dosc.

2-czy dostepne sa do tego czesci(jakis sklep internetowy)
tutaj moga byc problemy , w sklepie napewno nie dostaniesz - motobajzle albo allegro

3- Jakie tylne amortyztory kupic
tutaj sie nie wypowiadam bo nie chce wprowadzac w blad

4-jaka kostke na tyl
zalezy jaki rozmiar - dunlop, mitas, pirelli a najlepiej metzeler na tyl model six days, wszystko zalezy tez od terenu, piasek itd itp

5-co najwazniejsze w ubiorze
zdecydowanie kask i buty , potem ochraniacze i spodnie

Użytkownik ray69 edytował ten post wto, 27 cze 2006 - 06:39

Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

#8 Benek14

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 513 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 13 sierpień 2005
  • Skąd:Chrzanów małopolska
  • Motocykl:125

Napisano wto, 27 cze 2006 - 09:22

5-co najwazniejsze w ubiorze
zdecydowanie kask i buty , potem ochraniacze i spodnie


Kask i buty owszem, ale mi się wydaje, że gogle są bardzo ważne. Gdy poruzamy się w lesie nie ciężko trafić na jakąś gałąź, a bez gogli takie spotkanie może się źle skończyć i jeszcze te wszystkie robale i kamienie i piasek.
ray69 zapomniał o rękawiczkach, które też są bardzo potrzebne.
Nie wiem co rozumiesz przez ochraniacze i czy zaliczasz do nich buzer, który też jest ważny.
Ogólnie wszystko jest ważne. Zależy co ci się niemiłego przytrafi.

A czy to nie ma centralnego amora, bo piszesz o tylnich amortyzatorach w liczbie mnogiej?

Użytkownik Benek14 edytował ten post wto, 27 cze 2006 - 09:23


#9 RaY

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1521 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 28 maj 2006
  • Skąd:Świebodzin
  • Motocykl:CB600F

Napisano wto, 27 cze 2006 - 09:28

prawda ale Dyfuzor o tym wspominal wiec nie ma sie co powtarzac :D a google najlepiej jakies scotta

ochraniacze - kolana + zbroja
Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym...

#10 Kaze

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 927 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 02 lipiec 2005
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:KXF 250 '06

Napisano wto, 27 cze 2006 - 13:05

a google najlepiej jakies scotta

Najlepiej Oakley, w ostateczności Smith. Mam google scotta i nie polecam. Kupuje teraz Oakley'a, najlepsze gogle na rynku. Pozdro

#11 Lucass

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 790 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 18 wrzesień 2004
  • Skąd:KĄTOWNIA
  • Motocykl:bardzo fajny

Napisano wto, 27 cze 2006 - 13:39

Hona DT to chyba raczej nie


Sorry była pierwsza w nocy :D


Jeżeli chodzi o starsze 4-sówy singlowe hondy to są one bardzo wrażliwe na ilość oleju - musi być zawsze ponad maks, bardzo często zacierają się wałki w głowicy, gdyż nie są one na łożyskach i potrzebują dużo olejku.

Następna bardzo ważna sprawa to łańcuszek rozrządu. Lepiej wymienić dla świętego spokoju - oczywiście przy tej wartości motocykla może być zdeka nieopłacalne (koszt ok 150zł albo mniej). Czy łańcuszek bendzie wymieniany czy nie, to trzeba skorygować jego naciąg. (Nie ma auto-napinacza)

Sprawdź i skoryguj luzy zaworowe. No i wymień olej (na mineralny), wyczyść siateczkę filtrującą olej.

Przesmarował bym system pro-linka (o ile tam jest centralny, ale jak 83 to chyba...) bo w takim wieku to jest jedna wielka piszczałka :buttrock:

Narazie wszystko co przyszło mi do łba pzdr.

#12 maciops

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 91 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 26 czerwiec 2006
  • Skąd:barczewo k. olsztyna
  • Motocykl:XV 1700 MidnightStar

Napisano pon, 03 lip 2006 - 22:40

Moj motorek to dokladnie
HONDA XL 185 S
troche leciwy ale da sie polatac po lasach
a jakbyscie mi jeszce mogli doradzic jak poprawic osiagi to bylbym w siodmym niebie??
pozdro

#13 Lucass

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 790 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 18 wrzesień 2004
  • Skąd:KĄTOWNIA
  • Motocykl:bardzo fajny

Napisano wto, 04 lip 2006 - 08:59

Tuning hond bez głowic radialnych:

-Overbore
-High compression piston
-Port & polish () the head
-Thinner head gasket to raise compression slightly.
-Higher lift cam, oversized intake & exhaust valves with stronger springs
-Grind down the inside of the header flange welds
-Slip-on or full exhaust system
-Flat-slide carb

#14 maciops

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 91 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 26 czerwiec 2006
  • Skąd:barczewo k. olsztyna
  • Motocykl:XV 1700 MidnightStar

Napisano wto, 04 lip 2006 - 17:25

No dobra rozumiem
a moze cos prostszego w wykonaniu i wogule

#15 sidik

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 189 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 10 marzec 2006
  • Skąd:Zakopane
  • Motocykl:Yamaha YZ 426

Napisano śro, 05 lip 2006 - 07:21

a ja polecam gogle ProGripa. Mialem inne i wymiakly. Te maja szybke ktora praktycznie nie da sie zaparowac a i miejsce na zrywki sie przydaje- nie tylko na zawodach sie ich uzywa, jadac w teren za kolega nagle mozna stracic widocznosc a wtedy tylko sruuuuu i gogle czysciutkie :icon_mrgreen:

#16 Lucass

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 790 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 18 wrzesień 2004
  • Skąd:KĄTOWNIA
  • Motocykl:bardzo fajny

Napisano śro, 05 lip 2006 - 10:04

No dobra rozumiem
a moze cos prostszego w wykonaniu i wogule


Kup sobie sportowe okleiny, bendzie 10 koni więcej :biggrin:

#17 jagon

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 59 postów
  • Na FM od: 11 wrzesień 2005
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Yamaha WR 450F

Napisano śro, 05 lip 2006 - 10:38

Gdyby chlopak kupil enduro powyzej 98 roku to mozecie mu proponowac google, rekawice itp. ale widac nie dysponuje odpowiednia gotowka i z cala pewnoscia kupowanie takich bajerow mija sie z celem. Wystarczy jakis niedrogi kask enduro. Co do motoru...to jest 84 rok takich motorow sie nie kupuje :/ ze wzgledu na dostepnosc czesci i rocznik te motorki sa wysluzone, coz to jest tylko moje zdanie proponuje gruntowny remont silnika jesli chcesz na nim pojezdzic :biggrin:

Użytkownik jagon edytował ten post śro, 05 lip 2006 - 10:38


#18 enduroguy

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 3031 postów
  • Na FM od: 18 maj 2003
  • Skąd:Józefów
  • Motocykl:sx 125 07'

Napisano śro, 05 lip 2006 - 10:46

Bzdura... To jest 4suw i moze jeszcze latać i latać. A co do stroju to mialem TS'ke za ktora dalem 800zł i latalem na niej w pelnyms troju dlatego pisanie ze jak motocykl jest marny to mozna latac w czapce z daszkiem jest bez sensu.

#19 maciops

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 91 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 26 czerwiec 2006
  • Skąd:barczewo k. olsztyna
  • Motocykl:XV 1700 MidnightStar

Napisano śro, 05 lip 2006 - 16:31

motorek tan jakies 2 moze 3 lata temu przeszedl gruntowny remont a kupilem go od wujka dlatego taki bo mi sie tak trafilo a gotowki na razie mi nie brakuje tylko uznalem ze na poczatek kupie cos na czym nie bedzie szkoda sie wylozyc przy nauce jazdy

Moze ktos potrafi powiedziec jak nieskomplikowanie zwiekszyc jego moc??

#20 petter

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 2 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 22 lipiec 2006
  • Skąd:bochnia

Napisano sob, 22 lip 2006 - 23:41

dysponuje budzetem okolo 6000zl, mam 189cm wzrostu i szukam motocykla do nauki jazdy w terenie, nie zamierzam uzywac go w ruchu ulicznym. moje pojecie o jezdzie terenowej jest minimalne ale nie chcial bym zeby motocykl znudzil mi sie za pare miesiecy, takze nie szukam motocykla tylko do nauki jazdy ale zeby dawal mi frajde conajmniej przez 3 lata. Zasanawiam sie nad moto o pojemnosciach 125-250cm, rowniesz kwestia rocznego utrzymania motocykla nie jest mi obojetna, nie zamierzam specjalnie oszczedzac ale zniose umiarkowane koszty utrzymania. dzieki za rade.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |