Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Silnik- szkiełkowanie ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
89 odpowiedzi w tym temacie

#21 buba6

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1125 postów
  • Na FM od: 19 listopad 2002
  • Skąd:Bielsko-Biała / Wrocław
  • Motocykl:H-D Electra

Napisano pon, 22 paź 2007 - 06:37

ale szkiełkowanie powoduje że masz fakture jak z fabryki... zalezy jeszcze jak i kto to robi, ja szkielkuje w celu doczyszczenia i doprowadzenia do stanu orginalnego.

#22 lone__wolf

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 47 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 07 wrzesień 2007
  • Skąd:wrocław
  • Motocykl:dniepr

Napisano pon, 22 paź 2007 - 16:26

z początku chciałem skiełkować a nawet polerować ale dochodzę do wniosku po obejrzeniu iluś tam zdjęć że oryginale wygląda najlepiej nawet z niedoróbkami odleu

#23 marcinpolniak

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 18 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 17 październik 2007
  • Skąd:Przemyśl
  • Motocykl:Jawa 250 typ 353

Napisano pon, 22 paź 2007 - 22:26

Szukam dobrego warsztatu na podkarpaciu, szczególnie na trasie przemyśl-rzeszów.

#24 stasiu

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 564 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 24 luty 2003
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:JUNAK:M10 HONDA:GL1000

Napisano wto, 23 paź 2007 - 03:00

ale szkiełkowanie powoduje że masz fakture jak z fabryki...



Moim zdaniem po szkiełkowaniu powierzchnia nie wygląda jak z "fabryki". Faktura odlewu jest na tyle niepodrabialna, że tylko kompletny laik da się nabrać.
Jeśli powierzchnie nie są uszkodzone, to zkoncentrował bym wysiłki na doczyszczeniu ich.
Podobno (sam tego jeszcze nie próbowałem ) znakomite efekty daje wypranie aluminiowego elementu w pralce typu "frania" lub zmywarce do naczyń.

Użytkownik stasiu edytował ten post wto, 23 paź 2007 - 03:03


#25 zundapp600

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 49 postów
  • Wiek: 55
  • Na FM od: 06 grudzień 2006
  • Skąd:BIŁGORAJ
  • Motocykl:ARDIE : VIRAGO - 750

Napisano wto, 23 paź 2007 - 15:57

A co chcesz zrobić w tym dobrym warsztacie ???????


zundapp.net.pl

#26 marcinpolniak

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 18 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 17 październik 2007
  • Skąd:Przemyśl
  • Motocykl:Jawa 250 typ 353

Napisano wto, 23 paź 2007 - 17:05

A co chcesz zrobić w tym dobrym warsztacie ???????
zundapp.net.pl


Szkiełkowanie silnika. Polerowanie dekli silnika ponieważ są zmasakrowane.

#27 zundapp600

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 49 postów
  • Wiek: 55
  • Na FM od: 06 grudzień 2006
  • Skąd:BIŁGORAJ
  • Motocykl:ARDIE : VIRAGO - 750

Napisano wto, 23 paź 2007 - 20:03

Szkiełkowanie mogę zrobić . Do polerki nie mam cierpliwości i zacięcia . No i nie mieszkam na trasie Przemyśl - Rzeszów lecz nieco z boku :buttrock:

www.zundapp.net.pl

#28 dark_rider

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 458 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 01 sierpień 2005
  • Skąd:LU
  • Motocykl:DL V-Storm

Napisano czw, 25 paź 2007 - 08:56

Witam

Widzę, że temat się rozwinął w dobrym momencie, bo właśnie poważnie zastanawiam się nad szkiełkowaniem :bigrazz:

Mam w związku z tym trzy pytanka.

1. Czy można szkiełkować bez obaw cały silnik? Cylindry i wszystko inne także?

2. Czy szkiełkowanie cylindrów nie szkodzi silnikowi chłodzonemu powietrzem?

3. Jaki orientacyjnie byłby koszt wyszkiełkowania całego silnika?

Są to trzy zasadnicze kwestie które zadecydują o tym, czy się na to zdecyduję.

Pozdrawiam

#29 MOC

    MOTOCYKLISTA - jeździec z głową

  • Forumowicze
  • 5535 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 24 marzec 2005
  • Skąd:Wawa/Jastrzebie
  • Motocykl:SOKÓŁ 600 RT

Napisano czw, 25 paź 2007 - 09:08

Oczywiscie ze mozna szkielkowac cylindry, nalezy je jednak przed szkilkowaiem odpowiednio zabezpieczyc tuleje cylindrowa, badz dokonac tego zabiegu przed honowaniem tudziez tulejowaniem.
Szkielkowanie w zaden sposob nie szkodzi silnikowi chlodzonmu powietrzem...
:bigrazz:

#30 dark_rider

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 458 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 01 sierpień 2005
  • Skąd:LU
  • Motocykl:DL V-Storm

Napisano czw, 25 paź 2007 - 09:21

Oczywiscie ze mozna szkielkowac cylindry, nalezy je jednak przed szkilkowaiem odpowiednio zabezpieczyc tuleje cylindrowa, badz dokonac tego zabiegu przed honowaniem tudziez tulejowaniem.
Szkielkowanie w zaden sposob nie szkodzi silnikowi chlodzonmu powietrzem...
:bigrazz:


To już jest coś :clap:

Szczerze powiem,że najchętniej to kupiłbym sam jakiś porządny kompresor z osprzętem i pobawił się w to w zimowe wieczory.

Jest jakaś szansa że udało by się wyszkiełkować cały silnik bez wyciągania silnika z ramy? Czy nie ma takiej opcji?

#31 buba6

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1125 postów
  • Na FM od: 19 listopad 2002
  • Skąd:Bielsko-Biała / Wrocław
  • Motocykl:H-D Electra

Napisano czw, 25 paź 2007 - 09:23

kiedys ktos mi probowal wcisnac ze nie powinno sie szkielkowac ani polerowac cylindrow i glowic w silnikach chlodzonych powietrzem, ze wzgledu na utrate zdolnosci oddawania ciepla... ale jakos nie wierzylem tej osobie :bigrazz:

Jest jakaś szansa że udało by się wyszkiełkować cały silnik bez wyciągania silnika z ramy? Czy nie ma takiej opcji?



no ja jakos sobie tego nie wyobrazam, chyba ze chcesz wyszkielkowac pol motocykla i 3/4 garazu przy tym...

#32 zundapp600

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 49 postów
  • Wiek: 55
  • Na FM od: 06 grudzień 2006
  • Skąd:BIŁGORAJ
  • Motocykl:ARDIE : VIRAGO - 750

Napisano czw, 25 paź 2007 - 11:39

Bawienie się samemu w szkiełkowanie nie bardzo jest opłacalne ze względów finansowych . Szkło musisz kupić , a czy do jednego silnika się to opłaci ????? . Musisz to robić w jakieś kabinie żeby nie szukać granulatu po całym garażu . Następna sprawa to odpowiedni kompresor , pistolet i jeszcze jakieś drobnostki . Dla zobrazowania tego zabiegu wklejam fotkę.


SZKIEŁKOWANIE



www.zundapp.net.pl

#33 dark_rider

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 458 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 01 sierpień 2005
  • Skąd:LU
  • Motocykl:DL V-Storm

Napisano sob, 27 paź 2007 - 12:38

Bawienie się samemu w szkiełkowanie nie bardzo jest opłacalne ze względów finansowych . Szkło musisz kupić , a czy do jednego silnika się to opłaci ????? . Musisz to robić w jakieś kabinie żeby nie szukać granulatu po całym garażu . Następna sprawa to odpowiedni kompresor , pistolet i jeszcze jakieś drobnostki . Dla zobrazowania tego zabiegu wklejam fotkę.
SZKIEŁKOWANIE
www.zundapp.net.pl


Oki, oki :icon_mrgreen:

No to już wiem, że na jeden silnik i własne potrzeby to raczej wątpliwy interes. O ile jeszcze dobry kompresor by się przydał i z zamiarem kupna takiego noszę się już od dłuższego czasu to zdjęcie zundapp600 wyjaśnia wszystko :flesje: Kompresor, pistolet i granulat to nie wszystko...

Czyli muszę rozejrzeć się za zakładem w mojej okolicy.

Pozdrawiam

#34 buba6

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1125 postów
  • Na FM od: 19 listopad 2002
  • Skąd:Bielsko-Biała / Wrocław
  • Motocykl:H-D Electra

Napisano pon, 29 paź 2007 - 19:13

a wie ktoś gdzie w okolicach Bielska-Białej można wyszkiełkować elementy? i jeszcze żeby nie mieli żydo-masońskich cen

#35 sovietek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 252 postów
  • Na FM od: 28 październik 2005
  • Skąd:Żnin

Napisano pon, 29 paź 2007 - 20:30

zapraszam do szkiełkowania do Żnina. warunek - wszystko rozebrane w mak i dobrze poczyszczone, odtłuszczone. dla tak przygotowanych elementów - atrakcyjne ceny. 607-103-383

co do dobrego kompresora - ja używam z airpressu, daje 12 bar i 320 l/min. Butla bodajże 30l Daje radę, jeszcze jest zapas mocy.
kiedyś próbowałem starym kompresorem dającym 5 bar, wydajności nie znałem, butla 50l, ale była za słaba.

#36 GośćOccult_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano wto, 06 lis 2007 - 13:15

Witam,

Szkiełkowanie mojego silnika łącznie z gaźnikiem kosztowało mnie 160 PLN (Warszawa).

O to efekty...

http://www.bikepics....ctures/1038060/
http://www.bikepics....ctures/1038061/
http://www.bikepics....ctures/1038062/
http://www.bikepics....ctures/1043248/
http://www.bikepics....ctures/1043249/

#37 tomason2

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 587 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 01 maj 2004
  • Skąd:Dobczyce
  • Motocykl:Honda CBR F4 99r

Napisano wto, 06 lis 2007 - 13:39

Normalnie piękność. Silniczka tak odpicowanego nie widziałem.
Occult - gratuluje !
Honda CBR F4 99

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

#38 gobert

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 221 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 24 czerwiec 2005
  • Skąd:Pruszków
  • Motocykl:kz1000p,ts350,mt12

Napisano wto, 06 lis 2007 - 14:41

kiedys ktos mi probowal wcisnac ze nie powinno sie szkielkowac ani polerowac cylindrow i glowic w silnikach chlodzonych powietrzem, ze wzgledu na utrate zdolnosci oddawania ciepla... ale jakos nie wierzylem tej osobie :wink:
no ja jakos sobie tego nie wyobrazam, chyba ze chcesz wyszkielkowac pol motocykla i 3/4 garazu przy tym...


Słyszałem i czytałem że, tak właśnie jest, czyli powiercznia wypolerowna na błysk będzie gorzej odprowadzać ciepło niż lekko porowata, o ile gorzej nie wiem, może jest to znikoma różnica.

#39 vespucci

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 126 postów
  • Na FM od: 02 grudzień 2005
  • Skąd:Kielce
  • Motocykl:Junak, MZ ETZ 251

Napisano wto, 06 lis 2007 - 15:01

Zgadza się, zwiększa się wówczas powierzchnia wymiany ciepła i chłodzenie jest efektywniejsze - to tak jakby dodać więcej żeberek :wink:
Szkiełkowanie daje piękny rezultat i części po takiej obróbce są łatwe w utrzymaniu, jak ktoś pisał wyżej - benzynka i po problemie.
Można jeszcze silnik wyprać w pralce frani ;) (na stronie junaka pomorskiego wyczytałem taki sposób - tylko trzeba go rozebrać :crossy: )

#40 HD1940

    MOTONITA - leżący na baku

  • Moderatorzy
  • 1366 postów
  • Wiek: 51
  • Na FM od: 13 październik 2007
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:BMW R80RT, HD WLD

Napisano wto, 06 lis 2007 - 17:03

:icon_razz:

Zgadza się, zwiększa się wówczas powierzchnia wymiany ciepła i chłodzenie jest efektywniejsze - to tak jakby dodać więcej żeberek :)
Szkiełkowanie daje piękny rezultat i części po takiej obróbce są łatwe w utrzymaniu, jak ktoś pisał wyżej - benzynka i po problemie.
Można jeszcze silnik wyprać w pralce frani :) (na stronie junaka pomorskiego wyczytałem taki sposób - tylko trzeba go rozebrać :) )

Myslę, że argumenty w rodzaju:"powierzchnia gładka oddaje gorzej ciepło a porowata lepiej" z technicznego punktu widzenia, w przypadku silników motocykli nie ma absolutnie żadnego znaczenia :buttrock: . Nawet jeśli tak jest to różnice będą niemierzalnie małe a co za tym idzie zupełnie pomijalne :notworthy: . Jedynym sensownym kryterium może być estetyka, a ta jest w swerze "oka" i pozostaje poza sferą "szkiełka".
Nasuwa mi se jeszcze jedno porównanie "lotnicze", że tak powiem, w kwesti stygniecia powierzchni gładkich i chropowatych. Otóż można założyć, że przepływ strugi powietrza wokół powierzchni polerowanej ma charakter zbliżony do laminarnego, podobnie jak w skrzydłach samolotów. W związku z tym powietrze lepiej przylega do metalu i przez to lepiej odbiera ciepło :icon_mrgreen: Przy chropowatej strukturze struga odrywa się i gożej chłodzi. Ale oczywiście są to dywagacje takie same jak udowadnianie, że święta Bożego Narodzenia są ważniejsze niż Wielkanoc lub na odwrót. :icon_twisted:




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |